-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Otrzymywana moc elektryczna
klemens244
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 25-09-2015 23:45
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Czy ktoś z klubowiczów wie jakie ładowanie w Watach mają iskrowniki/prądniczki w 50,110.125 ccm ?
Z różnych podłączeń odbiorników wiem, że iskrowniki:
2-cewkowe dają 55 W, i nie doładowują akumulatora przy założeniu żarówki H4 50/55W /wiadomo dlaczego/,- fabryczny standard 50 ccm.
6-cewkowe dają 60-65 W, aku nadąża z rozruchem poprzez rozrusznik. 110, 125 ccm ATV quad
8-cewkowe dają 80 W 125 ccm
Iskrowniki muszą współdziałać z kołami magnesowymi o właściwej ilości magnesów: 2.6 ,8.
Po założeniu żarówek typu "led" problemy znikają całkowicie, bo pobór prądu jest kilkadziesiąt miliamper, a nie kilka Amperów.
Edytowane przez klemens244 dnia 25-09-2015 23:46
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
kamil_gs
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2015 02:35
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1419
Data rejestracji: 09.12.10

Jak już podajesz takie info to może powiesz(napiszesz) ile Volt daje taka prądnica ?
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
szymo_97
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2015 07:10
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Ja wiem, że 6 cewkowy iskrownik daje na wyjściu kilkadziesiąt voltów prądu zmiennego . Dlatego w tych silnikach nie można mieć lampy bezpośrednio z pradnicy, bo się zaraz przepali. Zastosowanie reglera 5 pionowego załatwia sprawę i otrzymujemy prąd stały o napięciu około 14 V i mocy mniej więcej tak jak pisał Klemens ponad 60 W. To wystarcza już w 100% do naszych pierdziawek, jeśli nie mamy w nich żarówek h4, audio, gniazda zapalniczki (z podłączonym jakimś odbiornikiem) itd.

O dwóch cewkach dużo nie powiem, bo nigdy nie dokonałem pomiarów.

8 cewek w moim pionowym 150cc miało na pewno grubo ponad 100 W, bo bez podłączonego akumulatora mogłem mieć włączone: pozycja przód + tył - 10 W, do tego mijania przód (h4) 55 W, światło stop na tyle 21 W, a do tego kierunkowskaz (2x po 23 W) i jak się silnik lekko podkrecilo to bez problemu uciągal te ponad 130 W. Oczywiście na jałowych obrotach lampy te przygasaly lekko, a kierunkowskazy przestawaly migac.

GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
klemens244
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2015 16:54
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Mając parę prądnic 6-cewkowych u siebie wiem, że dają 12,5-17 VAC. Z tym, że tę 12,5V zareklamowałem u dostawcy. 4-y prądnice dawały 14,4 VDC po stacyjce, czyli prąd stały z akumulatora i za regulatorem.
Mając obecnie 8-cewek w 125 ccm też mam te samo napięcie po stacyjce. Nie wiem ile mocy mogą dać, bo mam wszystkie żarówki typu led, więc po włączeniu wszystkich świateł, łącznie z bańką 35/35 W napięcie na wyświetlaczu jest stałe 14, 4 VDC i ani drgnie. W najbliższej przyszłości wstawię H4 55/60 W Osram lub Varty i zobaczymy wynik. Ale jak napisał Szymo jestem spokojny.

[img]http://i.imgur.com/wn7PgRY.jpg?1[/img],

[img]http://i.imgur.com/wn7PgRY.jpg?1[/img]


EDIT:
Po założeniu w miejsce H4 35/35W żarówki H4 55/60W napięcie na wyświetlaczu za stacyjką /j.w./ spadło do 14,3V, więc jest wszystko O.K. z ładowaniem. Mogą pakować dużo odbiorników.
Edytowane przez klemens244 dnia 28-09-2015 22:25
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Przeskocz do forum: