-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Problem po załozeniu 72ccm
Cacper
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 13:03
Awatar

Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 17.01.13

Witam

Jestem tu nowy jak kol wiek motorek mam już od 2lat.
Chodził bardzo równo i płynnie nawet przy obrotach rzędu 11000
Po zmianie całego zestawu niby już chodzi na wolnych obrotach ale nie wkręca się wyżej niż 8000.
Poza tym nie mogę wyczuć zaworów bo albo nie ma kompresji albo strzela w tłumik.
Dodam jeszcze ze była zmieniana dysza na większa która dostałem gratis.
Co zauważyłem ze szybciej się wkręca w obroty ale od połowy manetki się jak by dusił.

Proszę o pomoc w mojej sprawie i ewentualne rozwiązanie.
 
kew
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 13:08
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

Wyreguluj gaźnik i ustaw zawory ssący 0,05/0,06 wydechowy 0,07/0,08.
Acha i na jaki zestaw zmieniłeś? 72ccm? 110ccm?
A tak w ogóle to przenoszę bo nie ten dział.

UUps mała gafa w temacie podałeś że 72ccm sorki;P Nie zwróciłem uwagi. To tak jak mówię gaźnik i zawory na początek
Edytowane przez kew dnia 17-01-2013 14:01
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
janiu49
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 13:14
Awatar

Biker


Postów: 160
Data rejestracji: 11.04.12

No własnie jaki zestaw i jaka duża dysza? Bo może jest za duża na dana pojemnośc i go zamula.
Mija mnie kolejny brat, więc lewa w górę na znak
Że wszyscy jesteśmy równi, prędkość znów wstrzymuje czas
Więc pędzę ślepo gdzieś w dal, spowija mnie wiatru szum
Rób zawsze brat to co kochasz, a wnet poniesie cię tłum!
 
xznanyx
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 13:15
Początkujący biker


Postów: 19
Data rejestracji: 12.01.13

Tak jak pisze kew. Najprawdopodobniej gaźnik i zawory ;) Kiedyś miałem crossa 125 i strzelał mi bo zawory były nie wyregulowane, zdarzało się też jak moduł zamoczyłem to nierówno chodził, ponieważ chińska myśl techniczna montowała moduły w tych crossach centralnie pod tylnym błotnikiem :)
 
Cacper
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 17:08
Awatar

Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 17.01.13

Dyszy nie wiem jaką mam bo nie była opisana była dodana gratis.
Zawory ustawiałem według tych wymiarów, i za każdym razem jest to samo.
A gaźnik teoretycznie ustawiony wolne obroty na ok 1700 i stoi płynnie.
Nie wiem tylko jak rozrząd niby jest na znakach, ale nie wiem jak z tym kółkiem zębatym bo jak go rozkręcę to te kółko jest luźne, a jak przekręcę wałkiem to w jednym momencie jest opór, a po nim jest 200stopni luzu i na nim właśnie jest miej więcej na środku ustawiony rozrząd.
 
xznanyx
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 17:29
Początkujący biker


Postów: 19
Data rejestracji: 12.01.13

ten opór i luz 200 stopni powinien być to chyba normalne o ile dobrze pamiętam :D Masz jakiś moduł żeby na innym sprawdzić ??
 
Cacper
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 17:39
Awatar

Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 17.01.13

Na starej głowicy mam tak samo bo sprawdzałem) tylko nie zerknąłem jak było na starym ustawiony rozrząd, ale niby jak by było źle to by mi chyba nie wchodził na te 8000 tak mi się wydaje.
 
Bandyta
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 17:44
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 206
Data rejestracji: 05.06.11

Według nie to może być wina tej większej dyszy w gaźniku. Po prostu go zalewa i na więcej się nie wkręci. Sprawdź jeszcze moduł i ewentualnie iskrownik (to dopiero jak wszystko inne zawiedzie).
img13.imageshack.us/img13/6387/bannerfyg.jpg
 
Cacper
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 18:26
Awatar

Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 17.01.13

Dzwoniłem do sprzedawcy i nie wiedział jaka to dysza bo powiedział ze to producent dopasował do zestawu i powinno być dobrze.
Ale jak sprawdzałem je obie obok siebie to ta gratisowa była sporo większa, od mojej.
A jeszcze jedno z czego zrobić podkładkę miedzy cylindrem a tłumikiem.
Edytowane przez Cacper dnia 17-01-2013 18:40
 
xznanyx
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 18:52
Początkujący biker


Postów: 19
Data rejestracji: 12.01.13

sylikon wysokotemperaturowy w najgorszym wypadku :D Słyszałem że tektura też może być ale pewny nie jestem ;) Ja myślę że moduł. Pożycz od kogoś kto ma skuter lub coś podobnego bo do większości chińczyków pakują te moduły i sprawdź ;)
 
kew
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 21:09
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

Między tłumnikiem a głowicą jak już:P Z azbestu;P kup sobie kawałek o ile gdzieś dostaniesz to taki jakby gumolit gruby i wycinasz sobie ze 2 takie kawałki zeby pasowały i skręcasz;P Albo kupujesz podkładkę miedziano azbestową ale teraz to chyba robią głównie miedziane a one trochę twarde;P miedziano azbestową można było dobrze docisnąć.

xznanyx tekturą to co najwyżej połówki silnika można uszczelnić ale na pewno nie tłumika przy głowicy bo tam tektura to tylko jak za dużo masz i chcesz w efektowny sposób spalić.


Moderator i taki błąd popełnić...
To mi się zawsze zdarzało;P i chyba będzie dalej;D, kew
Edytowane przez kew dnia 19-01-2013 10:28
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
Cacper
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 22:11
Awatar

Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 17.01.13

ok a może kojarzysz jaka jest średnica tej podkładki bo jestem w pracy a jak bym wracał to bym sobie kupił.
Edytowane przez Cacper dnia 17-01-2013 23:13
 
kew
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 23:04
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

no ona nie jest taka zwykła okrągła;P jest w kształcie tej "podkładki" metalowej którą się przykręca do głowicy. 1 duży otwór po środku i 2 mniejsze po bokach;P na śruby. A wymiaru nie zmierzę teraz;P Jakby co to możesz pytać o azbest i z niego możesz sobie wyciąć potem kształt.
Edytowane przez kew dnia 17-01-2013 23:06
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
Cacper
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 23:21
Awatar

Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 17.01.13

No nie do końca bo u mnie w Bartonie cylinder jest wyżłobiony a rura wchodzi w środek a ta nakładka dopiero ją dokręcam tymi 2 śrubami.
img13.imageshack.us/img13/6387/bannerfyg.jpg
 
Cacper
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2013 10:33
Awatar

Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 17.01.13

jutro wrócę do domu z pracy i zobaczę z ta stara dysza i na pewno dam znac.

Witam
No i u mnie się okazało co jest nie tak. Zmieniłem spowrotem na oryginalną dysze i wszystko działa ok.
Mam tylko jeszcze problem z wolnymi obrotami przy zimnym silniku,ale jak się rozgrzeje już się wszystko normuje.
Obroty wróciły do normy czyli max11500 i bez problemu do nich dochodzi.
Dzięki za sugestie i pomoc.

Scaliłem posty. // PeeTER

Edytowane przez PeeTER dnia 19-01-2013 10:33
img13.imageshack.us/img13/6387/bannerfyg.jpg
 
Cacper
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2013 22:38
Awatar

Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 17.01.13

Tak tylko świeca ma ładny kolor czyli gaźnik teoretycznie powinien być ok a on na zimnym gaśnie muszę obroty manetka trzymać bo inaczej zgaśnie.
Ale mam jeszcze mały problem bo słyszę z silnika jakieś pukanie, zmniejszyłem już luz na zaworach, ale to nie ustało.
Na wolnych obrotach nic dopiero tak przy ok 3000 zaczyna być to słychać i jest to już do końca czyli do 12000.
Dodam ze jak się tak wsłuchać to jakby to było z wewnątrz silnika.
Edytowane przez Cacper dnia 25-01-2013 23:00
img13.imageshack.us/img13/6387/bannerfyg.jpg
 
Cacper
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2013 00:16
Awatar

Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 17.01.13

Przed wymianą na 72ccm nic takiego nie było słychać.
Ja też właśnie tak dumałem ze może się wszystko musi ułożyć. (dotrzeć)
img13.imageshack.us/img13/6387/bannerfyg.jpg
 
kamil_gs
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2013 00:36
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

podejrzewam że tłok wali w zawory/zawór. Kumpel miał tak samo, wada fabryczna głowicy. Po czasie zawór się zgiął, został wymieniony ale dalej w niego uderzał, aż w końcu się znowu zepsuł :P
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
Cacper
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2013 00:57
Awatar

Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 17.01.13

To w takim razie może spróbować wyprzedzić zapłon i ustawić rozrząd zamiast na T to na F, skoro to zawór to powinno pomóc .
img13.imageshack.us/img13/6387/bannerfyg.jpg
 
kamil_gs
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2013 01:18
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

zapłonu się wyprzedzić nie da ponieważ jest on z modułu który nie ma regulacji a przestawiając rozrząd nie zgra się całość ze sobą i nie bd palił,
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
Przeskocz do forum: