-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Dwa ślady i spadający łańcuch
Krengiel
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 27-04-2013 20:20
Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 23.03.12

Cześć Wam. Zacznę od tego, że mam "kopniętego" Kinga. Robi dwa ślady. Domyślam się dlaczego (mały wypadek), ale problem w tym jak to naprostować ? Żeby robił jeden ślad ?
Drugi problem to spadający łańcuch. Nieważne jakbym napiął czy poluzował to ciągle mi spada. Jak za mocno napnę to sztywny i strzela, lekko poluzuje to też spada. Podczas jazdy słyszę jak coś ciągle tam zgrzyta, strzela, charczy czy coś. Wiecie może jak to naprawić ?
Trzecie pytanie to odnośnie bębna w tylnym kole. Czy to normalne, że on tak trochę wystaje (jakby nie był do końca wsadzony) ? Próbowałem go do końca wsadzić nawet i młotkiem.

A i jeszcze takie (może i łatwe) pytanie: w tylnym kole, krótsza tulejka ma być od strony zębatki, tak ?
Edytowane przez Krengiel dnia 27-04-2013 20:25
Bo w życiu ważne jest, żeby mieć pasje..
 
kew
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 27-04-2013 20:21
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

Z tym łańcuchem to może być problem z krzywo ustawionym tylnym kołem (ustawiane tymi śrubami na wahaczu) Sprawdź choćby przystawiając śrubokręt, zębatka jest wtedy pod skosem i łańcuch spada i może to mieć także wpływ na robienie 2 śladów. Jeśli koło jest prosto to sama zębatka może jest krzywo (Może wytłukły się gumy). Możliwe, że masz krzywą ramę bądź wahacz ;P. Z bębnem to normalne że troszkę jakby wystaje. I polecam zębatkę na sztywno.
Edytowane przez kew dnia 27-04-2013 20:31
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
Krengiel
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 27-04-2013 20:37
Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 23.03.12

kew napisał/a:
Z tym łańcuchem to może być problem z krzywo ustawionym tylnym kołem (ustawiane tymi śrubami na wahaczu)


Sprawdzałem suwmiarką i jest równo ustawione.

kew napisał/a:
Z tym łańcuchem to może być problem z krzywo ustawionym tylnym kołem (ustawiane tymi śrubami na wahaczu)Jeśli koło jest prosto to sama zębatka może jest krzywo (Może wytłukły się gumy).


Właśnie zębatkę mam na sztywno, więc chyba nie w tym problem ;/
Bo w życiu ważne jest, żeby mieć pasje..
 
pmimarek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 27-04-2013 22:40
Biker


Postów: 149
Data rejestracji: 25.10.11

Zrób zdjęcie od tyłu to więcej ci doradzimy co może być nie tege ale u mnie zawsze tak było jak miałem źle koło ustawione
Ja jadę jakieś 50km/h wbijam luz puszczam kierownice i jeśli łoś jedzie prosto to jest ok a jeśli ściąga lub traci równowagę to znaczy ze źle koło ustawione
A jeszcze jedno bo może ci spadł łańcuch i się wygiął lekko ?
Rama silnik dwa koła zakładam kask i mina wesoła :)
 
Krengiel
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 27-04-2013 23:24
Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 23.03.12

No jak puszczam kierownice to ściąga mi w lewo. Jutro zrobię zdj to wrzucę.
Bo w życiu ważne jest, żeby mieć pasje..
 
iAdrian
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 09:17
Biker


Postów: 78
Data rejestracji: 12.01.13

Ja miałem tak samo. 2 ślady, spadający łańcuch a do tego nierówno pracował. U mnie przyczyna była tego że rozwaliło śruby trzymające silnik w ramie i silnik się ruszał. Łańcuch spadał i nwm jakim cudem ale robil 2 ślady. Jak coś to napisalem to bo chciałem pomóc :P
Wbijać do mojego czopsa :D
 
pmimarek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 09:28
Biker


Postów: 149
Data rejestracji: 25.10.11

No tak też może być taka możliwość ale to łatwo wyczuć kiedy silnik jest luźny
A jak cię ściąga to o ile dobrze myślę naciągnij tylne około w prawym naciągaczem
Do pewności odkręć zębatkę połóż ją na równej powierzchni i zobacz czy nigdzie nie jest krzywa ale to mało prawdopodobne.
Rama silnik dwa koła zakładam kask i mina wesoła :)
 
kew
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 10:04
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

Właśnie zębatkę mam na sztywno, więc chyba nie w tym problem ;/


No i właśnie pytanie, czy jest równo przykręcona ;P A tak ciekawości to problem zaczął się po zrobieniu na sztywno czy przed?
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
Krisztu
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 10:57
Początkujący biker


Postów: 46
Data rejestracji: 29.08.10

A jaki stan zębatki i łańcucha?

Dwa ślady może powodować amortyzator np jak jest oberwany z mocowania.
Edytowane przez Krisztu dnia 28-04-2013 12:06
 
pmimarek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 13:47
Biker


Postów: 149
Data rejestracji: 25.10.11

Ja nie ma podkładek pod zębatka i wszystko ok
Rama silnik dwa koła zakładam kask i mina wesoła :)
 
kew
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 18:17
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

No i to właśnie kwestia czasu ;P Nawet jeśli jest ok to warto dać podkładki.
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
Krengiel
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 20:40
Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 23.03.12

kew napisał/a:
A tak ciekawości to problem zaczął się po zrobieniu na sztywno czy przed?


Zrobiłem zębatkę na sztywno i nie było żadnych z nią problemów. Jeździłem normalnie i wgl, ale to jeszcze na starym silniku. W sumie problemy zaczęły się jak zmieniłem silnik na 110.

Z tego co zauważyłem to łańcuch się rozciągną, bo raz jest fest napięty, że prawie sztywny, a raz, że zwisa. Możliwe, że zębatka też jest skrzywiona albo jakiś ząbek, bo w pewnym momencie obrotu łańcuch jakby na niej odskakuje trochę.
Bo w życiu ważne jest, żeby mieć pasje..
 
Krengiel
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 20:58
Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 23.03.12

I to tylko i wyłącznie tej osi wina i łańcucha wina ? Z zębatką wszystko w porządku powinno być ? Bo jeśli tak to zakupiłbym tylko tą oś i łańcuch, a nie dodatkowo zębatki.

I jaki łańcuch powinien to być ? Ile ogniw ? Mógłby być np taki: http://allegro.pl...80453.html ?
Czy to raczej badziwie tanie, którego nie warto kupować ?
Edytowane przez Krengiel dnia 28-04-2013 21:20
Bo w życiu ważne jest, żeby mieć pasje..
 
pmimarek
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 23:03
Biker


Postów: 149
Data rejestracji: 25.10.11

KucaQ Ja mam orginalną ośkę w kingu 125ccm stawiam go na koło paliłem gumę do wystrzału na oponie samochodowej
robię różne głupie rzeczy a oś idealnie prosta
Tak więc morał z tego taki że zależy z czego robili ośki w danej chwili.
A co do łańcucha to ja dwa dni temu też miałem raz luźny a za chwile sztywny i to wina była źle ustawionej zębatki z tyłu
Edytowane przez pmimarek dnia 28-04-2013 23:06
Rama silnik dwa koła zakładam kask i mina wesoła :)
 
Krengiel
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 16:37
Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 23.03.12

A mógłby mi ktoś powiedzieć jeszcze jak skrócić łańcuch ? Bo kupiłem ten 420 130 ogniw i jest dość sporo za długi.
Bo w życiu ważne jest, żeby mieć pasje..
 
Kompozytor
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 17:17
Doświadczony biker


Postów: 317
Data rejestracji: 15.01.13

bierzesz i ,,zeszlifywujesz,, tą główkę od bolca i wybijasz i musisz sobie zobaczyć o ile chcesz mieć krótszy wybijasz spinasz spinką i gotowe ;D troche nie jasno ale mam nadzieje że zrozumiałeś
 
Krengiel
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 08-05-2013 00:07
Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 23.03.12

Dzięki wielkie za pomoc ! Winowajcą był jednak tylko łańcuch, ośka była prosta.

A mam jeszcze jedno pytanie odnośnie silnika 110. Co zrobić gdy mi się jakby dławi przy większej prędkości ( jakieś 80-90 km/h ) np z górki ?
Bo w życiu ważne jest, żeby mieć pasje..
 
KML_TDU
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 08-05-2013 00:23
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Podnieś iglicę o jeden ząbek.
 
Krengiel
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 08-05-2013 19:27
Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 23.03.12

KML_TDU napisał/a:
Podnieś iglicę o jeden ząbek.


Niestety prawie nic nie pomogło. Jakieś inne pomysły ?
Bo w życiu ważne jest, żeby mieć pasje..
 
KML_TDU
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 08-05-2013 23:16
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Jaki masz gaćnik i dyszę główną??
 
Przeskocz do forum: