Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: INNE :: Prawo i przepisy
Kat "B" do 125 ccm
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 17-07-2014 07:53
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
No to wchodzi Ustawa, że do 125 ccm będzie można poruszać się na kat. "B" z zastrzeżeniem, że prawko trzeba mieć min 3-y lata. Jasne, że to nie dotyczy wszystkich. ALE... co myślicie o tym, że pojęcie motorower zaraz zginie w Kodeksie Drogowym i Dowodach rejestracyjnych. Nasuwa się na myśl, że będzie pojęcie/określenie "pojazd do 125 ccm". A może jednak zostanie, z uwagi na to, że nie każdy chce mieś kat. "B" i nie każdy jest pełnoletni. Dajcie swoje opinie klubowicze, bo udzielacie się nazbyt intensywnie. Może z tych uwag coś podbiorą w Sejmie na wymienioną Ustawę. Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
matrix |
Dodany dnia 17-07-2014 13:03
|
Doświadczony biker![]() Postów: 486 Data rejestracji: 13.04.10 |
Według mnie to jest bezsensu.. Co ma prowadzenie motocykla do samochodu? Jak ktoś nie jeździ całe życie to nie ma opanowania i znowu więcej wypadków. Ludzie znowu zaczną kombinować i będą jeździć 250/125 albo i więcej... Tak samo kat. A2. Chodzi tylko o wyciąganie od nas pieniędzy, bo ludzie tak jeżdżą motocyklami o mocy do 70kw bez blokowania, bo mają tylko "papierki" że są zablokowane. Jazda jest po to, aby się nią cieszyć ![]() ![]() ![]() |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 18-07-2014 02:20
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Chyba 7,0 kW bo 70 kW to 0,1 kW/km masy => 700 kg maszyna jako jednoślad ? Wg przepisów masz do 11 kW kategorię. "1) kategoria A1: - motocykli o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,1 kW/kg, - motocykli trzykołowych o mocy nieprzekraczającej 15 kW, 2) kategoria A2: - motocykli o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla, 3) kategoria A: - motocykli - motocykli trzykołowych o mocy powyżej 15 kW Nowy podział kategorii prawa jazdy niesie za sobą także zmianę minimalnego wieku upoważniającego do ich uzyskania, oraz wprowadzenie stopniowego dostępu do poszczególnych kategorii. Wiek niezbędny do uzyskania poszczególnych kategorii prawa jazdy został ustalony następująco: 1) kategoria A1 - 16 lat, 2) kategoria A2 - 18 lat, 3) kategoria A: a. 20 lat - w przypadku jeżeli osoba, od co najmniej dwóch lat, posiada prawo jazdy kategorii A2. (dla motocykli trzykołowych o mocy powyżej 15 kW granica wieku wynosi 21 lat) b. 24 lata - w przypadku jeżeli osoba nie posiada prawa jazdy kategorii A2." Edytowane przez klemens244 dnia 18-07-2014 02:28 Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
matrix |
Dodany dnia 18-07-2014 09:25
|
Doświadczony biker![]() Postów: 486 Data rejestracji: 13.04.10 |
Klemens, chodziło mi o to, że na kat. A2 można blokować motocykle do mocy nieprzekraczającej 70kw. Ludzie kombinują i jeżdżą z większą mocą niż mogą, bo mają zaświadczenie że motocykl został zablokowany do 35kw a tak nie jest.. Tak samo będzie ze skuterami do 125cc.
Jazda jest po to, aby się nią cieszyć ![]() ![]() ![]() |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 19-07-2014 15:33
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
O.K. Dla mnie to jest dla gangsterów. Upraszczając przepisy np. w Niemczech są 4 znaki ograniczające prędkość jazdy: autostrady/jeżeli/, miasto, trasy krajowe, objazdy. A w Polsce chyba z 12. I idź człeku na egzamin. Toż to jest CHORE z urojenia.No i pamietaj o tym na zadupiastej drodze do nikąd.
Edytowane przez klemens244 dnia 19-07-2014 15:34 Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
tomek1997 |
Dodany dnia 19-07-2014 15:58
|
Biker![]() Postów: 78 Data rejestracji: 04.04.12 |
A najlepsze jest to ze stoj stan 70 a okolo 200m za nim 40 |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 19-07-2014 21:05
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Co do znaków jak w niezabudowanym (domyślnie można 90) nagle pojawia się 70 a za 300-500m 40 to najczęściej z powodu ostrego zakrętu gdzie wpadając 90 (lub częściej ponad 100 jak większość jeździ) skończyłoby się trafieniem do rowu lub na drzewo. Fakt faktem że jest sporo znaków bez sensu ale czasem jednak mając sens.
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 12-11-2014 19:49
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Mając MOTOROWER z silnikiem 125 cm3 można jeździć autostradą ?
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 12-11-2014 21:31
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Shadow dla Wydziału Komunikacji (WK) żaden warsztat nie jest gwarantem że coś zostało w maszynie zmienione, ASO też nic nie znaczy, nawet jak nagrasz filmik lub na parkingu przed WK zmienisz silnik to dla nich to nic nie znaczy. Jedyną uznawaną przez WK instytucją jest rzeczoznawca, on wystawia stosowne zaświadczenie, dalej Stacja kontroli Pojazdów przybije na nim pieczątkę i dopiero WK może coś zmienić w dowodzie. Rzeczoznawca za usługę skasuje 100-200zł, SKP kolejne 20, i w WK zapłacisz jak za przerejestrowanie czyli nowa tablica, nowy dowód czyli 115zł jak mnie pamięć nie myli, dochodzi jeszcze ubezpieczenie czyli koło 70-90zł i mamy w sumie 300-400zł więc chyba skórka nie warta wyprawki.
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 13-11-2014 13:25
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Dokładnie tak. Hans. Nie mogąc dodzwonić się do Wydz. Ruchu Drogowego Policji Polskiej rzuciłem w sumie ważne pytanie tu na forum. W szerszym sowa tego znaczeniu; kat. "B" /o.k. -nawet po 3-ch latach posiadania jego/ spowodowała niekwestionowany zbyt silników 125 ccm w hurtowniach i nie do koniecznych wymian rzecz jasna. Fakt, że jeszcze dużo zostało. W wypowiedzi również Cienia wynika, że jeździmy nielegalnymi pojazdami wg. Kod. Drogowego. Rama, hamulce, itd... uwalają możliwość normalnego przerejestrowania. Więc rzuciłem takie pytanie jak na wstępie. Muszę spytać sie o to chłopców w białych czapkach, jak oni to legalnie widzą. Hm...jak w Sejmie z prawdą. Popytajcie się również Wy, to zobaczymy jaka jest rozbieżność paragrafów w PL. Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 13-11-2014 16:57
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Słyszałem o przypadku chłopaka co miał kat. A a policja czepiła się go za większy silnik w motorowerze. Niby głupota bo skoro może jeździć litrem to dlaczego czepiać się za 125ccm ale mamy tu rozbieżność między stanem faktycznym a tym co widnieje w dokumentach pojazdu i właśnie to jest podstawą do "czepienia się".
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
pmimarek |
Dodany dnia 14-11-2014 12:30
|
Biker![]() Postów: 149 Data rejestracji: 25.10.11 |
Ale tak co do pytanie jazda 125cm po trzech latach jazdy samochodem Jak dla mnie to dobre rozwiązanie dlatego ze jak wiecie teraz dużo osób ma motorowery a czy jedziesz skuterem po tuningu który leci setkę lub takim biegowym 110-125 na 50 to już ma się umiejętność poruszania się takim pojazdem A padło dużo słów o wypadkach to odpowiedzmy sobie tak kto kupi motocykl jeśli nie umie nim jeździć ![]() Rama silnik dwa koła zakładam kask i mina wesoła ![]() |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 01-04-2015 20:16
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Silnik 125 ccm z dowodem rej na 50 ccm: http://www.skuter...erowo-com/ Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
Przeskocz do forum: |