-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Potworek by CoX Rider
CoX_Rider
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2013 18:29
Biker


Postów: 117
Data rejestracji: 26.10.10

Siemka :)
Chciałbym zaprezentować mojego Potworka, może jeszcze wszyscy go nie poznali :)
Moto zakupiłem w 2009 roku w "salonie" Kingway. Model GuoWei rocznik 2009. Na samym początku zdemontowałem chromowaną "osłonę" za reflektorem i zmieniłem lusterka. W miejsce okrągłych czarnych dałem chromowane łezki. Po pewnym czasie przyszło czas na zdemontowanie oparcia. Po prostu nie podobało mi się. W jego miejsce założyłem stelaż "własnej roboty" utrzymujący siedzenie i umożliwiający na przewożenie pasażera.
W sierpniu 2010 zdecydowałem się na zakup No Name 125. Jazda nabrała innego znaczenia. Moto w końcu zaczęło przyspieszać. W zimie 2010/2011 moto dostało dużo bajerów. Przyszła zamówiona na ebay złota chłodnica, obrotomierz z allegro, zrobiłem czerwone podświetlenie diodowe, postojówki LED pod akumulator, "stop" i kontrolki LED, żarówka 45/40W Ba20D pasująca do oryginalnego klosza, mocowanie dolne silnika. Podłączyłem światła drogowe ("długie";) do przycisku startera (oczywiście światła pracują dalej normalnie, to jest tylko dodatkowy włącznik). Podłączyłem do długich również kabel z alarmu, który "daje" prąd po naciśnięciu jednego z przycisków w pilocie - mogę np. wchodząc do garażu "włączyć światło" z pilota :P Chciałem jeszcze zaznaczyć, że posiadam światła podłączone do prądnicy, a nie do akumulatora. Akumulator od nowości, śmiga pewnie dzięki temu dalej.
W maju 2011 nadarzyła się okazja i kupiłem na allegro nowy silnik Zongshen. W zimie 2011/2012 na kierownicy w miejscu obrotomierza, na którego nie patrzyłem wystarczająco podczas jazdy, pojawił się wskaźnik temperatury oleju. Zmieniony został łańcuch na DID-a oraz tylna opona. Wentyle zaopatrzyłem w srebrne nakrętki Keiti w kształcie tłoczków.
Lato 2012 to zakup nowej przedniej opony. Wybór padł na Michelin Pilot Sporty. Zakręty... Ach, moto samo wchodzi w winkle. A serpentyny, to już wogóle super sprawa :) Jedyny minus opony to mniejsze tłumienie nierówności na drodze, ale po wejściu podnóżkiem w jakiś zakręt nie mam wątpliwości że było warto. Podnóżki mają pewnie inne zdanie... ;)
Lato 2012 to również zrealizowanie koncepcji zębatki zdawczej zawierającej 19 zębów - udane! Obecnie moto ma zębatki 19/35.
Moto posiada oryginalny filtr powietrza - ucho z blachy oraz osłonę łańcucha - dorobiłem ucho z grubej blachy.

Jak przypomnę sobie coś to kiedyś dopiszę ;)

Oto kilka zdjęć moto.

imageshack.us/a/img11/604/imagesthumb868780800800.jpg

imageshack.us/a/img837/2492/imagesthumb891444800800.jpg

imageshack.us/a/img846/4572/imagesthumb104762880080.jpg

imageshack.us/a/img651/6070/imagesthumb985144800800.jpg

imageshack.us/a/img20/5510/imagesthumb107571880080.jpg

imageshack.us/a/img209/7364/imagesthumb106148980080.jpg

imageshack.us/a/img41/8827/imagesthumb908942800800.jpg

img405.imageshack.us/img405/8329/imagesthumb106418480080.jpg

imageshack.us/a/img268/1028/56177922842081061686723.jpg

Jakiś taki filmik z jazdy:
http://www.youtub...jZAK5cwPeQ



Także... LwG! :D
imageshack.us/a/img404/2605/54824720268496652378517.jpg
Edytowane przez CoX_Rider dnia 02-01-2013 20:45
 
janiu49
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2013 19:57
Awatar

Biker


Postów: 160
Data rejestracji: 11.04.12

Ale jaki dźwięk zajebisty! ;D
Mija mnie kolejny brat, więc lewa w górę na znak
Że wszyscy jesteśmy równi, prędkość znów wstrzymuje czas
Więc pędzę ślepo gdzieś w dal, spowija mnie wiatru szum
Rób zawsze brat to co kochasz, a wnet poniesie cię tłum!
 
szymo_97
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2013 21:37
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Noo, wreszcie go zaprezentowałeś :).
Nawet nie wiedziałem, że miałeś "no name". :)
Możesz podać mi przebieg jaki zrobiłeś na org. silniczku, jaki na "no name" i jaki na "zongu"?
Dlaczego wymieniłeś "no name" na Zongshena?
Mógłbyś jeszcze powiedzieć czy jest jakaś różnica w jeździe między "no name", a "zongiem", bo kiedy miałem jeszcze łosia to zastanawiałem się czy warto było trochę dopłacić do Zongshena, czy brać "no name".
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
CoX_Rider
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2013 22:24
Biker


Postów: 117
Data rejestracji: 26.10.10

Dzięki za miłe słowa :)
Na "pięćdziesiątce" przyjechałem ok. 9000km, przy przebiegu 12345km przyszedł Zongshen (pomiędzy był oczywiście No Name :))Obecnie na liczniku widnieje 28541km. No Name sprzedałem, za korzystną dla obu stron cenę, ponieważ ze skrzyni biegów przy przyspieszeniu dochodziły "niepokojące" metaliczne dźwięki. Nie zagłębiałem się "co to", bo na allegro nawet nie ma części, a za dopłatą 150 złotych miałem nowego Zonga.
Co do różnic, które zauważyłEM, z podkreśleniem "EM", to odczuwalnie większy moment obrotowy i bardziej basowy dźwięk w Zongu. No Name do efektywnej pracy potrzebował trochę większych obrotów i troszeczkę "wyżej" się kręcił. Spalanie w obu silnikach bardzo podobne.
Nigdy nie rozbierałem żadnego z tych silników i nie chcę obrazić nikogo, kto tego dokonywał, ale z tego co czytałem oznaczenia tych silników zawierają w "nazwie" producenta, liczbę cylindrów i średnicę tłoka. Zong ma oznaczenie ZS154 czyli Zongshen, jeden cylinder o średnicy 54mm (skok ok. 54mm). Mój No Name miał T(coś tam)157, więc wychodzi, że miał cylinder o średnicy 57mm (skok ok. 48.5mm). Kolegi quad ma (coś tam)152, a "pięćdziesiątka" 139 więc wszystko by się zgadzało. Z suchych danych też wynika, że No Name ma bardziej "sportowy" charakter od Zonga. Automatycznie powinien mieć większą moc, ale chyba ta "mała" głowica go tłumi.
Jeszcze raz powtarzam: są to MOJE odczucia i spostrzeżenia.
Edytowane przez CoX_Rider dnia 01-01-2013 22:44
http://www.polska...-50/113299

http://www.youtub...jZAK5cwPeQ

<brum brum brum>
 
kamil_gs
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2013 22:49
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

co do no name, to to jest 110ccm, z wklęsłym tłokiem i tylko tyle :P rozbierałem go to akurat mogę się na ten temat wypowiedzieć ;) tłok jest tu 52,3mm czyli dokładnie tyle co 110 :)

a co do moto: seria prawie że jak dla mnie :P ale za to na twoich zdjęciach wygląda bosko :D
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
CoX_Rider
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2013 23:06
Biker


Postów: 117
Data rejestracji: 26.10.10

On nie wyglądatak tylko na zdjęciach, on taki jest. Detale, moc w detalach i pierdółkach! Gdzie wisi jakiś "zabłąkany" kabel, gdzie widać jakiś nieoizolowany czarną termokurczliwą rurką bądź taśmą izolacyjną przewód elektryczny? Wszystko na swoim miejscu, linki i podnóżki "kierowcy" w "naturalnym" położeniu, węże łączące chłodnicę z silnikiem idealnie wymierzone, nie "latają" po całym świecie. Opony w kolorze opon. Chromowany rant na baku i tylko tam powinien być. Rejestracja w dobrym miejscu. Nie ma rdzy i brudu. Srebrne, w miarę możliwości, imbusowe śruby, zamiast chińskich zielonych lub co.gorsza zardzewiałych.
Zdjęcie to tylko wisieńka na torcie.
Edytowane przez CoX_Rider dnia 01-01-2013 23:10
http://www.polska...-50/113299

http://www.youtub...jZAK5cwPeQ

<brum brum brum>
 
szymo_97
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2013 23:08
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Dobra, dzięki za info, już wszystko wiem.

A jak sprawuje się Zongshen po takim przebiegu? Zaczyna może brać delikatnie olej, czy tracic moc, czy dalej jest "jak nowy"?

Wracając do tematu losia to bardzo mi on przypomina mojego Gw z pewnego okresu, tzn. tuż po zalozeniu 125 i chłodnicy. Różniły one się tylko wówczas kolorem chlodnicy i płomieni (też jeździłem bez oparcia i tego "chromowanego czegoś" za lampa. Najlepiej wspominam tamte czasy, najmniej wydatków i najwięcej bezawaryjnych kilometrów.

A tak poza tym to podziwiam Cie za takie utrzymanie "potworka". Ma on gruubo ponad 20 tyś. km, a wygląda jakbyś wczoraj wyjechał nim z salonu. ;)


ps widzę że pozbyłeś się "centrala". W sumie słusznie, bo tylko szpecił :)
Edytowane przez szymo_97 dnia 01-01-2013 23:14
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
CoX_Rider
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2013 23:16
Biker


Postów: 117
Data rejestracji: 26.10.10

Nie odczułem spadku mocy, aczkolwiek praca silnika nie. jest już taka "bezszelestna" jak za "młodu". Oleju nie "bierze", ale trochę sączy się z simeringu wałka zmiany biegów, zapewne przez dźwignię zmiany biegów, która delikatnie ciągnie/pcha wałek, zamiast nim obracać.
Regularnie zmieniam olej i reguluję zawory. O, i na wiosnę założyłem śrubę spustową z magnesem. Wczoraj zaś świecę irydową NGK. Gdzie Zongowi będzie lepiej... :)
Edytowane przez CoX_Rider dnia 01-01-2013 23:29
http://www.polska...-50/113299

http://www.youtub...jZAK5cwPeQ

<brum brum brum>
 
klemens244
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 02-01-2013 01:05
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

CoX_Rider. Bardzo ciekawe i przydatne uwagi z eksploatacji silnika/ów. Pisz swoje spostrzeżenia i uwagi. Są bardzo cenne. Jakby jakiś palant się wychylał to olej go równo. Powodzenia w 2013r. PISZ na forum. Jasne ?
Edytowane przez klemens244 dnia 02-01-2013 01:10
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
CoX_Rider
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 02-01-2013 09:59
Biker


Postów: 117
Data rejestracji: 26.10.10

Nie no, centrala ściągnięta. Na zdjęciu z No Name ją widać, ale tak to jej nie wożę. Używam tylko w garażu jak smaruję łańcuch, czyszczę i ściągam koła ;)
Potworek robiony trochę na "sportowo" więc każdy kilogram się liczy :P
http://www.polska...-50/113299

http://www.youtub...jZAK5cwPeQ

<brum brum brum>
 
CoX_Rider
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 16-02-2013 19:43
Biker


Postów: 117
Data rejestracji: 26.10.10

Dzisiaj zamontowałem wyświetlacz biegów na kierownicy. Skończyłem go tydzień temu, ale dopiero dzisiaj się do tego wziąłem. Wrzucam filmik, jutro wrzucę zdjęcie jak wygląda.
YouTube Video

http://www.youtub...e=youtu.be

Poprawiłem filmik ;) /KucaQ
Edytowane przez dnia 16-02-2013 20:24
http://www.polska...-50/113299

http://www.youtub...jZAK5cwPeQ

<brum brum brum>
 
wujek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2013 13:51
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Piekne to wszystko , podziwiam twoj wskaznik temp.
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
paziu77
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2013 14:18
Początkujący biker


Postów: 41
Data rejestracji: 16.07.12

miałeś jakieś problemy z założeniem wyswietlaczem biegów
 
memek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2013 14:23
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 234
Data rejestracji: 07.04.10

paziu77 trzeba tylko kabelki dobrze do kostki powkładać i ot cała filozofia podłączenia wyświetlacza
My motocykliści jeździmy motocyklami, a motorami jeżdżą pedały.
A ty? Czym jeździsz ?
MÓJ KINGWAY GW72http://www.eaglet...rowstart=0
images37.fotosik.pl/1223/aeb314700e761418m.jpg
 
wujek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2013 14:31
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Chodzi o kostke wystajaca z silnika ? Bo ja mam tylko kabelki :(
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
janiu49
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2013 15:24
Awatar

Biker


Postów: 160
Data rejestracji: 11.04.12

Tak ten kabel wychodzi spod pokrywki magneta. Te kabelki pojedyncze to od zapłonu itp są. A te połączone w kostke od czujnika luzu czyli biegów ;)
Mija mnie kolejny brat, więc lewa w górę na znak
Że wszyscy jesteśmy równi, prędkość znów wstrzymuje czas
Więc pędzę ślepo gdzieś w dal, spowija mnie wiatru szum
Rób zawsze brat to co kochasz, a wnet poniesie cię tłum!
 
wujek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2013 16:02
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

(Przepraszam ze tak pisze w czyims temacie.) Co do tej kostki to lipa bo w moim No-Name 125 jej nie ma :(
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
CoX_Rider
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2013 18:08
Biker


Postów: 117
Data rejestracji: 26.10.10

W No-Namie i Zongshenie nie było żadnego czujnika biegów, więc używałem tego z "pięćdziesiątki" do kontrolki luzu. Wszystko pasowało i święcił "luz", więc gitara, do póki nie zachciało mi się wyświetlacza biegów. Oczywiście okazało się, że Zongshen potrzebuje czujnika z inaczej rozstawionymi stykami, więc zrobiłem czujnik samemu. Ten z pięćdziesiątki podawał dobrze tylko "luz" i jedynkę.
Zdjęcie wyświetlacza:
img534.imageshack.us/img534/1027/dscn8882w.jpg

Bitwa!!!
img132.imageshack.us/img132/1164/beznazwy11bitwalittlegg.jpg
Edytowane przez CoX_Rider dnia 17-02-2013 18:27
http://www.polska...-50/113299

http://www.youtub...jZAK5cwPeQ

<brum brum brum>
 
kew
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2013 18:29
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

hahaha oryginalne xd
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
CoX_Rider
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2013 18:49
Biker


Postów: 117
Data rejestracji: 26.10.10

Co do kierownicy: hmmm, coś tam delikatnie przesuwałem, ale chyba jeszcze na jesień.
Co do szachów: to jeszcze niedokończony pomysł z szachami. Muszę jeszcze pokminić żeby było lepiej widać figurki ze śrub, bo tu lipa nic nie widać ;)
Edytowane przez CoX_Rider dnia 17-02-2013 18:50
http://www.polska...-50/113299

http://www.youtub...jZAK5cwPeQ

<brum brum brum>
 
Przeskocz do forum: