Właśnie stałem się posiadaczem RG 80 GAMMA z 1998r. Zdjęcia pózniej. :wink:
Dodane przez szymo_97 dnia 22-04-2012 10:23
#2
Miałem do czynienia z tym motorkiem przez dłuższy czas...
Generalnie spoko, mało awaryjny, ale miał już ponad 30k. przebiegu i silnik zaczął się kończyć.
Dodane przez Carlos dnia 22-04-2012 10:39
#3
Mój też ma ponad 30k przebiegu a chodzi jak zegarek.
Dodane przez Kubix dnia 22-04-2012 13:50
#4
Rozumiem, że sprzedałeś benzera i kupiłeś RG 80 ?
Czekam na zdjęcia ;)
Dodane przez kuba dnia 22-04-2012 14:10
#5
Jak dla mnie rg to cud maszyna, miałem okazję jeździć, w porównianiu do łosia 72cc o wiele, wiele lepiej jedzie
Dodane przez emilox5 dnia 22-04-2012 18:24
#6
Szczerze mówiąć to pomimo że to jest SUZUKI to ja bym się Benzerem za RG 80 GAMMA nie zamienił.
Dodane przez szymo_97 dnia 22-04-2012 19:36
#7
Ja też nie.
Równolegle kiedy brat miał RG to ja śmigałem łosiem 125 i też go wolałem. Mocniejszy, elastyczinejszy, nowszy i w ogóle.
Do 34 tyś. chodził jak zegarek, a potem zaczął tracić moc i braciszek sprzedał.
Kupiec na wejście musiał robić remont, więc Ciebie niestety czeka to samo.
35000 km. to max ile nim zrobisz bez remontu góry silnika.
Dodane przez Carlos dnia 23-04-2012 08:14
#8
Mój brat wcześniej jezdził na nim ale teraz ja jestem jego posiadaczem i benzera nie sprzedałem. szymo_97 mówisz że byś się nie zamienił tylko że jak tym przycisne to twojego choppera mym zostawił w tyle.
Dodane przez Ryland dnia 23-04-2012 13:58
#9
szymo_97 napisał/a:
...
Kupiec na wejście musiał robić remont, więc Ciebie niestety czeka to samo.
35000 km. to max ile nim zrobisz bez remontu góry silnika.
Chyba sobie kpisz, wróżka z Ciebie, czy w tarota się bawisz? Nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka. Może miałeś egzemplarz który był już tak wyeksploatowany i katowany. Tak samo jak z łosiami. Jeden przejedzie wiele tysięcy km. bez usterek, a inny po kilkuset już musi robić remont silnika bo go zatarł albo rozwalił skrzynie itp.
Nie strasz kolegi, który założył temat bo nie ma to sensu.
Carlos:
Maszyna fajna, zapewne lepsza od łosia, też kiedyś o takiej marzyłem. Nie przejmuj się komentarzami, że zaraz padnie silnik. Jak zacznie się coś dziać to wtedy będziesz się martwił.
Edytowane przez Ryland dnia 23-04-2012 14:00
Dodane przez emilox5 dnia 23-04-2012 17:06
#10
Mówcie co chcecie ale ja mam po prostu sentyment do mojego BENZERKA(dziwnie to zabrzmiało).:happy:
Dodane przez szymo_97 dnia 23-04-2012 19:25
#11
Nie chcę być żadną wróżką, jednak mówię, że na żadnym forum, ani nigdzie nie widziałem jeszcze, żeby ktoś zrobił więcej niż 35000km bez utraty mocy.
Ale co tam. 2t tanie w remoncie bardzo jest.
Kupujesz tłok, robisz szlif, całość mieści się spokojnie w 300zł i jeździsz dalej spokojnie przez pewien czas.
Nie ma co się oszukiwać, bo łosiek na 125cc ma więcej mocy.
Tu przedstawiam filmik mojego byłego łosia i byłego RG brata (jeszcze w doskonałej formie, na Sportowym tłumiku - na oryginalnym dostałby jeszcze bardziej).
Przy 1.48 obydwaj dajemy gaz do oporu :)
YouTube Video
Nie to, że jakoś specjalnie nie lubię RG, bo wspomniałem wcześniej w poście, że mało awaryjne, ekonomiczne i wygodne.
Chcę po prostu pokazać fakty.
Dodane przez MrJaro2 dnia 23-04-2012 20:04
#12
Znam jednego co rg śmiga, szanuje, nie katuje i ma już 48 albo 46 tyś. bez remontu! MOżecie wierzyćl ub nie ale taka jest prawda.
Dodane przez szymo_97 dnia 23-04-2012 20:28
#13
ale on jest przekonany, że poprzedni właściciel, czy ktoś inny nie robił remontu?
Zdziwiłeś mnie, mówię co ludzie mówili na forach i co sam widziałem na własnym RG.
Dodane przez MrJaro2 dnia 23-04-2012 20:50
#14
Nie wiem czy dobrze mówię, ale chyba to moto jest u niego w rodzinie od nowości, ale pewności nie mam. Wiem że on zrobił tyle km bez remontu.
Dodane przez LukMoto dnia 23-04-2012 20:55
#15
sorki za mały "off", ale Szymo ten łoś miał odejście kurde :evil2:
Gdyby nie zmiana za jakiś czas, to bym w 125cc i przełożenia zainwestował troszke :D
Dodane przez Carlos dnia 23-04-2012 21:16
#16
Ryland on stał dwa albo trzy lata w garażu i musiałem go tylko przeczyścić i zmienić napęd więc ja się nie przejmuję tym co mówi szymo_97. Szymo moje RG jedzie 110 na godzinie a na tym filmiku jechał 40 50 ???
Edytowane przez Carlos dnia 23-04-2012 21:28
Dodane przez szymo_97 dnia 23-04-2012 23:04
#17
Yyy... obejrzałeś ten filmik w ogóle?
Jedzie dokładnie 108km/h (typowo jak na zdrowe RG), a łoś dalej odchodzi. Jako ciekawostkę dodam, że prekość realna łosia nie przekraczała wtedy 100km/h (ach te precyzyjne zegary w Suzuki) :).
Na początku jedziemy sobie 40-50km/h, a potem się ściagamy.
A jakie masz przełożenie, bo mój braciszek miał na prędkość, sportowy tłumik (dla niewtajemniczonych w 2t sportowy tłumik daje baaardzo dużo) i szedł mu 110 km/h powiedzmy.
Filmik był kręcony pod delikatne wzniesienie (naprawdę niewielkie).
Dodane przez Carlos dnia 24-04-2012 21:13
#18
Jakoś nie mogę się przekonać , ale dobra nie chcę się kłócić bo nie ma sensu :happy:
Dodane przez szymo_97 dnia 24-04-2012 21:18
#19
Do czego nie możesz się przekonać?
Przecież widać jak się ścigamy...
Ale zostań przy swoim.
Nie mam zamiaru już nic więcej udowadniać.
ps Łoś miał 12KM (tak było napisane w papierach) i większy gaźnik, a RG 9, czy tam 10KM, mniej Nm, więc ta różnica musi gdzieś wyjść.
Do tego dochodzi pojemność.
124cc to jednak znacznie więcej niż 80cc.
Łoś szedł prawie identycznie jak Cbrka do jakiś 80 km/h.
Nagrałbym filmik, ale teraz już przepadło.
A tak w ogóle to kiedy zdjęcia dasz? :P
Edytowane przez szymo_97 dnia 24-04-2012 21:21
Dodane przez memek dnia 24-04-2012 21:36
#20
Tu jest tak samo jak porównać łosia 72 do WSK 125 ona też ma coś około 7KM, a jak kiedyś się z kolegą ścigałem to nie miałem szans odchodził mi jak głupi poprostu tam jest 125 i już się zmienia chcarakterystyka całego motocykla :P
Dodane przez szymo_97 dnia 24-04-2012 21:55
#21
Poza tym moment obrotowy (tzw. Nm) mają ogromny wpływ na moc i przyspieszenie.
A im większy silnik (w dodatku 4t) to Nm jest więcej.
2t cierpi na momencie obrotowym (jest on bardzo krótki, przy bardzo wysokich obrotach), przez co jest mniej elastyczne i trzeba bardziej machać biegami podczas zwykłej jazdy.
Memek dobrze gada :)
Dodane przez myszaaak dnia 24-04-2012 23:04
#22
szymo_97 napisał/a:
ps Łoś miał 12KM (tak było napisane w papierach) i większy gaźnik, a RG 9, czy tam 10KM, mniej Nm, więc ta różnica musi gdzieś wyjść.
Do tego dochodzi pojemność.
124cc to jednak znacznie więcej niż 80cc.
P
Pojemność jest inna, ale 80 w 2T potrafi sporo :P Podam ci prosty przykład cross 125 2T i 250 w 4T. Na zawodach startują razem i są do siebie " zbliżone ".
Temat 2T i 4T to rzeka i ja osobiście nie lubię ich porównywać, bo jeden woli charakterystykę 2T inny 4T. Każdy ma plusy i minusy.
PS chłopak kupił maszynkę czy tam dostał od rodziny, a większość pisze, że zaraz mu się posypie, że 2T to .... . Zamiast uśmiechu, chłopak będzie miał dylemat czy dobrze zrobił.
A ja powiem tak życzę ci szerokości i miłych wspomnień z jazdy. Jak masz kasę na zaspakajanie głodu paliwowego to jeszcze lepiej :P
Dodane przez hansrpg dnia 25-04-2012 11:27
#23
Nie słuchaj herezji głoszonych na postach przed moim. Dorwałeś fajny sprzęcik, dwupak ma swoje plusy i minusy (jak wszystko) ale powiem znaną wszystkim rzecz "jak dbasz tak masz", dbaj o moto a odwdzięczy ci się wieloma bezproblemowymi kilometrami, a jak już przyjdzie do remontu silnika, to wiedz że po nim dłuuuugo nic nie będziesz musiał robić prócz lania mieszanki.
Dodane przez emilox5 dnia 25-04-2012 13:51
#24
No może i tak ale jak wyjdzie ze spalaniem.125cmm w 2T spali 6l a może i więcej a 4T 2-3l. I zapomniałem jeszcze o oleju w 2T. No ale coś za coś. 2T pali dużo ale ma o wiele więcej mocy niż 4T. Ja osobiście wolałbym 4T ale inni mogą woleć 2T za jego osiągi i charakterystykę.
Dodane przez LukMoto dnia 25-04-2012 15:14
#25
Ja sczerze mówiąc jestem "neutralny". Moim zdaniem 4T ma fajny dźwięk i małe spalanie oraz ciągnie od dołu.
2T jest mocne, przeważnie szybsze od 4T równych pojemnością. Jedyny minus spalanie.
Osobiście jakbym miał mieć 2-gie moto z chęcią kupiłbym 2T :)
Tobie Carlos osobiście gratuluję zakupu i życzę, aby długo wytrzymał i nie zrzucił Cie z grzbietu :) Czekam na fotki ! :evil2:
Dodane przez OCENZUROWANY dnia 25-04-2012 15:27
#26
A ja proponuję skończyć spór pomiedzy 2T i 4T, jak miałem łosia, śmiałem się z dwusuwowiczów z tego, że sprzęt dużo pali, remonty itd. dopóki nie siadłem na RS 125, w zamian za paliwo otrzymujemy w porównaniu z 4T tej samej pojemności "kosmiczną moc" ;)
Dobry zakup, oby Ci długo służył, a remontem się nie przejmuj, każdy 2T sprzęt musi kiedyś przejść remont ;)
Dodane przez Carlos dnia 25-04-2012 15:39
#27
No właśnie OCENZUROWANY ma rację jaką to oddaje moc no ale RG właśnie bardzo mało pali jak na 2t.
Dodane przez Zipp3k dnia 25-04-2012 16:04
#28
Carlos może jakieś fotki.
Dodane przez Zipp3k dnia 25-04-2012 16:28
#29
Fajne malowanie, nie przesadzone. :D Życzę jak najwięcej nabitych km i bezawaryjnej jazdy. Jak wrażenia z przesiadki z 4t na 2t?
Dodane przez Carlos dnia 25-04-2012 16:29
#30
Edytowane przez Carlos dnia 25-04-2012 16:31
Dodane przez szymo_97 dnia 25-04-2012 16:34
#31
myszaaak napisał/a:
Pojemność jest inna, ale 80 w 2T potrafi sporo :P Podam ci prosty przykład cross 125 2T i 250 w 4T. Na zawodach startują razem i są do siebie " zbliżone ".
Temat 2T i 4T to rzeka i ja osobiście nie lubię ich porównywać, bo jeden woli charakterystykę 2T inny 4T. Każdy ma plusy i minusy.
PS chłopak kupił maszynkę czy tam dostał od rodziny, a większość pisze, że zaraz mu się posypie, że 2T to .... . Zamiast uśmiechu, chłopak będzie miał dylemat czy dobrze zrobił.
A ja powiem tak życzę ci szerokości i miłych wspomnień z jazdy. Jak masz kasę na zaspakajanie głodu paliwowego to jeszcze lepiej :P
Ja nie rozumiem dlaczego wy mi nie chcecie wierzyć.
Tym RG setki km przejechałem, więc wiem co potrafi 80cc w 2t. :P
Łoś mocniejszy (nie znaczy lepszy).
Mówiłem wcześniej, że remont wyniesie go tyle co nic, więc tym nie ma co się dręczyć.
Spalanie RG ma przyzwoite. Do 3.5l/100km maks.
Mój brat przejechał nim 5000 km bezawaryjnie w sumie, tylko co chwila jakieś pierdoły się działy (a to złamał stelaż od czachy, a to siadła elektryka, a to kopajka nie chciała odskakiwać, a to obrotów nie chciał trzymać po przejechaniu 50km po regulacji gaźnika i jeszcze wiele innych rzeczy). W sumie to normalne przy tak wiekowym sprzęcie.
Eksploatacja drogo Ci nim nie wyjdzie, ale może być trochę upierdliwa (nawet CBR obraca się przeciwko mnie ostatnio po przejechaniu ponad 5000km bezawaryjnie).
Pozdrawiam Cię Carlos :D
ps i czekamy wszyscy na te zdjęcia, bo nigdzie nie widziałem RG z 1998r.
edit: o, już są :D
Ładny stan. Lubię czarne RG
Edytowane przez szymo_97 dnia 25-04-2012 16:35
Dodane przez Carlos dnia 25-04-2012 16:40
#32
Ładna nie :wink:
Dodane przez szymo_97 dnia 25-04-2012 16:45
#33
Polecam CI sportowy tłumik.
Brat kupił taki spawak za 150zł i mocy mu podskoczyło.
Może zauważyłeś na filmiku, że dokręca on do 10 tyś, gdzie przy org. spadek mocy był już przy 8k obr.
Tzn. na trasę lepszy org., a na miasto itp. lepszy sportowy, bardziej zrwyny.
Niestety tłumik odbije się na żywotności silnika i na spalaniu.
Jakbyś miał pytania dotyczące tego motoru to wal śmiało na Gadu-Gadu20481530
Nie rozumiem jednego.
Po co łosia kupiłeś jak w garażu stało RG?
Dodane przez Kaziu dnia 25-04-2012 17:53
#36
Ładny, szczerze mówiąc. Malowanie bez żadnych zbędnych wodotrysków, niech Ci służy ;)
Dodane przez Carlos dnia 25-04-2012 18:31
#37
szymo jak kupywałem kinga miałem 9 lat a teraz mam 11 lat więc jeżdżę teraz RG :wink:
Dodane przez Kryniax dnia 25-04-2012 18:50
#38
Nie mój styl motocykli. Dużo kilometrów życzę :D. Popraw ten opis, bo być murzyńska styla :U
Dodane przez Carlos dnia 25-04-2012 20:17
#39
Nie wiem co z tym opisem jest nie tak :smutek:
Dodane przez szymo_97 dnia 25-04-2012 20:24
#40
Masz napisane "Moje motocykl to", a powinno być "Moje motocykle to" :)
Powiedz mi czy Ty jeździsz normalnymi drogami mając 11 lat i nie posiadając karty (wynika to z wieku).
Ile masz wzrostu (zastanawiam się jak wyglądasz na Suzuki)?
ps też pierwszy raz jak jechałem na RG jak miałem 11 latek ;D. Ledwo nogami sięgałem ziemii i byłem mocno położony przy wyprostowanych rękach, ale "podjara" była przednia.
:D
Edytowane przez szymo_97 dnia 25-04-2012 20:24
Dodane przez Carlos dnia 26-04-2012 15:45
#41
Ja po drogach jeżdżę z bratem ale na oddzielnych motocyklach wzrostu mam 154 cm a ty jak miałeś 11 lat ile miałeś wzrostu ???
Dodane przez szymo_97 dnia 26-04-2012 17:14
#42
Ja mniej, myślę, że koło 140cm.
Dodane przez Carlos dnia 26-04-2012 17:33
#43
Rozumiem :wink:
Dodane przez Carlos dnia 12-06-2012 16:03
#44
Kilka dni temu kupiłem sobie zbroje "buzer" i rękawice Ret Bike. Zdjęcia zaraz :P
Edytowane przez Carlos dnia 12-06-2012 16:13
Dodane przez infermus dnia 12-06-2012 18:10
#45
Czekam na foty, bo sam chce kupić.
Możesz mi pomóc, bo znasz się na RG. Chciałbym kupić taniego, ale w miarę sprawnego motorowera za +- 1500zł. Jak myślisz ten jest ok?
Nie polecał bym tej maszyny bo widać że był sklejany z kilku.
Widać że ten jest w porządku orginalny lakier itp. Mały przebieg zarejestrowany na 50ccm. Ten jest 1000 razy lepszy niż tamten zlebiak ale jak widać swoje już kosztuje :). http://moto.alleg...20404.html
Twój motorower Ci się znudził ???
Dodane przez infermus dnia 22-06-2012 18:35
#47
Nie, tata czegoś szuka :)
Dodane przez Carlos dnia 22-06-2012 18:43
#48
Ty kup sobie RG 80 a tacie daj to co ty teraz masz :P
Dodane przez infermus dnia 26-06-2012 21:14
#49
Masz super RG, narazie tata znalazł kingway-a xt50q.
Ale nawet jakby tata chciałby się zamienić to bym się nie zgodził. Czuje sentyment do Baśki. :D
Dodane przez Carlos dnia 27-06-2012 07:56
#50
tryczek1996 napisał/a
h_ujostwo, za darmo bym nie chciał!
Ale czego byś nie chciał za darmo, tego niebieskiego Rg sklejanego z 10 czy mojej Czarnej Perły ???
Edytowane przez Carlos dnia 27-06-2012 07:56
Dodane przez infermus dnia 27-06-2012 08:33
#51
tryczek1996 po co się odzywasz skoro ci się nie podoba?
Poza tym nie rozumiem jakim to sposobem nie dostałeś jeszcze dwóch ostrzeżeń?
Dodane przez Carlos dnia 27-06-2012 11:48
#52
Też się nad tym zastanawiam w każdym poście kpi z każdego albo coś mu się nie podoba. Tryczek1996 nie pozwalaj sobie na tyle bo cię podam do Administratora forum ale tego byś chyba nie chciał. Prawda ???
Edytowane przez Carlos dnia 27-06-2012 11:48
Dodane przez infermus dnia 27-06-2012 12:07
#53
Zawadiaka xD
Dodane przez Carlos dnia 27-06-2012 12:09
#54
Już napisałem do szymo_97 i mam nadzieje, że się nauczy
Dodane przez infermus dnia 27-06-2012 12:11
#55
Może tak, a może nie.
Dodane przez Carlos dnia 27-06-2012 12:17
#56
Oby!!! Ale ten temat nie jest od tego więc nie zaśmiecajmy go.
Dodane przez Carlos dnia 27-06-2012 18:19
#57
Oto moje nowe fotki:
Edytowane przez Carlos dnia 27-06-2012 18:33
Dodane przez Zipp3k dnia 27-06-2012 18:29
#58
Jeszcze jakieś lepsze spodnie i będzie spoko. :D
Dodane przez FreeHouse dnia 27-06-2012 19:02
#59
Hahhahahahahahha xD w dresach an motor! hahahhahah xD Ale lans!
Dodane przez infermus dnia 27-06-2012 19:06
#60
Oj tam oj tam. U mnie na wsi jeździ gość RS 50 w krótkich spodenkach i T-Shircie (czy jakoś tak) :)
Dodane przez Zipp3k dnia 27-06-2012 19:51
#61
U mnie też każdy w dresie zapierdziela na automatach. :)
Edytowane przez Zipp3k dnia 27-06-2012 19:52
Dodane przez FreeHouse dnia 27-06-2012 19:56
#62
infermus napisał/a:
Oj tam oj tam. U mnie na wsi jeździ gość RS 50 w krótkich spodenkach i T-Shircie (czy jakoś tak) :)
Pfff... Ja na łosiu też śmigam w krótkich spodenkach, krótkim rękawku, a ostatnio kupiłem sobie nawet sandały "na motor", znaczy takie bardziej zabudowane mają czubki. No ale dres to przesada xd Ja ogólnie w dresie bym się nawet na ulicy nie pokazał. W dresach to sobie po chacie można łazić...
Dodane przez Carlos dnia 27-06-2012 20:38
#63
Ja pomykam sobie w dresach ponieważ jest mi wygodnie.
Dodane przez Carlos dnia 28-06-2012 07:58
#64
Dzięki wielkie za dobre słowa dla Rg :23:
Dodane przez marcin113 dnia 28-06-2012 13:32
#65
Buzer zakłada się pod kurtkę aby te ochraniacze w razie potrzeby się nie przesunęły. I kup sobie jakieś spodnie i buty bo dużo osób zapomina o tej części garderoby.
Chociaż i tak masz już lepszy strój od większości "motocyklistów"
Którzy potrafią na erłanach w krótkich spodenkach jeździć.
Dodane przez Carlos dnia 31-07-2012 23:43
#66
To prawda a spodnie i buty też sobie kupie tylko kase muszę uzbierać
Dodane przez Carlos dnia 02-08-2012 17:11
#67
Witam. Wczoraj wieczorem wybrałem się na przejażdżkę z bratem, pośmigaliśmy pare minut i gdy wracaliśmy do domu na zakręcie cie było dużo piachu i gdy zacząłem hamować przednie koło mi uciekło i zacząłem szlifować z metr motocykl przeleciał i wpadł w krzaki . Miałem szczęście że miałem buzer, rękawice i kask bo bym się nie źle pościerał . Dzisiaj z bratem remontujemy Suzi bo się trochę pościerała .
Dodane przez infermus dnia 02-08-2012 21:28
#68
Mam pytanie. Masz buzer z allegro za ok 50 zł? Jeśli tak to jak on się sprawuje?
Dodane przez Carlos dnia 03-08-2012 00:30
#69
Tak to jest buzer za 50 zł i po szlifie nawet się nie porysował.
Dodane przez infermus dnia 03-08-2012 12:28
#70
A jak z regulacją. Są jakieś rozmiary czy uniwersalny rozmiar?
Dodane przez kamil_gs dnia 03-08-2012 13:09
#71
mógłbyś pokazać zdj po szlife :)
Dodane przez Carlos dnia 03-08-2012 17:32
#72
Uniwersalny ale ściąga się takimi paskami i buzer się układa do ciała. A co do zdjęć to nie mam bo jak jechaliśmy to nie miałem telefonu i nie zrobiłem zdjęć ale moto jest już zrobione. Niedługo fotki.