Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Generator HHO

Dodane przez karolu15 dnia 03-06-2012 09:22
#1

Witam wszystkich forumowiczów.
Piszę tutaj bo czytałem wiele o HHO w motocyklach i samochodach, lecz zastanawiam się nad tym: http://www.youtub...1fkVZry_nc poczytałem o tym sobie na stronie http://aleegrospe...
I teraz takie pytanie do Was: czy do zwykłego (może wiecie jak wygląda kinroadaxt50q przerobiony cylinder na 70ccm) takiego motorka byłby dobry generator HHO Pana Adamskiego, czy nie miało by to wpływu na jego podzespoły (wał korbowy, cylinder czy by dostawał dobrą dawkę) i ostatnie moje pytanie: czy zaoszczędziłbym na tym coś?
Z góry dziękuje za odpowiedź, jeśli jest coś niezrozumiałe to proszę pisać a nie odrazu zniechęcać do projektu.

Używaj klikanych linków - PeeTER

Edytowane przez PeeTER dnia 03-06-2012 09:26

Dodane przez kew dnia 03-06-2012 09:34
#2

Tak się akurat składa że mam w domu 3 różne generatory xD ale do łosia nie chciałem wkładać;D próbowałęm z bratem pod golfa podłączać i coś zaskakiwał ale za mało gazu jeszcze produkował i trzeba zbiornik wyrównawczy zrobić. Jedno jest pewne zaoszczędzić się da dużo .ale trzeba sobie poradzić z amperażem, zależy on od ilości blaszek bądź drutu i ilości sody.

Dodane przez karolu15 dnia 03-06-2012 10:35
#3

Wchodząc w samochody, jaki masz generator, ten Pana Adamskiego z allegro, co wygląda jak termos? Ile masz płytek w
nim? Czy jesteś pewien z oszczędnością? :P

Dodane przez hansrpg dnia 03-06-2012 10:40
#4

Te małe generatorki mają zbyt mała wydajność, można ich używać jako dodatku do paliwa, ale alternatywą prędko nie będą. Można potraktować to jak ciekawostkę, zagadnienie dala domorosłych majsterkowiczów, ale jako alternatywę dla Pb95 przez najbliższe lata jeszcze nie.
Co do pytań o stan silnika. Samochodowe LPG wymaga innych świec, jak również nie jest wskazane do aut z żeliwną głowicą z niewzmacnianymi gniazdami zaworowymi, bo wyższa temperatura może je wypalić. Wodór ma jeszcze wyższą temperaturę spalania więc przy aluminiowych elementach ryzyko poważnego przegrzania cylindra znacznie rośnie (spuchnięty tłok zablokuje się, wypalone zawory, stopiona świeca zapłonowa może być na porządku dziennym). Panewki też mogłyby oberwać, jednak że wał w tych silnikach jest na łożyskach to te mogą wytrzymać.

Dodane przez karolu15 dnia 03-06-2012 10:44
#5

zwykła benzyna Pb posiada 95 lub 98 oktan, wodór posiada 130 oktan co jest bardziej żrące. hansrpg ale jeśli takie
generatory działają w silnikach (silniki są odporniejsze i lepiej skonstruowane z lepszych metali) np. o pojemności 1900ccm
i jest oszczędność w granicy 15-20% to myślę, że w motorku o pojemności 50ccm czy 72ccm mogłobysię zaoszczędzić. Co
myślicie o tym?

Dodane przez GuRuMyMaster dnia 03-06-2012 10:58
#6

ale czy warto się z tym pieprzyć dla 0.5l benzyny ?

Dodane przez kamil_gs dnia 03-06-2012 10:58
#7

chyba nie zrozumiałeś- te super twarde chińskie metale za długo by nie pociągły na takim wynalazku :)

Dodane przez karolu15 dnia 03-06-2012 11:12
#8

No ok :D
spróbuje kiedyś wsadzić generator jak silnik będzie miał wiecej przebiegu (ma 14tyś.)
Dziękuje za odpowiedzi, temat raczej do zamknięcia, chyba, że ktoś coś jeszcze doda :)

Dodane przez hansrpg dnia 03-06-2012 11:21
#9

karolu15 napisał/a:
zwykła benzyna Pb posiada 95 lub 98 oktan, wodór posiada 130 oktan co jest bardziej żrące.


Liczba oktanowa określa zawartość okto-cośtam w paliwie, jest to dodatek który spowalnia prędkość spalania tak by nie doszło do spalania stukowego (odsyłam do wikipedii) nie odpowiada ona za energię spalania (chociaż to od tej energii zależy ile rafinerie dają dodatku). Zapewne wartość 130 wyczytałeś pod pierwszym adresem znalezionym w google po wpisaniu "liczba oktanowa wodoru" więc zwróć tam uwagę na ciepło spalania blisko 3 razy większe niż w benzynie. Wartość 130 jest określona sztucznie dla porównania parametrów, więc nie można jej traktować jako "wyznacznik mocy paliwa" jak wiele osób błędnie to czyni.

ale jeśli takie generatory działają w silnikach (silniki są odporniejsze i lepiej skonstruowane z lepszych metali) np. o pojemności 1900ccmi jest oszczędność w granicy 15-20% to myślę, że w motorku o pojemności 50ccm czy 72ccm mogłobysię zaoszczędzić. Co myślicie o tym?


Wodór napędza auta z silnikiem przystosowanym do tego rodzaju napędu Jak do starego poldka czy maluszka podłączysz tą instalację (nawet jak by miała odpowiednią wydajność) to silnik padnie szybciej niż zdążysz powiedzieć "o kurde, po co mi to było" , podobnie będzie z twoim silnikiem konstrukcyjnie nie przystosowanym do tego rodzaju zasilania. A co do oszczędności na paliwie - przy spalaniu porównywalnym do zapalniczki to musiałbyś nakręcić dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugie tysiące bezawaryjnej jazdy bo koszt się zwrócił, nie mówiąc już o oszczędnościach na paliwie.

Edytowane przez hansrpg dnia 03-06-2012 11:22

Dodane przez kuba dnia 03-06-2012 11:56
#10

ja może jak mi się nie odechce, to w wakacje zrobię z termosu jakiegoś lub słoika, tylko jakich można stosować zamiast wodorotlenku potasu, bo widziałem na filmiku opakowanie z KOH. A może KOH idzie kupić w sklepie??

Dodane przez hansrpg dnia 03-06-2012 12:18
#11

Wodorotlenek wapnia NaOH to składnik środka do udrażniania rur tzw kret, właściwości do wodorotlenku potasu są dość podobne, więc jak się uprzesz to i na tym można.

Dodane przez kuba dnia 03-06-2012 12:33
#12

wodorotlenek potasu nie jest mniej żrący?? Kret to moim zdaniem deko za bardzo niebezpieczny jest czy może podobnie jak KOH?? Ewentualnie może z neta zamówię, bo znalazłem na allegro. Tą lekcję o wodorotlenkach chyba przegapiłem akurat xD

Dodane przez kew dnia 03-06-2012 12:58
#13

z kreta z kumplami to już dawno wodór robiliśmy xD mam aparaturkę z płuczką w domu niedawno robiłem ;D a co do generatora to sam z bratem robiłem. Chyba będzie trzeba dać cieńsze uszczelki aby zmniejszyć amperaż.

Dodane przez infermus dnia 03-06-2012 13:19
#14

Tak to czytam od początku do końca i normalnie czarna magia XD

Dodane przez hansrpg dnia 03-06-2012 13:27
#15

NaOH jest łagodniejsze niż KOH więc bez obawy. Zwracam uwagę że kret to nie tylko jeden składnik, ale też i wypełniacze, więc stężenie nie jest powalające, no ale poparzyć zawsze się można.

Dodane przez Ryland dnia 03-06-2012 14:29
#16

Bawiłem się w coś podobnego robiąc prezentacje na pokazy fizyczne. Moim doświadczeniem była "zimna fuzja", można sobie o tym poczytać w internecie. Wszystko opierało się na podobnej zasadzie działania.
Roztwór który wykorzystywałem to wodorowęglan sodu rozpuszczony w wodzie destylowanej, jako elektrody służyły siatka ze stali nierdzewnej i elektroda wolframowa. Całość była zasilana wyprostowanym napięciem puszczanym przez autotransformator.
Całość banalna do złożenia. Ja jednak nie zajmowałem się wodorem który powstawał podczas elektrolizy ale plazmą która powstawała wewnątrz "reaktora".

Każdy może bez problemu takie coś zbudować w domu, ale czy jest sens?

Dodane przez karolu15 dnia 03-06-2012 14:53
#17

Pomysł przyszedł mi od sąsiada, który zakładał właśnie coś takie do golfa ii w 1.6 diesel, do teraz mu to działa. Silnik
pracuje ładnie na wodorze jak i bez niego. Tylko zastanawiam się, czy nie pojawi mu się rdza?

Dodane przez kew dnia 03-06-2012 21:34
#18

gdzie ta rdza? na blaszkach? pewnie że się pojawi ale tługo będą dobre;D później można wymienić;P

Dodane przez karolu15 dnia 05-06-2012 20:30
#19

rdza na generatorze napewno się pojawi po jakimś czsie ale to się czyści, tylko chodzi mi o rdze w dolocie

Dodane przez kew dnia 06-06-2012 14:55
#20

nie powinna sie pojawic

Dodane przez karolu15 dnia 07-06-2012 10:36
#21

a czy to będzie działało w Dieslu?

Dodane przez hansrpg dnia 09-06-2012 17:07
#22

Tak. Kolega ma Smarta ropniaka plus wodór, jednak jest to dodatek do ropy a nie jej alternatywa.

Dodane przez karolu15 dnia 10-06-2012 13:15
#23

a czy gdybym pokombinował, pojechałbym na samym generatorze, odpalając z początku benzyną i załączyć wodór?

Dodane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 13:51
#24

Nie wiesz o czym mówisz...

Dodane przez karolu15 dnia 10-06-2012 19:13
#25

wiem o czym mówie :happyorange:
tylko nie mówie o generatorze z allegro za 250zł :zniesmaczony:

Dodane przez kuba dnia 10-06-2012 19:25
#26

ja dziś taką czystą prowizorkę ze słoika i aku słabego z kinga zrobiłem tak spontanicznie, wodoru dość dużo się wytwarza z pełnego słoika wody z 4 nakrętkami kreta, jak go się podpali to cały czas ogień idzie, ale słoik to gorący tak, że szok, nie idzie go utrzymać bez rękawiczek, filmik wrzucę, jak mi kumpel go prześle

Edytowane przez kuba dnia 10-06-2012 19:28

Dodane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 19:55
#27

Chcesz odpalać diesla na benzynie ? Poczytaj o tego skutkach, dopiero wtedy będziesz wiedział o czym mówisz.

Dodane przez karolu15 dnia 10-06-2012 20:13
#28

pawelka23 nie chodzi mi o to, chodzi mi o paleniu takiego skuterka na benzynie a później dołączeniu generatora
i sprawdzeniu czy będzie działał na samym wodorze.


Nie chcę zakładać nowego tematu a nigdzie nie moge znaleźć, czy jak zakładamy nowy tłok i cylinder i zdejmujemy głowicę
to w jakiej pozycji ma być ustawiony tłok? Czy to obojętne?


// Przy ZDEJMOWANIU obojętnie, przy ZAKŁADANIU juz nie. A jeśli chodzi o tego diesla, to sory za nieporozumienie - p23

Edytowane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 20:25

Dodane przez kuba dnia 10-06-2012 20:24
#29

od tego są szybkie pytania albo shoutbox, ma być ustawiona cecha t na magnecie i kreseczki na głowicy muszą się pokrywać

Dodane przez karolu15 dnia 10-06-2012 20:30
#30

a przy ustawianiu zaworów tak samo?

zawór musi być niepodparty, na drugi raz zastosuj się do tego powyżej - p23

Edytowane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 20:33

Dodane przez kuba dnia 10-06-2012 21:23
#31

YouTube Video

http://www.youtub...ature=plcp
tutaj ten filmik, po 50 sekundzie widać, że wodór pali się niewidocznym płomieniem (podpalił zapałkę)

Dodane przez karolu15 dnia 14-06-2012 13:00
#32

Da się z takiego zwykłego silnika wyprowadzić napęd na wał kardana?

Dodane przez kuba dnia 14-06-2012 13:59
#33

szczerze mówiąc gra nie warta świeczki, teoretycznie dałoby się, ale żeby to zrobić to trzeba by się ostro nakombinować

Dodane przez infermus dnia 14-06-2012 20:17
#34

Poza tym wał dużo mocy wytraca