-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Regulacja zaworów
Toman94
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 16-09-2011 20:23
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 239
Data rejestracji: 16.03.10

Jak regulować zawory?[/b][/size] Bardzo częste pytanie...

Na początek potrzebujemy narzędzia:
Szczelinomierz z listkami o grubości 0,05 i 0,07 mm
Śrubokręt płaski
Klucz 17 (najlepiej nasadkowy)
Klucz 9 (najlepiej nasadkowy)
Klucz 10
Klucz 14(nasadowy najlepiej)

img217.imageshack.us/img217/6905/narzedzia.th.jpg


Odkręcamy korki z lewej pokrywy, tam gdzie jest magneto.
img199.imageshack.us/img199/1983/lewydekiel.th.jpg


Odkręcamy również górny i dolny korek, po czym ustawiamy w górnym otworze cechę T. Musi się ona pokrywać z cechą w pokrywie zębatki rozrządu.
Gdy mamy ustawioną cechę, kluczem 10tką odkręcamy dekiel z zębatki rozrządu.*
img220.imageshack.us/img220/976/dekrozrzadu.th.jpg


Gdy odkręcimy dekielek, cecha na zębatce musi się pokrywać z kreską w głowicy (jest ona na godzinie 9).
*Odkręcamy to dla pewności, czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Jeśli wiemy że jest dobry, to nie musimy tego odkręcać.
img218.imageshack.us/img218/340/zebatkarozrzadu.th.jpg


Następnie odkręcamy korki z zaworów kluczem 17. Uwaga, bo w dolnym korku będzie trochę oleju.
img218.imageshack.us/img218/822/korekg.th.jpg
img268.imageshack.us/img268/1254/korekdt.th.jpg


Po odkręceniu korków, zobaczymy zawory. Kluczem 9 odkręcamy nakrętkę kontrującą (nie wykręcamy jej całej).
img329.imageshack.us/img329/3509/odkrecanienakretki.th.jpg


Odkręcamy trochę ten kwadracik - to jest odpowiedzialne od ustawiania luzu. Jeśli nie wiemy gdzie włożyć szczelinomierz, to wykręcamy to bardziej i ruszamy zaworem do przodu i do tyłu, w tedy będziemy widzieć gdzie go włożyć.
img232.imageshack.us/img232/4253/szczelina.th.jpg


Pamiętaj:
Dla 50ccm:
Zawór górny (ssący)- luz 0,05 mm
Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,07 mm


Dla 72 i 110ccm:
Zawór górny (ssący)- luz 0,06 mm
Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,08 mm


Gdy włożyliśmy już ten szczelinomierz, to dokręcamy kwadracik tak, aby szczelinomierz chodził z oporem. Kluczem 9 dokręcamy nakrętkę kontrującą i sprawdzamy, czy szczelinomierz chodzi tak jak chodził, czyli z oporem. Jeśli tak jest, to możemy już wszystko skręcać.

Górny i dolny zawór reguluje się tak samo, tylko musimy pamiętać, że górny zawór powinien mieć luz 0,05 mm, a dolny 0,07 mm.


Na koniec, przed skręceniem wszystkiego, należy wykonać kilka obrotów wału, ustawić ponownie wszystkie znaczki i sprawdzić jeszcze raz luzy.
Edytowane przez Toman94 dnia 16-09-2011 20:44
lh3.googleusercontent.com/-qkj7lS2fnuU/VKfJy_vI_7I/AAAAAAAAIIk/IlPfVCmHjQ8/w702-h527-no/20141229_184533.jpg
 
Przeskocz do forum: