-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
świeca zplonowa - urwany gwint
karston
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2012 06:13
Biker


Postów: 67
Data rejestracji: 29.01.12

Cześć.

Kiedyś na trasie na szybko wkręcałem świece - niestety brak uwagi i stało się krzywo wkręciłem urwałem gwint w głowicy. Jakiś czas dało się jechać aż w końcu ta świeca wystrzeliła i nie ma głowica gwintu, co robić czy są jakieś redukcje, czy można nagwintować głowice pod inna świece, jeżeli tak to, pod jaka proszę o poradę osób, które maja już takie rozwiązanie.
 
pmimarek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2012 07:16
Biker


Postów: 149
Data rejestracji: 25.10.11

Zdejmij głowice i zawieś ją do zakładu tokarskiego i wstawią ci tulejkę zapłacisz jakieś 15 może 20zł i będziesz nadal miał taką samą świece.
Jak byś miał pytania pisz na priv wytłumaczę co i jak.
Liczę a pomógł
Rama silnik dwa koła zakładam kask i mina wesoła :)
 
klemens244
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2012 09:44
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

kARSTON, pisz tutaj bo to są strony dla klubowiczów, którzy się uczą od Ciebie i Innych doświadczeń technicznych. Twoje zakończenie tematu jak problem rozwiązałeś pomoże INNYM. Są różne problemy tego typu z głowicą i ze świecą. WIEC nie zamykaj dyskusji, bo kiedyś ten problem powróci pod innym kątem. Zobaczysz sam.
Ewentualną tuleję sam spęcz punktakiem w miejscu połączenia -wkręcenia jej w głowicą. Nie będziesz wykręcał tulei ze świecą. Bo gwint tulei też jest drobnozwojny /1,25/ jak świecy.
Edytowane przez klemens244 dnia 11-10-2012 09:53
 
hansrpg
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2012 11:58
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Tuleje owszem istnieją. Wiele zakładów stosuje system helicoil polega to na wkręceniu specjalnej sprężynki i ona służy jako gwint (jest z mocnej stali więc nie da się jej ukręcić).
Są świece o większym gwincie, jeżeli oryginalna maiła oznaczenie zaczynające się na C (gwint 10mm, klucz 16) to większa ma D (gwint 12mm, klucz 18 ) pozostałe parametry niech będą takie same szczególnie cyfra.
Edytowane przez hansrpg dnia 11-10-2012 11:59
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
karston
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2012 20:44
Biker


Postów: 67
Data rejestracji: 29.01.12

Dziękuje za poradę. Głowicę oddałem do tulejowania
Po odebraniu z zakładu i zrobieniu głowice odezwę się i napisze, jaki to koszt itd.
 
Ryland
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2012 23:28
Awatar

Administrator


Postów: 210
Data rejestracji: 16.03.10

Niepotrzebnie zdejmowałeś głowicę. Zastosowanie systemu naprawy helicoil tego nie wymaga.
images62.fotosik.pl/231/e1f7d5da167d225emed.jpg
 
karston
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2012 21:12
Biker


Postów: 67
Data rejestracji: 29.01.12

Zdjąłem, bo zależało mi na pozostaniu przy oryginalnej świecy z drobnym gwintem.
Jutro odbieram a tuleje za nim wkręcę w głowice, pomaluje gwint preparatem, który ze spala na stale materiał tak żeby tuleja się nie odkręcała ze świecą a preparat ten to , zabezpieczenie gwintów wysokiej sile działania, mechaniczne itd. /PROLOK HIGH/
 
Ryland
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2012 10:42
Awatar

Administrator


Postów: 210
Data rejestracji: 16.03.10

Mimo wszystko ściąganie głowicy nie jest konieczne. System helicoil polega na przegwintowaniu starego gwintu na większy. W tak przygotowany otwór umieszcza się sprężynkę, która jednocześnie jest nowym gwintem. Wszystko ładnie się ze sobą klinuje, gwint można zrobić jaki się chce.
images62.fotosik.pl/231/e1f7d5da167d225emed.jpg
 
karston
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2012 17:34
Biker


Postów: 67
Data rejestracji: 29.01.12

Tak, po części masz racje, ale przygotować otwór pod te sprężynkę itd. to trzeba mieć doświadczenie i wprawę tam są bardzo blisko gniazda zaworowe wystarczy mały myk i po głowicy. Robić pod ten system helicoil trza mieć precyzje w małym palcu a nie wspomnę już o narzędziach. Zdjąć głowice, założyć to żaden problem. A robiłem to już setki razy, no może nie setki a kilkadziesiąt.
Edytowane przez PeeTER dnia 13-10-2012 19:24
 
Ryland
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 13-10-2012 23:07
Awatar

Administrator


Postów: 210
Data rejestracji: 16.03.10

I tu się myślisz, nie potrzeba nie wiadomo jak wielkiej precyzji i ogromnego doświadczenia. W tamtym roku szef mi pokazywał (uczył) jak tego cuda się używa, a na moje szczęście naprawa była wykonywana na skuterku 4t, więc coś już o tym wiem.
images62.fotosik.pl/231/e1f7d5da167d225emed.jpg
 
klemens244
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 14-10-2012 02:52
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

No i taka jest np. różnica robienia czegoś własnymi paluszkami a robienia/radzenia przez internet. Wiem, widziałem, zrobiłem, itd... Wszyscy, wszystko umieją. A często proste pytania to echem jak w studni się odbijają. Praktyka: ucznia mistrzem czyni.
imageshack.us/a/img854/8042/18062012132.jpg
Edytowane przez klemens244 dnia 14-10-2012 02:58
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
karston
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2012 16:26
Biker


Postów: 67
Data rejestracji: 29.01.12

No i się udało tuleja dorobiona koszt 50zł. Nie wiem, czemu tak drogo, ale wiem jedno to był ostatni zakład, który podjął się tego zrobić - nie każdy chce się tego podejmować. taka bryndza u nas w Radomiu - nie maja przyzadów rozmiarówek itd.
 
Ryland
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2012 17:01
Awatar

Administrator


Postów: 210
Data rejestracji: 16.03.10

Właśnie dlatego stworzono coś takiego jak helicoil. Używając usługi z wykorzystaniem tego zestawu zapłaciłbyś co najmniej 2 razy mniej. W cenie 50zł masz używaną głowicę w dobrym stanie.
images62.fotosik.pl/231/e1f7d5da167d225emed.jpg
 
karston
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2012 13:10
Biker


Postów: 67
Data rejestracji: 29.01.12

Uf. A już myslałem ze moje będzie na wiesz ku
 
Przeskocz do forum: