-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
bobber 125
Lewand
Dodany dnia 03-09-2012 15:37
Doświadczony biker


Postów: 304
Data rejestracji: 25.09.11

Zapowiada się ciekawie :D
Ja bym dał długie lagi i przód ładnie wysunął :D

szymo_97
Edytowane przez szymo_97 dnia 03-09-2012 19:47
szybki motor szybki gest szybka chwila szybka smierc...
 
kuba
Dodany dnia 03-09-2012 15:55
Władca szos


Postów: 830
Data rejestracji: 13.08.10

to raczej będzie taka zwarta konstrukcja, typowy bobber z nadstandardowo wysuniętym przodem (zwykle bobbery mają gdzieś 70 cm przednich lagów), zapomniałem dodać że ta przednia część i tylna jest z naddatkiem, przód 15cm, tył 10, może bym kupił jakieś dłuższe lagi z 90 cm, ale kasy brak
zapraszam na pj http://polskajazd...ING/131820
na bloga http://bobberking...gspot.com/
gg 5511291
 
bamboo
Dodany dnia 03-09-2012 17:53
Doświadczony biker


Postów: 325
Data rejestracji: 02.06.11

Nie przesadzasz trochę z wielkością tej ramy ? Bobbery są z natury dość małe, a tu rama wydaje się ogromna ;D Ale ogólnie gratuluję odwagi na taki projekt(coś ostatnio dużo takich samoróbek na forum)
Live to ride, ride to live ;]
 
kuba
Dodany dnia 03-09-2012 18:07
Władca szos


Postów: 830
Data rejestracji: 13.08.10

dzięki, może wydaje się duża, bo king ma w serii małą ramę, ale prawdopodobnie rama będzie może o kilka cm dłuższa i wyższa od np. shadow 600 jak przed chwilą sprawdziłem
a tu taki ogólny zarys z którego się wzoruję (wersja jeszcze przed nałożeniem wymiarów i kątów (wiem że dziko bak wyszedł, ale chciałem zobaczyć jak to mw. będzie wyglądać
img28.imageshack.us/img28/2310/bobberking.jpg
zapraszam na pj http://polskajazd...ING/131820
na bloga http://bobberking...gspot.com/
gg 5511291
 
bamboo
Dodany dnia 03-09-2012 18:10
Doświadczony biker


Postów: 325
Data rejestracji: 02.06.11

Tu jest naniesiony bak z kinga ? Jeśli tak to wymiary powalają, ale już czekam na efekt końcowy ; )) Moja perełka też pójdzie na bobbera, ale dopiero jak ja do normalnej jazdy będę miał co innego. A póki co czekam z niecierpliwością na ukończenie między innymi twojego bobbera.

Live to ride, ride to live ;]
 
kuba
Dodany dnia 03-09-2012 18:27
Władca szos


Postów: 830
Data rejestracji: 13.08.10

tak z kinga, wiem że nie wyszło za pięknie bo talentu malarskiego niestety nie mam, ale najważniejsze tutaj było zrobienie w skali 1:10 (poszczególne wymiary można wywnioskować po kratkach) tak jak chcę żeby wyglądała rama, może w końcu rama będzie wygodna bez przedłużek, wymiary robiłem też tak, żebym w przyszłości (ew. przyszły właściciel) mógł zaswapować silnik tak 400 lub 550 np. z gpz
zapraszam na pj http://polskajazd...ING/131820
na bloga http://bobberking...gspot.com/
gg 5511291
 
kuba
Dodany dnia 08-09-2012 18:57
Władca szos


Postów: 830
Data rejestracji: 13.08.10

@up
Wczoraj już przyjechały do garażu rury, to i jest dół, oczywiście tylko przyłapany, a nie przyspawany na stałe, zrobienie całej konstrukcji (mierzenie, cięcie, dopasowywanie, spawanie) zajęło niecałe 3 godziny. Tata cały czas mówił, że dalej będę wyglądał jak na "kucyku", ale jak się przymierzyło do tego co jest teraz, to nie ma szans aby tak myśleć. Ta rama jest duża jak cholera. Teraz pozostaje czekać na resztę materiału. chociaż mam w garażu ze 2m 40, to raczej jej nie wykorzystam, tym bardziej że wszystkie rury calowe i 1,5cala są tak na prawdę większe o ok 6mm, bo wymiary są mierzone wewnątrz rury.
Następnym krokiem jako że cały czas poluję na karter to musiałem zmierzyć średnicę tłoka, oczywiście tak jak myślałem 52,4mm, rozstaw szpilek mierząc od ich wewnętrznej strony to ok 45mm. Jedynie mam do was pytanie, bo powierzchnia głowicy i tłoka jest strasznie chropowata (taki chyba osad, chociaż pewny nie jestem) i znalazłem tam trochę kryształków czy to normalne i czy mogę to przejechać czyściwem do miedzi (mam akurat 2 kawałki). Zdjęcia w słabej jakości, może jak będę w garażu z kumplem, to on ma dobry aparat w swojej komie to porobi trochę zdjęć i mi prześle.
img543.imageshack.us/img543/6198/zdjcie0707j.jpg
img214.imageshack.us/img214/3868/zdjcie0706c.jpg
img36.imageshack.us/img36/6877/zdjcie0702.jpg
img39.imageshack.us/img39/5388/zdjcie0703k.jpg

i teraz silnik

img204.imageshack.us/img204/1460/zdjcie0709c.jpg
img32.imageshack.us/img32/1968/zdjcie0710s.jpg
img855.imageshack.us/img855/8018/zdjcie0713t.jpg
A i jeszcze kupiłem wczoraj błotnik od Ursusa C330, ale chyba raczej wszyscy wiemy jak to wygląda, więc zdjęć nie ma co wrzucać, trzeba go jedynie trochę dogiąć i obciąć oryginalne mocowania, może jeszcze zwężyć
zapraszam na pj http://polskajazd...ING/131820
na bloga http://bobberking...gspot.com/
gg 5511291
 
bamboo
Dodany dnia 08-09-2012 22:17
Doświadczony biker


Postów: 325
Data rejestracji: 02.06.11

Ale ta rama jest jebna O_o A czemu tył aż tak bardzo podgięty ?
Live to ride, ride to live ;]
 
kuba
Dodany dnia 09-09-2012 08:36
Władca szos


Postów: 830
Data rejestracji: 13.08.10

Czemu niby "jebna"?? Tył podgięty jest tak jak mi się podoba, tył będzie jeszcze tak do siebie podgięty, aby biegł równolegle z drugą stroną, dlatego właśnie nie obcinałem, żeby móc działać dłuższą dźwignią i łatwiej było to podgiąć. Bo obcięciu to będzie 20 cm i do tego dospawana płytka mocowania tylnej osi.
Kucaq- dzięki, spróbuje spiłować ten nagar
Edytowane przez kuba dnia 09-09-2012 08:47
zapraszam na pj http://polskajazd...ING/131820
na bloga http://bobberking...gspot.com/
gg 5511291
 
marcin94
Dodany dnia 09-09-2012 09:46
Początkujący biker


Postów: 29
Data rejestracji: 07.08.12

ja bym wyczyścił pasta polerską do zaworów . a co do ramy ja bym się tego nie podejmował z kilku powodów . po spawaniu rama się nagrzeje powygina się i lipa będzie .pózniej prostowac trzeba .a jak będzie krzywa to dziadosko się jeżdzic będzie .
Jak to zarejestrójesz ??? silnik jaki dasz ja bym nawet od łosia nie dawał tylko bym walną od wsk albo MZ 350 . no ale powodzenia życze ci bo mi się by chyba nie chciało robic czegos takiego .
 
kuba
Dodany dnia 09-09-2012 10:02
Władca szos


Postów: 830
Data rejestracji: 13.08.10

I właśnie w takich celach są specjalne techniki spawalnicze, że nie ciągniesz wokół całej rury za jednym podejściem, tylko dzielisz na 4 sektory, które spawasz w pewnych odstępach czasowych ( przerwa na wystygnięcie materiału). W ten sposób odkształcenia są minimalne i rama jest w miarę prosta, wiadomo, że nie będzie się jechało tak jak nówką z salonu, ale chociaż może xD. Silnik na razie zostaje 125, tylko walnę w czarny kolor, może kiedyś jak bym zdał A1 to zarejestrować na 125 i wrzucić jakiś większy (gn 250, cb250, może nawet jakiś 400 xD), ale to tylko takie gdybanie. Nic nie obiecuję. Rejestracja, hmmm..., po prostu główkę zakładam oryginalną, więc numery mam, a tablica na mocowanie i jazda, na początek wiadomo, postaram się zrobić test wytrzymałościowy i pojeżdżę po wiejskich, dziurawych drogach, jak nie będzie żadnych odkształceń i pęknięć po kilkuset km, to będę spokojny o ramę. Co do pasty, to nie chcę ładować się w kolejne koszty, więc delikatnie to przejadę wodnym 1000.
marcin94 napisał/a:
no ale powodzenia życze ci bo mi się by chyba nie chciało robic czegos takiego .

dzięki, wiem, że to pracochłonne, ale jakoś nie chce mi się po prostu siedzieć na dupie i tylko jeździć, wolę pogrzebać, a po drugie I  bobbers
Edytowane przez kuba dnia 09-09-2012 10:06
zapraszam na pj http://polskajazd...ING/131820
na bloga http://bobberking...gspot.com/
gg 5511291
 
kuba
Dodany dnia 10-09-2012 22:14
Władca szos


Postów: 830
Data rejestracji: 13.08.10

@up
Dziś od 15.30 to 21.30 w garażu ale za to postępy duże, rama zasadnicza zrobiona i połączona z sankami, zrobiłem już nawet wstępną przymiarkę płytek tylnego koła i wiem już chyba jak zrobię naciągacze, a raczej odpychacze. W ramie zostało do zrobienia główka, tylne płytki, mocowania silnika, zrobienie wszystkich spawów (na razie jest tylko przyłapane) i kilka innych drobiazgów. Co do silnika to dziś już zamówiłem karter, w środę powinien być, pozostaje jeszcze kwestia ściągacza do magneta , ma ktoś na sell?? Albo mógłby ktoś podać link z allegro bo nie mogłem znaleźć jak niedawno patrzyłem??
jak zwykle porcja fotek
img833.imageshack.us/img833/3189/zdjcie0719s.jpg
img825.imageshack.us/img825/2206/zdjcie0720.jpg
img269.imageshack.us/img269/4522/zdjcie0721b.jpg
img528.imageshack.us/img528/2823/zdjcie0722.jpg
Edytowane przez kuba dnia 10-09-2012 22:18
zapraszam na pj http://polskajazd...ING/131820
na bloga http://bobberking...gspot.com/
gg 5511291
 
bamboo
Dodany dnia 10-09-2012 22:24
Doświadczony biker


Postów: 325
Data rejestracji: 02.06.11

Nabrało kształtów i od razu mi się podoba ; )) Piękna robota, teraz tylko życzę szczęścia przy spawaniu, żeby jej nie powyginało.
Live to ride, ride to live ;]
 
Kubix
Dodany dnia 10-09-2012 22:36
Awatar

Moderator


Postów: 514
Data rejestracji: 13.06.10

Proszę, masz ściągacze ;)
http://allegro.pl...%82o%C5%9B

Rama wygląda ciekawie, jednak chciałbym się zapytać, pod jakim kątem chcesz wspawać główkę ? Wyżej pisałeś, że 35st. i chciałem się zapytać czy tak pozostanie czy będzie mniejszy/większy kąt ? Jak to zarejestrujesz ? Planujesz wspawać główkę od łosia ?
Sorry, że tyle pytań, ale jestem ciekaw wykończenia projektu ;)

 
KML_TDU
Dodany dnia 10-09-2012 23:16
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Co do krzywej ramy, to mam znajomego mechanika robi motory od 30 lat i sma sie na nich ściga (teraz juz nie tak dużo jak kiedyś) i mówil że większość motorow na polskim rynku ma pokrzywioną rame i to nie jest jakiś duzy problem bo jesli odgiecie nie jest wieksze niż 2cm to nawet się tego nie czuje XD On sam ma/miał pare moto w których prostował ramy i jest ok, jeżdża szybko i prosto :D
 
patryczekk344
Dodany dnia 10-09-2012 23:30
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 429
Data rejestracji: 16.03.10

marcin94 napisał/a:
silnik jaki dasz ja bym nawet od łosia nie dawał tylko bym walną od wsk albo MZ 350.


Wsk w porównaniu z silnikiem 110/125 wersji chińskiej wcale nie jedzie. Znajdź mi MZ 350... Największa pojemność w MZ była 300. I wsadź silnik od ETZ do tej ramy. (Wiem da się bo sam miałem taki ale od TS gdzie jest dużo mniejsze użebrowanie cylindra)

Odnośnie ramy. Czym spawasz? Widzę spawarkę inwektorową. Nie lepiej pospawać to półautomatem? Dużo ładniejszy spaw jak i łatwiejsze spawanie. Fakt faktem najlepiej by było pospawać to metodą TIG gdzie spaw jest wytrzymały i zarazem idealny
http://www.polska...r-50/50701
PF 126p Forever ;) Resorem po ziemi :D
W sprawie kontaktu ze mną to przez FB w wyszukiwarce Pan Magiczny
 
sysy95
Dodany dnia 11-09-2012 00:39
Awatar

Biker


Postów: 193
Data rejestracji: 03.03.12

nie czytałem postów wyżej tylko odgadnąłem zdjęcia, ale na Twoim miejscu zamontował bym dodatkowy bak w ramie tak jak w Virago np, lub w niektórych Harleyach-Davidsonach, iż masz na pewno dużą ramę, i to było bardzo fajnie, bo dorwał byś sobie inny bak taki typowo,,Bobberowski'' i miałbyś też drugi zbiornik, i tankujesz do pełna i śmigasz tyle KM ze hej, ale to tylko takie moje,,słowa''
Vaya Con Dios....Live To Ride... Ride To Live...
 
kuba
Dodany dnia 11-09-2012 07:28
Władca szos


Postów: 830
Data rejestracji: 13.08.10

no te ściągacze nie podejdą bo mam 125 i gwint musi być z zewnątrz ściągacza
Kąt główki +-35 st. tak jak motor jest postawiony teraz na tych klockach i deskach to będzie podobna wysokość (może trochę przy wysoko, bo jest 17, a ma być koło 12cm), a główkę z lagami po prostu zamontuję tak, aby utrzymać wysokość ramy, zarejestruję jako kinga, wogle nie będę rejestrował od nowa, bo tylko przekładam tablicę jak skończę i jazda xD główka od łosia.
No niestety rama będzie spawana inwerterówką, ale od razu mówię, nie przeze mnie, ale doświadczonego spawacza, bo jednak za mało mam praktyki, żeby poświęcać swoje życie moim spawom, trochę da przy duże spawy i będzie z czego spiłować na płasko, do półautomatu i tiga dostępu nie mam
bak raczej zastosuję 1, jaki to nie wiem, ale 1, przy spalaniu 2,5-3l - wystarczy i tak mam już pomysł na zapełnienie luki przed tylnym kołem
KML- dobrze wiedzieć, bo i tak na pewno nie wyjdzie idealnie równo, to przynajmniej mam nadzieję na dobre prowadzenie
Dzięki wszystkim za opinie i życzenia
Edytowane przez kuba dnia 11-09-2012 07:31
zapraszam na pj http://polskajazd...ING/131820
na bloga http://bobberking...gspot.com/
gg 5511291
 
Skandal
Dodany dnia 11-09-2012 16:02
Awatar

Biker


Postów: 151
Data rejestracji: 18.07.12

Kubix napisał/a:
Jak to zarejestrujesz ?

Nie rozumiem pytania :DDD Przeszczepiasz główkę ramy wraz z tabliczką znamionową ;p
Edytowane przez Skandal dnia 11-09-2012 16:03
https://t.me/pump_upp
 
Kubix
Dodany dnia 11-09-2012 16:46
Awatar

Moderator


Postów: 514
Data rejestracji: 13.06.10

Przeczytaj kawałek dalej, zadałem też pytanie odnośnie wspawania główki ramy.

Kubix napisał/a:

Jak to zarejestrujesz ? Planujesz wspawać główkę od łosia ?




Więc mam nadzieję, że już pytanie rozumiesz ;)
 
Przeskocz do forum: