-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
"szumiący" dźwięk silnika
sjaro
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2015 20:33
Początkujący biker


Postów: 26
Data rejestracji: 02.10.11

Witam. Od pewnego czasu(ok1500-2000km temu) podczas włączonego silnika słyszę inny dźwięk pracującego silnika niż był na początku. Po prostu słychać tak jakby coś szumiało i chodzi on głośno. Wymieniłem niedawno łańcuszek rozrządu (myślałem że ocierał), zębatki, napinacze (itd) , łańcuszek rozrusznika, zębatkę która napędzała tą pompkę oleju( bo zjadło ząbki na zębatce i zrobiło z niej gładkie, 'jajowate" coś). Dzisiaj wyregulowałem też zawory - 0.06 [S] i 0.07 [W]. Pomimo tych napraw nic się nie poprawiło. Czy macie jakiś pomysł?

PS. Mam silnik lk i założony zestaw 72ccm.
Silnik, dwa koła i mina wesoła

GG: 4994926
 
kamil_gs
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2015 20:44
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

może być łożysko wałka rozrządu w głowicy
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
sjaro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2015 20:55
Początkujący biker


Postów: 26
Data rejestracji: 02.10.11

kamil_gs napisał/a:
może być łożysko wałka rozrządu w głowicy


Chodzi ci o łożysko za zębatką w głowicy? Jak to mogę sprawdzić?
Silnik, dwa koła i mina wesoła

GG: 4994926
 
wujek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2015 21:02
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Przysłuchaj się dokładnie skąd dochodzi dźwięk. Jeśli jest to klekotanie , z pewnością są to luzy na zaworach + niedokładny poziom oleju. Jeśli słychać jęki gdy wbijasz pierwszy bieg i po kolei to jest to pracująca skrzynia biegów bądź łożyska w niej. Jeśli stuka coś w rytm obrotów lub tłumika , może być słabo dokręcony kosz sprzęgłowy lub magneto , jeśli jęczy tak jakbyś palił z rozrusznika oznacza to że bendiks nie odbija i ciągle kręci rozrusznikiem. Chyba tyle.
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
sjaro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2015 21:12
Początkujący biker


Postów: 26
Data rejestracji: 02.10.11

Przysłuchiwałem się już wiele razy ale nie moge wyczuć dokładnego źródła dźwięku. Jeśli podwyższę obroty to podwyższa się też częstotliwość tego dźwięku. Słychać to zarówno na luzie jak i na biegu. Magneto i sprzęgło jest na pewno dobrze przykręcone bo sprawdzałem czy nie ociera. Luzy zaworowe również są dobre bo dziś to sprawdzałem i pod koniec tamtego sezonu. Nie jest to też bendiks bo odbija dobrze. Poziom oleju też dobry.
Silnik, dwa koła i mina wesoła

GG: 4994926
 
wujek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2015 21:37
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Tak więc nagraj nam to i zapodaj przez YouTube. ;)
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
sjaro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2015 21:54
Początkujący biker


Postów: 26
Data rejestracji: 02.10.11

https://www.youtu...e=youtu.be Jest i filmik ;)
Edytowane przez sjaro dnia 15-03-2015 12:48
Silnik, dwa koła i mina wesoła

GG: 4994926
 
klemens244
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2015 22:55
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Dokładnie tak. Zębatki nie szumią, bo masz luz. Sypnął się "koszyczek" łożyska na wale. A poza tym silnik pracuje "malinowo". Chyba na sucho nie pedałowałeś. Z drugiej strony takie filmy przekłamują nam źródło dźwięku, ale Shadow ma rację.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
klemens244
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2015 23:14
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

W tym silniku nie ma łożysk igiełkowych. Swożeń wchodzi na pasowanie wciskowe. Mamy małe silniczki. Nie słychać stukania korbowodu, ale właśnie filmiki przekłamują.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
klemens244
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 18-03-2015 23:37
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Moment. Koszyczki są na łożyskach wału głównego. Natomiast łożyskowanie ŚLIZGOWE jest na stopie. Luz osiowy korbowodu zawsze musi występować jak na filmie, ale luz promieniowy powala, bo powinien być zero. Sam zobaczysz /oby nie/ jak trzeba będzie dawać wał do likwidowania go. Łożyska igiełkowe miałem w MZ 250, ale to 2T i są większe prędkości obrotowe wału. Tu na filmie wał jest do roboty lub wymiany na nowy. Może będzie jednak taniej.
W przedmiotowym temacie upieram się na walniętych koszyczkach łożysk wału. Kulki zebrały się w jedno miejsce i stąd ten jednak niebezpieczny szum.
Edytowane przez klemens244 dnia 18-03-2015 23:43
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
klemens244
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2015 09:23
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Shadow, wały też miałem w ręku z łożyskowaniem igiełkowym /jak na foto/. Ale my mamy wały od 50-125 ccm, a nie jak na zdjęciu od MOTOCYKLA. Bo Ci wstawię foto lub film składania silnika 1800 ccm, gdzie wał jak spadnie to zrobi dziurę w ziemi, hahahaha. Widzę SOHC, ale nie od NASZYCH Chinoli. Nasz wał ma "zintegrowane" fabrycznie łożyska wału razem w komplecie, a Ty wyjeżdżasz mi tu ze swoją /bogatą/ przeszłościa. Przyjedź do mnie-zapraszam. Zejdziemy do mojego Sanktuarium /piwnica/i oblukasz wał od 50,110,125 ccm. Ale foto przecież są na allegro.
Wiodący temat: wysypane łożysko wału=mało bezpieczne zjawisko pracy silnika. Może silnik/wał wyprzedzić hulajnogę w czasie jazdy.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Przeskocz do forum: