Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Poprawa osiągów

Dodane przez karolu15 dnia 01-11-2012 19:39
#1

Witam. Mam taką dziwną i troche prawdziwą teorie gdyby odwrócił nasz króciec ssący, automatycznie odwrócimy gaźnik,
założymy filtr stożkowy. Gdy jedziemy dostajemy jak gdyby turbo do dolotu, ponieważ jak jedziemy to powietrze jest
wpychane do naszego dolotu. Czy to moze poprawić osiągi? Gdyby zamontował do tego taki mini wiatrołap?

Dodane przez Lewand dnia 01-11-2012 19:47
#2

Może lekką różnice w mocy odczujesz ale niezbyt dużą :)

Dodane przez kamil_gs dnia 01-11-2012 19:58
#3

zakładając sam filtr już lepiej wkręca się na obrotu bo ma lepszą przepustowość :)

wydaje mi się ze to nie zda egzaminu bo przy każdej prędkości silnik dostawał bd inną ilość powietrza :)

domyślam się że masz 50ccm i dlatego chcesz coś takiego zrobić, poprawisz osiągi o bardzo dużo to zainwestuj w zestaw 72ccm. Mocy prawie 2x więcej niż 50, przyspieszenie o wiele lepsze, jedzie pod każdą górkę :)

Dodane przez kew dnia 02-11-2012 08:14
#4

też odradzam bawienie się w takie rzeczy xd Pomyśl nad 72 i przełożeniem np 16/48

Dodane przez klemens244 dnia 02-11-2012 10:09
#5

Twoja teoria ma uzasadnienie, gdy masz turbodoładowanie ze sterowaniem elektronicznie wtrysku paliwa. W tym silniku/tak jak w autach/ chodzi o powietrze atmosferyczne, czyli o jego ciśnienie zawarte w barach, czyli o stałe niewymuszone zasysanie powietrza przez gaźnik. Kamil wyjaśnił to b. jasno. Układy dolotowe są skonstruowane tak, ażeby ciśnienie akustyczne /głośność w dB/ nie przekraczała norm. Podobnie rzecz ma się z tłumikami, w PL <96 dB. Wszystkie zasysacze powietrza /kierownice/ są b. dobre przy nadtlenku azotu, gdzie stopień sprężania masz ok. 20-30 bara/atm. in plus NIE DLA NORMALNYCH silników, bo by aluminium rozpierdukowało w zarodku na 100 m. Chcieliśmy swego czasu skonstruować zabawkę jak w filmach. Ale stary mechanik od silników odrzutowych hahaha uratował nam dupy. Ale nie są to możliwości podwórkowe.

Edytowane przez klemens244 dnia 02-11-2012 10:10

Dodane przez kryhson dnia 02-11-2012 17:04
#6

załóż stożek niech Cie złapie deszcz i zmienisz tak jak było wcześniej

Dodane przez karolu15 dnia 03-11-2012 17:40
#7

Chwilke mnie tutaj nie było. Cylinder już daaawno 72ccm :D
kolega wyżej bardzo jasno wyjaśnił i kształcie dolotu, także więcej pytań nie mam, a przełożenie mam 16/38 :)

Dodane przez kew dnia 03-11-2012 17:48
#8

to większą zębatkę na tył ;P

Edytowane przez kew dnia 03-11-2012 17:49

Dodane przez memek dnia 03-11-2012 19:22
#9

chyba mniejszą bo jak dasz większą to będzie miał więcej mocy ale vmax będze mniejszy

Dodane przez kew dnia 04-11-2012 10:39
#10

właśnie myślałem o mocy xD jak v-max to mniejszą

Dodane przez karolu15 dnia 04-11-2012 11:53
#11

Przydałby się 2x cylinder 72ccm :D

Dodane przez kew dnia 04-11-2012 12:04
#12

a nie lepiej 125 ;> ?

Dodane przez karolu15 dnia 04-11-2012 19:47
#13

2 cylindry lepiej by chodziły niż 1 :D