-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Problem z przeciekaniem....
smok781
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2013 13:20
Początkujący biker


Postów: 33
Data rejestracji: 16.05.12

Cześć ostatnio mam problem z motorkiem ponieważ coś cieknie (chyba z misy oleju) tylko jeżeli stanę po dłuższym jeżdżeniu i nie kapie z baku bo sprawdzałem.Jeżeli mogę dołączyć to chciałbym jaki olej lejecie ? Dręczy mnie też akumlator cały czas niby załadowuje go prostownikiem lecz na 2-3 dzień jest już rozładowany tylko gdy pojeżdże nim chwilę to do 1h odpali a później jest martwy.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
pogoda,słońce nic tylko wsiadać i jechać
 
DominikWE
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2013 13:27
Awatar

Początkujący biker


Postów: 30
Data rejestracji: 09.05.10

A dolewałeś wody destylowanej do akumulatora, czy masz bezobsługowy?
Jeśli potrzebujecie coś z zakresu stron www, grafik czy aplikacji mobilnych, to zapraszam.
http://dominikbar...
 
Bandyta
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2013 14:04
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 206
Data rejestracji: 05.06.11

To wiadome, że olej cieknie tylko po jeżdżeniu bo jest rzadszy niż na silniku zimnym. Pewno pękł Ci karter albo uszkodziła uszczelka. Co do oleju to ja leję Mobil 10w40, ale możesz też inne. Akumulator - pewno nie masz już elektrolitu albo jest po prostu zniszczony w środku (oberwane cele).
img13.imageshack.us/img13/6387/bannerfyg.jpg
 
kew
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2013 19:10
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

Akumulator bym wymienił. Najlepiej na żelowy 4Ah 12V mam taki i polecam już ponad pół roku bez ładowania... A co do przecieku to zapewne karter. Jeśli nie masz to radzę zrobić mocowanie dolne silnika, tutaj masz moje ----> http://www.eaglet...oto_id=423 Powodzenia. Jeśli miałbyś jakieś pytania to wal, jestem od pomagania jak d*pa od s*ania.
Edytowane przez kew dnia 01-02-2013 19:12
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
Hiszpan
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2013 19:28
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 271
Data rejestracji: 16.03.10

Po 1 w łosiu nie ma miski olejowej.
po 2 umyj silnik i po jeździe sprawdź z którego miejsca wycieka olej. Jedyna metoda.
3. akumulator? zasiarczony. Koszt takie małego aku jest niski, wiec kup nowy.
4. Zamiast robic dolne mocowanie, lepiej zabezpieczyć silnik przed wibracjami, bo od tego pęka (i tak nie powinien, no ale to chińskie odlewy).
Edytowane przez kew dnia 01-02-2013 19:36
Bo.. bob... bobber!
images50.fotosik.pl/293/93f786ffa21e7214m.jpg
Jeśli jesteś dzieckiem neo, jeśli nie wiesz co piszesz, to uprzejmie wyp... proszę.
 
kew
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2013 19:35
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

Hiszpan, tak się akurat składa, że dolne mocowanie jest właśnie jedną z metod zapobiegania wibracjom. Można także zrobić gumowe podkładki pod śruby mocujące silnik w ramie...
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
Hiszpan
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2013 19:43
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 271
Data rejestracji: 16.03.10

Wiem. Jedno z rozwiazan. Ale mozna to zrobic prosciej. Gumowe podkladki malo Ci dadzą( szybko sie zuzyja- nie sa zaprojektowane do takich celow, juz lepiej tuleje metalowo- gumowe.

Tak na szybkości dla niekumatych:P

Wystarczy lekko rozwiercić mocowania, aby wewnętrzna tulejka osadzila sie w mocowaniu i dać 2 dłuższe osie. (do mocowania tak malego silnika wystarczy nagwintować pręt fi 8 i zabezpieczyć go z dwóch stron nakrętkami samokontrującymi.
4 tulejki m-g - 20zł
Wykonanie 2 osi - 10zł

Wrzucam schemat zrobiony na szybkości:
images45.fotosik.pl/1704/d7e68e94d17ea496med.jpg

Oczywiście lepszym rozwiazaniem byłoby dospawanie tulei, w które wchodzą tuleje metalowo-gumowe (wiem, super składnia) zamiast poszerzania otworow, ale to jest mocowanie 'po kosztach'
Edytowane przez Hiszpan dnia 01-02-2013 19:58
Bo.. bob... bobber!
images50.fotosik.pl/293/93f786ffa21e7214m.jpg
Jeśli jesteś dzieckiem neo, jeśli nie wiesz co piszesz, to uprzejmie wyp... proszę.
 
smok781
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2013 15:34
Początkujący biker


Postów: 33
Data rejestracji: 16.05.12

ok może pomyśle nad tym żelowym aku ale do niego trzeba specjalnego prostownika no nie? popatrze po warsztacie to sprawdze czy nie mam takiego prostownika i porobie zdjęcia motorkowi karter parę zdjęć i wstawie w tym temacie to się naradzimy.

Prostownica jest do wlosów kolego XD //KML_TDU
Edytowane przez KML_TDU dnia 06-02-2013 15:43
pogoda,słońce nic tylko wsiadać i jechać
 
KML_TDU
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2013 15:56
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Co do wycieku tojesli masz szczęście to zużyly się tylko simmeringi (na wałku zdawczym i na wałku zmiany biegów) ale raczej bym na to nie liczył, prawdopodobnie pękł karter (podłużnie pękł przy lewym mocowaniu silnika) jeśli pękneło to najlepiej będzie wymienić karter (trzeba tylko uważać zeby kupić dokładnie taki sam bo mogą być problemy z doborem lożysk), jak juz uporasz sie z peknieciem to najlepiej i najprosciej wyjdzie dorobić dolne mocowanie silnika (od spodu są przygotowane fabrycznie 4 otwory na ktorych silnik siedział np. w crossach).

szymo_97

Dla swojej obrony dodam że u mnie na Śląsku funcjonuje pęknoł :D //KML_TDU

Na forum używamy języka ogólnonarodowego, a nie ślunskiego :D
Edytowane przez szymo_97 dnia 07-02-2013 20:59
 
smok781
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2013 17:17
Początkujący biker


Postów: 33
Data rejestracji: 16.05.12

porobiłem trochę zdjęć i i nie widze żadnych pęknięć ale ja chyba jestem tępy bo raczej (na pewno nie wiem jak wygląda karter) więc wrzucam kilka foto aha i jeszcze amory zaczynają rdzewieć i może mi ktoś sprzeda tipa na takie rdzawe kropeczki aha i zrobiłem zdjęcie łańcucha i nie wiem czy jest dobrze napięty i gdzie są te naciągacze (*CENZURA* ze mnie :) ) od niedawna nie mam taty więc teraz musze sobie ze wszystkim radzić sam a oto link http://www.fotosi...29447.html
pogoda,słońce nic tylko wsiadać i jechać
 
kamil_gs
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2013 17:22
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

karter jest pod tymi pokrywami, żeby sprawdzić czy nie pękł odkręć pokrywkę zębatki zdawczej (ta w silniku) i zobacz czy w jej okolicach nie ma pęknięcia ;) łańcuch wydaje się dobrze napięty, najważniejsze aby po naciśnięciu go nie wychlał się za bardzo, tak na wyczucie trzeba, trudno to wytłumaczyć :P
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
smok781
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2013 17:49
Początkujący biker


Postów: 33
Data rejestracji: 16.05.12

kamil_gs napisał/a:
karter jest pod tymi pokrywami, żeby sprawdzić czy nie pękł odkręć pokrywkę zębatki zdawczej (ta w silniku) i zobacz czy w jej okolicach nie ma pęknięcia ;) łańcuch wydaje się dobrze napięty, najważniejsze aby po naciśnięciu go nie wychlał się za bardzo, tak na wyczucie trzeba, trudno to wytłumaczyć :P

gdzie jest zębatka zdawcza i gdzie jest i jak poodkręcam to niczego nie spieprze? aha i jeszcze jedno jak(czym) czyścić ten filtr powietrza
http://motor-x.pl...ony,p.html
pogoda,słońce nic tylko wsiadać i jechać
 
kurzac
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2013 17:53
Awatar

Władca szos


Postów: 529
Data rejestracji: 22.03.12

zębatka zdawcza jest od razu za tą przykrywką . a ten filtr to przedmuchac kompresorem ( Odlecą te drobne kamyczki i piasek z siateczki .)
Edytowane przez kurzac dnia 06-02-2013 17:57
Kliknij Pomógł
GG:7377300
 
smok781
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2013 17:55
Początkujący biker


Postów: 33
Data rejestracji: 16.05.12

tą co jest przykręcona 4 śrubami?
pogoda,słońce nic tylko wsiadać i jechać
 
kurzac
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2013 17:58
Awatar

Władca szos


Postów: 529
Data rejestracji: 22.03.12

http://www.fotosi...29447.html

ta po prawej stronie . ;p
Kliknij Pomógł
GG:7377300
 
KML_TDU
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2013 17:58
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Zębatka zdawcza to ta która przenosi napęd z silniak na lańcuch i dalej na koło, znajduje sie ona pod ta małą pokrywką spod ktorej wychodzi lańcuch (pokrywka przykrecona na 2 śruby) jesli odkrecisz tylko tą małą to nic nie zepsujesz (no chyba że zerwiesz gwinty ale to już trzeba mec naprawdę pecha). A filtra tego jako tako sie nie da czyscić choc ja je czyszczę, trzeba go zdemontowac i potem bierzaca ciepla woda szczoteczka i dużo czasu, ewentualnie jeśli jest tylko zakurzony to mozesz go przedmuchac sprężonym powietrzem.
 
smok781
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2013 17:50
Początkujący biker


Postów: 33
Data rejestracji: 16.05.12

ok to jeszcze rzućcie okiem czy tu nie brakuje jakichś śrub http://www.fotosi...a4296.html
Edytowane przez kew dnia 07-02-2013 17:54
pogoda,słońce nic tylko wsiadać i jechać
 
KML_TDU
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2013 17:53
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Tutaj wlasnie przykręcisz dolne mocowanie
 
smok781
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2013 18:21
Początkujący biker


Postów: 33
Data rejestracji: 16.05.12

czyli nie obędzie się bez spawania? aha i jeśli jesteś moderatorem up@ to np dla tych bardziej ciemnych moglibyśmy założyć kanał na YT i wrzucać filmik prezentujące np jakieś naprawy czy tipy do kingów?
pogoda,słońce nic tylko wsiadać i jechać
 
kurzac
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 07-02-2013 18:23
Awatar

Władca szos


Postów: 529
Data rejestracji: 22.03.12

musisz niestety dospawać blaszki do ramy jeżeli chcesz mieć mocowanie silnika . I z tym Youtube do niezły pomysł ;d .Założył by jakiś moderator kanał na YT i by się wrzucało poradniki ;d
Kliknij Pomógł
GG:7377300
 
Przeskocz do forum: