18 ℃
teraz
17 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Szybkie pytania
kamil_gs
2 czy 6 cewek, magneto zewnętrzne czy wewnętrzne
 
Matthew90
6 cewek a magneto to wewnetrzne chyba ale ja juz mam z tego co mi sie zdaje jest to 6 magnesowe

jeszcze pytanie jaki byscie polecili spmar do łańcucha bo bede zakladac nowy i nie wiem jaki by wybrac
Edytowane przez Matthew90 dnia 04-04-2016 19:26
 
klemens244
Nowy łańcuch masz w hermetycznej folii. Niczym go nie smaruj. A smar dobry to grafitowy, molibdenowy. Dla uproszczenia: masz w spray'ach smar do łańcuchów. Chyba, że masz hulajnogę terenową, to też są smary osłonowe dot. warunków zewnętrznych, typu piach, kwaśny deszcz, sól. Zabezpieczają wówczas ogniwa. Ja miałem koloru białego. Ale bez przesady. Tu są małe obciążenia. Na większej stacji typu Orlen na regale na pewno znajdziesz w spray'u.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
BRAVVL
Czy ktoś mógł by podać wymiary tulejek tylnego koła, tych co są na osi?
 
Ryczek
Drodzy koledzy czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie pojemności silnika bez zdejmowania głowicy silnik to fmb 139

pozdrawiam
 
kamil_gs
na cylindrze powinien być napis z pojemnością s5.ifotos.pl/img/DSC0251ej_sqxspne.jpg
ale nie musi go być bo ktoś mógł go zetrzeć jeśli zmieniał na inny niż jest w dowodzie albo kupił taki który ma nabitą inną pojemność bo też takie są
poza tym w tych silnikach numery oznaczają pojemność. czyli 139fmb to jest 50cc (tłok 39mm) 152 to 110ccm(tłok 52mm)
ale to też nie zawsze się sprawdza o ile w org silniku 110cc będzie właśnie 152fmb to masz pewność że jest to 110, bo tu tylko taki może być nie więcej nie mniej, tak samo jak 125 i 140cc.

ale jak już to przeczytasz to musisz wiedzieć że tak naprawdę nie da się ocenić bez zdjęcia głowicy bo:

1. wielkościowo cylinder 50.60,72cc są identycznie i ich nie rozróżnisz na oko jeśli nie mają wybitych pojemności które też nie muszą być prawdziwe a mogą być zmienione
2. cylinder 110 jest dłuższy od mniejszych pojemności więc można by było zmierzyć ten zamontowany w silniku. bo pasuje w org kartery i nawet silniki ze znakiem 152fmb mogą być 50tką bo ktoś mógł zmienić karter albo przerobic 50tke na 110tke a i tak będzie 139fmb choć tak naprawdę 152fmb
3. najprościej zdjąć głowice i zmierzyć tłok jeśli nie rozpoznasz na oko, bo to 5 minut roboty
a to jedyny pewny sposób na sprawdzenie tego
Edytowane przez kamil_gs dnia 11-07-2016 23:50
 
klemens244
154fmb/i to jest 125 cc (tłok 54 mm). W tym przypadku jakichkolwiek modyfikacji zwróć uwagę na średnicę sworznia tłoka, bo są 13 oraz 14 mm.
Ponadto przy oryginalnym karterze masz wybite te numery pod lewą zębatką przy numerze silnika:


images77.fotosik.pl/751/7432692c3e00993amed.jpg
Edytowane przez klemens244 dnia 15-07-2016 02:40
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
gerban
Siema,

Mam takie pytanie, głupie ale za chiny nie wiem jak zdjąć dźwignie zmiany biegów w moim chopperze Benzerze ?
Czy ktoś mi może powiedzieć ? Bo inaczej nie wyjme silnika z ramy :) Pomocy !
 
jacol
Chłopaki mam ważną sprawę, muszę sobie wydrukować zaświadczenie o zdaniu egzaminu na kartę motorowerową. Może ktoś ma, albo chociaż wie jak to wygląda? Dyrektor szkoły powiedział mi że muszę przyjść z papierkiem to dopiero wtedy mi podpisze bo on 'nie ma czasu'
Edytowane przez jacol dnia 24-08-2016 10:09
...Motocykl mą miłością,
lecz nie dam mu się zabić...
 
pluslike
Ryczek napisał/a:
Witam serdecznie. Panowie pól roku temu zmieniłem silnik w moim łosiu na 110 ccm od tamtej pory wydałem ponad 150 zł na regulatory napięcia oraz oświetlenie już wyjaśniam co i jak zasilanie wychodzące z sześcio cewkowego statora to od 12 do 80 V stator bezmasowy po ostatniej wymianie udało się przejechać oko?o 300 metrów zanim pad?a pierwsza żarówka zwarcia nigdzie nie ma ze statora wychodzą dwa żółte przewody niebiesko-biały , czarno-czerwony i zielony wie? zielony i czarno-czerwony WN (jedna cewka) niebiesko-biały impulsator oraz dwa żółte zasilanie regulatora napięcia podłączone prawidlowo (działało bezawaryjnie na silniku 48 ccm) brak akumulatora ugotowany po pierwszej awarii napięciem oko?o 30 v i tu pojawia się moje pytanie jaki regulator kupi? aby wytrzyma? ten zakres napiec

 
klemens244
Masz padniętą prądniczkę 6-o cewkow, dlatego Ci pali żarówki 30VAC.Spójrz na schemat. Ciekawe jest to, ze masz dwa obwody:
-prąd zmienny- żarowki świateł krótkich i długich. Z prądnicy MUSI wychodzić max 18VAC /prądu zmiennego/, bo Ci je popali.
-Prąd stały VDC po regulatorze napięcia, który MUSI dawać 13,8-14,4 VDC. Jeżeli jest mniej lub więcej to ten regler masz trafiony. Regler 4-o pinowy: czrwony, żólty/biały, żóty, zielony czytając jak literę "Z". Zamień po przekątnej biały lub żółty z drugim żółtym. Bez miernika nie podchodź. Akumulator Ci trafił bo dałeś mu 30V ale prądu zmiennego, a MUSI być staly, czyli po regulatorze NAPIĘCIA- kabel czerwony.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
klemens244
Aha, co jest ważne do stratora 6 cewkowego musisz zmienić koło magnesowe na 6 magnesów. Stare kolo 4 magnesowe nie da Ci ładowania większego, będzie jak w 2 cewkowym, czyli żadne. Weź klucz i zobacz ile razy wewnątrz koła przyciągnie Ci go.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Kompozytor
Problem Bashan 200
A więc bashan skończył silnik bo miał 3 bary cisnienia na cyl i zapalał tylko na pych zrobiłem remont cył tłok pierscienie zawory ustawiłem na 0.10 ssacy i wydech 0.15
kompresja wzrosła do 10 bar więc ok był rozwalony rozrusznik jest nowy i stycznik i quad kręci ładnie ciagnie wałem (żeby nie było) a nie zapala z guzika tylko na pych czasami mu sie udało zapalić wczesniej , natomiast teraz to juz wg nie mysli zapalić ani z guzika ani na pych kopci czasami z filtra powietrza ;D nie mam juz pomysłow gaźnik do wymiany ?? Dzięki za pomoc :)
PASJA ZACZYNA SIĘ TAM GDZIE KOŃCZY SIĘ ROZSĄDEK OD NAS NIE USŁYSZYSZ
NIE DA SIĘ

50>>72>>110>>124>>250
 
klemens244
1. Zawory ustaw, ale na 0,08 oraz na 0,05 mm. Bo maja za duży luz.
2. Jaki kolor miala świeca, chyba była ciemn, bo strzela w gazior....za bogata mieszanka.
3. Dwie śruby M5 w przekaźniku zewrzyj. Jak zaskoczy rozrusznik elektr. to masz przekaźnik do wymiany.
4. Śrubę składu mieszanki wykręć na 1,5 - 2 obr. i odpal go. Po jećdzie podaj kolor świecy.
Edytowane przez klemens244 dnia 25-02-2017 21:51
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
patryk950305
mam problem ze sprzegłem od quada nie wiem jak je poskładać, ma ktoś może jakies schemat albo zdjęcia?

chodzi dokładnie o to http://allegro.pl/quad-atv-110-125-sprzeglo-napedowe-automat-1-1-3-1-i6648154365.html

najlepsze byłoby zdjęcia bez bocznej pokrywy
 
klemens244
Skoro dokopałeś się do sprzęgła to nie zaśmiecam tekstem. Zdjecia dot. skrzyni 4-biegowej manualnej.

http://www.fotosi...bcfa272239

http://www.fotosi...bbfc01a6aa

http://www.fotosi...a733043a4f

http://www.fotosi...fc8e6f558e

http://www.fotosi...ec8d2fb23f
Edytowane przez klemens244 dnia 07-03-2017 05:01
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
patryk950305
dzieki klemens za fotki ale bardziej chodzi mi o automat, z manualnym nie mam problemu, potrafie je poskładac, chodzi mi nie o sam kosz tylko to co znajduje sie nad nim. Dostałem silnik w kawałkach i po prostu nie wiem czy mam wszystko co potrzebne i jak to złożyć w sprawna całość. sprzegło dokładnie jak w linku powyzej.
 
Chopper50cm3
Ma ktos moze wymiary uszczelki lewej pokrywy silnika 139FMB pojemnosc 72 cc chopper . wysokosci i szerokosc uszczelki plis
 
klemens244
Nie musisz jej instalować.Chyba,że latasz np.po piachu. Oryginalnie jej nie ma.Mam na regale taką uszczelkę. Jakie wymiary chcesz znać ?

Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Chopper50cm3
szerokosc wyskosc xD ale juz nie trzeba dzieki za fatyge zapomniałem napisac
 
Przejdź do forum: