-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Dym z odmy.
kobuch10
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2013 23:11
Początkujący biker


Postów: 28
Data rejestracji: 18.06.11

Witam. Ostatnio zaczęło mi się kopcic z odmy.
Chopperek jeździ, ale jakby stracił na mocy, v-maxie no i strasznie to denerwuje.. wygląda jakby się palił... -,-
co z tym zrobic?
Od razu mówię że tłok i pierścienie są OK.
Twisted !!! Jeżdżę wolno, bo mi wolno !!! Twisted
 
szymo_97
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 26-07-2013 23:33
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Skoro jesteś pewien, że tłok i pierścienie są ok to pozostaje jeszcze jedna kwestia - uszczelka pod głowicą.

GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
Sszakal
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 27-07-2013 10:10
Biker


Postów: 117
Data rejestracji: 06.10.12

dokładnie tak jak napisał szymo_97 uszczelke ci wydmuchało ;p taka sama sytuacja jak u mnie
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu
przeżywasz więcej w ciągu 5 minut
niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
kurzac
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 27-07-2013 11:30
Awatar

Władca szos


Postów: 529
Data rejestracji: 22.03.12

u mnie jest to samo zawsze na zimnym silniku mi kopci z odmy . Dzięki szymo za odpowiedz ;p
Kliknij Pomógł
GG:7377300
 
kobuch10
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 27-07-2013 19:32
Początkujący biker


Postów: 28
Data rejestracji: 18.06.11

uszczelka już została wymieniona..
2 razy składałem od nowa cylek i głowice i nic...
Twisted !!! Jeżdżę wolno, bo mi wolno !!! Twisted
 
Pieniadz
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 27-07-2013 22:19
SuperVIP


Postów: 1
Data rejestracji: 24.06.13

to szybka wymiana uszczelki i bd iglaect

Jak widzę kolego jest to twój pierwszy post, więc powinieneś się przywitać w odpowiednim dziale, a poza tym autor powiedział wyżej, że już wymienił uszczelkę i nic to nie dało. Pozdro / szymo_97
Edytowane przez szymo_97 dnia 28-07-2013 22:20
ect
 
Toman94
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2013 10:00
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 239
Data rejestracji: 16.03.10

Zobacz uszczelniacze na zaworach ;)
lh3.googleusercontent.com/-qkj7lS2fnuU/VKfJy_vI_7I/AAAAAAAAIIk/IlPfVCmHjQ8/w702-h527-no/20141229_184533.jpg
 
klemens244
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2013 18:24
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Człowiek ściema ?
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
KML_TDU
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2013 22:05
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Skoro jesteś pweien uszczelki tloka cylka i pierścieni to tak jak mówi toman zostaly do sprawdzenia już tylko uszczelniacze na zaworach albo ewentulanie same gniazda zaworowe.
 
klemens244
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2013 22:16
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

A masz oring CAŁY nad cylindrem ? Bo on przejmuje spaliny poprzez uszkodzoną uszczelkę głowicy do komory skrzyni biegów. Sprawdź go i tę uszczelkę też.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
kobuch10
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 01-08-2013 10:26
Początkujący biker


Postów: 28
Data rejestracji: 18.06.11

tak oring cały, no może rzeczywiście to coś a zaworami, ale próbowałem na starym cylku wymieniłem ten uszczelniacz ale nie umiałem założyć spowrotem tych księżycy przy zaworach. dobra, popróbuję z tym uszczelniaczem na zaworach jeszcze, nic innego mi nie pozostało.
dzięki wszystkim ;)
Twisted !!! Jeżdżę wolno, bo mi wolno !!! Twisted
 
klemens244
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 02-08-2013 01:50
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Montaż zamków zaworowych: Papier toaletowy w klucz koronowy/nasadowy ~22-24 napchaj dużo. I tym kluczem poprzez papier wepchnij te zamki w kierunku grzybków zaworowych. Wskoczą same bez problemu. Zawory oprzyj na jakimś klocku drewnianym. Metoda śmieszna, ale SPRAWDZONA.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
kobuch10
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2013 17:20
Początkujący biker


Postów: 28
Data rejestracji: 18.06.11

panowie, leże.
zawory odpadają. miałem głowice już w średnim stanie, a skoro pisaliście że to mogą byc zawory, wymieniłem głowice, mam nowiutką, i dalej to samo... dym dym i dym...
Twisted !!! Jeżdżę wolno, bo mi wolno !!! Twisted
 
szymo_97
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2013 18:45
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Uszczelka pod głowicą również nowa rozumiem?

Wszystko co jest odpowiedzialne za to kopcenie już wykluczyłeś...
Wymień pierścienie dla pewności. Koszt nieduży.
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
Damian8907
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 11-08-2013 17:45
Początkujący biker


Postów: 44
Data rejestracji: 13.05.13

Mam właśnie ten sam problem i idę rozbierać... ale ja stawiam na pierścienie u siebie. jeżeli będę widział jakieś rozwiązanie to dam ci znać.
 
grimm33
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 12-08-2013 17:47
Biker


Postów: 79
Data rejestracji: 31.03.13

No to widzę że już trzy osoby mają "wytwórnię dymu". Ja mam przytarty cylinder i tłok. Nie mam oringu przy karterach albo przy cylindrze już nie pamiętam. Moja teoria brzmi że przy wyższych obrotach przy wybuchu spaliny w małej ilości uciekają do miski olejowej i wylatują odmą.
 
grimm33
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 12-08-2013 18:16
Biker


Postów: 79
Data rejestracji: 31.03.13

No do środka śilnika.
 
Damian8907
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 13-08-2013 09:45
Początkujący biker


Postów: 44
Data rejestracji: 13.05.13

U mnie wynikła prosta rzecz... okazało się ze to co miało być sprężane w komorze spalania przez nieszczelne pierścienie szło na komorę silnika a co za tym idzie dmuchało przez odmę. Stało sie tak dlatego że poprzedni właściciel za bardzo obciązał silnik na dotarciu do tego u mnie parę razy postał na światłach przy wysokich temperaturach otoczenia i po prostu silnik się przytarł. Ot i cała filozofia. Cylinder do wymiany.
A tu ciekawostka. Kupując cylinder zwracajcie uwagę na średnicę tłoka bo gdy kupowałem nowy cylek 50 ccm miał wytłoczenie 72 ccm. mój dotychczasowy niby 72 ccm po pomiarach okazał się być w rzeczywistości 60 hahaha
Tak więc:
50 ccm ma fi 39mm
60 ccm fi 43 mm
72 ccm fi 47 mm
według sprzedawców innej możliwości nie ma a i większość potwierdza że bez żadnych problemów cylinder 72 można stosować do głowicy 50. w odwrotnym kierunku jednak nie. Zbyt duża komora spalania w 72 będzie prowadziła do wydmuchiwania uszczelki pod głowicą.
 
KML_TDU
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 13-08-2013 23:11
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Jeśli komora spalania się zwiększy to sprężanie zmaleje i uszczelki nie wydmucha a nawet będzie ona mniej obciążona, zaś jeśli do cylka 72ccm zamontujemy glowice z 50ccm to sprężanie wzrosnie na i moze wystąpić spalanie stukowe.
 
grimm33
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 23-08-2013 21:55
Biker


Postów: 79
Data rejestracji: 31.03.13

Czy rozwiązaliście jakoś problem z tym dymem??
Ja kupiłem zestaw 72 cm i mam nadal ten problem. Jak jest zimny to jedzie dobrze jak się rozgrzeje to traci moc muli się dymi i klekocze. Pomoże ktoś nie chce zatrzeć nowego zestawu.
 
Przeskocz do forum: