-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Malowanie Sprayem. Poradnik
szymo_97
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2011 21:45
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Zima idzie to stwierdziłem, że dodam taki poradnik jak malować sprayem ;]


Wielu z Was zapewne cierpi z powodu braku funduszy do pomalowania naszego "wozidełka", a oryginalny lakier się "przejadł", albo zniszczył.
Nic więc prostszego jak pomalować sprayem.
Nie ma co liczyć na efekty takie jak u lakiernika, ale jak zrobicie to umiejętnie zapewne będziecie zadowoleni.

Będziemy potrzebować: Farby w sprayu, podkład w sprayu, lakier bezbarwny w sprayu, drobne papiery sierne, odtłuszczacz (benzyna ekstrakcyjna), opcjonalnie szpachel (nigdy nie wiem jak się odmienia to słowo, więc jak zrobiłem błąd to proszę nie mieć do mnie pretensji :D).

Przed malowanie najlepiej zdjąć elementy z ramy.


1. Przygotowanie powierzchni:
Pierwsza rzecz jaką musimy zrobić to przygotowanie powierzchni. Nie mówię już o takich rzeczach jak kupno i wybór farby, gdyż są one oczywiste.
- Po pierwsze musimy odkleić wszystkie naklejki (polecam najpierw rozgrzać suszarką, łatwiej schodzą). Kiedy już tego dokonamy matowimy poprzedni lakier w miarę drobnym papierem ściernym, bądź zcieramy go całkowicie do gołej blachy. Kiedy nie zetrzemy całkowicie starej powłoki może ona nam posłużyć jako podkład, jednak taki zabieg zalecam robić tylko wtedy, gdy nowy kolor będzie ciemniejszy niż pprzedni.
Osobiście polecam jednak zetrzeć całkowicie, a później zastosować podkład...
- Następnie odtłuszczamy powierzchnię i gdy jest taka konieczność szpachlujemy wgniecenia (po uwcześniejszym nałożeniu podkładu, jak to zrobić dowiesz się w dalszej części poradnika), nierówności, dziury oraz pęknięcia.
Kiedy nasza szpachla wyschnie i będzie całkowicie twarda bierzemy się za jej wygładzenie drobnym papierem ściernym. Polecam równać powierzchnię ręcznie, a nie kółkiem ściernym podłączonym do wiertarki/szlifierki, gdyż może zajmie nam to więcej czasu, ale będzie dokładniej, co odpbije się później na wyglądzie naszego lakieru.


2. Nakładanie podkładu.
Naszą zaszpachlowaną, równą i gładką powierzchnie kolejny raz odtłuszczamy, po dokonaniu tego nie dotykamy powierzchni, w przeciwnym razie będziemy musieli powtórzyć tą czynność.
Po odtłuszczeniu wstrząsamy puszkę z podkładem, zdejmujemy zabezpieczenie ze "spustu" i bierzemy się za nakładanie cienkiej warstwy. Starajmy się malować z z odległości tworząc "mgiełkę", unikniemy wtedy zacieków i nierówności farby na powierzchni malowanej. Nakładamy 1-2 warstwy (po każdej około 30min. przerwy) podkładu i odstawiamy do wyschnięcia. Gdy powierzchnia będzie całkowicie sucha matowimy ją papierkiem ściernym 1500.


3. Malowanie bazą (odpowiednim kolorem).
Zmatowiony podkład odtłuszczamy benzyną ekstrakcyjną, wstrząsamy puszkę z "kolorem" zdejmujemy zabezpieczenie i bierzemy się za nakładanie farby. Robimy to analogicznie do podkładu, z tym, że dajemy więcej warstw (5-7). Warstwy powinny być bardzo cienkie, po każdej nałożonej odczekać około pół gdziny.
Dajmy czas, aby lakier ładnie wysechł. Następne czynności polecam robić następnego dnia.


4. Lakierowanie bezbarwnym.
Gdy nasze poprzednie warstwy są już całkowicie suche to odtłuszczamy je, wstrząsamy puszkę z lakierem bezbarwnym i lakierujemy podobnie jak poprzednio, nakładamy 2-3 warstwy, po każdej stosowana przerwa (30min.). Dajemy wszystkiemu wyschnąć do następnego dnia.


5. Polerowanie lakieru.
Polerkę lakieru powinniśmi zrobić niewcześniej niż dobę po ostatecznym skończeniu malowania.
Są 2 sposoby na wypolerowanie. Jednym z nich jest po prostu wtarcie pasty polerskiej (zdecydowanie polecam w warunkach domowych), a drugim kolejne matowienie, polerowanie specjalnymi gąbkami polerskimi na odpowiednich obrotach itp. Jednak samo wtarcie pasty polerskiej da nam przyjemny efekt.


Jeśli wszystko zrobimy zgodnie z moim poradnikiem to "nie ma bata", że coś będzie nie tak ;]




Dziekuję i pozdrawiam

szymo_97


edit: Ta treść jest również w artykułach, ale dodałem na forum, gdyż zawsze można coś poprawić, zmienic itp. Celowa robota ;]
Edytowane przez szymo_97 dnia 12-03-2012 15:10
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
Przeskocz do forum: