Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: KING :: King - Tuning
dławik mocy w tlumiku-prawda?
|
|
maciejo |
Dodany dnia 14-10-2013 16:42
|
Początkujący biker![]() Postów: 23 Data rejestracji: 24.08.13 |
Wyrwałem z mojego tłumika w łosiu pierwszą przegrodę, drugą, trzecią i szczerze powiem, że nie jest źle lecz gdy zobaczyłem filmik w jednym z tematów z wielokrotnie ciętym i spawanym tłumikiem zabrakło mi basu w moim łosiu. Gdy świecę latarką do tłumika widzę kawałek rurki wychodzącej z kolanka zakończonej sitkiem pewien motocyklista powiedział mi, że to dławik mocy nie wiem czy to prawda pomóżcie. Co to jest jak to usunąć![]() ![]() |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 14-10-2013 21:25
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Spotkałeś się oko w oko z katalizatorem, który też dławi przepływ spalin. Usunięcie go wiąże się z rozcięciem kolanka i ponowne -gazowe-zespawanie go. Fakt całkowitej dekompresji, czyli wolny wylot jest kiepski, kiedy to zrobisz mieszanka będzie się dopalać w kolanku, tzw. strzały w tłumik. Powraca temat zawirowywacza/stabilizatora spalin w kolanku, itp... Żadnego dławika mocy, czy też "ślepej kiszki" nie ma tu. Te pojęcia dotyczą raczej 2T /dwusuwów/. Wypierdzielisz wszystko i to będzie git pomysł ? Głośne pierdzenie na okolicę. Nikt Ci jeszcze facjaty nie obił ? Sam zrób nawierconą wielokrotnie rurę 1", którą wstawisz do swojego tłumika. Jak ją zaślepisz na końcu to spaliny poprzez otwory ujdą w przestrzeni Twojego tłumika na zewnątrz. I będziesz miał Cobra made in Maciejo. Same niskie tony, bo o to Ci chodziło.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
maciejo |
Dodany dnia 15-10-2013 15:06
|
Początkujący biker![]() Postów: 23 Data rejestracji: 24.08.13 |
A czy taki wydech przelotowy jak na filmiku http://www.youtub...1sV5EbI23I to też pierdzenie na okolice? //klikane linki 5 ikonka od lewej, kew Edytowane przez kew dnia 15-10-2013 15:19 |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 15-10-2013 15:52
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Tu na forum będziesz miał zdania podzielone. Ja mam obecnie z I cz. 4-o przegrodowy, chyba od LK lub też od GW. W mauzoleum stoi od XT bez 1-szej przegrody. W nim był garnkowy dźwięk, nawet bas po usunięciu wymienionej przegrody. Z kolei fajkowy wolny przelot z 2 cz. jest dla mnie za głośny. Jest fajnie basowy, ale nie żyję sam na ulicach. Na drogę do Nevady może być. Jak lubisz konstruować to pobaw się palnikiem i zrób taki jak Ci opisałem i puszczaj je bez kolanka po 150 zeta /szt. Cichy bas z infradźwiękami. Każdy produkt "coś" ma. To dodaj te owe coś i opatentuj swoim np. psedonimem. Ja tak robiłem z tłumikami od malucha, kiedy chrom był tylko w fabrykach zderzaków, hahaha. Reasumując jedni wolą skrzypce a inni kontrabas. Twoja maszyna Ciebie potrzebuje a nie zdania innych. Lewa.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
maciejo |
Dodany dnia 15-10-2013 20:05
|
Początkujący biker![]() Postów: 23 Data rejestracji: 24.08.13 |
Lubię głośny basowy głos w moto w zime coś pokombinuje i wtedy napisze![]() |
|
|
pojebusss |
Dodany dnia 15-10-2013 22:19
|
Biker![]() Postów: 165 Data rejestracji: 10.08.12 |
no, no z losia na pewno wyciagniesz bas jak z intrudera 1800, dam ci oscara jak ci sie uda a ta siatka to gowno ktore czysci spaliny a nie blokuje silnik, jak nie masz przegrod to masz pusty wydech, nic wiecej nie trzeba z nim robic zawsze ustąp karetce lub straży pożarnej w koncu kiedyś mogą jechać po Ciebie za to nigdy nie ustępuj policji- wkoncu kiedyś mogą jechać po Ciebie |
|
|
didi1102 |
Dodany dnia 16-10-2013 14:15
|
![]() Biker ![]() Postów: 104 Data rejestracji: 25.06.12 |
Moge coś powiedzieć coś w temacie tłumika bo zrobiłęm 2 z orginalnego najpierw wywaliłem przegrody ... dzwięk był lepszy i w sumie chciałęm więcej w sumie niepotrzebnie bo po wywaleniu katalizatora(tej siateczki) w kolanku jest jeszcze jedna rurka o dużo mniejszej średnicy do tego zwężka przy głowicy więc wywaliłęm rurkę z kolanka usunołem zwężke dospawałęm oprawe tłumika było głośno ale nic lepiej nie brzmiało a i na mocy jakby na wysokich obrotach straciłem na chwile obecną nie mam wogule puszki tylko wyprowadzoną rurkę o średnicy kolanka i jest fajne brzmienie i na pełnym przelocie nic nie szczela nie kaszle płomieni nie ma nawet jak na pełnym gazie zgasze zapłon i puzniej odpale nic nie szczela kwestia ustawienia rozrządu :-)
![]() |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 16-10-2013 15:24
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Fajnie i przejrzyście to opisałeś. A jak z głośnością? "Motocykl z silnikiem o pojemności skokowej: - nie przekraczającej 125 cm3 >94 dB". Chyba jest to przekroczone ? Podaj na jakich obrotach: średnich, czy max już trzeba przed Policją zjeżdżać w las. Gdzieś tu widziałem taką ruro-tłumik na foto. Od czego zdobyłeś taką chromowaną rurę z kolankiem ? Kryzę chyba przyspawałeś na stałe i uchwyty do podpórki podnóżków pasażera. A tak w ogóle to mógłbyś pozakładać własne tematy do obgadania, bo aż miło się czyta takie poradniki/instruktaże. Lewa. P.S. Swoje zdjęcia z "moja maszyna" umieść jeszcze raz bo na serwerze na który je zapakowałeś to chyba je usunąłeś. P.S. II: Twoja cytowana wypowiedź: "Co do temow i pism hehe o czym ja mam z nimi rozmawiac skoro rok jezdze w dodatku zabawka 3 miesiace ja remontuje w dodatku po kosztach i chyba brak mi cywilnej odwagi heh". Człowieku: widzisz faceta, który zapierduka przez całe życie pod krawatem. Raptem w dziurawych portkach grzebie się dwa miechy co dzień przy ruinie jakiejś ramy. Każdy przez szacunek pyta się: "coś się zepsuło ?" Po tygodniu już mam na widok sąsiadówdów i ich "życzliwych" pytań nerwowe konwulsje. Ale po tych dwóch miechach zobaczyli CUDO jakiego nie widzieli w życiu. Freestyle na maksa. Napierdo..one elektroniki, udziwnienia -stale zmieniane -ramy: przedłużenie na własne kopyta, podniesienie własnego dupska, itd... W zimie mam swoje sanktuarium w piwnicy. Pomieszczenie całkiem ustawne /kwadrat 15 m2/. RAJ dla mnie. Co wymyślę to robię. Dużo tematów jak sam przecież wiesz, bo też momentami jesteś pogięty, hahahaha. Lewa Edytowane przez klemens244 dnia 16-10-2013 16:08 Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
maciejo |
Dodany dnia 16-10-2013 19:49
|
Początkujący biker![]() Postów: 23 Data rejestracji: 24.08.13 |
klemens244 jestem za. Zima + kotłownia 4m x 5m + łoś + nowe pomysły =raj
kocham jeździć nocą ![]() |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 16-10-2013 22:09
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Maciejo: Łapie się wtedy wiatr w żagle, no nie ? Do tego jakaś muzyka i NIEPRZESZKADZAJĄCA baba, która doniesie jeszcze czasami kawę lub kumpel z pełną puszką.....,coli, hahahaha. Wchodzisz do sanktuarium na "15 minut', a po chwili widzisz,że już dawno północ wybiła, hahahaha. Sysy95 wariat w garażu miał laptopa ze skypem. Wiesz jakie cuda można razem wymyślić ? Edytowane przez klemens244 dnia 16-10-2013 22:10 Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
maciejo |
Dodany dnia 06-02-2014 21:24
|
Początkujący biker![]() Postów: 23 Data rejestracji: 24.08.13 |
No i stało się![]() kocham jeździć nocą ![]() |
|
|
kurzac |
Dodany dnia 06-02-2014 23:21
|
![]() Władca szos ![]() Postów: 529 Data rejestracji: 22.03.12 |
no i dobrze xd tej rurki nie wyciągaj już bo będzie strzelał a to wiąże się wkrótce z wypaleniem zaworu .
Kliknij Pomógł GG:7377300 |
|
|
Damian8907 |
Dodany dnia 07-02-2014 09:56
|
Początkujący biker![]() Postów: 44 Data rejestracji: 13.05.13 |
Jeśli mogę wtrącić, i nie żeby się wymądrzać ale dać do myślenia. Rozumiem gusta i guściki, że jedni lubią basowe brzmienie inni cichutką pracę silnika. Ja także lubię basowy głos maszyny, Ford Mustang z 67, raz w życiu słyszałem i to była miłość, niestety nieosiągalna heh. W mojej niwie niestety silnika nie słychać... zagłusza go reduktor haha. Ale do sedna bo nie o gadanie głupot tu chodzi. Popieram każde PRZEMYŚLANE modyfikacje. Tak więc wiem ze w samochodach bo na temat motocykli mam trochę mniejsze pole do popisu, przeloty i inne dziurawe tłumiki nie koniecznie dadzą więcej mocy. Fakt katalizator to zło które trochę jej zżera i kilka już w życiu wyciąłem, ale majstrowanie przy tłumiku to już druga sprawa. Jak pisał kurzac mogą być strzały w gaźnik a to dlatego że tłumik oprócz wyciszenia ma wytworzyć jakieś tam podciśnienia, co likwiduje właśnie te strzały a zarazem jeżeli jest on odpowiednio skonstruowany może zwiększyć moc maszyny. Stąd sportowe wydechy. Jednak nie znam fachowców którzy zajmuja się takimi sprawami. Życzę powodzenia w modyfikacjach ![]() Edytowane przez Damian8907 dnia 07-02-2014 09:57 |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 07-02-2014 11:15
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Damian, Człowieku Epoki, "wtrącać" możesz się częściej ? Słuchaj, kontynuując temat. Np mamy 8 tys obr/min. Tak przyjmijmy. Co czwarty takt mamy wydech, czyli 2000 wydechów x 72 cm3 /przykładowa pojemność silnika/ = 144 tys wydechów/minutę w cm3=144 dm3 /litry spalonej mieszanki w atmosferę/ na minute pracy silnika. Przy pojemności 125 cm3 daje nam 250 litrów spalin w atmosferę. Zostawmy ekologię bo nas ukrzyżują. Moim zdaniem per analogia mamy w tłumiku właśnie NADCIŚNIENIE, które powoduję, że wymienione spaliny maja cięższą drogę /poprzez zwężkę, katalizator/ do atmosfery. Moim również skromnym zdaniem te kryzy wpływają na blokadę strzałów w tłumik Zostawiam wiedzę, jak można sobie strzelać w tłumik, ale to jest własny masochizm nad własnym wydechowym zaworem, który właśnie sie wypala, w starych modelach bez CDI opóźniony zapłon to powodował. Dlatego m.in. stosowano w mod XT zawór dekompresyjny na kolanku wydechowym. to tak ogólnie, bo 40 stron elaboratów możemy sobie opublikować jako książki do ćwiczeń w szkołach. Edytowane przez klemens244 dnia 07-02-2014 11:16 Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
maciejo |
Dodany dnia 08-02-2014 08:58
|
Początkujący biker![]() Postów: 23 Data rejestracji: 24.08.13 |
kurzac z tobą muszę się zgodzić ponieważ gdybym wyciągnął tą rurkę to 1.zawory do wymiany a 2. Nie chce po 10min ostrej jazdy mieć kolanka które zmienia kolory dzięki za opinie i LwG kocham jeździć nocą ![]() |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 08-02-2014 09:23
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1828 Data rejestracji: 01.11.10 |
klemens244 napisał/a: ...Ale po tych dwóch miechach zobaczyli CUDO jakiego nie widzieli w życiu.... Nie wyolbrzymiasz trochę? ![]() GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 09-02-2014 16:00
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Nie, bo znam wartości człowieka i ludzi. Z polibuda skończyłem już dawno, bo tępole mieli tylko papier na mózg bez jakiejkolwiek wiedzy i takiego doświadczenia, które mogą zdobyć na podobnych forach. No i nie ma gdzie się pochwalić i też komu. Nie uważasz ? Zwłaszcza swoimi pomysłami. Bo zrzynać każdy umie. To jest cudowna wiedza 90 % kapsli.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
Przeskocz do forum: |