Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Kawasaki GPz 550 - fotorelacja renowacji, kosztorys

Dodane przez Ryland dnia 08-04-2012 11:28
#1

Witam! W tym temacie opiszę kompletną renowację motocykla jakim jest Kawasaki GPz550 UniTrak z 1983r. przebieg to około 80tys. Na koniec tematu postaram się zestawić większość kosztów jakie poniosłem podczas całego procesu.

Od razu przejdę do rzeczy. Motocykl kupiony za 1400zł. Stan wizualny był niezbyt dobry co widać na zdjęciach. Stan techniczny też nie najlepszy lecz przynajmniej silnik był w dobrej kondycji.

Zdjęcie podglądowe maszyny:

f.imagehost.org/0582/Gpz550_001resize.jpg

Tutaj moja kawa po przywiezieniu, już ze ściągniętym zbiornikiem:

img546.imageshack.us/img546/904/pict0025uz.jpg

img69.imageshack.us/img69/9773/pict0026o.jpg

img109.imageshack.us/img109/8458/pict0028z.jpg

img535.imageshack.us/img535/2715/pict0034m.jpg

img217.imageshack.us/img217/1221/pict0035t.jpg

img204.imageshack.us/img204/4057/pict0053gb.jpg

img822.imageshack.us/img822/9326/pict0036h.jpg

img832.imageshack.us/img832/4525/pict0041t.jpg

img832.imageshack.us/img832/9240/pict0049ok.jpg

img225.imageshack.us/img225/685/pict0050x.jpg

img845.imageshack.us/img845/2751/pict0051o.jpg

Zbiornik i owiewki wymagały napraw. Najgorzej sytuacja wyglądała z bakiem. Po wizycie u blacharza i niepotrzebnym wydaniu pieniędzy i tak w końcu musiałem kupić nowy:

img847.imageshack.us/img847/5632/pict0007rz.jpg

img822.imageshack.us/img822/4428/pict0229b.jpg

img836.imageshack.us/img836/8738/pict0231e.jpg

Rama po wypiaskowaniu zabezpieczona podkładem reaktywnym.

img852.imageshack.us/img852/1188/pict0001w.jpg

Oryginalny kolektor był w opłakanym stanie, więc należało go wymienić:

img820.imageshack.us/img820/7633/pict0008ez.jpg

img848.imageshack.us/img848/9293/pict0010x.jpg

img834.imageshack.us/img834/4843/pict0013fk.jpg

img864.imageshack.us/img864/1538/pict0011os.jpg

Pora na silnik:

img90.imageshack.us/img90/3850/pict0042b.jpg

img813.imageshack.us/img813/513/pict0029w.jpg

img832.imageshack.us/img832/3217/pict0014dk.jpg

img718.imageshack.us/img718/2469/pict0015uo.jpg

img852.imageshack.us/img852/7760/pict0016f.jpg

img28.imageshack.us/img28/4448/pict0017rv.jpg

img709.imageshack.us/img709/3408/pict0018zj.jpg

img98.imageshack.us/img98/954/pict0025ie.jpg

img689.imageshack.us/img689/4813/pict0026sx.jpg

img803.imageshack.us/img803/7984/pict0027o.jpg

Wahacz również wyglądał marnie, nie udało mi się kupić innego więc oryginalny został naprawiony:

img508.imageshack.us/img508/7172/pict0046i.jpg

img171.imageshack.us/img171/918/pict0047gk.jpg

img834.imageshack.us/img834/6084/pict0084d.jpg

img856.imageshack.us/img856/2627/pict0088o.jpg

img714.imageshack.us/img714/82/pict0086z.jpg

Kilka części do piaskowania, niestety błotnik po piaskowaniu nie nadawał się do niczego:

img860.imageshack.us/img860/1015/pict0063z.jpg

img809.imageshack.us/img809/1483/pict0091c.jpg

img834.imageshack.us/img834/2536/pict0090stp.jpg

Renowacja amortyzatora i elementów tylnego i przedniego zawieszenia:

img215.imageshack.us/img215/3852/pict0068tv.jpg

img710.imageshack.us/img710/9724/pict0050wj.jpg

img543.imageshack.us/img543/3403/pict0048x.jpg

img36.imageshack.us/img36/5858/pict0099c.jpg

img813.imageshack.us/img813/1355/pict0102k.jpg

Naprawa i przygotowanie owiewek:

img101.imageshack.us/img101/8422/pict0055q.jpg

img543.imageshack.us/img543/8076/pict0058l.jpg

img220.imageshack.us/img220/5170/pict0061z.jpg

img810.imageshack.us/img810/5418/pict0071y.jpg

img703.imageshack.us/img703/6695/pict0075g.jpg

img683.imageshack.us/img683/9530/pict0082w.jpg

Renowacja setów (nie wszystkie zdjęcia):

img684.imageshack.us/img684/5646/pict0060m.jpg

img850.imageshack.us/img850/96/pict0065j.jpg

Rama i elementy tylnego zawieszenia odebrane od lakiernika:

img850.imageshack.us/img850/787/pict0103p.jpg

img40.imageshack.us/img40/7026/pict0104i.jpg

img839.imageshack.us/img839/7483/pict0105o.jpg

img818.imageshack.us/img818/4985/pict0106u.jpg

img14.imageshack.us/img14/564/pict0110ib.jpg

Malowanie silnika:

img810.imageshack.us/img810/1237/pict0130f.jpg

img217.imageshack.us/img217/9398/pict0133c.jpg

img848.imageshack.us/img848/518/pict0300z.jpg

Malowanie owiewek, zbiornika, goleni lagów i zacisków:

img713.imageshack.us/img713/5624/pict0247m.jpg

img809.imageshack.us/img809/92/pict0249w.jpg

img24.imageshack.us/img24/7065/pict0257z.jpg

img844.imageshack.us/img844/4043/pict0283z.jpg

img593.imageshack.us/img593/2282/pict0295u.jpg

img88.imageshack.us/img88/6678/pict0288z.jpg


img195.imageshack.us/img195/1647/pict0292mj.jpg

img210.imageshack.us/img210/2292/pict0290x.jpg

Renowacja felg (piaskowanie i malowanie proszkowe):

img580.imageshack.us/img580/8615/pict0207y.jpg

img829.imageshack.us/img829/1748/pict0208c.jpg

img14.imageshack.us/img14/6981/pict0209h.jpg

img89.imageshack.us/img89/607/pict0210d.jpg

img32.imageshack.us/img32/3153/pict0212k.jpg

img690.imageshack.us/img690/5273/pict0215u.jpg

Ocynkowane elementy:

img560.imageshack.us/img560/2233/pict0222g.jpg

img69.imageshack.us/img69/6714/pict0223y.jpg

Składanie:

img843.imageshack.us/img843/7127/pict0330v.jpg

img201.imageshack.us/img201/813/pict0335y.jpg

img207.imageshack.us/img207/2110/pict0336m.jpg

img542.imageshack.us/img542/2046/pict0338p.jpg

img651.imageshack.us/img651/4613/pict0275b.jpg

img528.imageshack.us/img528/7310/pict0277u.jpg

img28.imageshack.us/img28/1306/pict0280q.jpg

img811.imageshack.us/img811/5214/pict0274e.jpg


img823.imageshack.us/img823/8328/pict0310h.jpg





Kosztorys:
1) motocykl - 1400zł
2) tłumaczenia dokumentów - 220zł
3) uiszczenie podatku - 160zł
4) ubezpieczenie - 240zł
5) rejestracja około 130zł (juz nie pamiętam)
6) przegląd zerowy około 100zł
7) piaskowanie elementów - 100zł
8) renowacja felg (piaskowanie i malowanie proszkowe) - 140zł
9) opona - 95zł
10) świece zapłonowe, filtry, oleje, łańcuch, wężyki, płyny - 250zł
11) usługi blacharskie (naprawa zbiornika i wahacza) - 110zł
12) kierunkowskazy - 90zł
13) usługi wuklkanizacyjne - 50zł
14) łożyska tylnej felgi - 30zł
15) łożysko sztycy - 50zł
16) mata szklana, żywica szpachlówki - 90zł
17) lakier zielony (Irish Green - perła) 500ml - 150zł
18) lakier akrylowy czarny 400ml - 60zł
19) podkłady (reaktywny, akrylowy) - 100zł
20) usługa malowania (owiewki i rama) -200zł
21) różne śruby - 30zł
22) cynkownie - nie wiem...
23) różne elementy np. półka ozdobna, blaszki hamulców, kierownica prawa, cewki zapłonowe... - 150zł
24) błotnik przedni (od modelu gpz 750) - 90zł
25) farba na silnik i preparaty potrzebne do jego wyczyszczenia - 100zł
26) przewody, konektory, rurki termokurczliwe - 30zł

całość: około 4200zł

Podane ceny są przybliżone, nie pamiętam wszystkiego dokładnie. Kilka części zrobiłem sam w domu. Niektóre usługi miałem po znajomości, więc o wiele taniej. Polerowaniem zajmowałem się zam na czym również zaoszczędziłem troszkę pieniędzy.

Całkowity czas: sporo... nie jestem w stanie określić.

Przy maszynie jeszcze jest sporo do zrobienia, ale mogę nią śmiało jeździć.

Później dodam aktualne zdjęcia złożonej GPzty oraz będę na bieżąco dopisywał jeśli coś mi się przypomni. Zdjęć jest o wiele więcej, ale nie dam rady ich wszystkich tutaj zamieścić.

Edytowane przez Ryland dnia 08-04-2012 11:31

Dodane przez kamil_gs dnia 08-04-2012 11:41
#2

mhhhmmmm kawał roboty :) Bardzo fajna maszynka i niech służy :)

oczyszczony temacik I troche zmieniony :P dla mnie lepsza była poprzednia wersja :P

Dodane przez GuRuMyMaster dnia 08-04-2012 11:44
#3

superzasty motorek. :mrgreen:

Dodane przez Luki96 dnia 08-04-2012 13:56
#4

To się nazywa kawał pięknej roboty :D Gratuluję :)

Dodane przez kuba dnia 08-04-2012 14:00
#5

jezu, ja mało co mniej włożyłem w moją kingę, się spytam od razu: jakim cudem zapłaciłeś 30 zł za śruby, jak ja kiiedyś kupowałem cały taki pojemniczek różnych śrub i zapłaciłem coś koło 10zł
P.S. wrzucaj wszystkie zdjęcia, jakie tylko masz

Edytowane przez kuba dnia 08-04-2012 14:01

Dodane przez matrix dnia 08-04-2012 14:23
#6

Szacunek :)
I ten słynny pomocnik :)

Dodane przez Ryland dnia 08-04-2012 15:05
#7

kuba napisał/a:
... jakim cudem zapłaciłeś 30 zł za śruby, jak ja kiiedyś kupowałem cały taki pojemniczek różnych śrub i zapłaciłem coś koło 10zł
P.S. wrzucaj wszystkie zdjęcia, jakie tylko masz


Kupując śruby specjalistyczne m.in wzmacniane, z kołnierzami, z nietypowym skokiem gwintu itp. to tyle kosztuje. Kupić pojemniczek m6 za 10zł można w większości sklepów. A ja żeby kupić niektóre śruby m.in śrubę mocującą górną półkę musiałem odwiedzić 3 sklepy żeby ją w końcu znaleźć. Tak samo jest ze śrubami do tarcz hamulcowych. 6szt. kosztuje 46zł a i tak są za krótkie bo od innego motocykla.
To nie łoś i nie można powkręcać byle czego.

Zdjęcia kiedyś skleje w jakiś pokaz slajdów i wrzucę na YouTuba.

Edytowane przez Ryland dnia 08-04-2012 15:05

Dodane przez kuba dnia 08-04-2012 15:28
#8

ja odwiedzałem z 10, żeby znaleźć nakrętkę na ośkę od gn xD, najwięcej wszystkiego to w składnicy maszyn rolniczych w moim mieście jest, a to co mówiłem pudełko, to tam wszystkiego było pełno, śruby różne, nakrętki, podkładki sprężynówki i zwykłe- wszystko tam na wagę

Edytowane przez kuba dnia 08-04-2012 15:29

Dodane przez Ryland dnia 10-04-2012 17:41
#9

img851.imageshack.us/img851/5086/pict0363p.jpg

img28.imageshack.us/img28/885/pict0364t.jpg


img341.imageshack.us/img341/6965/pict0365.jpg

img685.imageshack.us/img685/7333/pict0367s.jpg

img217.imageshack.us/img217/9847/pict0368d.jpg

img213.imageshack.us/img213/1125/pict0369y.jpg

img404.imageshack.us/img404/5946/pict0371.jpg

img402.imageshack.us/img402/440/pict0360.jpg

img827.imageshack.us/img827/4149/pict0353b.jpg


Tak wygląda obecnie, kiedy jest już poskładany i można nią jeździć.

Dodane przez hansrpg dnia 10-04-2012 17:47
#10

Kawał dobrej roboty, widać że maszyna została i pewnie będzie wypieszczona bardziej niż niejedna armatura, niech służy długo i przez lata nie zmienia wyglądu.

Dodane przez kamil_gs dnia 10-04-2012 17:50
#11

co to za plątanina na bagażniku :P

fajnie wyglądają te polerowane dekle :)

Dodane przez krzysiekx dnia 10-04-2012 17:52
#12

:szok: Szacun
Myślę,że nakręcisz filmik podczas jazdy:)

Dodane przez GuRuMyMaster dnia 10-04-2012 18:06
#13

:happy: aż ślinka cieknie.

Dodane przez hansrpg dnia 10-04-2012 18:06
#14

kamil_gs napisał/a:
co to za plątanina na bagażniku

To tzw pająk, siatka z hakami do zaczepiania przewożonych rzeczy.

Dodane przez LukMoto dnia 10-04-2012 18:07
#15

Ryland... Zawsze podziwiałem Ciebie i robotę jaką robisz...
Udało Ci się uratować kolejnego klasyka od złomowania...
Kawał porządnej roboty.. Myślę... że kiedyś coś jeszcze zawita do Twojej stajni :)

Dodane przez Zipp3k dnia 10-04-2012 18:08
#16

Wiem, że to szczegół, ale nie myślałeś żeby wymienić kierunkowskazy i tylną lampę? Nie mówię, że odrazu na jakieś carbon led bo to by głupio wyglądało ale na jakieś nowocześniejsze byś mógł zmienić. ;p Chyba, że to tak ma być.

Dodane przez LukMoto dnia 10-04-2012 18:12
#17

Zipp3k - jak dla mnie... Te kierunki jak najbardziej pasują... Tylna lampa troche "pokraczna" ale jeżeli tak było oryginalnie... niech zostanie... Bo ten motocykl teraz jest LEPSZY niż oryginał :P

Dodane przez Ryland dnia 10-04-2012 19:13
#18

Dziękuje wszystkim za miłe słowa. Plątanina na bagażniku to siatka bagażowa tak jak napisał Hans.

Kierunki nie są oryginalne, a takie mi się bardzo podobają. Co do lampy, to taka jest w oryginale i taka zostanie. Jednak planuje w przyszłości zmienić zadupek na wersje z kz, a wtedy będzie ona zasłonięta u góry.


Filmik nakręcę i na postoju i podczas jazdy ale dopiero w lecie.

Edytowane przez Ryland dnia 10-04-2012 19:17

Dodane przez Carlos dnia 15-04-2012 21:52
#19

Ryland przemalowanie go na zielono było strzałem w 10 no w końcu to Kawasaki nie !!!

Dodane przez Ryland dnia 16-04-2012 01:22
#20

Dzięki, tez mi się podoba. Ale wybierając kolor nie sugerowałem się tym, że zielony jest charakterystyczny dla marki kawasaki. Po prostu lubię ten kolor.

Oczywiście zielony na mojej kawie to nie jest zieleń kawasaki ale zieleń z palety Volkswagena, a dokładniej Irish Green.

Dodane przez Carlos dnia 16-04-2012 16:06
#21

Rozumiem ale ja tylko mówię że Kawasaki świetnie wygląda w tym kolorze :happyorange:

Dodane przez emilox5 dnia 17-04-2012 14:31
#22

Ale ten silnik ze skrzynią to olbrzym w porównaniu do tego z łosia;)

Dodane przez Ryland dnia 17-04-2012 20:31
#23

Silnik z łosia (zresztą nawet cały łoś) to zabaweczka przy takim sprzęcie.

Silnik gabarytowo około 3 razy większy od silnika z łosia. Waga około 60kg.

Dodane przez emilox5 dnia 18-04-2012 16:47
#24

Tu nawet nie ma co porównywać bo łoś to jest całkiem inna kategoria

Dodane przez kuba dnia 18-04-2012 19:06
#25

a silnik 125 waży 25 kg

Dodane przez Ryland dnia 25-04-2012 18:03
#26

img707.imageshack.us/img707/8979/pict0409o.jpg

img526.imageshack.us/img526/496/pict0010rv.jpg

img534.imageshack.us/img534/6628/pict0014f.jpg

img14.imageshack.us/img14/4272/pict0024bi.jpg

img716.imageshack.us/img716/7792/pict0017xw.jpg

img84.imageshack.us/img84/4274/pict0019bu.jpg

img7.imageshack.us/img7/3034/pict0025oe.jpg

img545.imageshack.us/img545/7826/pict0054zn.jpg

img23.imageshack.us/img23/7222/pict0055lo.jpg

img546.imageshack.us/img546/1149/pict0009wp.jpg

img534.imageshack.us/img534/7590/pict0056ba.jpg


Kilka zdjęć troszkę większej rozdzielczości.

Edytowane przez Ryland dnia 25-04-2012 19:02

Dodane przez hansrpg dnia 25-04-2012 18:08
#27

Na tak wypieszczonym moto to aż miło zawiesić oko. Tu jeszcze jedno pytanie: dobrze widzę na ostatnim foto - zawór do pompowania zawieszenia?

Dodane przez Zipp3k dnia 25-04-2012 18:10
#28

Już myślałem, że masz blachy RYLAND. :) Sprzęcik ekstra, ma szczęście że do Ciebie trafił. :)

Dodane przez Ryland dnia 25-04-2012 18:51
#29

Tak jest, zaworek od przedniego zawieszenia (przód jest gazowo-olejowy). Bardzo fajna sprawa, można utwardzić lub na odwrót, co kto lubi.

Dodane przez emilox5 dnia 25-04-2012 19:15
#30

Jak nowy:P Heh fajny masz brelok

Dodane przez Ryland dnia 29-04-2012 19:57
#31

Kilka zdjęć z dzisiejszego rozpoczęcia sezonu w Kalwarii Pacławskiej.

img502.imageshack.us/img502/1659/pict0119u.jpg

img233.imageshack.us/img233/1815/pict0135j.jpg

img152.imageshack.us/img152/4086/pict0187g.jpg

img268.imageshack.us/img268/919/pict0189et.jpg

img220.imageshack.us/img220/6965/pict0231x.jpg

img32.imageshack.us/img32/8435/pict0301o.jpg

img440.imageshack.us/img440/1905/pict0302w.jpg

img832.imageshack.us/img832/2346/pict0307e.jpg

Dodane przez szaraf dnia 29-04-2012 20:09
#32

wygodnie ci w glanach jezdzic?ja to wajchy nie czuje :D
a motocykl masz piekny :cool:

Dodane przez Carlos dnia 29-04-2012 21:48
#33

No moto fajne !!!

Dodane przez Ryland dnia 30-04-2012 11:21
#34

Jeżdżę tylko w glanach, bo butów motocyklowych się jeszcze nie dorobiłem. Jest bardzo wygodnie.

I dzięki za pozytywne oceny.
Może ktoś tam wczoraj był z eagletsów?

Dodane przez wujek dnia 22-08-2012 14:50
#35

Ryland z jakiej miejscowosci jestes? Bo widze ze RLA to nie zbyt daleko od mnie.

Dodane przez Luki96 dnia 22-08-2012 21:18
#36

Maszyna piękna dobra robota :D

Dodane przez Marcing dnia 22-08-2012 22:02
#37

Moto Piękne, szacun za pracę jaką wykonałeś. PS: Ile zamknie taka kawa? :D

Dodane przez Ryland dnia 23-08-2012 00:03
#38

Mieszkam w Kraczkowej pod Rzeszowem.

Nigdy nie sprawdzałem jak szybko pojedzie.

Dodane przez KML_TDU dnia 23-08-2012 00:14
#39

Ładna kawa lubie takie klasyki.
BTW. Też jeżdze w glanach i ostatnio uratowały mi nogę przed conajmniej otwartym złamaniem.