Tytuł: Eaglets Chopper Team :: magnes zamiast filtra oleju

Dodane przez karston dnia 02-11-2012 06:59
#1

Cześć
Właśnie rozpołowiłem silnik /. wysiadła mi popa oleju / jak otworzyłem karter i sprzęgło to na sprzęgle pod dekielkiem tym nitowanym ewentualnie przykręcanym zależy od modelu nazbierało się bardzo dużo opiłków metalu tworząc na tym niby uszczelke. Początkowo myślałem ze to jest guma sparciała, ale nie to są duże ilości opiłków. Zęby uniknąć takich zgromadzeń żelaza itp. pomyślałem ze mógłbym włożyć zamiast filtra oleju - magnez tego typu / http://www.magnes...-2307.html / wymiarami pasowałby w kanał karteru gdzie mamy filtr spustowy oleju ten kwadratowy.
czy mogę zastosować takie rozwiązanie czy ono faktycznie pochłonie większość opiłków, bo ten filtr czy ja wiem czy on jest aż tak potrzebny?/ w koncu jest to filtr spustowy oleju / w magnesie zawsze można nawiercić otwór spustu oleju a myślę ze pochłaniałby duże ilości opiłków. Pozwoliłoby to ograniczyć zapychania się popy oleju tak jak w moim przypadku, - na swobodne docieranie silnika ., co o tym sadzicie

Edytowane przez PeeTER dnia 02-11-2012 10:40

Dodane przez kew dnia 02-11-2012 08:17
#2

polecałbym śrubę spustu oleju z magnesem;P są takie dostępne. Są bardzo praktyczne. Magnes w filtrze mógłby "przytykać";D Śruba, o której mowa wygląda tak http://allegro.pl...19930.html nie wiem na pewno czy ta będzie pasować bo nie pamiętam jaki gwint ale wiesz o co chodzi. I wstawiaj klikane linki. I mały błąd w nazwie tematu ;P

Edytowane przez kew dnia 02-11-2012 08:26

Dodane przez kamil_gs dnia 02-11-2012 08:21
#3

nie pamiętam dokładnie jak wygląda sytuacja w tym miejscu ale wydaje mi sie że ten filtr jest ponad otworami pompy oleju czyli czyści ole przed zaciągnięciem do pompy, zakładając magnez odciąłbyś dopływ.

i odp mi prosze na PW które dostałeś :)

Edytowane przez kamil_gs dnia 02-11-2012 08:21

Dodane przez klemens244 dnia 02-11-2012 10:29
#4

Cześ Karston. Wróciliśmy do p. wyjścia, czyli pompa oleju.
Co do magnesu: zrób jak mówi Kew. W dużej pojemności /miska/ oleju łatwiej wyciągnąć opiłki niż je stale wypłukiwać /Twój pomysł/. Te korki są w wielu samochodach. Twój pomysł jest też b. dobry, ale nadprogramowy.
Czyli już wiemy co było przyczyna spuchnięcia sworznia i po zamianie cylindra szybkie się jego grzania.
Kolejny Twój nowy superpost wnoszący dużo wiedzy na forum. Dlaczego chinole nie wzięli pod uwagę wadliwości swoich pomp, ażeby zastosować Twój magnes ? Bo Oni są nieomylni, jak ich pozostałe mechanizmy. Załóż dodatkowy Dział: "usprawnianie i modyfikacje silników w choperach". Zobaczysz jak chłopaki skonstruują zaraz nowe POLSKIE modyfikacje.

Dodane przez karston dnia 02-11-2012 11:00
#5

Rozpołowiłem silnik znalazłem przyczynę niesprawnej pompy oleju. Jest tak jakiś czas temu zakładając rolkę prowadząca łańcuszek rozrządu w cylindrze - zapomniałem dokręcić śruby. W efekcie, czego rolka wpadła do środka zakleszczyła napinacz rozrządu wyłamała sworzeń rolki napinacza rozrządu tą, co ma te delikatne plastikowe zęby. To spowodowało luz łańcuszka rozrządu i brak prawidłowej pracy pompy - pompa i jej rolka cala. Naprawa ograniczyła się do wymiany zestawu napinacza rozrządu kwestia 30zł. Czekam na części
Brak nie sprawnej pompy spowodował szybkie grzanie się silnika oraz gromadzenie się dużej ilości opiłków metalu pod pokrywą dekielka sprzęgła. Opiłków było tyle ze po otwarciu myślałem ze to jakaś uszczelka z sparciałą gumą, w efekcie, czego łyżeczką trzeba było zbierać opiłki, płukać silnik itd.
Ogółem bardzo dziękuje za pomoc wszystkim z forum

Dodane przez karston dnia 02-11-2012 11:07
#6

sory ale nie umiem robic linków klikanych

Dodane przez kew dnia 02-11-2012 12:43
#7

5 ikonka od lewej pod miejscem na post.