Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Przerobienie na "sztywno"

Dodane przez danek1710 dnia 28-03-2012 16:43
#1

Witam. Niektórzy przerabiają swoje choppery na "sztywno" czyli bez amortyzatorów tylko zamiast nich jest jakaś rurka. I moje pytanie polega na tym czy nic sie nie stanie gdy wjedziemy w dziure i czy musi byc siedzenie na spręzynach?

Dodane przez hansrpg dnia 28-03-2012 17:06
#2

Co do siedzenia to musi, nie musi, jak lubisz jazdę jak rowerem do dziurach to może pozostać jak jest. Co do ramy to zawieszenie jest po to by tłumić nierówności (poprawiając komfort jazdy) jak i by zapewnić stałą przyczepność szczególnie przy hamowaniu przed skrzyżowaniem gdzie tworzy się tzw tarka. Z racji słabej wytrzymałości ramy może ona nieco ucierpieć przy sztywnym tyle, jednak nie jest to reguła. O szybszym zużyciu łożysk w tylnym kole chyba nie muszę pisać.

Dodane przez danek1710 dnia 28-03-2012 17:14
#3

a dałoby rade tak przerobić żeby koło chodziło razem z błotnikiem ? Aby błotnik tylni był ok. 1-2 cm nad oponą?

Edytowane przez PeeTER dnia 28-03-2012 18:16

Dodane przez kamil_gs dnia 28-03-2012 17:29
#4

da rade i jest to nawet proste do wykonania, trzeba by odkręcić błotnik z oryginalnych mocowań i z kawałka płaskownika zrobić taki stelaż który trzymałby błotnik, taki stelaż przykręciłbyś do wahacza i Voila ;)

Edytowane przez kamil_gs dnia 28-03-2012 17:30

Dodane przez kuba dnia 28-03-2012 20:52
#5

ja tam mam sztywny tył i faktycznie na dziurach mały komfort, ale np przed skrzyżowaniem nie ma u mnie problemu, żadnych drgań ni nic, zawsze znajdą się argumenty przeciwko, ale ja polecam, jakoś pewniej czuję się przy szybkich zakrętach

Dodane przez myszaaak dnia 28-03-2012 22:08
#6

Czujesz się pewniej bo zawieszenie ma duży wpływ ja charakterystykę jazdy motocykla w zakrętach. Sportowe maszyny mają bardzo twarde i o krótkim skoku zawieszenie by poprawić właściwości jezdne maszyny w zakrętach. Kąt główki ramy i zawieszenie mają ogromny wpływ ja zachowanie się motocykla w czasie jazdy na wprost i w zakrętach.
Wyjmij armorki i wstaw w ich miejsce metalowe rurki, zabezpiecz i zobacz jak ci się jeździ.
Ogólnie chopper to maszyna która powinna mieć miękki przód ( np. lagi ) i twardy tył. O ile np. w USA to się sprawdza i można mieć tyłek przy ziemi. To w Polsce i naszych drogach.......