-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Problem z regulacją
Mikez
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 17-04-2013 18:04
Początkujący biker


Postów: 14
Data rejestracji: 18.12.12

Witam.
Miałem zamiar napisać w "szybkich pytaniach" lecz mój problem trwa na prawdę długo i chciałbym raz na zawsze go rozwiązać. Otóż jakiś czas temu wymieniłem zestaw na 72ccm. Za nic nie potrafię go dobrze wyregulować. Rozrząd jest dobrze ustawiony, zawory mają odpowiedni luz, założony jest filtr stożkowy, dysza jest oryginalna [bodajże 0.73 lub 0.74, już nie pamiętam jaki jest oryginał] a króciec jest rozwiercony [oryginalnie był zablokowany do 11mm] lecz nie wiem czy samo rozwiercenie coś da [przecież nie poszerzymy średnicy króćca na łuku [?] - nie wiem, nie ja go rozwiercałem], iglica jest na środku [3 ząbek]. Byłem na regulacji u mechanika, oczywiście jak to w Polsce - regulacja, jak wiadomo, "na oko", mówił że będzie dobrze. obecnie jeździ prawie dobrze, tylko że trochę przymula przy dodaniu gazu, największe problemy przy ruszaniu] i czasem, ale na prawdę baaaardzo rzadko zdarza mu się strzelić. Sprawdziłem świecę [przy regulacji włożył mi nową] i jest ona sucha i strasznie okopcona. Mechanik również sprawdził mi kompresję i powiedział, że trochę ucieka przez uszczelkę pod głowicą [wydaje mi się to dziwne, ponieważ na tym zestawie mam przejechane dopiero 150km, a szpilki są dokręcone prawidłowo], lecz nie wiem czy to ma coś do rzeczy żeby nie szło go wyregulować. Co mi radzicie? Czego to są objawy, co mogę zrobić? Pozdrawiam.
 
Mikez
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 17-04-2013 20:15
Początkujący biker


Postów: 14
Data rejestracji: 18.12.12

To że będzie muliło przy gwałtownym całkowitym otwarciu przepustnicy to wiem, a mi obecnie przymula nawet przy ruszaniu z małych/średnich obrotów.
!! WAŻNA INFORMACJA !! właśnie byłem w garażu i sprawdziłem, że w częściach leży dysza 0.72 [oryginał], więc w gaźniku musi być 0.8, bo taką kupowałem, lecz byłem pewien, że zmieniałem z powrotem dyszę na mniejszą - widocznie musiałem się pomylić.. Jutro zmienię z powrotem dyszę na 0.72, bo na takiej jeździłem od razu po wymianie zestawu i było dobrze. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem z przymulaniem przy normalnej jeździe, że po prostu będzie jeździł na tyle, na ile potrafi na danym gaźniku, bo jeździł dobrze. Jeżeli wszystko będzie OK, wreszcie będę mógł sprawdzić osiągi [danie po garach, bo mam przejechane prawie 200km na tym zestawie i w sumie jeszcze nie kręciłem go do odcinki na 4 biegu, a to z powodu złej regulacji gaźnika, braku miejsca, złej pogody etc.] Wtedy ewentualnie będę mógł pomyśleć o zmianie króćca i gaźnika na większy, jeżeli osiągi jak na te 72ccm nie będą zadowalające. A no i obowiązkowo muszę zmienić tą uszczelkę tak jak mówisz. Ostatnio mechanik powiedział mi, że przy wymianie warto uszczelkę namoczyć olejem, wtedy lepiej będzie przylegała. Mądrze prawi? KucaQ - jaką masz zębatkę zdawczą u siebie? Zastanawiam się nad zmianą na większą [obecnie oryginał 14] i właśnie ten sam mechanik mówił, że przy 16-tu zębach jakby łańcuch zleciał czy coś w tym stylu to może rozwalić jakiś alum w lewej pokrywie silnika, że niby ta zębatka trochę za duża jak na ten silnik.. Ale coś mi się nie chcę wierzyć. Proszę o wypowiedzenie się również osób, które mają takową zębatkę ;)
 
kew
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 17-04-2013 20:41
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

Mam zębatkę 16 zębów i w żadnym wypadku nie jest za duża jeździ się bardzo dobrze i ma trochę większy v-max bo jednak więcej zębów. Co do uszczelki to możliwe, że będzie lepiej przylegała, ponieważ będzie jakby bardziej giętka a jak nowa to trochę sztywna lecz jednak gdy się na śruby skręci to na dobrą sprawę nie jest to konieczne. I postaraj się wymienić tą dyszę jak mówisz bo to na pewno coś zmieni, przypuszczam że na lepsze. No a potem standardowo regulacja.
Edytowane przez kew dnia 17-04-2013 20:43
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
KML_TDU
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 17-04-2013 22:15
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Co do uszczelek silnika to prawda ale my tu mowimy o uszczelce pod glowica ktorej smarowanie olejem nic nie da.
 
grimm33
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 17-04-2013 22:25
Biker


Postów: 79
Data rejestracji: 31.03.13

Ja bym pokombinował z iglicą.
Mam 60 ccm gaźnik 19 i iglica podniesiona na maksa, jak była opuszczona to go muliło bardziej. Z dyszą to nie wiem ale ja mam z poprzedniego gaźnika 16 i jeździ pięknie.
 
Mikez
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 18-04-2013 18:38
Początkujący biker


Postów: 14
Data rejestracji: 18.12.12

Okazało się, że dysza, która jest włożona to 0.75 [taką miałem w oryginale i zarówno na 50ccm jak i na 72ccm zaraz na początku [zestaw ściągałem i zakładałem kilka razy, to przez to, że zapomniałem założyć tych pierścieni "zygzakowatych" a to przez cieknący olej spod cylindra] i było dobrze] Dziś obniżyłem iglicę o 1 ząbek [teraz jest to 2 ząbek od dołu, wcześniej był środkowy], więc zmniejszyłem przepływ paliwa i jest dużo lepiej, nie muli aż tak bardzo, jedynie przy bardzo szybkim otworzeniu przepustnicy i tylko raz strzelił, ale świeca jest nadal bardzo czarna i ma trochę nierówne obroty na biegu jałowym.. Tzn. są one różne, raz chodzi dobrze, raz na niższych a raz są tak niskie, że prawie gaśnie. Sprawa ma się tak samo dajmy na to na 1 biegu przy wciśniętym sprzęgle, raz chodzi na normalnych obrotach, a raz stopniowo maleją, jakby miał zgasnąć, ale nie wiem czy to przez regulację sprzęgła, bo przemiennie raz trzyma obroty, raz nie]. O czym to może świadczyć oraz ten kolor świecy? Może ma coś do rzeczy owe... uciekanie kompresji spod uszczelki pod głowicą? Mam zamiar i tak ją w najbliższych dniach wymienić, ponieważ nie mogę przeboleć takiej straty mocy w porównaniu do pierwszego założenia tego zestawu [musiałem rozebrać, bo zapomniałem włożyć dodatkowych pierścieni i spalał olej]
 
kew
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 18-04-2013 23:22
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

Jeszcze podreguluj gaźnik i spróbuj ustawić mu śrubką odpowiednie obroty.
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
grimm33
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 19-04-2013 23:27
Biker


Postów: 79
Data rejestracji: 31.03.13

Ale te obroty to na zimnym są takie że gaśnie a na ciepłym normalne??
 
Mikez
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 20-04-2013 09:08
Początkujący biker


Postów: 14
Data rejestracji: 18.12.12

nie zmieniałem dyszy jednak, bo okazało się, że mam włożoną oryginalną, na której przy pierwszym założeniu 72ccm jeździł świetnie - 0.75. jedyne co zrobiłem teraz to obniżyłem iglicę [teraz jest to 2 ząbek od góry - zmniejszona il. paliwa] i już nie dusi się przy ruszaniu, jeździ ogólnie lepiej, aczkolwiek jeszcze do poprawki, również ze względu na to, że świeca nadal tak samo czarna... o czym to świadczy? nadal za dużo paliwa, może obniżyć jeszcze iglicę albo zwiększyć powietrze śrubką?
aktualnie wziąłem się za wymianę uszczelki pod głowicą - jak już mówiłem i jestem w trakcie wymiany [wczoraj nie zdążyłem] to jest dla mnie priorytet, ponieważ nie mogę przeboleć takiej sytuacji, że przy pierwszym założeniu zestawu jeździł świetnie, lekkie otwarcie przepustnicy i jechał ładnie, teraz ma mniej mocy i już się dużo bardziej "drze".
obroty różne nawet na ciepłym silniku, informacje co do aktualnej regulacji napisałem wyżej w tym poście ;)
Edytowane przez Mikez dnia 20-04-2013 09:10
 
Mikez
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 22-04-2013 20:42
Początkujący biker


Postów: 14
Data rejestracji: 18.12.12

dobra, trochę odświeżam i aktualizuję informacje. wymieniłem uszczelkę pod głowicą, ale niestety nie wróciło to mocy, ale domyślam się przyczyny [ułamany kawałek tłoka przy którymś składaniu... przypomniałem sobie o tym, gdy podczas wymiany uszczelki pod głowicą zobaczyłem, że tłok jest czarny] ale już to olewam, bo żeby wymienić tłok musiałbym znów rozebrać cały zestaw, a nie mam zamiaru zdejmować cylindra, gdzie przy łączeniu z silnikiem mam cieniutką warstwę silikonu, która uszczelnia mi wyciek oleju i nie chce mi się znów z tym bawić... nie ma tak źle, a już nie chcę inwestować w łosia, bo nie wiem ile nim jeszcze pojeżdżę. po obniżeniu iglicy o 1 ząbek [teraz jest to 2 od góry] jeździ dużo lepiej niż na środkowym, w sumie można powiedzieć, że jeździ dobrze, chociaż świeca nadal sucha, czarna. jedynie zastanawiają mnie te obroty... przy pierwszym uruchomieniu w dany dzień ma dobre wolne obroty od razu i chodzi bez problemu, gdy się zagrzeje, wtedy wolne obroty są różne. określę to może tak. po przejechaniu ok 10 km przyjechałem do garażu, gdzie postałem kilka minut i postanowiłem jechać dalej. uruchomiłem z rozrusznika, z lekkim dodaniem gazu, gdyż tylko tak odpala i nie przegazowałem go i właśnie wtedy obroty są bardzo niskie i gaśnie, chyba że się go przegazuje no albo najlepiej ruszy. czy może to mieć coś wspólnego z tym, że jest wlane zbyt wiele oleju? a może jakiś inny powód?
 
grimm33
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 22-04-2013 21:04
Biker


Postów: 79
Data rejestracji: 31.03.13

Ja mam tak na zimnym silniku nie ma mowy o tym żeby sam chodził jak mu się przygazuje to trochę pochodzi i gaśnie. Jak przejadę te 10 km to obroty ma dobre i nie gaśnie. Mi też inaczej nie odpali z rozrusznika. Moim zdaniem to jest normalne.
Oleju najlepiej mieć pół wskaźnika. Jak już wspomniałem mam iglicę na maksa podniesioną i śrubkę od powietrza wykręconą prawie na maksa i dobrze jeździ mało pali świeca ma dobry kolor.
 
KML_TDU
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 22-04-2013 21:14
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Mike mam pomysł, podjedź do mnie w weekend to ci go spróbuje wyregulować :D
 
hansrpg
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 23-04-2013 18:08
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Nieźli spece KucaQ, zmień serwis lub miasto jak innego nie ma :D mnie uczyli żę nadmiar gorszy niż niedobór, bo jak mało to poczujesz po pracy silnika że coś nie halo, a jak za dużo to tylko uszczelniacze wywali.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
Mikez
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 15:30
Początkujący biker


Postów: 14
Data rejestracji: 18.12.12

wracając do sprawy... jak to w końcu jest z kolorem świecy? pytam, bo nawet na tym forum znalazłem 2 różne opinie - 1 mówi o tym, że czarna sucha świeca oznacza za dużo powietrza, 2 zaś mówi, że za dużo powietrza to kolor jasny... chciałbym znaleźć przyczynę mojej non stop okopconej świecy. jak już wspominałem, zestaw 72ccm, gaźnik oryginalny z wersji XT [nie pamiętam średnicy...] dysza to 0.75, taka jak miałem włożoną w oryginale. mając iglicę na środku jeździł dużo gorzej, obniżając iglicę jeździ dużo lepiej, lecz świeca nadal czarna. śrubka od powietrza jest prawie wkręcona. czy coś z tych objawów coś sugeruje, może już widać z góry, że jest nadal za dużo paliwa albo cokolwiek? może z pływakiem coś? no i oczywiście chciałbym wiedzieć co oznacza ta okopcona świeca, wtedy będę w stanie coś z tym zrobić...
 
Kropa
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 16:00
Doświadczony biker


Postów: 254
Data rejestracji: 27.10.11

jest tak, że wkręcając śrubkę dostaje więcej paliwa.
Wkręć obydwie i wykręć o 2,5 obr., następnie śrubke od obrotów (ze spreżynką) ustaw najwolniejsze, potem drugą ustaw największe i znowu od obrotów daj najwolniejsze.
Przejedź się (ok. 3km) i wykręć swiece, aby zobaczyć kolor. Jeśli bedzie czarna, wykręć srubkę.

Wszystko ma być na rozgrzanym moto.
Ja bym tak zrobił i zobaczył, czy pomogło.
Części chopper oraz quad 200.
 
Mikez
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 22:45
Początkujący biker


Postów: 14
Data rejestracji: 18.12.12

dzięki za podpowiedzi. w sumie przejechałem już kilkadziesiąt kilometrów bez żadnego kręcenia śrubką i widzę, że świeca jest czarna, więc mogę w ciemno wykręcać stopniowo śrubkę, przejechać się te kilka kilometrów i sprawdzić. będę jutro próbował. ale gdyby komuś się jeszcze coś przypomniało to bardzo proszę dopisać swoje przemyślenia :) jutro dam znać jak mi poszło.
AKTUALIZACJA:
regulacja się zgadza, świeca zmieniła kolor w dobrą stronę, lepiej pali, ogólnie teraz jest okej, ewentualnie do na prawdę minimalnej korekty. jeszcze jedno pytanie co do tego.. kolor świecy świadczy o całej dobrej regulacji gaźnika czy tylko np. śrubką od powietrza jako regulacja na wolnych obrotach? chodzi mi o to, czy może być taka sytuacja, że kolor świecy jest prawidłowy, ale np. coś jest nie tak na wyższych obrotach [w sensie że trzeba iglicę przestawić] czy może prawidłowy kolor świecy świadczy o prawidłowo wyregulowanym gaźniku pod każdym aspektem? całe szczęście nie mam takich problemów, ale dobrze byłoby wiedzieć ;)
Edytowane przez Mikez dnia 28-04-2013 11:15
 
Mikez
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2013 22:07
Początkujący biker


Postów: 14
Data rejestracji: 18.12.12

okej, widzę, że nie ma odzewu co do aktualizacji [edit'y chyba nie pojawiają się w nowych postach, stąd to chyba ;)], wiec ponawiam i trochę zmieniam pytanie.
czy przy obniżeniu/podwyższeniu iglicy trzeba regulować ponownie gaźnik śrubką czy wystarczy tylko odpowiednio zmniejszyć lub zwiększyć same obroty? pytam, bo musiałbym chyba dźwignąć iglicę z powrotem [obniżyłem, ponieważ przymulało trochę przy jeździe, ale możliwe, że było to spowodowane źle wyregulowanym gaźnikiem śrubką] a teraz śrubką jest wyregulowane okej, ale okropnie długo trzeba czekać, żeby był zdolny do jazdy [pogoda jak dziś, powiedzmy że troszkę zimno, ale i tak no bez przesady] ponad 10 minut chodzenia na wolnych obrotach lub jeżdżenia na jedynce a po wrzuceniu wyższego biegu i dodaniu gazu totalny przymuł, nie da się jechać bez ssania...] pamiętam jeszcze kiedyś na 50-tce jak dźwignąłem iglicę to praktycznie w ogóle nie musiał się grzać, od razu mógł jechać dobrze, więc w sumie nie dziwię mu się, że tak się zachowuje jak teraz jak ma obniżoną iglicę. tylko nie wiem czy jak dźwignę iglicę z powrotem [na środek] to czy nie będzie znów przymulał przy normalnej jeździe czy coś [ale chyba nie powinien, bo to było chyba spowodowane złą regulacją śrubką?]
pozdrawiam
Edytowane przez Mikez dnia 04-05-2013 22:09
 
KML_TDU
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2013 22:33
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Ustawienie iglicy odpowiada za mieszankę na wysokich obrotach a śrubka reguluje mieszanke na wolnych, czyli przestawiając iglicę nie powinieneś musieć regulować wolnych obrotów.
 
Kubix
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2013 22:41
Awatar

Moderator


Postów: 514
Data rejestracji: 13.06.10

Podepnę się pod temat.. Spędziłem dzisiaj jakieś 3h żeby móc odpalić łosia, bo dwa gaźniki mi nie chciały dobrze działać. Teraz ustawiłem jeden, założyłem dobry stożek i działa mi tylko na ssaniu. Nie trzyma wolnych (na ssaniu to normalne), ale jak wyłączę, to momentalnie gaśnie, a jak dodam gazu to muli. Regulowany był kilkukrotnie według poradnika. Mam króciec 26mm, gaźnik 19mm z oryginalną dyszą (bodajże 0.8) i przeloty o ile to coś zmienia ;)
Jak myślicie od czego mam jutro zacząć całą regulację ? Już mnie denerwuje to wszystko powoli.. Neutral
 
kamil_gs
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2013 23:01
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

zmień króciec na 22mm, ktoś nie pamiętam kto wspominał o powstającym w króćcu podciśnieniu chyba,które powoduje złą prace silnika, może u cb właśnie to występuje :)


Okej, jutro zamontuję 22mm i zobaczę jak będzie ;) Dzięki /kubix
Edytowane przez Kubix dnia 04-05-2013 23:11
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
Przeskocz do forum: