-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Składanie silnika 139fmb poj:50 , 70 , 110
chopper bober
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-07-2012 19:50
Biker


Postów: 133
Data rejestracji: 16.01.11

Aby złożyć silnik bez błędnie trzeba mieć wszytko przygotowane , i robić to na spokojnie a nie na odpier... Musimy mieć wszystkie części potrzebne do
złożenia silnika.

Na dzień dzisiejszy składamy silnik 110 cm z kigway lk (leike)
- polecam zakup kilku par rękawiczek gumowych dla higieny pracy:)
img824.imageshack.us/img824/4121/silnik110091.jpg

-bierzemy lewy karter tego typu , wbijamy łożysko skrzyni przez kawałek drewna ( Ja zawsze przy składaniu silników kupuje Polskie łożyska wiadomo są bardziej wytrzymałe i nie chińskie , koszt jednego nowego łożyska to 12zł )

-wkładamy skrzynie biegów ( zębatki muszą być w odpowiedniej kolejności

-wkładamy wał napędowy smarujemy karter sylinkonem i kładziemy uszczelkę ( uwaga wał bardzo ciężko wchodzi za pomocą kawałka drewna wbijamy go do karteru , aby nie uszkodzić go)
img513.imageshack.us/img513/9970/hjk15.jpg
img696.imageshack.us/img696/1012/silnik110001.jpg
img651.imageshack.us/img651/4757/silnik110002.jpg


- bierzemy prawy karter i nabijamy do niego łożysko skrzyni biegów , i montujemy wałek kopki , smarujemy karter sylinkonem i złanczamy silnik do kupy
img43.imageshack.us/img43/7730/silnik110003.jpg
img26.imageshack.us/img26/4479/silnik110004.jpg
img193.imageshack.us/img193/4071/silnik110005.jpg
img824.imageshack.us/img824/3962/silnik110007.jpg

- Sprawdzamy dla pewności działalność kopki
img14.imageshack.us/img14/5339/silnik110006.jpg

-zakładamy kose zmiany biegów i prowadnice zmiany biegów
img267.imageshack.us/img267/4569/silnik110008.jpg
img521.imageshack.us/img521/570/silnik110009.jpg

- zakładamy napęd sprzęgła i zębatki sprzęgła ( UWAGA! pierwsza taka jak by tulejka ma być założona tą cieńszą bardziej stoczoną stroną do łożyska )
img856.imageshack.us/img856/9759/pppzp.jpg

- zakładamy kosz sprzęgłowy ( przed motarzem warto wymienić tarczki, ich koszt to 10zł ) bardzo mocno zakręcamy sprzęgło ,
smarujemy sylikonem dekielek i zakręcamy go .
img823.imageshack.us/img823/7874/silnik110013.jpg
img833.imageshack.us/img833/6736/sasfd.jpg

- smarujemy karter sylikonem i kładziemy uszczelkę , a następnie zakładamy dekiel sprzęgła.
img708.imageshack.us/img708/9373/silnik110016.jpg
img17.imageshack.us/img17/4343/silnik110049.jpg
img801.imageshack.us/img801/2739/silnik110087.jpg


- zakładamy zębatkę rozrusznika i łańcuszek a następnie nakładamy magneto na wał dokręcamy bardzo mocno za pomocą ściągacza.
img33.imageshack.us/img33/6527/silnik110082.jpg
img198.imageshack.us/img198/4223/silnik110083.jpg

- zakładamy rozrusznik , dokręcamy śrubki i nakładamy łańcuszek rozrusznika
img268.imageshack.us/img268/8209/silnik110085.jpg
img411.imageshack.us/img411/9347/silnik110086.jpg

ZAKŁADAMY GÓRĘ SILNIKA.!
img13.imageshack.us/img13/3172/silnik110089.jpg
- nakręcamy na szpilki cylindra po 2 nakrętki , kontrujemy i wkręcamy do silnika

- nakładamy pierścienie na tłok w odpowiedniej kolejności , zakładamy zabezpieczenie z jednej strony tłoka zakładamy tłok na wał ,
i zakładamy drugie zabezpieczenie i kładziemy uszczelkę pod cylinder , polecam przed wsunięciem tłoka polać go olejem silnikowym aby go nie zrysować i aby lepiej wszedł
UWAGA.! osobiście polecam zakup sportowego tłoka i pierścieni ( sportowy tłok ma płaską powierzchnię u góry , dzięki temu jest większe ciśnienie)

Po prawej sportowy tłok , po lewej zwykły
img109.imageshack.us/img109/6493/silnik110093.jpg

-zakładamy cylinder polecam go też polać w środku olejem , kładziemy uszczelkę i przykręcamy ślizg łańcuszka rozrządu ( UWAGA.! uważać na pierścienie łatwo je uszkodzić)
img338.imageshack.us/img338/7857/silnik110097.jpgimg845.imageshack.us/img845/7811/silnik110096.jpg

- wsuwamy głowicę na szpilki i odrazu bierzemy się za rozrząd , ustawiamy rozrząd tak aby przez dziurę w pokrywie magneta było widać T a zębatka była ustawiona literami do przodu
img339.imageshack.us/img339/3721/silnik110099.jpgimg339.imageshack.us/img339/5813/silnik110098.jpg

- kładziemy uszczelki i zakręcamy dekielki
img404.imageshack.us/img404/8687/silnik110101.jpgimg266.imageshack.us/img266/4372/silnik110100.jpg

- kładziemy uszczelkę i zakładamy dekiel magneta i dekiel zębatki

Oczywiście przed odpaleniem trzeba wyregulować zawory , jeśli nie wiecie jak to zrobić zajrzyjcie do tego tematu :http://www.eaglet...post_57368

Ja w dodatku polerowałem dekle boczne co dało niesamowity efekt :)
img207.imageshack.us/img207/9906/silnik110048.jpg

Efekt końcowy taki :
img28.imageshack.us/img28/1533/silnik110107.jpg
img802.imageshack.us/img802/2802/silnik110102.jpg
img841.imageshack.us/img841/3913/silnik110103.jpg
img805.imageshack.us/img805/4334/silnik110104.jpg


Poprawiłem zdjęcia.
Edytowane przez Toman94 dnia 19-02-2013 21:47
 
Przeskocz do forum: