Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: INNE :: Moja maszyna
Yamaha XJ600
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 28-12-2013 17:54
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Tak właśnie ma wyglądać aby na kilku/kilkunastu zdjęciach dobrze było widać co zostało zrobione.
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
wujek |
Dodany dnia 28-12-2013 19:39
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1079 Data rejestracji: 13.11.11 |
Nom , składaj składaj. Może się gdzieś stykniemy w 2014r. ![]() ![]() Kontakt: Tel. 692997250 Skype: wujek6233 http://wujek6233.....com/all#1 https://www.faceb...m/wuj.ek.5 |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 31-12-2013 11:17
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
Jako, że w najbliższych dniach najprawdopodobniej stanę się właścicielem takiego motocykla (1989r) to jako znająca go na wylot osoba mógłbyś powiedzieć mi na co konkretnie zwrócić uwagę przy oględzinach (oczywiście poza standardowymi i oczywistymi czynnościami)? Jakie są typowe usterki dla tego modelu itd. (przeglądając różne fora póki co udało mi się ustalić jedynie, że w większości egzemplarzy dzwoni kosz sprzęgłowy w zakresie średnich obrotów i nie ma co się tym przejmować)? Na co wyostrzyć czujność, a na co przymrużyć oko? Jak wygląda sprawa z rozrządem? Może go być słychać np. na zimnym silniku, czy nie powinno wcale itd.? Z góry dzięki za odpowiedź. pozdrawiam ![]() Edytowane przez szymo_97 dnia 31-12-2013 11:18 GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 31-12-2013 14:45
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Dzwoniący specyficznie kosz sprzęgłowy to przypadłość modelu od 92 roku czyli nowszego, u siebie czy u kumpla nie zauważyłem tego co w późniejszych modelach. A więc moi drodzy parafianie . . . (nie mogłem się oprzeć by tak nie zacząć), na początku zwróć uwagę na stan owiewek, dobrze by kierunki, lusterka czy klamki były oryginalne. Pękające mocowania na bokach owiewek to rzecz częsta w tym modelu, mocowania pękają z powodu wibracji silnika. Zawieszenie jest dość proste w budowie i skuteczne z tego powodu. Oglądając tył sprawdź czy działa regulacja napięcia wstępnego sprężyny, po zdjęciu prawej osłony w pobliżu zbiorniczka płynu hamulcowego zobaczysz kółko z cyframi od 1 do 5 połączone paskiem z tylnym amortyzatorem, powinno dać się dość lekko obracać przy użyciu klucza 24 jak dobrze pamiętam. Jako że XJ600 jest często brana jako pierwszy motocykl (co nieraz oznacza bardzo budżetowy serwis) to warto przyjrzeć się przedniemu zawieszeniu, po podważeniu osłon przeciwkurzowych widać dobrze uszczelniacze lag, sprawdź czy nie ma tam oleju świadczącego o wycieku lub rys następstw kiepskiego serwisowania. O ile sam olej to nie problem bo uszczelniacze nie są drogie a wymiana łatwa o tyle rysy to grubsza sprawa. Hamulce dają radę jednak jak to w ponad 20 letniej maszynie jak zapragniesz poprawy to niewielkim kosztem można nabyć przewody w oplocie. Klocki można kupić za nieco ponad 100 za komplet na 3 zaciski. Przyjrzyj się tarczom hamulcowym jak jest duży rant - duże zużycie to nie dobrze bo nowe w cenie 300-400 za sztukę to trochę dużo, chociaż używane w dobrym stanie też idzie kupić. Kolejny punkt to łożyska, w kołach nie są drogie, w główce ramy koło 80-100zł. Sprawdź dobrze elektrykę,l instalacja jest dość prosta jednak może coś czasem zaśmiedzieć na stykach co zwykle nie stanowi problemu. Problemy z regulatorem są rzadkie, trzeba tylko pilnować akumulatora by miał właściwy poziom płynów. Pierwszą rzeczą przy oględzinach jest rzecz jasna zmacanie silnika czy nie był odpalany wcześniej aby go zagrzać. Na początku sprawdź poziom oleju, silniki starego typu trochę lubią go pić, oczywiście w granicach normy jest to akceptowalne. Zimny silnik powinien szybko załapać po włączeniu ssania bez dodawania gazu, spokojna praca na ssaniu spowoduje po około 2 minutach że obroty znacznie wzrosną, wtedy na pół-ssanie trochę gazu i ssanie można zgasić, silnik powinien równo pracować i palić na wszystkie cylindry, zaraz po odpaleniu warto dotknąć kolanka wydechów jeżeli nie pali na któryś cylinder będzie to można szybko zobaczyć. Po rozgrzaniu powinien ochoczo wkręcać się na obroty i szybko z nich schodzić bez gaszenia silnika. Gdy moto jest na wolnych obrotach warto prysnąć czymś w stylu plak lub wd40 na króćce ssące, z racji wieku mogą być popękane, jeżeli obroty wzrosną to silnik ciągnie powietrze króćcami, ja osobiście użyłem do doszczelnienia swoich dobrej taśmy izolacyjnej i jest git. JAk silnik pracuje to poszukaj potencjalnych wycieków, jak leci z pod uszczelki głowicy to nie ma co lać gęstszego oleju bo to się mści tylko wymiana wtedy. Przy odpalaniu warto przyjrzeć się dymkowi z rury, po rozgrzaniu dobrze jest wkręcić moto pod czerwone obroty i szybko odjąć gaz obserwując czy nie idzie fioletowy dymek zwiastujący wymianę pierścieni lub uszczelniaczy (te pierwsze to tysiak plus robocizna, te drugie to koło 200 za uszczelniacze i uszczelki plus robota). Zawory mają płytkową regulację więc same z siebie się nie rozkalibrowują, przy co drugiej wymianie oleju warto je sprawdzać, jakiegoś specjalnego klepania nie zaobserwowałem jednak przy zbyt dużych luzach jest to możliwe. Napinacz ma regulację śrubową, fabryczny łańcuszek jest dość trwały. Przy sensownym traktowaniu model ten może zrobić i 200kkm więc na licznik nie ma co patrzeć a właśnie na stan. Jakieś jeszcze pytania? Jak masz zdjęcia lub link do aukcji to podeślij rzucę chętnie okiem, może coś znajdę na fotkach. "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
kamil_gs |
Dodany dnia 31-12-2013 18:41
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1420 Data rejestracji: 09.12.10 |
to może ja podam linka ![]() |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 01-01-2014 10:45
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Sprzedający nie postarał się jak idzie o zdjęcia oraz w montażu po malowaniu. Rzuciły mi się w oczy nierównej długości kierunkowskazy, jednak widząc je z przodu i z tyłu stwierdzam że koleś pomylił się przy składaniu, bo tylne są dłuższe. Malowanie niefabryczne, tylko jedno niefabryczne lusterko. T(j)uningowa tarcza pod prędkościomierzem, pękające mocowania owiewki widzę zrobione moim sposobem czyli na śrubę (tym nie ma się co przejmować). Wydech wygląda dobrze, końcówki lubią rdzewieć jednak tu wygląda to ok. Opony do mnie jakoś nie przemawiają więc przy oględzinach rzuć okiem na rozmiar, fabryczny to 90-90 przód i 110-90 tył TL czyli bezdętkowe, sprawdź też DOT opon jak starsze niż 5-6 lat (a ta tylna to stary model) to może coś utargujesz na wymianę. XJ nie jest torowym potworem który wymaga najwyższej klasy opon, ja jeżdżę na starych kapciach i jest ok jednak zawsze to jakiś argument na negocjacje. Silnik wygląda na malowany. Myślę że warto rzucić okiem na ten sprzęt, przy 2 tysiach dołożyć kilka setek i może być fajna maszynka do jazdy. "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 01-01-2014 12:10
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
Dzięki wielkie za poświęcony czas i chęci na napisanie mi tej miłej lekturki ![]() Ogólnie nie brałem pod uwagę zakupu 600-tki w wieku 16 lat, ale mam możliwość wymienienia się za moje RG + dopłata 400zł z mojej strony, więc wydaje mi się, że aż grzech z tego nie skorzystać (biorąc pod uwagę jaki to solidny motocykl). To, że motocykl był malowany to mnie jakoś nie przeraża, bo przez 25 lat wiele mogło mu się przytrafić. Ważne by wszystko było proste itd. Większą uwagę niż na kosmetykę chcę zwrócić na stan techniczny właśnie, żeby nie wyszły potem jakieś niefajne rzeczy takie jak branie litra oleju na 100 km. Edytowane przez szymo_97 dnia 01-01-2014 12:17 GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 01-04-2014 19:15
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
W dniu dzisiejszym po 2,5 roku przerwy silnik zapalił, na dzień dobry odpaliłem go bez układu wydechowego, później wrzucę filmik i napiszę coś więcej.
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 01-04-2014 22:22
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
Gratulacje! ![]() Oby wszystko było dobrze i żebyś się mógł cieszyć bezawaryjną jadą po takiej przerwie! GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
wujek |
Dodany dnia 02-04-2014 21:28
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1079 Data rejestracji: 13.11.11 |
Na jakieś rozpoczęcie walisz?
Kontakt: Tel. 692997250 Skype: wujek6233 http://wujek6233.....com/all#1 https://www.faceb...m/wuj.ek.5 |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 02-04-2014 22:34
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Dziś poskładałem Perełkę do kupy, brak już tylko akumulatora (ten zamówię w przyszłym tygodniu) i można zaczynać sezon jadąc na SKP bo przegląd skończył się w 2012 ![]() Co do rozpoczęcia to z tych zorganizowanych to dopiero w połowie maja VIII Roztoczański Spot Motocyklowy, wcześniej to tylko rekreacyjne latanie samemu, z samicą lub innymi samcami na swoich sprzętach, w planach trasa Nielisz, Cyców, Niemce. "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
wujek |
Dodany dnia 04-04-2014 22:09
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1079 Data rejestracji: 13.11.11 |
I gdzie ten spot ? ![]() Kontakt: Tel. 692997250 Skype: wujek6233 http://wujek6233.....com/all#1 https://www.faceb...m/wuj.ek.5 |
|
|
Toman94 |
Dodany dnia 05-04-2014 11:02
|
![]() Doświadczony biker ![]() Postów: 239 Data rejestracji: 16.03.10 |
Wrzuć fotki ![]() ![]() |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 11-04-2014 21:02
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Tegoroczny Spot odbędzie się w Kawęczynie (kilka km od Szczebrzeszyna). Fotki maszyny porobię jutro czekając na ekipę na wyjazd do Hrubieszowa na tamtejsze rozpoczęcie sezonu. A teraz kilka dobrych (dla mnie na pewno) wiadomości. We wtorek przyszła paczuszka z akumulatorem (nieco ponad 100), w środę zalałem go elektrolitem i gdy nabierał mocy pobawiłem się w synchronizację gaźników (moto chodziło na samochodowym, po wcześniejszym odłączeniu alternatora by nie obciążać układu ładowania), po udanym zabiegu na własnej roboty sprzęcie pomiarowym wsadziłem aku i postanowiłem zrobić pierwsze kilometry w liczbie 1,2 między garażami bo przeglądu nie miałem. Wczoraj zrobiłem przegląd bez żadnych problemów i zrobiłem parę km już legalnie po publicznych drogach. Dziś kilka kolejnych km, tankowanie na jutro i jutro zaczynam sezon od rozpoczęcia w w/w Hrubieszowie. Po ponad 2 latach bez jeżdżenia na SWOIM moto poczułem się wyjątkowo dobrze, maszyna jedzie jak po sznurku dokładnie tam gdzie ja chcę i nie dymi jak to było wcześniej. To na tyle dziś, jutro lub pojutrze zrobię trochę fotek, edytuję pewnie temat i napisze dłuuuuuugą historię o moim związku z pewną japonką imieniem Perełka. "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 06-11-2014 21:04
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Dziś przyszła paczuszka z gmolami, trafiłem je w bardzo fajnych pieniądzach, a po odebraniu musiałem pójść do garażu zrobić przymiarkę. Foto robione kalkulatorem w kiepskim świetle ale widać co trzeba.![]() Edytowane przez hansrpg dnia 08-11-2014 10:53 "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
wujek |
Dodany dnia 07-11-2014 18:58
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1079 Data rejestracji: 13.11.11 |
Lipa hans , coś to twoje zdjęcie nie wypaliło bo nie działa. ![]() Edytowane przez wujek dnia 07-11-2014 18:58 |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 08-11-2014 10:53
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Poprawione. Czeka mnie jeszcze zakup pasty typu aluchrom i polerka, ale już będzie przyjemność mając świadomość że robię to dla moto i dla siebie. Edytowane przez hansrpg dnia 08-11-2014 10:54 "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
wujek |
Dodany dnia 08-11-2014 17:32
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1079 Data rejestracji: 13.11.11 |
hans , te "aluchrom" to lipa straszna jest , ostatnio znajomy polecił mi pastę (podobno) niemieckiej firmy "autosol" , mówił że idzie jak zła i że pier***i te K2 ![]() ![]() |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 08-11-2014 19:31
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Dobrze wiedzieć co do pasty. Gmole wyglądają jak te z Dywersji z tą różnicą że tamte to tylko jedna gięta rura, a u mnie jest jeszcze jedna dospawana, uchwyty mocujące też są w inny sposób przyspawane. Jakoś na zdjęciu u sprzedawcy nie bardzo mi się widziały, jednak cena do mnie przemówiła, to po zamontowaniu na własnym moto wyglądają już spoko. Będę jeszcze myślał nad założeniem pługa jeżeli niezbyt wiele będzie trzeba ciąć ale to wkrótce.
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
wujek |
Dodany dnia 08-11-2014 19:39
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1079 Data rejestracji: 13.11.11 |
Możesz bardziej z bliska mi pokazać co ty tam chcesz polerować? ![]() |
|
Przeskocz do forum: |