Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Aprilia Red Rose/classic - Zmiana silnika

Dodane przez xznanyx dnia 12-01-2013 20:51
#1

Witam wszystkich bardzo serdecznie i dziękuję za aktywacje konta.
Przechodząc do sedna sprawy, mam okazje kupić Aprilie Red Rose z wymontowanym silnikiem, wszystkie kable itp wiszą, są papiery lecz brakuje tylko silnika. Korzystając z sytuacji najchętniej wsadziłbym tam jakiś 4t lecz nie wiem dokładnie jak to będzie funkcjonowało i jaki silnik wsadzić. Rozmyślałem nad silnikiem takim samym jak wsadzany jest do kingów tylko w wersji 125cc, jest on w miarę tani. Wstawił bym chłodnice itp więc powinien dawać radę. Drugim rozwiązaniem jest wstawienie jakiegoś silnika od suzuki dr 125, cbr 125 i inne lecz są to już trochę większe koszty. I teraz pytanie które najbardziej mnie dręczy: Wstawiając taki silnik będę mógł dalej go na 50 zarejestrować ??? Powiedzmy że diagnostyk jest bardzo miłym panem który nawet nie zwraca uwagi na silnik tylko sprawdza czy hamulce działają. Czekam na wasze propozycje silników i informacje z czym wiąże się jego zmiana.
Mam 16 lat więc nie mogą go zarejestrować normalnie na 125cc ponieważ jeżdżę na kartę motorowerową.

Pozdrawiam serdecznie :))

Dodane przez hansrpg dnia 12-01-2013 21:11
#2

Jak idzie o montaż innego silnika to dochodzi trochę zabawy z elektryką. Do wymainy idzie moduł zapłonowy z oryginalnego na dedykowany do nowego silnika, gaźnik (powiedzmy że założysz stożek to z filtrem nie trzeba kombinować), cewka zapłonowa może pasować ale niewykluczone że do wymiany, podobnie z regulatorem napięcia albo albo. Jak będą pasować wymienione to może być konieczna wymiana końcówek na przewodach elektrycznych, ale to akurat pikuś. Nie pisałem o najważniejszych modyfikacjach czyli uchwyty w ramie tak by silnik się zmieścił oraz zębatka zdawcza była w linii z odbiorczą. Nie wiem też jak będzie z linkami gazu i sprzęgła czy ich długości będą odpowiednie.
To tyle co mi przyszło w pierwszej chwili na myśl.

Dodane przez xznanyx dnia 12-01-2013 21:26
#3

Mam kolegę który ma spawarkę więc z mocowaniami trochę pogłówkujemy i problemu nei powinno być, gorzej będzie z elektryką tak jak mówisz. Jak myślisz warto się pakować w chińskie 125?? Miałem kiedyś crossa z tym silnikiem więc trochę się znam na jego konstrukcji. Praktycznie nie do zajechania tylko z faktu że był to model crossa bez napinacza i gdy spadł łańcuch to było po całym deklu i iskrowniku, lecz przez 2 lata nic z nim nie było mechanicznie. Więc przy jeździe po asfalcie bez większej pracy zawieszenia powinien dawać radę.

Dodane przez xznanyx dnia 12-01-2013 21:54
#4

Z tego co wiem to nawet na tych apkach nie ma podanego nr na silniku. Najbardziej boje się tego spawania itp, bo będzie problem z podnóżkami żeby było miło nogi trzymać a przy okazji mieć dostęp do hamulca i dźwigni zmiany biegów. Pierw muszę pojechać i obejrzeć tą aprillie. Jeśli się będzie nadawała to będziemy myśleć dalej.

Wiecie może ile można km/h mknąć na tej 125 bez dużego obciążania silnika ??

Dodane przez hansrpg dnia 12-01-2013 22:05
#5

Z setkę powinno dać radę, z góry i z wiatrem to może nawet kilka więcej.

Dodane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 22:16
#6

O ile dobrze wiem to instalacja w Aprilce jest 6V.
Tutaj będzie największy kłopot. Generalnie wszystko będziesz musiał zmienić całe podzespoły na 12V, m. in. regulator napiecie, akumulator, przerywacz, wszystkie żarówki, włącznie z kontrolkami i tymi od podświetlenia zegarów.
Odpalić silnik "na krótko" problemu nie będzie. Wystarczy moduł, cewka, gaźnik z danego modelu motocykla i kilka kabli.
Wydaje mi się, że silnik chiński 125cc zmieści się, natomiast może głupio wyglądać, gdyż ten z Apki jest pionowy.

Wspominałeś też m. in. o silnikach z CBR. Chłopie, polecam Ci ten silnik, chociażby z tego powodu, że ja u siebie mam przejechane blisko 60 tyś. km, i na razie póki co został wymieniony jedynie rozrząd i napinacz :P Moc taka jak od nowości, skrzynia chodzi tak jak od nowości nie bierze oleju ani grama :).

Myślę, że koszt znacznie wyższy, bo będziesz musiał też kupić gaźnik podciśnieniowy itp., ale wg. mnie naprawdę warto. Jeżeli dorwiesz taki z przebiegiem poniżej 20 tyś. km to nic nie ma prawa się psuć. :)

Dodane przez xznanyx dnia 12-01-2013 22:16
#7

ohohoo mi to 80 stałe by starczyło bez męczenia. Szkoda że chińczyki nie mają pionowych cylindrów.. Jak sobie wyobrażam jak to by wyglądało to w głowie mam jedną wielką pustą dziurę pod bakiem ;c

Dodane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 22:25
#8

Mają chińczyki pionowe cylindry :)
Np. Romet Zetka 125, Romet Z 125, K 125. Jeszcze chyba jakiś junak miał, jakiś Zipp. Nie pamiętam tych modelów, no ale są, na pewno. :)

Jak dasz odpowiednie przełożenie, polecam 14/38 to będziesz spokojnie leciał 80, na nie za bardzo wysokich obrotach.

Edytowane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 22:26

Dodane przez xznanyx dnia 12-01-2013 22:25
#9

Tylko taki silnik to nie koszt 800zł góra, lecz 1000++ do tego gaźnik i te inne pierdoły to w tym momencie wszystko trochę za wysoko wyjdzie. Na ferie mam zamiar iść do roboty i zarobić około 1000 drugi tysiąc mam i 300 zł ze świąt więc bogaty to ja nie jestem ;) Chyba że kupić zwykłego łosia ale nie przekonuje mnie on zbytnio.

Edytowane przez xznanyx dnia 12-01-2013 22:26

Dodane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 22:27
#10

A jaka cena jest za tą Aprilkę?

Dodane przez xznanyx dnia 12-01-2013 22:27
#11

szymo_97 napisał/a:
Mają chińczyki pionowe cylindry :)
Np. Romet Zetka 125, Romet Z 125, K 125. Jeszcze chyba jakiś junak miał, jakiś Zipp. Nie pamiętam tych modelów, no ale są, na pewno. :)

Jak dasz odpowiednie przełożenie, polecam 14/38 to będziesz spokojnie leciał 80, na nie za bardzo wysokich obrotach.


No właśnie, ale już z częściami nie będzie tak wesoło, nie zamontuję chłodnicy itp.

Za apkę w gazecie pisze 1200zł ale może coś utarguję do 900.

Edytowane przez xznanyx dnia 12-01-2013 22:28

Dodane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 22:28
#12

A tak, masz rację. Ja Ci polecam jednak pozbierać kasę i np. na wakacje kupić. Albo teraz kupić tę ramę bez silnika, pozbierać/zarobić i na wakacje poskładać już solidniej.

Dodane przez xznanyx dnia 12-01-2013 22:33
#13

hehe tylko pragnę tego żeby już po zimie zacząć z rozmachem nowy sezon :) i jestem w stanie nawet " pójść do roboty" byle coś zarobić. Będę dalej myślał, może jakaś okazja będzie na allegro samego silnika to będę patrzał uważnie. Wiecie od której strony leci łańcuch w red rose?

Dodane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 22:36
#14

Po normalnej, tzn. po tej co w łosiu, czyli po lewej.
Z kolei w Red Rose 125 leci po prawej stronie.

Dodane przez xznanyx dnia 12-01-2013 22:55
#15

Ok dzięki. Z tego co widzę to cbr 125 odpada.. sam wtrysk około 500zł nie stać mnei na takie bajery;))

Dodane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 22:57
#16

Ale przecież możesz kupić gaźnik. Cbr od 2007r. w górę były produkowane z wtryskiem, a modele 2004-2007r. były na gaźniku (m. in. moja)

http://allegro.pl...31962.html

nie jest najgorzej :)

Edytowane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 22:58

Dodane przez xznanyx dnia 12-01-2013 23:01
#17

Chyba że coś w tym stylu http://allegro.pl...37659.html i remont ;)

Lub
[url]
http://allegro.pl/honda-cbf-125-silnik-owiewki-i-inne-i2896654572.html[/url]

Kurde tak fajnie pisać a jak przyjdzie robić to pewnie wszystko zacznie się stawać takie trudne ;D

Edytowane przez kamil_gs dnia 12-01-2013 23:03

Dodane przez kamil_gs dnia 12-01-2013 23:02
#18

CBR125 jest na wtrysku i gaźniku, szukaj jeśli cię interesuje tego gaźnikowego :P a tu też ciekawa propozycja : http://allegro.pl...91670.html

Dodane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 23:02
#19

No tak, na pewno :D
Wstawiaj klikane linki na przyszłość.
Robi się to w ten sposób. [url] LINK [/url]
Zaraz Ci poprawię.

Patrz tutaj.
http://allegro.pl...37292.html
W zestawie gaźnik, termostat, jedynie dokupić filtr powietrza, chłodnice, moduł, cewke i można odpalać.
Ten silnik jest o tyle lepszy od podanych przez kamila i ciebie, że jest chłodzony cieczą, ma 6 biegów i ma mniejszy przebieg. Żywotność wszystkie mają podobną, czyli bardzo dobrą.

Edytowane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 23:07

Dodane przez xznanyx dnia 12-01-2013 23:11
#20

Wstawiłem tam powyżej wersję CBF za 900 zł
Takie coś bym wsadził ale by to już przeglądu nie przeszło ahhaha ^^
http://allegro.pl...77162.html

Dodane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 23:14
#21

Poza tym chyba ciężko będzie w ramę wpakować. :)

Dodane przez xznanyx dnia 12-01-2013 23:17
#22

Ale uśmiech na twarzy gdy odpali = bezcenny :) dobra kończymy ten cudowny spam ;D Jutro zadzwonię do gościa żeby przyjadę obejrzeć tą aprilie. Jedno jest pewne po feriach muszę wszystko mieć gotowe do składania ;P ( jestem z dolnośląskiego więc troche czasu jeszcze mam )

Dodane przez szymo_97 dnia 12-01-2013 23:20
#23

No faktycznie, trochę zaśmieciliśmy temat prywatną rozmową.
Jak coś to pisz na Gadu-Gadu 2048153020481530, ale to jutro, bo ja idę spać zaraz. :P

Lubię tak ambitnych ludzi jak ty :)

Dodane przez xznanyx dnia 12-01-2013 23:22
#24

Ok. Dzięki za porady 3majcie się ;)

Dodane przez hansrpg dnia 13-01-2013 13:11
#25

Nadmienię jeszcze o wysokości silnika. Seryjny 2pak jest dość niski i rama jest przystosowana właśnie na niski silnik, wstawiając mu wysoki 4t może się okazać że jest on zbyt wielki i nie mieści się w ramie więc warto wcześniej pomierzyć kilka rzeczy.

Dodane przez xznanyx dnia 13-01-2013 14:28
#26

Jak myślałem w nocy to chiński poziomy 4t tragicznie by nie wyglądał bo gaźnik jest wysunięty do góry i tak jak by on by zastępował miejsce cylindra, lecz rozum mnie kieruje do jakiejś markowej 125 z pionowym cylkiem. We wtorek jadę zobaczyć aprilię jak będzie się nadawała to biorę i będziemy dalej rozmyślać.

Miałby ktoś może wymiary silnika od apki ??? i chińskiej 125?? bo znaleźć nie mogę tego nigdzie.

Jutro jade zobaczyć tą aprilie trzymajcie kciuki :D już nie mogę się doczekać...

Edytowane przez xznanyx dnia 14-01-2013 22:14

Dodane przez xznanyx dnia 15-01-2013 15:54
#27

REFRESH ( żeby było widać że napisałem, bo edytowanie nie pomaga)

Ogólnie się zawiodłem.. przez telefon sprzedający przedstawił mi tą aprilię w dobrym stanie... tymczasem kiedy przyjechałem ujrzałem kupę przyrdzewiałego złomu. Po dodatkowych oględzinach zauważyłem pęknięty spaw przy główce ramy... zrezygnowałem na miejscu ;/ Więc jak na razie porażka ;) bądźmy dobrej myśli że coś znajdę do ferii

Dodane przez szymo_97 dnia 15-01-2013 17:24
#28

Szkoda, bo wyszłoby ciekawie. :(
Ale nic... Zamykam temat, żeby nie przeistoczył się on w dyskusję o czymś zupełnie innym.