-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Przerobienie na "sztywno"
danek1710
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 28-03-2012 16:43
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 18.03.12

Witam. Niektórzy przerabiają swoje choppery na "sztywno" czyli bez amortyzatorów tylko zamiast nich jest jakaś rurka. I moje pytanie polega na tym czy nic sie nie stanie gdy wjedziemy w dziure i czy musi byc siedzenie na spręzynach?
 
hansrpg
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 28-03-2012 17:06
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Co do siedzenia to musi, nie musi, jak lubisz jazdę jak rowerem do dziurach to może pozostać jak jest. Co do ramy to zawieszenie jest po to by tłumić nierówności (poprawiając komfort jazdy) jak i by zapewnić stałą przyczepność szczególnie przy hamowaniu przed skrzyżowaniem gdzie tworzy się tzw tarka. Z racji słabej wytrzymałości ramy może ona nieco ucierpieć przy sztywnym tyle, jednak nie jest to reguła. O szybszym zużyciu łożysk w tylnym kole chyba nie muszę pisać.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
danek1710
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 28-03-2012 17:14
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 18.03.12

a dałoby rade tak przerobić żeby koło chodziło razem z błotnikiem ? Aby błotnik tylni był ok. 1-2 cm nad oponą?
Edytowane przez PeeTER dnia 28-03-2012 18:16
 
kamil_gs
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 28-03-2012 17:29
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

da rade i jest to nawet proste do wykonania, trzeba by odkręcić błotnik z oryginalnych mocowań i z kawałka płaskownika zrobić taki stelaż który trzymałby błotnik, taki stelaż przykręciłbyś do wahacza i Voila ;)
Edytowane przez kamil_gs dnia 28-03-2012 17:30
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
kuba
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 28-03-2012 20:52
Władca szos


Postów: 830
Data rejestracji: 13.08.10

ja tam mam sztywny tył i faktycznie na dziurach mały komfort, ale np przed skrzyżowaniem nie ma u mnie problemu, żadnych drgań ni nic, zawsze znajdą się argumenty przeciwko, ale ja polecam, jakoś pewniej czuję się przy szybkich zakrętach
zapraszam na pj http://polskajazd...ING/131820
na bloga http://bobberking...gspot.com/
gg 5511291
 
myszaaak
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 28-03-2012 22:08
Biker


Postów: 95
Data rejestracji: 27.04.11

Czujesz się pewniej bo zawieszenie ma duży wpływ ja charakterystykę jazdy motocykla w zakrętach. Sportowe maszyny mają bardzo twarde i o krótkim skoku zawieszenie by poprawić właściwości jezdne maszyny w zakrętach. Kąt główki ramy i zawieszenie mają ogromny wpływ ja zachowanie się motocykla w czasie jazdy na wprost i w zakrętach.
Wyjmij armorki i wstaw w ich miejsce metalowe rurki, zabezpiecz i zobacz jak ci się jeździ.
Ogólnie chopper to maszyna która powinna mieć miękki przód ( np. lagi ) i twardy tył. O ile np. w USA to się sprawdza i można mieć tyłek przy ziemi. To w Polsce i naszych drogach.......
http://polskajazd...ING/111802

img842.imageshack.us/img842/2126/kotekdq9.jpg
 
Przeskocz do forum: