-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Szybkie pytania
Kuba95er
Dodany dnia 27-11-2014 21:38
Biker


Postów: 68
Data rejestracji: 08.07.11

Panowie chciałem zapytać odnośnie mojej astry. Czy niewyważone opony mogą bardzo hałasować? Bo zmieniłem na zimówki i straszny hałas jest. Patrzyłem czy nie są źle załozone bo są kierunkowe ale jest wszystko oki. Jak ktoś coś wie to proszę o podpowiedź. Dzięki :)
 
wujek
Dodany dnia 27-11-2014 22:49
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Po pierwsze to będzie hałasować bo w większości drogi są jeszcze czyste , a co do źle wyważonych kół to nie mam pojęcia. Może łożyska zaczynają się odzywać.
 
hansrpg
Dodany dnia 28-11-2014 14:45
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Zimówki zawsze są głośniejsze, może masz złe ciśnienie powietrza co też znacząco wpływa na hałas jak i komfort jazdy, albo kilka kamyczków w bieżniku.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
klemens244
Dodany dnia 28-11-2014 21:22
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

1. J.wyżej Hans powiedział. Inna konsystencja kauczuku/gumy pracy w temp. poniżej ZERA st.C o wiekszej twardości opon daje wzrost dB. Byłem na urlopie na zimówkach, bo Baba zapomniała na wiosnę zmienić na letnie. Koszmar akustyczny, ale....jeziora przed sobą to co tam...do przodu.
2. Wyważenie: jeżeli założysz odważnik TYLKO 50 gram to masz opony super=nie chińskie. Pomijając na chwilę samochód: założyłem w chopperku 140/70/12 AŻ 450 gram odważników, istna choinka, ale...KAŻDE takie koło nie bije, jestem spokojny o łożyska, które nie rozsypią się na skutek miejscowych sił odśrodkowych. Dotyczy to tez każdego auta. Mam na szafie ponad milion km, ale to nie o to chodzi.
Zasada jest prosta: opony powinny być w miarę świeże tj. 2-3 letnie - przy prędkościach rzędu 150-180 km/h. W PL. i ja kupiłem do chopper'ka 6 letnią za 35 zł. ALE jeżdżę 60, max. 85 km/h i to chwilowo.
Pmimarek: sporo robisz przy maszynie !
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
robert6b
Dodany dnia 14-12-2014 15:27
Początkujący biker


Postów: 40
Data rejestracji: 05.03.14

siemka kupiłem taki karter http://czesci-mot..._27698.jpg i tam gdzie jest te mniejsze łożysko jest miejsce na zapadkę zmianę biegów nie pasuje mi taka sprężyna http://czesci-mot..._27451.jpg i nie wiem co robić bo ta zapadka jak ją montuje z tą sprężynką nie leży jak trzeba. proszę o pomoc
 
Stary_Emeryt
Dodany dnia 15-12-2014 20:31
Początkujący biker


Postów: 38
Data rejestracji: 03.11.12

Witam wszystkich. Chciałem się zapytać czy ktoś ma na sprzedaż tłumik (do łośka xt oczywiście) w dobrym stanie (czyli bez wgnieceń i rys) no i w rozsądnej cenie :P .
 
klemens244
Dodany dnia 25-12-2014 09:49
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

http://allegro.pl...79336.html.

Chłopaki, czy ktoś wie po co jest w gaźniku kranik ? I dokąd te paliwo ma płynąć ?
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
wujek
Dodany dnia 25-12-2014 18:45
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Nie łatwiej zapytać sprzedawcy ?
 
klemens244
Dodany dnia 25-12-2014 22:29
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Wejście paliwa jest klasyczne od góry. Pomijając komorę pływakową benzyna idzie na drugi obwód na tenże kranik i co dalej. Rozebrałem go i nie wiem. W fabryce pakują różne dziwne rzeczy do zestawów/kartonów.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
wujek
Dodany dnia 25-12-2014 23:17
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Pany mam takie pytanie. Jak profesjonalnie zlozyc kolo szprychowe? Chodzi mi o to ze sama obrecz do bebna , jak zaplatac szprychy i jak profesjonalnie w garazu je wycentrowac? :)
 
forest
Dodany dnia 26-12-2014 09:20
Administrator


Postów: 21
Data rejestracji: 17.03.10

Klemens ten gaźnik jest na linkę. Jaki masz pomysł na dźwignię?
Adam na allegro jedna firma oferuje nowe tłumiki po 60 pln
 
hansrpg
Dodany dnia 26-12-2014 14:12
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Co do samego układu szprych to musisz zobaczyć na zdjęciach jak one są przeplatane i odtwarzasz ten wzór, nie ma co kombinować i ułatwiać bo jak w rowerze chciałem zapleść prościej to koło momentalnie krzywiło się. Samo centrowanie to łatwizna robisz coś w stylu widelca by mieć gdzie koło zamocować, na wysokości krawędzi felgi mocujesz coś z tworzywa i obserwując ruchy kręcącej się felgi w bok odpowiednio naciągasz lub luzujesz szprychy w tym miejscu. Oczywiście ważne jest by wszystkie szprych były dokręcone z podobną siłą, bo inaczej koło momentalnie się skrzywi. Lub wersja dla leniwych (bo pierwsze centrowanie w rowerze to dobre pól godziny nerwów w moto pewnie więcej) oddajesz do specjalisty, nie wiem jak w LTM ale w Zamościu jest jeden serwis rowerowy gdzie koła motocyklowe też robią.
Edytowane przez hansrpg dnia 26-12-2014 14:13
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
klemens244
Dodany dnia 27-12-2014 16:40
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Forest: Nie było na allegro zdjęcia bez linki. A pomysły miałem w zeszłym roku: skuteczne. To jest przykład gaziora, więc odpuść w/w dochodzenie. Pytanie dotyczyło kranika i drugiego obwodu wewnętrznego.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Stary_Emeryt
Dodany dnia 27-12-2014 20:03
Początkujący biker


Postów: 38
Data rejestracji: 03.11.12

forest napisał/a:
Klemens ten gaźnik jest na linkę. Jaki masz pomysł na dźwignię?
Adam na allegro jedna firma oferuje nowe tłumiki po 60 pln

Wiem i już kupiłem ale mam mały problem który załatwię po niedzieli, a mianowicie śruby mocujące u podnóżka są delikatnie dalej i nie mogę go wcisnąć.
I TAKIE MAŁE INFO. TEN TŁUMIK MA KATALIZATOR (o ile się nie mylę) ZA KOLANKIEM I PRZEZ TO JEST DŁUŻSZY.
Zdjęcia tego cuda http://ulub.pl/UL...356370361n
http://ulub.pl/7T...L/photophp

klikany link - hansrpg
Edytowane przez hansrpg dnia 27-12-2014 20:29
 
wujek
Dodany dnia 27-12-2014 21:30
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

To jest tłumik od GW wersji , jeśli nie możesz to wcisnąć w otwory przy podnóżkach , weź pilnik i rozpiłuj te dwa otwory. Ja tak musiałem zrobić gdy założyłem zestaw 110cc , głowica się nieco mi przesunęła i trzeba było nieco przesunąć tłumik.
 
forest
Dodany dnia 27-12-2014 21:57
Administrator


Postów: 21
Data rejestracji: 17.03.10

klemens244 napisał/a:
A pomysły miałem w zeszłym roku: skuteczne.

Ej no to zapodaj linkę do tematu forum albo powiedz, jak to zrobiłeś, bo zastanawiałem się nad takim gaźnikiem na linkę. Trochę głupio się wyłącza ssanie w trakcie jazdy, gdy dźwignia jest na gaźniku. Wstyd się przyznać ale myślałem nawet, żeby dopasować jakiś gaźnik z ssaniem automatycznym ;-)
 
klemens244
Dodany dnia 28-12-2014 08:28
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Forest: Nic tu nie jest wstydem. Każdy dąży do rozwiązania stale narastających problemów. W 1-szej wersji usunąłem podkładkę dociskającą, tak, ażeby dźwignia działała z oporem. W 2-giej wersji znalazłem na allegr zdaje się, że od ogara dźwignię na lewą część kiery /przed sprzęgłem/ do otwierania/zamykania ssania. Nareszcie normalne rozwiązanie, bo nie musisz w czasie już jazdy nurkować ręką do gaźnika. Jeżeli masz taki gaźnik to znajdziesz te rozwiązanie na allegro. Ja ten gaźnik zareklamuję lub dołożę do wystawianego na sprzedaż silnika 110 ccm. LwG
P.S. Mam ponad 600 postów, gdzieś ten temat opisywałem. A gaźnik membranowy z ssaniem automatycznym, czyli pręcik i bimetal /nagrzanie/ nie jest złym rozwiązaniem. Też o tym pomyślę. Na radzie jeżdżę na Pz26, który nie jest taki zły. W 110 ccm miałem dyszę gł. 0,87 mm. Obecnie przy 125 ccm bedę musiał poeksperymentować z dyszami. Może 0,9 1,0 1,1. Zobaczymy.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
hansrpg
Dodany dnia 28-12-2014 10:21
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Na forum Yamahy ktoś zmieniał gaźniki pierwotnie miał ze ssaniem na gaźnikach ale kupił takie ze ssaniem na linkę, rozwiązaniem okazała się stara dźwignia do zmiany przerzutek z roweru górskiego taka która nie pracuje skokowo (1,2,3 i tyle możliwości) ale płynnie.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
wujek
Dodany dnia 28-12-2014 14:57
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Po co wam to ssanie na linkę ? Przecież w łosiu gaźnik jest łatwo dostępny i po wł. ssania dźwigienki nie trzeba cały czas trzymać. Nie rozumiem was. W Quad'ach owszem , niema dostępu do gaźnika , jest to niezbędne. Tak samo jak i w ścigaczach.
 
Toman94
Dodany dnia 28-12-2014 16:05
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 239
Data rejestracji: 16.03.10

http://allegro.pl...19775.html Używał ktoś?
lh3.googleusercontent.com/-qkj7lS2fnuU/VKfJy_vI_7I/AAAAAAAAIIk/IlPfVCmHjQ8/w702-h527-no/20141229_184533.jpg
 
Przeskocz do forum: