Dodane przez Toman94 dnia 07-10-2011 13:45
#1
Witam
Przedstawię jak zdemontować sprzęgło w Choperku i innych podobnych konstrukcyjnie sprzętach.
1. Należy spuścić olej z silnika (jeżeli nie chcemy spuszczać oleju z silnika to przewracamy moto na bok tak aby wałek kopniaka sterczał w kierunku ,,Najwyższego"
2. Odkręcamy kopajkę, odczepiamy linkę sprzęgła i odkręcamy boczny dekiel silnika i uzyskujemy widok taki jak na foto.(to jest akurat sprzęgło z łożyskiem nitowanym, natomiast większość ma łożyska przykręcane na 4 śrubki)

3. Rozwiercamy 4 nity od koszyczka z łożyskiem sprzęgła (lub odkręcamy 4 śrubki zależy od wersji sprzęgła) i ściągany ten koszyczek razem z łożyskiem.

4. Odginamy ząbek zabezpieczający nakrętkę przed odkręceniem

5. Odkręcamy nakrętkę za pomocą specjalnego klucza lub jak ja to robiłem za pomocą śrubokrętu i młotka (gwint jest normalny prawy)

6. Ściągamy podkładkę zwykłą i ząbkowaną,


7. Ściągamy sprzęgło z wału korbowego


8. Za pomocą ścisków stolarskich skręcamy tarcze jak na foto, ułatwi to nam zdjęcie zabezpieczenia okładzin

9. Po zdjęciu zabezpieczenia odkręcamy ściski stolarskie i można wyciągać okładziny
Składanie sprzęgła odbywa się w odwrotny sposób z dodatkowymi elementami
1. Ważne oby wypustki okładzin sprzęgłowych pokrywały się po złożeniu sprzęgła i naszło nam ono na element przedstawiony na foto

2. Zakładanie tłumików drgań na złożonym sprzęgle

3. Nitowanie koszyczka z łożyskiem
by_karol208
Fotki wygasły:/
dodałem zdj :)
kamil_gs
Edytowane przez kamil_gs dnia 11-08-2012 14:01