Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: INNE :: Moja maszyna
Honda CB-1 400
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 12-01-2014 00:28
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
Siema. Dzisiaj pozbyłem się niesprawnego RG bez OC, a nabyłem Hondę CB-1 400, 100% sprawną, opłaconą itd. dopłacając do całego interesu 600zł (a dodatkowo jestem zwolniony z opłaty skarbowej). Honda do ogarnięcia. Delikatnie pocą się lagi, łańcuch niedługo chyba będę musiał wymienić, a do tego przejrzeć całą elektrykę, zrobić serwis hamulców i wymienić lewe przełączniki. Najważniejsze jest to, że jest prosta i silnik pracuje bez żadnych niepokojących dźwięków, a skrzynia i sprzęgło chodzi jak marzenie. Przydałaby się synchronizacja gaźników, bo nierówno pracuje na jałowych obrotach, zwłaszcza na zimnym silniku, ale to już drobnostka, którą zajmę się na wiosnę. Przejechałem nią może z 10km i najwyższe obroty do jakich wkręciłem podczas jazdy to 8 tyś., więc dużo o niej nie powiem, ale idzie dziarsko dosyć. Póki co zaobserwowałem dosyć krótkie przełożenia (ale w końcu jest to silnik bardzo wysokoobrotowy, co zobaczycie na załączonym filmiku). Przy 65 mph (licznik w milach niestety) na szóstym biegu miałem 6 tyś. obr./min. Łapcie jedno zdjęcie jeszcze u poprzedniego właściciela ![]() Oraz obiecany wcześniej filmik. http://www.youtub...Bo58ZB8XKU Jutro za widoku porobię zdjęcia i ścignę się z CB 500 ![]() GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
Zero |
Dodany dnia 12-01-2014 00:50
|
![]() Biker ![]() Postów: 82 Data rejestracji: 04.04.12 |
Gratuluje, starcza 50 koni ? Duża różnica w gabarytach w stosunku do RG ? |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 12-01-2014 01:03
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Poezja sylwetki. Przełożenie też jest O.K. Przy 104 km/h masz 6 tys obr na przełożeniu bezpośrednim. Doskonała skrzynka. Daj porównanie z 500-ką. Wszystko zależy, czy ona już ma elektroniczny wtrysk. Bo to praktycznie wywaliło w formule F1 klasyczne gaźniki. Ale maszynka jest już new line z bajerowską ramą /opasające orurowanie/. Fajne jest odcięcie sekcji silnika od sekcji eksploatacji. Miodzio.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 12-01-2014 09:35
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Fajna mała cebula, kolor mi się podoba. a to że golas i 4-setka ma wielkie plusy w mieście przy przeciskaniu się. Z rzeczy do ogarnięcia widzę ze zdjęcia że napinacza łańcucha jeszcze trochę jest, w razie wymiany nie sam łańcuch a kompletny napęd, bo stare zębatki zjedzą szybko nowy łańcuch. Z gaźnikami nie pójdzie zbyt łatwo, bateria 4 wymaga dużo czułości i dokładności przy czyszczeniu, poszukaj serwisówki i ustaw dysze powietrzne (pilot jet) zgodnie z podaną tam wartością, synchro wymaga już budzików (200zł) lub usługi w serwisie za około 100 lub mniej jak masz kogoś znajomego, przed gaźnikami koniecznie zawory bo wariujące niskie obroty na to wskazują, a zapewnienia że synchro jest lekiem na wszystko wsadź między dobranockę a obietnice polityków ![]() Czekam podobnie jak inni na więcej zdjęć i relacji z postępów prac. "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 12-01-2014 11:33
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
hansrpg, pisząc "zajmę się tym na wiosnę" miałem na myśli oddanie do znajomego mechanika na synchro gaźników. ![]() Póki co w pierwszej kolejności ogarniam hamulce, równolegle do tego olej w silniku + w lagach + uszczelniacze. No i wtedy będę mógł zacząć jeździć, bo teraz tylko kawałek przy oględzinach ze względu na niemalże niedziałający przedni hamulec (a tylnym to mogę co najwyżej zwolnić, a nie zahamować w niebezpiecznej sytuacji). Dalej biorę się za całą resztę pierdół typu podświetlenie prędkościomierza, wymiana przełącznika kierunkowskazów itd. ![]() GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 12-01-2014 16:20
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
W kwestii uszczelniaczy nie oszczędzaj na nich i nie bierz najtańszych za 20zł bo one same z siebie szybko kończą żywot, średnia półka cenowa (athena 50-60zł) to dobry wybór oraz olej o fabrycznej gęstości 10W. Jeżeli masz porysowane lagi (częsta przypadłość w sprzętach z działu "pierwszy motocykl" to daj znać podam ci świetny sposób na doszczelnienie ich, sam na porysowanych obecnie jeżdżę więc mam na to patent. Co do hebla to klocki, zestaw naprawczy zacisku i porządne czyszczenie zacisku powinno zdać egzamin, a w razie problemu z odpowietrzeniem pompy też mogę podać sposób. Jeżeli planujesz jeździć również w nocy to polecam wsadzić przekaźnik świateł, mało roboty, niski koszt a poprawa zauważalna. "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 12-01-2014 16:38
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
Spoko, lagi nie są porysowane, minimalnie się pocą tylko. Co do tanich uszczelniaczy - doskonale o tym wiem. Wymieniałem z bratem uszczelniacze na początku sezonu u niego w CB i teraz już z jednej lagi się leje, a z drugiej zaczyna się pocić (a nie ma porysowanych rur). Tarcze hamulcowe mam w bardzo dobrym stanie, to samo klocki. Tylny hamulec jest idealny, a przedni po prostu zapowietrzony. Myślę, że bez problemu sobie z tym dam radę (czyszczenie, smarowanie, wymiana płynu). Ścigałem się dzisiaj z CB 500, ale kurde ślisko było i w momencie obrotowym na jedynce tylne koło łapało poślizg - w jednym jak i drugim motocyklu. Przyspieszenie do 140 km/h identyczne, koło w koło. Nie wiem jak dalej - nie próbowaliśmy. Obiecane fotki: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Macie też linki do tych samych zdj. w pełnych rozmiarach jakby kogoś interesowało. http://imageshack...9/5qyb.jpg http://imageshack...1/3bd2.jpg http://imageshack...3/rgmj.jpg http://imageshack...7/cg74.jpg http://imageshack...3/nu29.jpg GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 12-01-2014 19:50
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Nie wiem jaki dokładny zakres prac przewidujesz ale napiszę co zauważyłem z większych zdjęć: brak lewego tylnego napinacza łańcucha, nieoryginalne kierunkowskazy, brak lusterek, brak ciężarków kierownicy, (te niedoceniane elementy zapobiegają drganiom kierownicy - shima - przy większych prędkościach, warto je mieć) niedokręcony lub uszkodzony kubek prawego zegara, przy dźwigni zmiany biegów nie wiem czy to brud czy zapocenie olejem, łańcuch który chce dużo nafty do czyszczenia i jeszcze więcej smaru, brak jednej śruby w przednim zacisku, (może właśnie to jest przyczyną jego słabej pracy) widoczny rant na tarczy hamulcowej jednak jak jest prosta to nie ma co się czepiać, korozja na łączeniu kolektorów, warto to zrobić bo ten element lubi w wielu motocyklach rdzewieć, no i najgorsze zostawiłem na koniec litanii - tablica CWeL - tu już nie pomogę. Oglądając ogólnie moto widać że jest w dobrym stanie, widać że właściciel dbał o nie w miarę swoich możliwości więc niewielkim nakładem środków i pracy możesz uzyskać bardzo fajny sprzęt do jazdy na długie lata. Co do wyścigu z 500 to podobne osiągi nie dziwią mnie, bo masz 2 razy więcej cylindrów, a ten silnik lubi się kręcić więc po odrobinie nauki szybkiej zmiany biegów (bez sprzęgła rzecz jasna) jak i przede wszystkim wyczuciu motocykla nie powinieneś mieś problemu z odsadzeniem jej. "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 12-01-2014 20:00
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
No wiem, widziałem te wszystkie rzeczy przed wymianą już ![]() Z silnika nie ma żadnych wycieków - to musi być brud. A co do tarczy to właśnie nie ma rantu, może na zdjęciu jest coś zniekształcone, ale w rzeczywistości stan obu tarcz jest bardzo przyzwoity ![]() A co do wyścigu to na pewno wyczucie maszyny wpływa w grę - ja przejechałem moim sprzętem 20 mil, a brat swoim 2000 km ![]() Edytowane przez szymo_97 dnia 12-01-2014 20:04 GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
krysiak115 |
Dodany dnia 21-02-2014 00:05
|
Biker![]() Postów: 96 Data rejestracji: 29.04.12 |
hahahha coś ty kupił cb-1 znajomego mojego kumpla z pod Włocławka ![]() łoś user |
|
|
Zipp3k |
Dodany dnia 21-02-2014 07:44
|
![]() Doświadczony biker ![]() Postów: 396 Data rejestracji: 24.09.11 |
hahah xD A cb ładna, kurde jak na 400cc to ma piękny dźwięk, można by jakiś fajny wydech zapodać. |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 21-02-2014 19:54
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
krysiak115, to raczej bardziej niż pewne, że 23 letnie moto w Polsce było ostro katowane ![]() Ale spokojnie, to Honda, nic jej nie będzie. Oleju nie bierze, wszystko idealnie pracuje, więc silnik jest w bardzo dobrej kondycji, a to się liczy. ![]() Co do spalania to nie zaobserwowałem jakiegoś dużego, bo wlałem za 20zł do pustego baku, przejechałem ok. 70km i coś tam jeszcze chlupie, więc raczej norma jak na taką pojemność. GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 21-04-2014 15:46
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
Wczoraj zalałem paliwo, naładowałem aku, odpaliłem maszynę po dobrym miesiącu stania z pustym bakiem, rozgrzałem ją i przejechałem bardzo agresywnie jakieś 30 km (ale silnik miał cały czas optymalną temperaturę, wiec się nie zgrzał itd.). Silnik pracował idealnie cały czas, palił od pstryczka, no cud, miód, orzeszki. Dzisiaj rano odpalam i słyszę takie coś. https://www.youtu...U1fzo5QkZE Rozgrzałem silnik i problem niemalże zniknął (chociaż minimalne stuki jakby słychać). Co to może być? Dodam, że wcześniej nic takiego się nie działo (jestem cholernie wyczulone na jakiekolwiek stuki czy różne dziwne dźwięki). Gdyby pojawiały się stuki na zimnym silnik, które by się stopniowo nagłośniały czy coś to bym był spokojny (podejrzewałbym zawory, rozrząd). Tutaj jednak problem pojawił się NAGLE. Do tego jest to strasznie niepokojący dźwięk. Nie wiem co o tym sądzić... Stukanie występuje na najniższych obrotach, poniżej 2 tyś. obr./ min., na filmiku widać, że jak utrzymuje 2 tyś. obrotów to silnik pracuje tak jak powinien. A i jeszcze jedna sprawa. Silnik pracuje równo, wkręca się szybko, schodzi ładnie z obrotów, nie przerywa itd. Jest wszystko tak jak było, tylko pojawił się ten dziwny dźwięk na najniższych obrotach. Z góry dzięki za sugestie. Pozdrawiam. Edytowane przez szymo_97 dnia 21-04-2014 15:50 GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 21-04-2014 20:12
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Jakby kilo gwoździ w sieczkarni. Zapytam o dokładniejszą lokalizację dźwięku, bo na filmiku jak nagrywasz z prawej to wyraźniej słychać, a że silnik pracuje normalnie to mam wrażenie że to coś ze sprzęgłem. Czy pracuje normalnie? Zmiana biegów odbywa się bez jakichś dodatkowych mocnych szarpnięć, zacięć itp?
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 21-04-2014 22:12
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
No tak, wszystko jest tak jak było, jeździłem dzisiaj, nic nie strzela, nie szarpie, silniczek podczas jazdy pracuje jak najbardziej prawidłowo. Jedyny moment kiedy jest ten dźwięk to obroty poniżej 2 tys. niezależnie o tego czy jadę, czy stoję na luzie, na luzie z wcisnietym sprzęgłem itd. zawsze jest to samo.
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 22-04-2014 08:12
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Posprawdzaj wszystkie śruby, może jest jednak lub kilka poluzowanych które przy określonych obrotach wpadają w drgania.
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
sikorbs |
Dodany dnia 22-04-2014 10:20
|
![]() Biker ![]() Postów: 76 Data rejestracji: 15.09.13 |
To zdecydowanie jehowi pukają w tym silniku WARN, szymo_97 ![]() Szymon, ty mendo ![]() Edytowane przez sikorbs dnia 22-04-2014 19:17 |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 22-05-2014 22:48
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
![]() ![]() ![]() Świeżutka i pachnąca czeka na kupca, który przyjeżdża jutro - trzymajcie kciuki ![]() Co do stukania. Tak jakby przestało dzisiaj, po dokręceniu wszystkich plastików itd., które miałem poluzowane. Coś tam jeszcze słychać na zimnym, ale to już tak nie niepokoi, obstawiam zawory. GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
wujek |
Dodany dnia 23-05-2014 21:06
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1079 Data rejestracji: 13.11.11 |
Ile chcesz? |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 23-05-2014 21:12
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
3 tysie. Przyjechali ziomki i nie wzięli moto ![]() GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
Przeskocz do forum: |