Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: WARSZTAT :: Silnik
Strona 1 z 2: 12
|
Miedziane przewody olejowe
|
|
forest |
Dodany dnia 11-01-2015 19:54
|
Administrator![]() Postów: 21 Data rejestracji: 17.03.10 |
Chłodnica oleju, które kupiłem ma za długie przewody. Zastanawiam się nad ich skróceniem ale nie jestem pewien, czy końcówki banjo dostępne na allegro będa pasować. Zastanawiam się też, czy nie dałoby się takich końcówek zastosować do przewodu miedzianego. Widziałem w Jula dosyć tanio zestaw do zarabiania przewodów hamulcowych. Tylko, czy to da szczelne połaczenie? chłodnica: http://allegro.pl...09555.html banjo: http://allegro.pl...06108.html nakrętka: http://allegro.pl...75386.html zestaw do zarabiania przewodów: http://www.jula.p...ch-879981/ zarabianie przewodów: https://www.youtu...vAEIYGVWrw Brać się za tę miedź, czy raczej skrócić te przewody, które mam? |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 11-01-2015 21:39
|
![]() Władca szos ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Wygląd może i byłby fajny jednak kwestia wibracji mogłaby szybko zepsuć efekty prac powodując pęknięcia jak i odkręcanie się przewodów. Nie wiem też jak z przepustowością przewodów olejowych, ale te hamulcowe mają bardzo małą.
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 11-01-2015 23:40
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Siedzę w klimatyzacji budynków kilka lat To są przyrządy do kielichowania rur miedzianych pod zawory rozprężne w skraplaczach i parownikach. Hans mądrze zauważył, że krótkie odcinki rurek mogą doprowadzić do nieciekawych i nieprzewidywanych wypadków. Na ruchomych odcinkach typu wahacz stosuje sie już bajpasy giętkie z przewodów elastycznych. Daj przewody oryginalne z wzmocnioną plecionką siatki jak w naprawskuter.pl. Czyli przewody fi 6mm wewnątrz, a nie piździki 2 mm, które będą Ci dławiły przepływ. Pisałem już tu na forum co i jak należy zadbać o chłodnicę, ażeby po dmuchnięciu we wlot wyszło swobodnie powietrze, a nie Twoje oczy z wysiłku jak u ropuchy. Kumasz już co to jest swobodny przepływ oleju ? Pamiętaj, że masz tu ciśnienie rzędu 0,5 m- 0,6 bar /atm/ a nie jak w VW 1-1,2 bara. Ja dałem przewody fi 6 mm i już 2-a sezony latam bezproblemowo. Zaciski ażeby nie skraplał się na nich olej zabezpieczyłem poxipolem /w tubkach/. Sucho, czysto, ekologicznie. Edytowane przez klemens244 dnia 11-01-2015 23:55 Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
forest |
Dodany dnia 12-01-2015 20:39
|
Administrator![]() Postów: 21 Data rejestracji: 17.03.10 |
Dzięki za Wasze opinie ![]() Wszedłem na stronę naprawskuter.pl i nie widzę tam żadnego towaru... Kupiłeś te grubsze przewody na tej stronie? To są zwykłe wężyki, czy zakończone końcówkami banjo? |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 12-01-2015 23:32
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Ja latam na zwykłych "zbrojonych" przewodach paliwowych fi 6 mm w siateczkę wewnątrz rurek. A końcówki banjo dostałem wraz z chłodnicą, jak i prawy dekielek rozrządu. Były tam chińskie przewody do chłodniczki, ale jak Ci walnie na tresie taki prfzewód to jesteś udupiony. Więc na początku woziłem oryginalny dekielek na ewentualna wymianę. Po czym dałem POLSKIE przewody paliwowe. Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
forest |
Dodany dnia 14-01-2015 16:38
|
Administrator![]() Postów: 21 Data rejestracji: 17.03.10 |
Dzięki za wszystkie informacje. Natrafiłem ostatnio na taką fotkę: http://www.blog.b...11/155.jpg oraz na taki temat: http://www.zetka5...u-3729.htm Rzućcie okiem na drugie foto, jak nie chce się Wam czytać całości. Muszę się też przyznać, że widziałem na jednym ze zlotów Harrego z miedzianymi przewodami i wyglądało to naprawdę odlotowo ;-) Przekonuje mnie to, co piszesz hansrpg odnośnie wibracji ale zastanawiam się, czy temu własnie nie przeciwdziałają te pętle na przewodach na pierwszym zdjęciu. Harry ze zlotu też tak miał. Co do przepustowości to coś w tym jest tylko, że moje oryginalne przewody, które dostałem z chłodnicą mają światło 3,2 mm i długość 40 cm a ja potrzebuję przewodów 17 i 23 cm. Jak wiadomo ciśnienie pompy będzie się musiało zmierzyć nie tylko z fi ale też z długością przewodu. Przewód miedziany ma fi zewnętrzne 4,75 i ściankę 0,9 czyli światło przewodu wynosi 2,95mm czyli niedużo mniej od tego fabrycznego przy długości o połowę mniejszej. Myślę, że nie będzie to pogorszeniem warunków pracy pompy w stosunku do przewodów fabrycznych. Co do fi 6, jakie masz Klemens, to nie obawiasz się, że zanim ta mała pompka wypełni te grube przewody to zawory trochę dłużej pracują na sucho? Ten pomysł z drugiego linka opiera się zdaje na takich samych miedziakach 4,8mm... Reasumując ![]() Póki co mam małą zagwozdkę. Nie mogę podłączyć chłodnicy nawet na oryginalnych przewodach, bo dolna śruba wkręcana w adapter mocowany w miejsce dekielka rozrządu wypada dokładnie na wysokości ramy. Łeb śruby jest za wysoki i po prostu się nie mieści. To jest silnik 107ccm i może dlatego, przez większy cylinder głowica jest przesunięta bardziej do przodu i śruba wypada gdzie wypada. Spróbuję znaleźć śrubę z niższym łbem albo zeszlifuję tą co mam. Edytowane przez forest dnia 14-01-2015 17:08 |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 14-01-2015 20:22
|
![]() Władca szos ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
forest napisał/a:Przekonuje mnie to, co piszesz hansrpg odnośnie wibracji ale zastanawiam się, czy temu właśnie nie przeciwdziałają te pętle na przewodach na pierwszym zdjęciu. Tak one od tego właśnie są, podobnie jak w instalacjach centralnego ogrzewania. Jeżeli idzie o średnicę i długość to parametry te niosą za sobą pewien opór jaki stawiają pompie oleju, część płynu idzie tędy a ta część która nie jest w stanie się tam dostać idzie do cylindra/głowicy. Jeżeli opór na przewodach chłodnicy będzie zbyt mały to olej popłynie właśnie tędy (płyny podobne jak prąd wybierają najmniejszą linię oporu) i nie trafi tam gdzie powinien co może grozić zatarciem silnika. "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 14-01-2015 20:27
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Te miedziane pętelki nazywane są "świńskimi ogonkami" do zatrzymania spływu oleju we freonie. W przemysle nazywa sie je kompensatorami. Jak wiesz idealnie przenoszą pracę rurociagów, tym samym ich rozszerzalność cieplną. A branży moto średnica fi 6 mm nadaje się idealnie. Na samym początku bawiłem sie w przeliczanie predkości wypływu oleju ZA chłodniczką. Nic bardziej obrazowego jak widok płynącego oleju przez plasttikowarurkę, czyli jak z kranu z wodą /6bar/. Ja jestem spokojny o średnicę , przepływ masy, prędkość czynnika w swoich fi 6 mm. A Ty szukaj innych rozwiazań. T co mogę Ci jeszcze zasugerować to znajdź taki dekielek z czołowym wyjściem i wyjściem oleju, a nie bocznym na rury 3/4" ramy. Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
wujek |
Dodany dnia 14-01-2015 20:57
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1079 Data rejestracji: 13.11.11 |
Czyli takie jak przy tej chłodnicy klemens ? http://allegro.pl...source=mlt Teraz moje pytanko. Im krótsze przewody olejowe silnik<=>chłodnica tym mniej obciążona jest pompa oleju ? Edytowane przez wujek dnia 14-01-2015 20:58 |
|
|
forest |
Dodany dnia 14-01-2015 21:54
|
Administrator![]() Postów: 21 Data rejestracji: 17.03.10 |
Chyba chodzi o taki adapter, jak w tym zestawie http://www.ebay.c...1554616249, gdzie przyłącza wychodzą z przodu a nie z boku głowicy. Miałem taką chłodnicę przy poprzednim silniku i to była porażka. Opaski nie dawały sobie rady z ciśnieniem oleju i lał się z węży aż miło. Pewnie gdzieś leży w garażu ten adapter ale nie chcę do niego wracać. Liczę, że przykręcane śrubą przyłącza będą lepsze. Miałem takie fabryczne w Daelimie Daystar i nic się nie pociło. O! Wymarałem fajniejszą wersję strony dot. montażu chłodnicy oleju w xr125 w oparciu o rurki miedziane: http://cpi.shs.ne...-xr-125,65 Edytowane przez forest dnia 14-01-2015 23:00 |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 15-01-2015 17:16
|
![]() Władca szos ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
wujek napisał/a: Teraz moje pytanko. Im krótsze przewody olejowe silnik<=>chłodnica tym mniej obciążona jest pompa oleju ? Tak. "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 15-01-2015 18:07
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Wujek: właśnie taka NIE. Jest b.dobra chłodnica z adapterem z czołowym zasilaniem i powrotem, którą przedstawił forest.![]() Forest, znajdź 5-ć minut i przeczytaj dość analityczny mój artykuł o TEJ właśnie chłodnicy, którą wyrzuciłeś do lamusa. Po mojej modernizacji chłodnicy jak dmuchniesz w nią, to z wylotu strumieniem powietrza możesz gasić świeczkę. a NIE WYBAŁUSZAĆ GAŁY JAK ROPUCHA. Foresr; zauważyłem, że piszesz szybkie riposty. bez jakiejkolwiek analizy materiałów zawartych w poradnikach. Z tytułu zajmowanej pozycji daj przykład młodym, że masz szacunek do ECT czytając cokolwiek, a jest co. Wiadomo, że olej wywalało na połączeniach przewód - chłodnica, skoro górna i dolna uszczelka gumowa mają 15 % drożności przepływu oleju. Jasno napisałem: skalpel w łapę i są do poprawienia profile wytłoczek z gumy. Niestety, jest to kolejna jakość z chinaland'u. Po tym zabiegu, właśnie ta chłodniczka będzie służyła Ci dozgonnie. Chwalę ją, bo ktoś mądrze wymyślił ją z sekcji radiatora jako cięty na kawałki profil aluminiowy. Jest super. ![]() ![]() Forest, dzięki możliwościom usprawniania czego się da, wymyśliłem wentylator do chłodnicy, hahahaha z wentylatora 90 x 90 z chłodzenia kompa. Jak widać na zdjęciu dałem bimetal np. na 80 st. C, który włącza wiatrak przy tej temperaturze. Jest podłączony BEZPOŚREDNIO pod aku /+bezp. 1A/. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i odejściu wentylator cały czas chłodzi olej do zejścia na ok. 60 st.C. No, ale te rozwiązanie jest w każdym większym krążowniku. Ale jest fajne na miasto i niezliczoną ilość skrzyżowań. ![]() Wujek, stary wróblu: jak myślisz z długością przewodów. ZAWSZE występuje współczynnik tarcia /nawet powietrza w awiacji=samoloty/. Im dłuższa droga to czynnik ma lżejszą, czy cięższą drogę do przebycia. Odpowiedz sobie sam na przykładzie, pompy tłoczącej wodę na I piętro oraz X piętro. Jest obciążenie większe pompy z tłoczeniem na X piętro ? Jasne, że TAK. Edytowane przez klemens244 dnia 15-01-2015 21:03 Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
forest |
Dodany dnia 15-01-2015 21:29
|
Administrator![]() Postów: 21 Data rejestracji: 17.03.10 |
No tak teraz rozumiem dlaczego lał się ten olej. Obawiam się, że już tej chłodnicy nie znajdę, bo moje boje z nią toczyłem jakieś cztery lata temu. Szkoda, że wtedy Cię nie było na tym forum, no ale wtedy nie miałeś też tego doświadczenia. Zapoznam się zaraz z Twoim materiałem. Póki co przyszły do mnie przewody miedziane i poddałem je Twojej próbie na wybałuszanie oczu. Wynik pozytywny. ![]() Jestem pod wrażeniem wentylatorka z bimetalem. Edytowane przez forest dnia 15-01-2015 22:02 |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 15-01-2015 23:43
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Ano nie było. Co do doświadczenia w łosiach, to fakt, ze nabyłem je tutaj dla tego modelu dzięki super poradnikom napisanych przez braci z klubu. Dzisiaj podejmę sie każdego tematu, naprawy, etc. Jak będziesz miał problemy JAKIEKOLWIEK z elektryka to pisz lub przeleć moje artukuliki. Sprawdź mój rocznik urodzenia, to dowiesz się, że starszego bikera, a zwłaszcza chopper'owcqa nie ma w Polsce i sądzę, że w Europie. W zeszłym sezonie przerobiłem pieprzona chińska skrzynie biegów 0,1,2,3,4 na europejska: 1,0,2,3,4. Co do patencików to jest ich sporo. Przekonasz się sam jak poczytasz moje biadolenia o możliwościach ludzkiego umysłu i sprawnych rąk. Widzę, że też lubisz własne innowacje we WŁASNEJ maszynce. LwG
Edytowane przez klemens244 dnia 15-01-2015 23:44 Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
forest |
Dodany dnia 17-01-2015 14:14
|
Administrator![]() Postów: 21 Data rejestracji: 17.03.10 |
Z nową śrubą przewód prawie wchodzi między głowicę a ramę. Prawie, bo brakuje 3 mm, żebym mógł swobodnie wcisnąć adapter z założonym przewodem w miejsce dekielka na głowicy. Nie da się przełożyć śruby przez oczko końcówki przy założonym adapterze, więc muszę montować adapter z już przykręconą śrubą. Tylko jak napisałem wyżej jest jeszcze za wysoka o 3 mm. Mam taką koncepcję, żeby zebrać 1 mm z łba śruby i po 1 mm z obu stron końcówki banjo. Inna koncepcja to wyfrezować w adapterze otwór szerokości podkładki i głębokości 3 mm (podkładka + wystająca ponad przewód część banjo). Drugą koncepcję odpuszczam z braku sprzętu. Pierwsza koncepcja wymaga szlifowania. Myślę, żeby to zrobić szlifierką kątową z tarczą lamelkową: http://allegro.pl...18294.html Macie może jakieś inne sugestie? |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 17-01-2015 14:26
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Jasne, że tak, ale ta tarcza jest głównie do polerowania.l Oczywiście łyknie swoje zadanie bez problemu. Często chłopaki korzystali ze szlifierki kątowej nawet na tarcze fi 115 mm. Może cieńsze miedziane podkładki załatwią sprawę ? Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 17-01-2015 14:32
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1827 Data rejestracji: 01.11.10 |
Klemes, aż taki stary nie jesteś. Znam osobiście starszych chopperowców (70+). Co do tych uszczelek w chłodnicy to jakoś przeoczyłem ten artykuł. Sam nie użytkuję chłodnicy, bo w moim silniku przy trasach jakie robię nie ma to najmniejszego sensu, ale jak się zrobi cieplej rozkręcę przyjacielowi chłodnięc, która teraz siedzi u niego w maszynie (wraz z moim Zongshenem 125) i zobaczymy czy u niego skośnoocy też zrobili takie babole. ![]() Wentylator przy nasdzych rasach jest zupełnie niepotrzebny, aczkolwiek w miasto jest super rozwiązaniem (tylko trochę szpetnym ![]() GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 17-01-2015 21:37
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Dokładnie tak. Chłodnicaq ratuje silnik w mieście, wiadomo dziesiątki świateł i przejść dla pieszych. Jak ktoś mieszka na rancho to mu jest to niepotrzebne rozwiązanie, bo cały czas popyla naprzód. Wentylator dałem bo był luz czasowy któregoś wieczoru na pomysły. Co jest ważne: wentylator kręci często i intensywnie na biegu jałowym, kiedy pompa olejowa poprzez niskie obroty ma małą wydajność. Wówczas olej nie ma czasu być schłodzonym. Często zdarzało się, że po wyjęciu już finalnie kluczyka ze stacyjki załączal się wentylatorek. Jest on na tyle mały, że nie jest widoczny dla estetów. Mam do tego celu aluminiowe fajne maskujące go profile, ale jakoś chęci na ich adaptację zabrakło. Profile te spełniaja również rolę kierownic powietrza. Mamy do marca czas.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
forest |
Dodany dnia 19-01-2015 18:24
|
Administrator![]() Postów: 21 Data rejestracji: 17.03.10 |
Przekonałeś mnie. W sumie nie potrzebuję takiego dodatkowego chłodzenia ale ze mnie straszny gadżeciarz a tak zachęcająco opowiadasz ;-) Znalazłem wiatraczek, bimetal zakupiony i jak się nieco ociepli będę kombinował. Czym przykleić bimetal do aluminium, żeby się nie odkleił pod wpływem ciepła? Taki: http://allegro.pl...23573.html Wiatrak też w sumie bym chciał jakoś solidniej zamocować. Może na klej do metalu zamocuję do chłodnicy nakrętki... Edytowane przez forest dnia 19-01-2015 18:34 |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 19-01-2015 21:58
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Ja mam inny /jak widać/ no i mam 50,60,70,80,90 st C. do wyboru, do koloru. Też zastanawiałem się jak go przymocować. Wybrałem przyleganie powierzchniowe. Klej jednak nie prfzewodzi temperatury. Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
Strona 1 z 2: 12
Przeskocz do forum: |