Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Problem z odpaleniem, komplikacje.
Dodane przez pggrzanka dnia 31-07-2012 20:04
#1
Witam.
Zacznę od początku..
Jakiś czas temu poszła mi uszczelka pomiędzy głowicą a tłumikiem i niestety kupno nowej uszczelki nic nie pomogło.. Wcześniej było widać żeby było coś kombinowane bo były dwie uszczelki podłożone i niestety nie mogłem tego naprawić (kopiłem motor używany). Jeździłem bez uszczelki jakiś czas.
Pewnego dnia pojawił sie problem z odpaleniem kinga, odpala tylko gdy próbuję go odpalić na "popych" przy próbie odpalenia za pomocą startera łapie, ale nie może sie na obroty wkręcić.
Proszę o porady co może byc problemem.
Dodane przez mati95115 dnia 31-07-2012 21:10
#2
gażnik, zawory, rozrzad, świeca sprawdz podstawowe rzeczy :)
Dodane przez Peny dnia 31-07-2012 21:19
#3
Raczej nie to kolanko, niech się eksperci wypowiedzą, bo mi nic na myśl nie przychodzi.
Dodane przez kamil_gs dnia 31-07-2012 21:29
#4
Przede wszystkim to uszczelka głowica-tłumik nie ma nic do odpalania. To co napisał mati to podstawa bez której nawet nie powinno się zaczynać tematu na forum, sprawdź i pisz dalej co się dzieje z łosiem ;)
Dodane przez pggrzanka dnia 31-07-2012 22:46
#5
Ehh.. może to coś pomoże.. Gdy go odpale to czuje ze "cięzko mu" jest.. chodzi tylko gdy wkręce go na obroty, zaś gdy puszcze gaz to od razu gaśnie... Wczesniej miałem problem z uszczelkom gaźnika, nie mogłem jej kupić więc założyłem tylko nową tą gume co w środku jest (oring)..
Świece itp.. sprawdzę jutro :)
Czy możliwe jest żeby przez brak tej uszczelki od tłumnika uszkodził sie tłok itp ?
Edytowane przez pggrzanka dnia 31-07-2012 22:53
Dodane przez kamil_gs dnia 31-07-2012 23:01
#6
nie, wyreguluj powinno pomóc, jak nie to dalej bd myśleć :D
Dodane przez pggrzanka dnia 31-07-2012 23:04
#7
wyregulować gaźnik ?
Dodane przez Luksas dnia 31-07-2012 23:21
#8
No tak! Reguluj i się nie pytaj:p A co rozumiesz przez "ciężko chodzi"? Jakieś tarcie duże? Ciężej kopniak chodzi, szybciej tłok przystaje po zgaszeniu, słychać jakieś szuranie w cylindrze? To wszystko może być ważne jeśli regulacja gaźnika i zaworów nie pomoże... Instrukcje znajdziesz w artykułach.
Dodane przez pggrzanka dnia 01-08-2012 13:14
#9
Pomimo regulacji i tak za każdym razem jak puszcze gaz to gaśnie od razu.. świeca jest ok, a zaworów nie wiem jak ustawić..
Nadal odpala jedynie na popych.. tak jakby za mało prądu miał czy coś.. (akumulator rozładowany z rok temu).
Dodane przez krysiak115 dnia 01-08-2012 13:59
#10
kolego w maju miałem to samo zaczął słabną i coraz gorzej go było można odpalić, powód jeden i celny, zużyte pierścienie tłoka. Teraz przez te pierscienie ucieka ci kompresja i dlatego ci gasnie. kup pierscionki albo udaj sie do serwisu przygotuj sie na koszt w serwisie 100zł, ja zapłaciłem 280zl bo powiedziałem ze chce zestaw 72 ccm.
Dodane przez pggrzanka dnia 01-08-2012 15:16
#11
raczej "szybciej tłok przystaje po zgaszeniu"...
też właśnie czuje ,że to pierścienie..
jak moge spradzic ciśnienie w cylindrze i jakie powinno byc prawidłowe ?
Dodane przez Luki96 dnia 01-08-2012 17:09
#12
Manometrem jedynie ale to droga rzecz jedź gdzieś na warsztat i ci sprawdzą za 10 zeta
Dodane przez pggrzanka dnia 01-08-2012 17:38
#13
Zagadałem ze znajomym, miał kiedyś chopperka wymieniał przy nim cylindry i takie tam i powiedział, że podejmie sie remontu ;p Twierdzi ze trzeba wszystko poustawiać i będzie git ale wydaje mi sie, że to jednak te pierścienie..
Dodane przez pggrzanka dnia 01-08-2012 17:45
#14
Czy da jakoś rade zrobic przełącznik kierunkowskazów ? jest on rozbieralny
Nie pisz posta pod postem Luki96
Edytowane przez Luki96 dnia 01-08-2012 17:53
Dodane przez Luki96 dnia 01-08-2012 17:52
#15
Tak jest rozbieralny ja rozebrałem i naprawiłem :D
Dodane przez pggrzanka dnia 03-08-2012 12:36
#16
Witam. Dzisiaj wykluczyłem wade pierśćieni ponieważ podczas próby odpalenia na popych jest tak duza kompresja ze az koło staje w miejscu :)
Dodane przez krysiak115 dnia 03-08-2012 14:22
#17
właśnie, przez popych sie nie odpala jedynie w ostatecznosci, jezeli nie mozesz odpalic przez kopke to pierscienie masz na złom i tyle nie masz co się łudzić że jest zle poustawiany.
Dodane przez technik_mateusz dnia 04-08-2012 11:24
#18
ja osobiście też nie polecam odpalania "na pych" po czymś takim urwało mi zawór i wybiło dziurę w tłoku.. (zestaw 72)
Dodane przez bikeboy dnia 05-08-2012 13:04
#19
przyjacielu brak mocy i trudność z odpalaniem jest spowodowane podwieszonymi zaworami tzn. brak luzów zaworowych żadna straszna usterka przeczytaj na forum o regulacji jest bardzo dobrze opisana i problem zniknie. pozdrawiam.
Dodane przez pggrzanka dnia 14-08-2012 16:42
#20
poszła uszczelka pomiędzy głowica a cylindrem
Dodane przez sebek96 dnia 14-08-2012 20:26
#21
Nie łapie Ci lewego luftu ? ;) Ja tak miałem w 2t jak mi łapał lewe powietrze, w ogóle inny motor. Czym sprawdzałeś kompresje ? Myślę, że nie palcem bo palcem to sie sprawdza czy dziewczyna ma mokro a nie kompresję :) zrób to co Ci chłopaki radzą a potem załatw manometr i sprawdź ;)
hahahhaha:D
Edytowane przez Toman94 dnia 14-08-2012 20:39
Dodane przez Toman94 dnia 14-08-2012 20:43
#22
Przy odpalaniu na pych(wiadomo silnik 4T) nie jest tak chop siup jak w 2T. Tutaj jednak łańcuszek w dupę dostaje i inne podzespoły.
Kopci z wydechu? Zazwyczaj jak pierścienie są zużyte to olej bierze
Dodane przez sebek96 dnia 14-08-2012 21:18
#23
Dokładnie tak jak mówi
Toman94 w 4t lepiej jest nie odpalać z pychu.. Możesz mieć większe problemy.
off : Tak samo w samochodach na paski klinowe... Nie powinno się odpalać z pychu ;) Rób to co koledzy Ci napisali i napisz co to sie dzieje dalej.
Dodane przez pggrzanka dnia 14-08-2012 22:00
#24
Przecież napisałem, że uszczelka do wymiany.. zamówilem.. po wymianie mam nadzieje, że będzie okej ;p
Tłoka na razie nie ruszałem.. Po prostu podczas rozbiórki zauważyłem ze uszczelka sie nadpaliła i przerwana była.. Więc mam nadzieje, że to było powodem słabej kompresji.
Edytowane przez pggrzanka dnia 14-08-2012 22:07
Dodane przez patryczekk344 dnia 15-08-2012 00:55
#25
4t na łańcuchu można bez problemu odpalać na pych i nic temu się nie dzieje tak dla ścisłości. Jeżeli mamy pasek rozrządu to co i innego bo jest opcja przeskoczenia ale tutaj tego nie ma.
Dodane przez marcin94 dnia 15-08-2012 14:08
#26
Gażnik . Gażnik . Rozkręcic > CALUTKI >WYDMUHAC >KOMPRESOREM >PORZĄDNIE >KAZDĄ CZĘŚC > WSZYSTKIE DYSZE >OTWORKI > SKECIC > chodzi jak nówka i tyle kombinowania . PODKREŚLE PRZEDMUHAC KOMPRESOREM nie ustami ani pompką .