-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: INNE CHOPPERY 50cc :: Aprilia
 Drukuj temat
Pare pytań :)
zakrzu
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2013 10:51
SuperVIP


Postów: 5
Data rejestracji: 27.06.13

Witam, jestem od niedawna posiadaczem aprili classic 50 i mam parę pytań dotyczących tego motoroweru.

1. czy skrzynia biegów i reszta silnika ma wspólne smarowanie czy oddzielne, a jak tak to które wlewy są od czego?
2. czy można zmodyfikować lub dokupić coś do tłumika dla lepszego brzmienia?
Posiadam Aprilie Classic 50 cc (80cc)
 
szymo_97
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2013 13:27
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

1. Jak w każdym 2t. Czyli smarowanie wału i cylindra jest mieszanką, a sprzęgła i skrzyni biegów osobnym olejem.
Świetnie przedstawia to ta animacja:
foto.scigacz.pl/gallery/publikacje/Silnik_dwusuwowy_jak_to_dziala/praca_silnika_2t.gif

2. Nie zmienisz zbytnio dźwięku 2t. Radziłbym Ci nie szperać przy wydechu w dwusuwie, bo tylko możesz zmniejszyć osiągi.
On i tak będzie pierdział i nie będzie basowy.
Od tłumika co najwyżej może zależeć czy będzie głośny, czy cichszy, czy bardziej metaliczny, czy też nie, ale na pewno nie uzyskasz basu.
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
wujek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2013 16:24
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Takie pytanie , gdyby odpalic 2T na pycha do tylu to bedzie jechal w tyl ?
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
szymo_97
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2013 16:47
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Tak. Teoretycznie, ale nie polecam :D
Tzn. tak sobie od razu nie odpalisz na pych, musiałbyś przestawić zapłon (zamiast tuż przed GMP to tuż po GMP), a w nowszych motocyklach nie ma zapłonu takiego jak były np. w WSK 125 i nie da rady tego zrobić.
Edytowane przez szymo_97 dnia 30-06-2013 16:52
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
wujek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2013 16:59
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

No bo to mnie zaciekawilo , bo mam stara Jawke czeska i raz tak odpalilem przez przydaped bo postawilem na biegu i siedzialem na niej i zaczela sie toczyc do tylu i nagle odpapila , ale zgasla :D
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
kamil_gs
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2013 17:51
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

można, popatrz na YT filmiku typu komar na wstecznym ETC
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
Dorobek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2013 18:54
Biker


Postów: 65
Data rejestracji: 27.04.13

sorki za offa, ale ja też mam pytanko.. potraficie wyjaśnić to że można nim jechać do tyłu? bo nie rozumiem jak to się mogło stać, żeby go odpalić do tyłu i żeby miał "wsteczny" ;D
"Żeby być motocyklistą, nie wystarczy benzyna w żyłach... Trzeba mieć jeszcze olej w głowie.."
 
kew
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2013 20:06
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

Gdy koło kręci się w drugą stronę to łańcuch zębatkę także napędza w drugą a co za tym idzie, wał także kręci w drugą więc komar jedzie w tył. Tak mi się wydaje ;P
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
kew
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2013 20:40
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

To przepraszam ;P ale wychodzi to samo na końcu ;d
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
hansrpg
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2013 21:38
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Nie pamiętam kraju pochodzenia tej konstrukcji ale było kiedyś coś w stylu mikro-samochodu w którym aby jechać do tyłu należało zgasić silnik i odpalić go na wstecznych obrotach (była jakaś dźwignia do tego przeznaczona) więc palenie dwutaktu w obu kierunkach jest możliwe, jednak przy obecnych konstrukcjach z elektronicznym sterowaniem zapłonu raczej mało prawdopodobne by konstruktorzy na to pozwalali.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
szymo_97
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2013 21:44
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

KucaQ, co ty gadasz że kierunek kręcenia wału nie jest zależny od kierunku kręcenia wału? :D
Jest tak jak mówię, delikatne przestawienie zapłonu (w motocyklach, gdzie ustawia się zapłon ręcznie) i można śmigać do tyłu. To jest bardzo logiczne. 2t jest tak proste, że każdy z Was powinien to zrozumieć :D
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
zakrzu
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 01-07-2013 11:29
SuperVIP


Postów: 5
Data rejestracji: 27.06.13

Mam prośbę jak moglibyście mi powiedzieć gdzie znajdują się wlewy od skrzyni i zlewy. Jakieś zdjęcia czy cos takiego.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc :) (gdyż jest tam akurat dwa wlewy a zlewu jakby nie było) Neutral
Edytowane przez zakrzu dnia 01-07-2013 14:17
Posiadam Aprilie Classic 50 cc (80cc)
 
Przeskocz do forum: