Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: INNE CHOPPERY 50cc :: Aprilia
Strona 1 z 2: 12
|
Aprilia Red Rose/classic - Zmiana silnika
|
|
xznanyx |
Dodany dnia 12-01-2013 20:51
|
Początkujący biker![]() Postów: 19 Data rejestracji: 12.01.13 |
Witam wszystkich bardzo serdecznie i dziękuję za aktywacje konta. Przechodząc do sedna sprawy, mam okazje kupić Aprilie Red Rose z wymontowanym silnikiem, wszystkie kable itp wiszą, są papiery lecz brakuje tylko silnika. Korzystając z sytuacji najchętniej wsadziłbym tam jakiś 4t lecz nie wiem dokładnie jak to będzie funkcjonowało i jaki silnik wsadzić. Rozmyślałem nad silnikiem takim samym jak wsadzany jest do kingów tylko w wersji 125cc, jest on w miarę tani. Wstawił bym chłodnice itp więc powinien dawać radę. Drugim rozwiązaniem jest wstawienie jakiegoś silnika od suzuki dr 125, cbr 125 i inne lecz są to już trochę większe koszty. I teraz pytanie które najbardziej mnie dręczy: Wstawiając taki silnik będę mógł dalej go na 50 zarejestrować ![]() Mam 16 lat więc nie mogą go zarejestrować normalnie na 125cc ponieważ jeżdżę na kartę motorowerową. Pozdrawiam serdecznie ![]() |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 12-01-2013 21:11
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Jak idzie o montaż innego silnika to dochodzi trochę zabawy z elektryką. Do wymainy idzie moduł zapłonowy z oryginalnego na dedykowany do nowego silnika, gaźnik (powiedzmy że założysz stożek to z filtrem nie trzeba kombinować), cewka zapłonowa może pasować ale niewykluczone że do wymiany, podobnie z regulatorem napięcia albo albo. Jak będą pasować wymienione to może być konieczna wymiana końcówek na przewodach elektrycznych, ale to akurat pikuś. Nie pisałem o najważniejszych modyfikacjach czyli uchwyty w ramie tak by silnik się zmieścił oraz zębatka zdawcza była w linii z odbiorczą. Nie wiem też jak będzie z linkami gazu i sprzęgła czy ich długości będą odpowiednie. To tyle co mi przyszło w pierwszej chwili na myśl. "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
xznanyx |
Dodany dnia 12-01-2013 21:26
|
Początkujący biker![]() Postów: 19 Data rejestracji: 12.01.13 |
Mam kolegę który ma spawarkę więc z mocowaniami trochę pogłówkujemy i problemu nei powinno być, gorzej będzie z elektryką tak jak mówisz. Jak myślisz warto się pakować w chińskie 125?? Miałem kiedyś crossa z tym silnikiem więc trochę się znam na jego konstrukcji. Praktycznie nie do zajechania tylko z faktu że był to model crossa bez napinacza i gdy spadł łańcuch to było po całym deklu i iskrowniku, lecz przez 2 lata nic z nim nie było mechanicznie. Więc przy jeździe po asfalcie bez większej pracy zawieszenia powinien dawać radę. |
|
|
xznanyx |
Dodany dnia 12-01-2013 21:54
|
Początkujący biker![]() Postów: 19 Data rejestracji: 12.01.13 |
Z tego co wiem to nawet na tych apkach nie ma podanego nr na silniku. Najbardziej boje się tego spawania itp, bo będzie problem z podnóżkami żeby było miło nogi trzymać a przy okazji mieć dostęp do hamulca i dźwigni zmiany biegów. Pierw muszę pojechać i obejrzeć tą aprillie. Jeśli się będzie nadawała to będziemy myśleć dalej. Wiecie może ile można km/h mknąć na tej 125 bez dużego obciążania silnika ?? |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 12-01-2013 22:05
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Z setkę powinno dać radę, z góry i z wiatrem to może nawet kilka więcej.
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 12-01-2013 22:16
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1827 Data rejestracji: 01.11.10 |
O ile dobrze wiem to instalacja w Aprilce jest 6V. Tutaj będzie największy kłopot. Generalnie wszystko będziesz musiał zmienić całe podzespoły na 12V, m. in. regulator napiecie, akumulator, przerywacz, wszystkie żarówki, włącznie z kontrolkami i tymi od podświetlenia zegarów. Odpalić silnik "na krótko" problemu nie będzie. Wystarczy moduł, cewka, gaźnik z danego modelu motocykla i kilka kabli. Wydaje mi się, że silnik chiński 125cc zmieści się, natomiast może głupio wyglądać, gdyż ten z Apki jest pionowy. Wspominałeś też m. in. o silnikach z CBR. Chłopie, polecam Ci ten silnik, chociażby z tego powodu, że ja u siebie mam przejechane blisko 60 tyś. km, i na razie póki co został wymieniony jedynie rozrząd i napinacz ![]() ![]() Myślę, że koszt znacznie wyższy, bo będziesz musiał też kupić gaźnik podciśnieniowy itp., ale wg. mnie naprawdę warto. Jeżeli dorwiesz taki z przebiegiem poniżej 20 tyś. km to nic nie ma prawa się psuć. ![]() GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
xznanyx |
Dodany dnia 12-01-2013 22:16
|
Początkujący biker![]() Postów: 19 Data rejestracji: 12.01.13 |
ohohoo mi to 80 stałe by starczyło bez męczenia. Szkoda że chińczyki nie mają pionowych cylindrów.. Jak sobie wyobrażam jak to by wyglądało to w głowie mam jedną wielką pustą dziurę pod bakiem ;c |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 12-01-2013 22:25
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1827 Data rejestracji: 01.11.10 |
Mają chińczyki pionowe cylindry ![]() Np. Romet Zetka 125, Romet Z 125, K 125. Jeszcze chyba jakiś junak miał, jakiś Zipp. Nie pamiętam tych modelów, no ale są, na pewno. ![]() Jak dasz odpowiednie przełożenie, polecam 14/38 to będziesz spokojnie leciał 80, na nie za bardzo wysokich obrotach. Edytowane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 22:26 GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
xznanyx |
Dodany dnia 12-01-2013 22:25
|
Początkujący biker![]() Postów: 19 Data rejestracji: 12.01.13 |
Tylko taki silnik to nie koszt 800zł góra, lecz 1000++ do tego gaźnik i te inne pierdoły to w tym momencie wszystko trochę za wysoko wyjdzie. Na ferie mam zamiar iść do roboty i zarobić około 1000 drugi tysiąc mam i 300 zł ze świąt więc bogaty to ja nie jestem ![]() Edytowane przez xznanyx dnia 12-01-2013 22:26 |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 12-01-2013 22:27
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1827 Data rejestracji: 01.11.10 |
A jaka cena jest za tą Aprilkę?
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
xznanyx |
Dodany dnia 12-01-2013 22:27
|
Początkujący biker![]() Postów: 19 Data rejestracji: 12.01.13 |
szymo_97 napisał/a: Mają chińczyki pionowe cylindry ![]() Np. Romet Zetka 125, Romet Z 125, K 125. Jeszcze chyba jakiś junak miał, jakiś Zipp. Nie pamiętam tych modelów, no ale są, na pewno. ![]() Jak dasz odpowiednie przełożenie, polecam 14/38 to będziesz spokojnie leciał 80, na nie za bardzo wysokich obrotach. No właśnie, ale już z częściami nie będzie tak wesoło, nie zamontuję chłodnicy itp. Za apkę w gazecie pisze 1200zł ale może coś utarguję do 900. Edytowane przez xznanyx dnia 12-01-2013 22:28 |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 12-01-2013 22:28
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1827 Data rejestracji: 01.11.10 |
A tak, masz rację. Ja Ci polecam jednak pozbierać kasę i np. na wakacje kupić. Albo teraz kupić tę ramę bez silnika, pozbierać/zarobić i na wakacje poskładać już solidniej.
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
xznanyx |
Dodany dnia 12-01-2013 22:33
|
Początkujący biker![]() Postów: 19 Data rejestracji: 12.01.13 |
hehe tylko pragnę tego żeby już po zimie zacząć z rozmachem nowy sezon ![]() |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 12-01-2013 22:36
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1827 Data rejestracji: 01.11.10 |
Po normalnej, tzn. po tej co w łosiu, czyli po lewej. Z kolei w Red Rose 125 leci po prawej stronie. GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
xznanyx |
Dodany dnia 12-01-2013 22:55
|
Początkujący biker![]() Postów: 19 Data rejestracji: 12.01.13 |
Ok dzięki. Z tego co widzę to cbr 125 odpada.. sam wtrysk około 500zł nie stać mnei na takie bajery![]() |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 12-01-2013 22:57
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1827 Data rejestracji: 01.11.10 |
Ale przecież możesz kupić gaźnik. Cbr od 2007r. w górę były produkowane z wtryskiem, a modele 2004-2007r. były na gaźniku (m. in. moja) http://allegro.pl...31962.html nie jest najgorzej ![]() Edytowane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 22:58 GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
xznanyx |
Dodany dnia 12-01-2013 23:01
|
Początkujący biker![]() Postów: 19 Data rejestracji: 12.01.13 |
Chyba że coś w tym stylu http://allegro.pl...37659.html i remont ![]() Lub http://allegro.pl...54572.html Kurde tak fajnie pisać a jak przyjdzie robić to pewnie wszystko zacznie się stawać takie trudne ;D Edytowane przez kamil_gs dnia 12-01-2013 23:03 |
|
|
kamil_gs |
Dodany dnia 12-01-2013 23:02
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1420 Data rejestracji: 09.12.10 |
CBR125 jest na wtrysku i gaźniku, szukaj jeśli cię interesuje tego gaźnikowego ![]() |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 12-01-2013 23:02
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1827 Data rejestracji: 01.11.10 |
No tak, na pewno ![]() Wstawiaj klikane linki na przyszłość. Robi się to w ten sposób. [url] LINK [/url] Zaraz Ci poprawię. Patrz tutaj. http://allegro.pl...37292.html W zestawie gaźnik, termostat, jedynie dokupić filtr powietrza, chłodnice, moduł, cewke i można odpalać. Ten silnik jest o tyle lepszy od podanych przez kamila i ciebie, że jest chłodzony cieczą, ma 6 biegów i ma mniejszy przebieg. Żywotność wszystkie mają podobną, czyli bardzo dobrą. Edytowane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 23:07 GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
xznanyx |
Dodany dnia 12-01-2013 23:11
|
Początkujący biker![]() Postów: 19 Data rejestracji: 12.01.13 |
Wstawiłem tam powyżej wersję CBF za 900 zł Takie coś bym wsadził ale by to już przeglądu nie przeszło ahhaha ^^ http://allegro.pl...77162.html |
|
Strona 1 z 2: 12
Przeskocz do forum: |