Dodane przez chopper bober dnia 19-07-2012 19:50
#1
Aby złożyć silnik bez błędnie trzeba mieć wszytko przygotowane , i robić to na spokojnie a nie na odpier... Musimy mieć wszystkie części potrzebne do
złożenia silnika.
Na dzień dzisiejszy składamy silnik 110 cm z kigway lk (leike)
- polecam zakup kilku par rękawiczek gumowych dla higieny pracy:)
-bierzemy lewy karter tego typu , wbijamy łożysko skrzyni przez kawałek drewna ( Ja zawsze przy składaniu silników kupuje Polskie łożyska wiadomo są bardziej wytrzymałe i nie chińskie , koszt jednego nowego łożyska to 12zł )
-wkładamy skrzynie biegów ( zębatki muszą być w odpowiedniej kolejności
-wkładamy wał napędowy smarujemy karter sylinkonem i kładziemy uszczelkę ( uwaga wał bardzo ciężko wchodzi za pomocą kawałka drewna wbijamy go do karteru , aby nie uszkodzić go)
- bierzemy prawy karter i nabijamy do niego łożysko skrzyni biegów , i montujemy wałek kopki , smarujemy karter sylinkonem i złanczamy silnik do kupy
- Sprawdzamy dla pewności działalność kopki
-zakładamy kose zmiany biegów i prowadnice zmiany biegów
- zakładamy napęd sprzęgła i zębatki sprzęgła ( UWAGA! pierwsza taka jak by tulejka ma być założona tą cieńszą bardziej stoczoną stroną do łożyska )
- zakładamy kosz sprzęgłowy ( przed motarzem warto wymienić tarczki, ich koszt to 10zł ) bardzo mocno zakręcamy sprzęgło ,
smarujemy sylikonem dekielek i zakręcamy go .
- smarujemy karter sylikonem i kładziemy uszczelkę , a następnie zakładamy dekiel sprzęgła.
- zakładamy zębatkę rozrusznika i łańcuszek a następnie nakładamy magneto na wał dokręcamy bardzo mocno za pomocą ściągacza.
- zakładamy rozrusznik , dokręcamy śrubki i nakładamy łańcuszek rozrusznika
ZAKŁADAMY GÓRĘ SILNIKA.!

- nakręcamy na szpilki cylindra po 2 nakrętki , kontrujemy i wkręcamy do silnika
- nakładamy pierścienie na tłok w odpowiedniej kolejności , zakładamy zabezpieczenie z jednej strony tłoka zakładamy tłok na wał ,
i zakładamy drugie zabezpieczenie i kładziemy uszczelkę pod cylinder , polecam przed wsunięciem tłoka polać go olejem silnikowym aby go nie zrysować i aby lepiej wszedł
UWAGA.! osobiście polecam zakup sportowego tłoka i pierścieni ( sportowy tłok ma płaską powierzchnię u góry , dzięki temu jest większe ciśnienie)
Po prawej sportowy tłok , po lewej zwykły
-zakładamy cylinder polecam go też polać w środku olejem , kładziemy uszczelkę i przykręcamy ślizg łańcuszka rozrządu ( UWAGA.! uważać na pierścienie łatwo je uszkodzić)

- wsuwamy głowicę na szpilki i odrazu bierzemy się za rozrząd , ustawiamy rozrząd tak aby przez dziurę w pokrywie magneta było widać T a zębatka była ustawiona literami do przodu

- kładziemy uszczelki i zakręcamy dekielki

- kładziemy uszczelkę i zakładamy dekiel magneta i dekiel zębatki
Oczywiście przed odpaleniem trzeba wyregulować zawory , jeśli nie wiecie jak to zrobić zajrzyjcie do tego tematu :
http://www.eaglet...post_57368
Ja w dodatku polerowałem dekle boczne co dało niesamowity efekt :)
Efekt końcowy taki :
Poprawiłem zdjęcia.
Edytowane przez Toman94 dnia 19-02-2013 21:47