-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Łosiozard Swap 250cc - <krysiak115>
krysiak115
#61 Drukuj posta
Dodany dnia 11-05-2013 11:55
Biker


Postów: 96
Data rejestracji: 29.04.12

to jest prawe lusterko bo już dawno lewe na śmietniku, są to oryginalne masywne lusterka i zanim znowu zalozyłem te prawe na lewe to połamałem już 3 pary tych plastikowych....

a tłumik lekko porysowany ale te czarne placki to od butów pasażera...
Edytowane przez krysiak115 dnia 11-05-2013 11:58
łoś user
 
krysiak115
#62 Drukuj posta
Dodany dnia 16-06-2013 23:16
Biker


Postów: 96
Data rejestracji: 29.04.12

pamiętacie jak pisałem o 17z ?? To dziś pora na odkop, gdyż chińczyki z roku na rok robią coraz większe gów#a. Zębatka zeżarta po 500km. Zmieniłem na starą 16z i czuć ,że gorzej się jeździ. Obroty za wysokie a na 17z idealnie było a przyspieszenie to samo( może różnica 0.2s do 50km/h).

EvilEvilEvilEvilEvil

s7.postimg.org/vq64vh1wn/IMAG0418a.jpg
Edytowane przez krysiak115 dnia 16-06-2013 23:17
łoś user
 
krysiak115
#63 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 00:12
Biker


Postów: 96
Data rejestracji: 29.04.12

Konkurs!

Znajdź różnicę co się w łosiu zmieniło ;>?

img198.imageshack.us/img198/5121/crau.jpg

łoś user
 
szymo_97
#64 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 13:49
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Nie chrom, a nikiel.
Silniki w tych najstarszych łosiach były niklowane :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
krysiak115
#65 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2013 23:47
Biker


Postów: 96
Data rejestracji: 29.04.12

Potem opowiem wam dokładnie co tam przy nim zrobiłem.

----------------------------------------------------------------

Big problem!

Dziś ,gdy jechałem do dziewczyny na moje nie szczęście wystrzeliły mi amortyzatory , a dokładnie sprężyny... Najpierw prawa ,a zaraz lewa i kapeć.... prześwit między kołem a błotnikiem 0 mm! Kupa dymu itp. Zadzwoniłem po lawete i jakoś mnie zebrali , łoś w pasy i do domu. Niestety nie udało mi się znaleźć lewej sprężyny ,a szukałem pół godziny...

Prośba do was polećcie mi jakieś amory do łosia te co miałem to były od quada , jakoś nie mam ochoty kupować tych samych ,ani oryginalnych... Podpowiedzcie bo łoś stoi na rosie pod plandeką jeszcze dostanie kataru(rdzy).

łoś user
 
krysiak115
#66 Drukuj posta
Dodany dnia 08-07-2013 00:16
Biker


Postów: 96
Data rejestracji: 29.04.12

ale ja szukam takich nowych gotowych do kupienia ;p

łoś user
 
kurzac
#67 Drukuj posta
Dodany dnia 08-07-2013 08:49
Awatar

Władca szos


Postów: 529
Data rejestracji: 22.03.12

kup sobie od chinskiego crossa . zazwyczaj te koloru czerwonego maja grubsze sprezyny i sa lepsze od tych zoltych .. ; p
Kliknij Pomógł
GG:7377300
 
szymo_97
#68 Drukuj posta
Dodany dnia 10-07-2013 11:25
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Krysiak, mam pytanie :)
Bak obklejałeś z jednego dużego kawałka folii, czy może specjalnie to podcinałeś itd.?
Ja zawsze jak chce obkleić nierówną powierzchnię to robią się te zagnioty ;/

Jeżeli chce udzielić mi rad to napisz na Gadu-Gadu 2048153020481530, bo widzę, ze tobie ładnie to obklejenie wyszło! :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
krysiak115
#69 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2015 23:44
Biker


Postów: 96
Data rejestracji: 29.04.12

Update!

Dawno mnie tu nie było. Opowiem wam w skrócie co u mnie i u łosia. Łosiu śpi w garażu na moim autorskim silniku 90cc, nie używany drugi rok. Sam wyjechałem na studia do Olsztyna, jestem już na 2 roku. Miałem ochotę go sprzedać, ale na chęciach się skończyło, dostał bym może max 1100zł za niego. Kolega namówił mnie na przeróbki i kupiłem silnik 250cc Water Cooled od Kingwaya wraz z osprzętem. Sam nie mogę uwierzyć w cenę za którą kupiłem ten silnik. Napiszę ogólnie co zawiera zestaw:

-250cc chłodzony cieczą R-N-1-2-3-4 (ohc na pasku rozrządu, zewnętrzny filtr oleju), po wymianie tłoku i pierścieni, kompresja 12 bar;
-chłodnicę z przewodami (do cieczy)
-gaźnik
-cewkę
-regulator napięcia
-moduł zapłonowy
-zapasowy tłok
-dodatkowy tryb biegu wstecznego

Moc silnika to 20km, ale myślę, że jak dam lepszy gaźnik np. od Hondy uzyskam te 25km. Cały ten zestaw kosztował mnie jedynie 500zł.

i62.tinypic.com/2mmhhsx.jpg

W planach mam kompletną przebudowę.Projekt choppera. Wykonane w nim będą:
-wymiana silnika na 250cc
-nowy lakier
-powiększanie ramy
-wymiana kół
-nowe tłumiki
-centralny amortyzator na wahaczu
-nowe kanapy
-diody led
-licznik
i ogólny tuning optyczny

Możecie Lajkować mój projekt na Facebooku: https://www.faceb...82?fref=ts
Edytowane przez krysiak115 dnia 19-01-2015 23:47
łoś user
 
klemens244
#70 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2015 12:08
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Moje stałe pytanie: czy waga silnika ~35-40 kg do tych rurek ramy 3/4" nie jest zbyt potężna ? Nasz klubowy kolega robi wycinkę rury z numerem fabrycznym. Na fb napisałem Ci, że powinieneś zamienić zasilanie i powrót chłodnicy, bo obecnie po wyłączeniu silnika cała zawartość oleju spływa Ci do karteru. A po zamianie zostawałaby w chłodnicy z uwagi na opór oleju na zębatkach pompy. Po właściwym zamontowaniu silnika /co najmniej trzy punkty/ uważaj ażeby silnik nie wyprzedził Ciebie. Obawiam się, że wszystko będzie za lekkie do tego motorowego bolida.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
krysiak115
#71 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2015 13:04
Biker


Postów: 96
Data rejestracji: 29.04.12

Klemens spokojnie wszystko wytrzyma. :) Rama będzie powiększana i w rurki będą wkładane rurki o mniejszej średnicy. Wszystko ładnie się migomatem zaspawa. :) Silnik waży podobno 33kg. Masz rację z tym bolidem, ale po to go robię by mieć dobry współczynnik Mocy do masy :) Obliczyłem, że będzie wynośić od 0.130 do 0.145 KW/kg.

Co do tego wahacza to jest źle napisane. Ramę chcę zrobić sztywną a centralny amor by służył do amortyzowania siedziska (sam nie wiem jak to jeszcze zrobić, ale chce mieć jeszcze zdrowe nerki. :)).
łoś user
 
klemens244
#72 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2015 22:05
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Mądre teksty Mnie z obliczeń wychodzi 0,175 kW/kg przy założeniu wagi 105 kg. Jak zwiększysz masę całej hulajnogi do 120 kg to przy 25 kM=18,36 kW mamy 0,153 kW/kg, a przy 20 kM finalnie jest 0,123 kW/kg. Może kuźwa ten bolid rzeczywiście latać przy małej masie własnej i zwiększonej mocy silnika.
Niektórzy zamiast centralnego amora dali oryginalne sprężyny od HD, ale to już są CHORE ceny. Daleko nie szukając Szymo dał sprężyny i b. sobie te rozwiązanie chwali. LwG
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
wujek
#73 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2015 22:13
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Przypatrz się jak masz tu zamocowany amortyzator. :) Może takie rozwiązanie Cię zainteresuje?
www.trawelowe-pikczery.pl/allegro/zaw185.JPG
 
krysiak115
#74 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2015 23:56
Biker


Postów: 96
Data rejestracji: 29.04.12

Klemens@ waga będzie wynosić około 115,120 kg (tak myślę).

Wujek@ dokładnie o coś takiego mi chodzi tylko u nas musi to być inaczej rozwiązane, ponieważ chcę zachować tylne siedzisko. Według mnie łoś lepiej wygląda z zabudowanym tyłem. :)
łoś user
 
szymo_97
#75 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2015 23:13
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Wszystko fajnie, pięknie, życzę powodzenia, ale nie napalaj się na te 20 KM. Jak będzie realne 18 to naprawdę będzie sukces. Uwierz mi, że wiem co mówię. Zmiana gaźnika wpłynie może troszkę na kulturę pracy, ale nie podniesie mocy o 20%.

Internet podaje moc tego silnika od 17 KM do 23 KM. Nie wiem gdzie jest prawda, ale oglądałem filmiki łosia z silnikiem 250 cc cieczakiem (do tego 5 biegów w przód) i szału nie ma. 100 km/h w jakieś 11 sekund. Gdyby miał 20 KM to przy masie 105 kg zrobiłby z jakieś 8-9 sek. Moja 13 konna CBRka o masie 125 kg robiła setkę w 12 :)

Mój silnik 150cc też miał mieć 14-16, a ile ma? Nie wiem, ale nie ma więcej niż 11 jak na moje odczucie. Też zależy czy wierzyć internetom czy własnym przekonaniom. Ja zawsze z mocą w małych pojemnościach odnoszę się do wyżej wspomnianej CBR 125, która miała 13 koni i ważyła 125 kg. Mój bobber o podobnej masie powinien iść podobnie do niej (według danych), a jest duuużo słabszy. Przy założeniu, że ona ma 13 to silniki 110cc mają jakieś 7 KM, 125cc około 9 KM, 140cc jakieś 10-11 KM, 150cc do 12 KM maks. Innych nie testowałem, ale wątpię, że to 250cc będzie ponad dwa razy mocniejsze od mojego 150cc. Tak czy inaczej nie wyobrażam sobie nawet tych 18 KM w łosiu :P

Trochę się rozpisałem, ale to po to, żebyś potem nie szukał usterki jak nie będzie szedł tak jak markowe 250cc o podobnej mocy katalogowej. :P

Powodzenia w pracach, a będzie ich baaardzo dużo. Sam rok temu SWAPowałem silnik o podobnych gabarytach i takich samych mocowaniach jak Twój do łosiowskiej ramy i roboty było baaardzo dużo. Na koniec rezultat wyszedł pozytywny. Mam nadzieję, że tak również będzie w Twoim przypadku. Będziesz tak dumny podczas pierwszej jazdy, że tego nie da się opisać :D

Pozdrawiam :)
Edytowane przez szymo_97 dnia 21-01-2015 23:28
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
kamil_gs
#76 Drukuj posta
Dodany dnia 21-01-2015 23:26
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

Chętnie zobaczę finalny efekt, a co do mocy to producent najczęściej podaje moc na wale a nie na kole bo to zależy od wielu czynników
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
krysiak115
#77 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2015 00:52
Biker


Postów: 96
Data rejestracji: 29.04.12

Szymo_97 ten silnik ma około 20 koni, ponieważ poprzedni właściciel miał go zarejestrowanego i moc w dowodzie wynosiła 16.5 konia, ale na oryginalnym cylindrze 200cc. Teraz ma zmieniony na realne 248cc to ile może mieć koni? Tak myślę z proporcji, że około 20, ale to i tak 4 razy więcej niż w moim poprzednim silniku. Jest jeszcze możliwość zmiany cylindra na 289cc, ale tego nie jestem pewny.

Pracy będzie sporo, wiem o tym dobrze. :) Na szczęście nie będę robił tego sam. :)
Mam w planach zrobić przełożenia 19/35, koło 16'.

Ps. Szymo_97 ten motor o którym wspominasz też ma 4 biegi :) R-N-1-2-3-4 (słychać to na filmiku , gdy przyspiesza), bo to bashan, a ja mam właśnie skrzynie z bashana w tym silniku. :) I kierowca ważył 95kg, dlatego 11 sekund, ale chciałbym osobiście tyle swoim osiągnąć, bo to już jest przyspieszenie pozwalające ruszać z pod świateł bez stresowo.

YouTube Video


Kamil@ masz rację, bo zachwycamy się tymi koniami, ale nie bierzemy pod uwagę przełożeń.
Edytowane przez krysiak115 dnia 22-01-2015 01:15
łoś user
 
klemens244
#78 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2015 02:02
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Hm... w każdym dowodzie zgodnie z SI moc jest podana w kW, a więc 16,5 : 1,36 = 12,1 kM., bez urazy. Jakbyś kiedyś dotarł do skrzyni bashan'a cyknij fotkę wałka sprzęgłowego, zdawczego /oraz z wodzikami/ podając ilości zębów zębatek. Ja mam do udostępnienia każdemu skrzynię FBI/FBM zębatek z ilością zębów dla silnika 139FMB: 50-72 ccm. Również dla silnika 152 FMB = 110 ccm. Gdzieś tu jest moje przeliczenie prędkości obrotową wału korbowego: 8 tys obr/min na skrzyni 72 ccm z określoną liczbą zębów-jak wyżej. Przeliczyłem przy tej prędkości wału i przełożeniach prędkość obrotową koła 12" i tym samym prędkość liniową chopperka na trasie. Była to weryfikacja zawyżonych wskazań chińskich liczników prędkości. Wynikowa różnica wynosiła 7 km na rzecz jasna super osiągi chinoli, hahahaha.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
szymo_97
#79 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2015 20:33
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Proporcja proporcją, a praktyka praktyką :)
No nic, nie ma co gdybać. Zobaczymy jak to będzie.
Jeszcze raz życzę powodzenia! Będę śledził projekt :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
kamil_gs
#80 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2015 20:47
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

klemens, KW na KM to się liczy odwrotnie, bo 1KM to 0.7KW więc 16,5KW to jakieś 23KM
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
Przeskocz do forum: