Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Strzały
Dodane przez Matip50 dnia 22-06-2011 15:39
#1
Aprilia Classic strzela z gaźnika do wydechu, strzały są dość głośne i częste, pojawiają się na wyższych obrotach, chociaż manetki do końca nie mogę docisnąć bo w ogóle traci obroty i powoli gaśnie. Dodam że tak nie da się jeździć. Co może być problemem.
Dodane przez piotrek1513 dnia 22-06-2011 15:45
#2
za mało paliwa za dużo powietrza
Dodane przez pawel94 dnia 22-06-2011 15:45
#3
Albo przestawiony zapłon albo rozregulowany gaznik.
Dodane przez Matip50 dnia 22-06-2011 15:47
#4
Jak za mało paliwa za dużo powietrza?
Regulacja gaźnika nic nie daje albo jest troszeczkę lepiej albo o wiele gorzej.
Dodane przez piotrek1513 dnia 22-06-2011 15:49
#5
musisz dać większą dawkę paliwa nie wiem jak jest w aprilli
Dodane przez pawel94 dnia 22-06-2011 15:50
#6
To próbuj z zapłonem
Dodane przez Matip50 dnia 22-06-2011 16:08
#7
Dobra to niech mi ktoś teraz powie jak ustawić najlepiej zapłon gdzie tam są oznaczenia itp żebym mógł go dobrze ustawić?
Dodane przez pawel94 dnia 22-06-2011 16:17
#8
Jak strzela to chyba za wczesny czyli w prawo ale nie mam pewnosci co do tego....
Dodane przez Matip50 dnia 22-06-2011 17:50
#9
http://www.bikepics.com/pictures/1772886/
http://www.bikepics.com/pictures/1680641/
Ustawiłem tak jak na tych zdjęciach i tak nie jest tak.
Dodam że silnik ładnie pracuję na niskich obrotach a na wysokich strzela strzały potrafią być nawet co sekundę lub szybciej brzmi to jak strzały z sprężarki. Najdziwniejsze jest to że dźwięk jest nawet inny nie chodzi tak jak w normalnym stanie.
Dodane przez Matip50 dnia 22-06-2011 18:43
#10
Silnik cały się trzęsie normalnie wyskakuje z ramy tak jakby motor był cały czas na wysokich obrotach. Wibracje są trzy razy większe niż podczas jazdy źle poodkręcanym łośkiem xd
Dodane przez pawel94 dnia 22-06-2011 20:08
#11
Pobaw sie gaznikiem,mówie Ci:)
Dodane przez Matip50 dnia 22-06-2011 20:11
#12
Dobra chyba znalazłem problem, mam luzy na mechanizmie sprzęgłowym i zerwało mi się takie coś w koszyczku sprzęgłowym (tym dociska się sprzęgło), poza tym poobrywało kliny itp. Więc silnik cały do rozbierania. Znalazłem już części na allegro i myślę że w następnym tygodniu będę mógł nim wyjechać w trasę.
Nie wiem czy dobrze to opisałem bo ja nie znam się na nazewnictwie części.
Dodane przez Matip50 dnia 31-03-2012 19:11
#13
Witam po prawie trzy miesięcznej przerwie powróciłem na forum, ale od razu z problemem. Aprilia jeździ jak na razie bez usterek, jednak po zimowym odpaleniu nie wszystko jest tak jak powinno.
Aprilia gdy jest zimna jeździ normalnie jednak po przejechaniu 2km, traci moc na wysokich obrotach, wygląda to tak że wkręcając się na obroty zachowuję się tak jak by brakło jej paliwa i traci moc. Wtedy na 4s muszę puścić gaz i mogę od nowa przyśpieszać. Zastanawiałem się czy nie powinienem wymienić dyszy w gaźniku na większą, oraz nad zmianą cylindra być może tamten puchnie i nie pozwala na szybszą jazdę. Drugi problem to tzw zupa w chłodnicy. Płyn miesza mi się z olejem silnikowym. Jest to na pewno jakaś uszczelka tylko w którym miejscy? Liczę na waszą pomoc.
Dodane przez kamil_gs dnia 31-03-2012 19:16
#14
mam pomysł co do wkręcania na obroty. Mówisz że na wysokich przerywa i nie chce jechać, jak odpuścisz gazu to można jechać dalej- mi to wygląda na pływak, tzn że za szybko odcina paliwo, podegnij trochę i sprawdź, powinno pomóc :D
Dodane przez Matip50 dnia 31-03-2012 19:24
#15
No tak tylko że np na 1 i 2 zaraz nie odcina tylko tak jakby przerywa dopiero na 3 i 4 ostatnim biegu odcina go i zwalnia...
Dodane przez kamil_gs dnia 31-03-2012 19:31
#16
no dla tego ze przy "dużych prędkościach" silnik potrzebuje więcej paliwa, miałem tak w losiu to tylko na 4 przerywał, podgiąłem pływak i było ok :)
Dodane przez Matip50 dnia 31-03-2012 19:41
#17
Dzięki Kamil jutro sprawdzę ten pływa bo dzisiaj jest trochę późno. Jedak mam jeszcze kilka pytań czy powinienem wymienić stożkowy filtr powietrza na nowy bo stary ma już dwa lata i wcale nie był z najwyższej półki?
Dodane przez kamil_gs dnia 31-03-2012 19:44
#18
zależy jaki ten filtr i w jakim jest stanie, jak sie z nim nic nie dziej czyli guma nie sparciała czy coś takiego to zostaw, a jeśli cos sie z nim dzieje to najlepiej kup gąbkowy
Dodane przez Matip50 dnia 31-03-2012 19:55
#19
Ok więc nie widzę sensu w jego wymianie skoro nic z nim się nie dzieje. Następne pytanie czy taki cylinder chiński bo to nie jest żaden porządny za 500zł da mi zauważalną poprawę osiągów w Apce:
http://allegro.pl...97525.html
Dodane przez kamil_gs dnia 31-03-2012 20:03
#20
no wiadomo, w końcu zwiększa pojemność o ile takiej nie masz a nawet jak masz a cylinder jest porysowany etc to nowy zawsze poprawia osiągi.
Dodane przez Matip50 dnia 31-03-2012 20:15
#21
Ogólnie to w tym momencie setup w mojej Aprilia wygląda tak:
Gaźnik Mikuni 21mm tylko że jest przerobiony na 19mm wtłoczona jest tuleja bo króciec był też 19mm
Cylinder 70cm też chyba nie oryginalny tylko chiński
Nowy chromowany prawie pusty tłumik z allegro
Zębatki nie wiem jakie są dokładnie.
Jednak moja Aprilia jedzie max 80km\h przed zimą jeździła 90km\h więc coś jest nie tak ale to jest ten problem z spadkiem mocy.
Chcę wymienić cylinder na ten niby 90cm i dysze w gaźniku na 100 przynajmniej bo tam jest na pewno za mała i kupić jeszcze króciec 21mm i wyciągnąć tą tuleję z gaźnika aby była to już normalna 21.