Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Honda NSR 125 by mati429
Dodane przez mati429 dnia 05-10-2012 10:01
#1
Witam wszystkich :happyorange:
Chciałbym wam przedstawić mój motocykl, którym jest Honda NSR 125, dosyć popularny sprzęt :D
Wiec zacznę od krótkiej historii zakupu NSR-ki. Kupiłem ją od kolegi w maju tego roku. Niestety NSR-ka była po małej kolizji, a że byłem w trakcje prawa jazdy, postanowiłem ją odkupić i przygotować do stanu perfekcji :)
Teraz krótki opis danych:
Marka: Honda
Model: NSR
Wersja: JC22 tzw. kocie oczy
Pojemność: 125
Rok: 2002
Jak wiadomo NSR jest wyposażona w silnik dwusówoy, który po przekroczeniu 7tyś obrotów jest "odrzutowcem" :D ponieważ otwiera się zawór wydechowy, co skutkuje wyższym spalaniem. Chłodzony cieczą, jeden cylinder, 6-ścio stopniowa skrzynia biegów, elektroniczny zawór wydechowy, który otwiera się od 7tyś obr.
Teraz rzeczy który zrobiłem:
Komplet nowych opon: CONTINENTAL CONTITWIST SPORT
Kompletny nowy napęd: DID
Wszystkie płyny
Komplet czterech kierunkowskazów: stożkowe carbon
Czerwone paski na ranty felg
Nowa świeca: NGK br9ecs
Osłony setów oraz osłona łańcucha zostały obklejone folią carbon
Specjalne mocowanie pod tablicę rejestracyjną
Przednie żarówki: Revo Xenon 5000k
Żarówki postojowe: White Led
Kompleksowa naprawa owiewek oraz położony na nie nowy lakier, pomalowane również zostały lusterka, wloty powietrza, przednia felga, tarcze hamulcowe, zaciski hamulcowe oraz dyfuzor
Nowe dźwignie hamulca przednie oraz sprzęgła
Białe napisy na oponach
Niebieska szyba racing
Oraz również dużo innych rzeczy których już nie będę wymieniał.
Teraz zdj.
Teraz zmiany który planuję niedługo wykonać:
-Zmienić żarówki przednie
-Wymienić uszczelniacze + olej w lagach
-Malowanie wahacza, osłony wahacza, sprężyny amortyzatora tylnego, ciężarków kierownicy, rączki pasażera
-Naklejki
-Zmiana tarcz licznika + podświetlenia
-Tankpad
-Nowa szyba
-Jeszcze raz malowanie owiewek
-Nowy wkład filtra powietrza
-Nowa fajka
-Zmienić dysze gaźnika
-Wyważenie felg
-Polerka klamek
I zobaczymy jeszcze :D
Co do osiągów nsr jest jeszcze przyblokowana na module(dodam, że jest wyposażona w kilka) i v-max to 150km/h, przyśpieszenie na prawdę jak na 125 jest nieziemskie, spalanie hmm, wysokie do tego dochodzi co 600km olej, jednak pieniądze to nie wszystko, liczy się pasja :D
Dziękuje za przeczytanie, NSR to moje oczko w głowie, po prostu moja miłość :mrgreen:
Dodane przez mati429 dnia 05-10-2012 10:22
#2
KucaQ napisał/a:ale od kiedy 2-suw ma zawory? :U
Zawór nie w tym znaczeniu że w głowicy ja w 4T tylko elektroniczny który otwiera się na reakcję gazu co powoduję, po przekroczeniu 7tyś obr. okno wylotowe się otwiera w większym stopniu przez co NSR więcej pali, ale za to ma "kopa" ;)
Edytowane przez mati429 dnia 05-10-2012 18:45
Dodane przez pmimarek dnia 05-10-2012 10:25
#3
KucaQ Jemu chodziło o inny zawór który przy pewnych obrotach się otwiera i jest tak zwany przepal. Niestety nasze 125 tego nie mają.
Dodane przez kuba dnia 05-10-2012 14:01
#4
piękna nsr, ten olej to ci chodzi mieszankowy, bo chyba nie silnikowy?? Sam bym chętnie polatał taką
Dodane przez mati429 dnia 05-10-2012 14:45
#5
kuba napisał/a:
piękna nsr, ten olej to ci chodzi mieszankowy, bo chyba nie silnikowy?? Sam bym chętnie polatał taką
Jest również olej w silniku do przekładni, a dokładnie do skrzyni biegów.
Silnik jest zalany olejem Motul Transoil expert 10W40, a do mieszanki używam Motul 710 lub Castrol Power Racing, w zależności od sytuacji, bo motul muszę kupować poprzez allegro, a castrola na orlenie kupię, cena ta sama, a Motul znacznie lepszy olej, a niedługo będzie jeszcze ładniejsza :)
Dodane przez Lewand dnia 05-10-2012 14:46
#6
Ładna nsr :D Jeszcze jakieś naklejki hondowskie by się przydały bo troche tak pusto :D
Dodane przez mati429 dnia 05-10-2012 14:48
#7
Lewand napisał/a:
Ładna nsr :D Jeszcze jakieś naklejki hondowskie by się przydały bo troche tak pusto :D
Niedługo bo w listopadzie zaczynam zabawę, także będą i naklejki, bo też uważam że jest pusto :)
Dodane przez Athemis dnia 05-10-2012 15:07
#8
Również brakuje mi tylko naklejek, ale widzę, że wszystko ogarniasz powoli ; )
Świetna jest, ale nie wiem czy bym zniósł ten dźwięk w "ścigaczu".
Dodane przez GuRuMyMaster dnia 05-10-2012 15:32
#9
zacna machina!
Dodane przez Zipp3k dnia 05-10-2012 16:01
#10
Skrzydełka na boczne plastiki by się przydały albo napis Honda. :P KucaQ nie te zawory. :lol:
Jest to zawór wydechowy, który już Ci opisali koledzy wyżej. Dodam od siebie, że w nsrkach jest zablokowany jeśli strzałka nie dochodzi do "HI", jeśli dochodzi to jest gites.
NSRka fajna no i najmniej awaryjne 2t 125. :P
Edytowane przez Zipp3k dnia 05-10-2012 16:04
Dodane przez mati429 dnia 05-10-2012 16:59
#11
Dziękuje wszystkim za miłe słowo :23:
Co do dźwięku to przyzwyczaiłem się, szczerze to mi nigdy nie przeszkadzał, a jeszcze na tym tłumiku co mam jest ok :)
Niedługo ruszam z pracami, powoli wypatruję i zamawiam części :D
Dodane przez infermus dnia 05-10-2012 19:29
#12
Daj fotę wydechu bo tu nie ma. Zawsze mnie to wkurzałe że w 2T te wydechy są takie malutkie
Dodane przez PeeTER dnia 05-10-2012 22:06
#13
Nerka zacna, wizualnie jak już wspominano brakuje oklein. Czekam na filmik :)
Dodane przez szymo_97 dnia 05-10-2012 22:33
#14
infermus, wydechy, czy tłumiki?
Bo wydechy są raczej normalne, a nawet znacznie szersze (dyfuzor).
Same końcówki zazwyczaj są faktycznie mniejsze.
Dodane przez mati429 dnia 05-10-2012 22:43
#15
infermus napisał/a:
Daj fotę wydechu bo tu nie ma.
Proszę Cię bardzo :D
Zdj. kompletnego tłumika:
Tutaj zdj. końcówki w NSR:
Zgodzę się że końcówka jest cienka, ale Gianelli w NSR robi robotę :P
Dodane przez FreeHouse dnia 05-10-2012 22:52
#16
4T do pojemności 250ccm włącznie to śmiech na sali. W tych pojemnościach tylko 2T się liczy... Czterosuwy mogą im ssać wydechy ;)
Dodane przez szymo_97 dnia 06-10-2012 09:28
#17
Tylko pod względem osiągów, bo nawet elastyczność mają gorszą, więc nie wiem czy mogą ssać. :)
Dodane przez infermus dnia 06-10-2012 10:07
#18
Dla mnie maszyny super, ale ten wydech mnie wkurza. Mały
Dodane przez mati429 dnia 06-10-2012 11:00
#19
szymo_97 napisał/a:
Tylko pod względem osiągów, bo nawet elastyczność mają gorszą, więc nie wiem czy mogą ssać. :)
Chodzi Ci o wygodę jazdy, jeżeli tak, to mylisz się, NSR jest bardzo wygodna, idealne zawieszenie, które nie jest sztywne jak to bywa w większości sportowych motocykli, nie odczuwasz dziur, ponieważ jest świetne tłumienie, to samo tyczy się przy hamowaniu, amortyzatory pracują aż miło a dłuższe trasy nie są meczące :happyorange:
infermus napisał/a:
Dla mnie maszyny super, ale ten wydech mnie wkurza. Mały
NSR na żywo nie jest strasznie dużym motocyklem jak to się może wydawać na zdj. wstawiając końcówkę od czterosuwa nie dość, że można pogorszyć osiągi z racji tego że nie jest to końcówka przystosowana do dwusuwa, fakt że końcówka to nie dyfuzor, ale też powoduje wylot tych spalin, bez powodu inżynierowie nie zrobili cienkich wydechów, to załóżmy końcówka od motocykla 600cm3 np. CBR może uchodzić za tzw. "wiejski tuning" a tego bym nie chciał :P
Edytowane przez mati429 dnia 06-10-2012 11:02
Dodane przez infermus dnia 06-10-2012 15:15
#20
No tak ale nie mam dla 2T większych wydechów?
Dodane przez FreeHouse dnia 06-10-2012 16:44
#21
duże wydechy do 2T też istnieją, popatrz np. na crossy 2T, one mają bardzo grube wydechy, jednak wiadomo. Końcówki od enduraska nie wsadzisz do plastika ;)
Dodane przez infermus dnia 06-10-2012 18:04
#22
no tak
Dodane przez damian0939 dnia 09-10-2012 21:25
#23
mati429 to że założysz większy komin nie oznacza że się coś tam pogorszy po prostu zależy jaki komin założysz bo ponoć od bodajże GSX 550 komin bardzo dobrze spisuje się w nsr, a tak na marginesie to od czego masz dyfuzor?
Dodane przez mati429 dnia 26-10-2012 21:46
#24
Zapewne chodzi Ci o końcówkę tłumika z Suzuki GS 500, mi się zbytnio nie podobają, bo widziałem kilka w nsr, co do dyfuzora to jest to gianelli.
I tydzień temu w sobotę miałem poważnego szlifa na NSR, trzeba się przyznać że z własnej głupoty, ale nie ma też tego złego co by na dobre nie wyszło, bo zrealizuję swój projekt. Niedługo ruszam z pracami.
Dodane przez bamboo dnia 28-10-2012 15:30
#25
A co się stało ?
Dodane przez krysiak115 dnia 24-05-2013 11:03
#26
chyba się nie dowiemy
chyba ? w takim razie dostajesz warna !
Edytowane przez kamil_gs dnia 24-05-2013 16:03
Dodane przez Kryniax dnia 24-05-2013 15:09
#27
Chyba odkop lekki :D
Dodane przez mati429 dnia 27-02-2014 12:27
#28
Dawno tu nic nie pisałem także NSRkę na początku 2013 roku rozłożyłem na części pierwsze w celu odświeżenia lakieru na: ramie, wahaczu i innych elementów konstrukcyjnych. Tak to wyglądało:
Wszystko złożyłem i przyszła pora na drugą opcje lakierowanie czyli owiewki, został położony lakier z palety Audi A6 czarna perła :D
NSR aktualnie wygląda tak:
Zrobiłem w niej od ostatniego tu posta:
-Całkowite lakierowanie
-Założenie zestawu do przedniej lampy: Soczewki + Xenon 8000K + ringi CCFL
-Szyba racing czarna z prześwitem
-I oczywiście rzeczy eksploatacyjne typu oleje, klocki itp. i rzeczy o których zapomniałem napisać.
Jeszcze trochę trzeba zrobić ale to już drobiazgi.
Dodane przez sebek96 dnia 28-02-2014 19:26
#29
Tak szczerze, nie podobają mi sie te lampy z przodu... Ale moto ogólnie super ;)
Dodane przez wujek dnia 28-02-2014 20:24
#30
Gdzie można przeglądać te kolory np. tak jak piszesz z palety AUDI ?
Dodane przez mati429 dnia 02-03-2014 19:19
#31
sebek96 napisał/a:
Tak szczerze, nie podobają mi sie te lampy z przodu... Ale moto ogólnie super ;)
Przednia lampa jest jeszcze do dopracowania, ale dzięki xenonowi dużo aut zieżdza mocno do prawej krawędzi drogi, krótko mówiąc kulturka, tym bardziej że trochę jest do góry podniesiony poziom światła. :D
wujek napisał/a:
Gdzie można przeglądać te kolory np. tak jak piszesz z palety AUDI ?
Głównie na samochodzie i według mnie to jest najlepsza opcja lub przeglądasz w katalogu, ale to nie będzie to samo, bo nie widzisz jak ten lakier się prezentuje w całokształcie. Jest też opcja internetu itp. ale to już tylko szczegół, ale nie polecam sugerować się internetem ;)
Dodane przez Kedziorek dnia 04-03-2014 19:35
#32
Jak dla mnie to lampa może byś nawet fajna ta NSR.Ile ci pójdzie V-max :D
Dodane przez mati429 dnia 04-03-2014 23:04
#33
Kedziorek napisał/a:
Jak dla mnie to lampa może byś nawet fajna ta NSR.Ile ci pójdzie V-max :D
Za mało zdecydowanie za mało, tylko 160km/h i około 7 do setki :D
Po dwóch latach opanowana w 100% i przygotowała jak zachowywać się większym motocyklu na drodze ;)
Dodane przez szaraf dnia 05-03-2014 20:33
#34
ładne moto, a lampa kozacka :) naprawde dobra robota!
Dodane przez mati429 dnia 05-03-2014 21:49
#35
szaraf napisał/a:
ładne moto, a lampa kozacka :) naprawde dobra robota!
Dziękóweczka ziomek za dobre słowo :happyorange:
NSR-ka jest na aukcji:
http://tablica.pl...bccf575b5b może jest ktoś z was zainteresowany albo jakiś znajomy to polecajcie bo warto :wink: