Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: KING :: King - Pomoc Techniczna
świeca zplonowa - urwany gwint
|
|
karston |
Dodany dnia 11-10-2012 06:13
|
Biker![]() Postów: 67 Data rejestracji: 29.01.12 |
Cześć. Kiedyś na trasie na szybko wkręcałem świece - niestety brak uwagi i stało się krzywo wkręciłem urwałem gwint w głowicy. Jakiś czas dało się jechać aż w końcu ta świeca wystrzeliła i nie ma głowica gwintu, co robić czy są jakieś redukcje, czy można nagwintować głowice pod inna świece, jeżeli tak to, pod jaka proszę o poradę osób, które maja już takie rozwiązanie. |
|
|
pmimarek |
Dodany dnia 11-10-2012 07:16
|
Biker![]() Postów: 149 Data rejestracji: 25.10.11 |
Zdejmij głowice i zawieś ją do zakładu tokarskiego i wstawią ci tulejkę zapłacisz jakieś 15 może 20zł i będziesz nadal miał taką samą świece. Jak byś miał pytania pisz na priv wytłumaczę co i jak. Liczę a pomógł Rama silnik dwa koła zakładam kask i mina wesoła ![]() |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 11-10-2012 09:44
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
kARSTON, pisz tutaj bo to są strony dla klubowiczów, którzy się uczą od Ciebie i Innych doświadczeń technicznych. Twoje zakończenie tematu jak problem rozwiązałeś pomoże INNYM. Są różne problemy tego typu z głowicą i ze świecą. WIEC nie zamykaj dyskusji, bo kiedyś ten problem powróci pod innym kątem. Zobaczysz sam. Ewentualną tuleję sam spęcz punktakiem w miejscu połączenia -wkręcenia jej w głowicą. Nie będziesz wykręcał tulei ze świecą. Bo gwint tulei też jest drobnozwojny /1,25/ jak świecy. Edytowane przez klemens244 dnia 11-10-2012 09:53 |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 11-10-2012 11:58
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Tuleje owszem istnieją. Wiele zakładów stosuje system helicoil polega to na wkręceniu specjalnej sprężynki i ona służy jako gwint (jest z mocnej stali więc nie da się jej ukręcić). Są świece o większym gwincie, jeżeli oryginalna maiła oznaczenie zaczynające się na C (gwint 10mm, klucz 16) to większa ma D (gwint 12mm, klucz 18 ) pozostałe parametry niech będą takie same szczególnie cyfra. Edytowane przez hansrpg dnia 11-10-2012 11:59 "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
karston |
Dodany dnia 11-10-2012 20:44
|
Biker![]() Postów: 67 Data rejestracji: 29.01.12 |
Dziękuje za poradę. Głowicę oddałem do tulejowania Po odebraniu z zakładu i zrobieniu głowice odezwę się i napisze, jaki to koszt itd. |
|
|
Ryland |
Dodany dnia 11-10-2012 23:28
|
![]() Administrator ![]() Postów: 210 Data rejestracji: 16.03.10 |
Niepotrzebnie zdejmowałeś głowicę. Zastosowanie systemu naprawy helicoil tego nie wymaga.
![]() |
|
|
karston |
Dodany dnia 12-10-2012 21:12
|
Biker![]() Postów: 67 Data rejestracji: 29.01.12 |
Zdjąłem, bo zależało mi na pozostaniu przy oryginalnej świecy z drobnym gwintem. Jutro odbieram a tuleje za nim wkręcę w głowice, pomaluje gwint preparatem, który ze spala na stale materiał tak żeby tuleja się nie odkręcała ze świecą a preparat ten to , zabezpieczenie gwintów wysokiej sile działania, mechaniczne itd. /PROLOK HIGH/ |
|
|
Ryland |
Dodany dnia 13-10-2012 10:42
|
![]() Administrator ![]() Postów: 210 Data rejestracji: 16.03.10 |
Mimo wszystko ściąganie głowicy nie jest konieczne. System helicoil polega na przegwintowaniu starego gwintu na większy. W tak przygotowany otwór umieszcza się sprężynkę, która jednocześnie jest nowym gwintem. Wszystko ładnie się ze sobą klinuje, gwint można zrobić jaki się chce.
![]() |
|
|
karston |
Dodany dnia 13-10-2012 17:34
|
Biker![]() Postów: 67 Data rejestracji: 29.01.12 |
Tak, po części masz racje, ale przygotować otwór pod te sprężynkę itd. to trzeba mieć doświadczenie i wprawę tam są bardzo blisko gniazda zaworowe wystarczy mały myk i po głowicy. Robić pod ten system helicoil trza mieć precyzje w małym palcu a nie wspomnę już o narzędziach. Zdjąć głowice, założyć to żaden problem. A robiłem to już setki razy, no może nie setki a kilkadziesiąt.
Edytowane przez PeeTER dnia 13-10-2012 19:24 |
|
|
Ryland |
Dodany dnia 13-10-2012 23:07
|
![]() Administrator ![]() Postów: 210 Data rejestracji: 16.03.10 |
I tu się myślisz, nie potrzeba nie wiadomo jak wielkiej precyzji i ogromnego doświadczenia. W tamtym roku szef mi pokazywał (uczył) jak tego cuda się używa, a na moje szczęście naprawa była wykonywana na skuterku 4t, więc coś już o tym wiem.
![]() |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 14-10-2012 02:52
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
No i taka jest np. różnica robienia czegoś własnymi paluszkami a robienia/radzenia przez internet. Wiem, widziałem, zrobiłem, itd... Wszyscy, wszystko umieją. A często proste pytania to echem jak w studni się odbijają. Praktyka: ucznia mistrzem czyni.![]() Edytowane przez klemens244 dnia 14-10-2012 02:58 Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
karston |
Dodany dnia 20-10-2012 16:26
|
Biker![]() Postów: 67 Data rejestracji: 29.01.12 |
No i się udało tuleja dorobiona koszt 50zł. Nie wiem, czemu tak drogo, ale wiem jedno to był ostatni zakład, który podjął się tego zrobić - nie każdy chce się tego podejmować. taka bryndza u nas w Radomiu - nie maja przyzadów rozmiarówek itd. |
|
|
Ryland |
Dodany dnia 20-10-2012 17:01
|
![]() Administrator ![]() Postów: 210 Data rejestracji: 16.03.10 |
Właśnie dlatego stworzono coś takiego jak helicoil. Używając usługi z wykorzystaniem tego zestawu zapłaciłbyś co najmniej 2 razy mniej. W cenie 50zł masz używaną głowicę w dobrym stanie.
![]() |
|
|
karston |
Dodany dnia 21-10-2012 13:10
|
Biker![]() Postów: 67 Data rejestracji: 29.01.12 |
Uf. A już myslałem ze moje będzie na wiesz ku |
|
Przeskocz do forum: |