Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Problem z przeciekaniem....

Dodane przez smok781 dnia 01-02-2013 13:20
#1

Cześć ostatnio mam problem z motorkiem ponieważ coś cieknie (chyba z misy oleju) tylko jeżeli stanę po dłuższym jeżdżeniu i nie kapie z baku bo sprawdzałem.Jeżeli mogę dołączyć to chciałbym jaki olej lejecie ? Dręczy mnie też akumlator cały czas niby załadowuje go prostownikiem lecz na 2-3 dzień jest już rozładowany tylko gdy pojeżdże nim chwilę to do 1h odpali a później jest martwy.
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Dodane przez DominikWE dnia 01-02-2013 13:27
#2

A dolewałeś wody destylowanej do akumulatora, czy masz bezobsługowy?

Dodane przez Bandyta dnia 01-02-2013 14:04
#3

To wiadome, że olej cieknie tylko po jeżdżeniu bo jest rzadszy niż na silniku zimnym. Pewno pękł Ci karter albo uszkodziła uszczelka. Co do oleju to ja leję Mobil 10w40, ale możesz też inne. Akumulator - pewno nie masz już elektrolitu albo jest po prostu zniszczony w środku (oberwane cele).

Dodane przez kew dnia 01-02-2013 19:10
#4

Akumulator bym wymienił. Najlepiej na żelowy 4Ah 12V mam taki i polecam już ponad pół roku bez ładowania... A co do przecieku to zapewne karter. Jeśli nie masz to radzę zrobić mocowanie dolne silnika, tutaj masz moje ----> http://www.eaglet...oto_id=423 Powodzenia. Jeśli miałbyś jakieś pytania to wal, jestem od pomagania jak d*pa od s*ania.

Edytowane przez kew dnia 01-02-2013 19:12

Dodane przez Hiszpan dnia 01-02-2013 19:28
#5

Po 1 w łosiu nie ma miski olejowej.
po 2 umyj silnik i po jeździe sprawdź z którego miejsca wycieka olej. Jedyna metoda.
3. akumulator? zasiarczony. Koszt takie małego aku jest niski, wiec kup nowy.
4. Zamiast robic dolne mocowanie, lepiej zabezpieczyć silnik przed wibracjami, bo od tego pęka (i tak nie powinien, no ale to chińskie odlewy).

Edytowane przez kew dnia 01-02-2013 19:36

Dodane przez kew dnia 01-02-2013 19:35
#6

Hiszpan, tak się akurat składa, że dolne mocowanie jest właśnie jedną z metod zapobiegania wibracjom. Można także zrobić gumowe podkładki pod śruby mocujące silnik w ramie...

Dodane przez Hiszpan dnia 01-02-2013 19:43
#7

Wiem. Jedno z rozwiazan. Ale mozna to zrobic prosciej. Gumowe podkladki malo Ci dadzą( szybko sie zuzyja- nie sa zaprojektowane do takich celow, juz lepiej tuleje metalowo- gumowe.

Tak na szybkości dla niekumatych:P

Wystarczy lekko rozwiercić mocowania, aby wewnętrzna tulejka osadzila sie w mocowaniu i dać 2 dłuższe osie. (do mocowania tak malego silnika wystarczy nagwintować pręt fi 8 i zabezpieczyć go z dwóch stron nakrętkami samokontrującymi.
4 tulejki m-g - 20zł
Wykonanie 2 osi - 10zł

Wrzucam schemat zrobiony na szybkości:
images45.fotosik.pl/1704/d7e68e94d17ea496med.jpg

Oczywiście lepszym rozwiazaniem byłoby dospawanie tulei, w które wchodzą tuleje metalowo-gumowe (wiem, super składnia) zamiast poszerzania otworow, ale to jest mocowanie 'po kosztach'

Edytowane przez Hiszpan dnia 01-02-2013 19:58

Dodane przez smok781 dnia 06-02-2013 15:34
#8

ok może pomyśle nad tym żelowym aku ale do niego trzeba specjalnego prostownika no nie? popatrze po warsztacie to sprawdze czy nie mam takiego prostownika i porobie zdjęcia motorkowi karter parę zdjęć i wstawie w tym temacie to się naradzimy.

Prostownica jest do wlosów kolego XD //KML_TDU

Edytowane przez KML_TDU dnia 06-02-2013 15:43

Dodane przez KML_TDU dnia 06-02-2013 15:56
#9

Co do wycieku tojesli masz szczęście to zużyly się tylko simmeringi (na wałku zdawczym i na wałku zmiany biegów) ale raczej bym na to nie liczył, prawdopodobnie pękł karter (podłużnie pękł przy lewym mocowaniu silnika) jeśli pękneło to najlepiej będzie wymienić karter (trzeba tylko uważać zeby kupić dokładnie taki sam bo mogą być problemy z doborem lożysk), jak juz uporasz sie z peknieciem to najlepiej i najprosciej wyjdzie dorobić dolne mocowanie silnika (od spodu są przygotowane fabrycznie 4 otwory na ktorych silnik siedział np. w crossach).

szymo_97

Dla swojej obrony dodam że u mnie na Śląsku funcjonuje pęknoł :D //KML_TDU

Na forum używamy języka ogólnonarodowego, a nie ślunskiego :D

Edytowane przez szymo_97 dnia 07-02-2013 20:59

Dodane przez smok781 dnia 06-02-2013 17:17
#10

porobiłem trochę zdjęć i i nie widze żadnych pęknięć ale ja chyba jestem tępy bo raczej (na pewno nie wiem jak wygląda karter) więc wrzucam kilka foto aha i jeszcze amory zaczynają rdzewieć i może mi ktoś sprzeda tipa na takie rdzawe kropeczki aha i zrobiłem zdjęcie łańcucha i nie wiem czy jest dobrze napięty i gdzie są te naciągacze (*CENZURA* ze mnie :) ) od niedawna nie mam taty więc teraz musze sobie ze wszystkim radzić sam a oto link http://www.fotosi...29447.html

Dodane przez kamil_gs dnia 06-02-2013 17:22
#11

karter jest pod tymi pokrywami, żeby sprawdzić czy nie pękł odkręć pokrywkę zębatki zdawczej (ta w silniku) i zobacz czy w jej okolicach nie ma pęknięcia ;) łańcuch wydaje się dobrze napięty, najważniejsze aby po naciśnięciu go nie wychlał się za bardzo, tak na wyczucie trzeba, trudno to wytłumaczyć :P

Dodane przez smok781 dnia 06-02-2013 17:49
#12

kamil_gs napisał/a:
karter jest pod tymi pokrywami, żeby sprawdzić czy nie pękł odkręć pokrywkę zębatki zdawczej (ta w silniku) i zobacz czy w jej okolicach nie ma pęknięcia ;) łańcuch wydaje się dobrze napięty, najważniejsze aby po naciśnięciu go nie wychlał się za bardzo, tak na wyczucie trzeba, trudno to wytłumaczyć :P

gdzie jest zębatka zdawcza i gdzie jest i jak poodkręcam to niczego nie spieprze? aha i jeszcze jedno jak(czym) czyścić ten filtr powietrza
http://motor-x.pl...ony,p.html

Dodane przez kurzac dnia 06-02-2013 17:53
#13

zębatka zdawcza jest od razu za tą przykrywką . a ten filtr to przedmuchac kompresorem ( Odlecą te drobne kamyczki i piasek z siateczki .)

Edytowane przez kurzac dnia 06-02-2013 17:57

Dodane przez smok781 dnia 06-02-2013 17:55
#14

tą co jest przykręcona 4 śrubami?

Dodane przez kurzac dnia 06-02-2013 17:58
#15

http://www.fotosi...29447.html

ta po prawej stronie . ;p

Dodane przez KML_TDU dnia 06-02-2013 17:58
#16

Zębatka zdawcza to ta która przenosi napęd z silniak na lańcuch i dalej na koło, znajduje sie ona pod ta małą pokrywką spod ktorej wychodzi lańcuch (pokrywka przykrecona na 2 śruby) jesli odkrecisz tylko tą małą to nic nie zepsujesz (no chyba że zerwiesz gwinty ale to już trzeba mec naprawdę pecha). A filtra tego jako tako sie nie da czyscić choc ja je czyszczę, trzeba go zdemontowac i potem bierzaca ciepla woda szczoteczka i dużo czasu, ewentualnie jeśli jest tylko zakurzony to mozesz go przedmuchac sprężonym powietrzem.

Dodane przez smok781 dnia 07-02-2013 17:50
#17

ok to jeszcze rzućcie okiem czy tu nie brakuje jakichś śrub http://www.fotosi...a4296.html

Edytowane przez kew dnia 07-02-2013 17:54

Dodane przez KML_TDU dnia 07-02-2013 17:53
#18

Tutaj wlasnie przykręcisz dolne mocowanie

Dodane przez smok781 dnia 07-02-2013 18:21
#19

czyli nie obędzie się bez spawania? aha i jeśli jesteś moderatorem up@ to np dla tych bardziej ciemnych moglibyśmy założyć kanał na YT i wrzucać filmik prezentujące np jakieś naprawy czy tipy do kingów?

Dodane przez kurzac dnia 07-02-2013 18:23
#20

musisz niestety dospawać blaszki do ramy jeżeli chcesz mieć mocowanie silnika . I z tym Youtube do niezły pomysł ;d .Założył by jakiś moderator kanał na YT i by się wrzucało poradniki ;d

Dodane przez kew dnia 07-02-2013 19:01
#21

smok był już w jakimś temacie niedawno pomysł o wrzucaniu filmików ale nie że jakiś osobny kanał, tylko że ten kto wrzuci to daje film w temacie na forum;P ale jakby zrobić taki kanał i dać hasło w kręgu adminów i wrzucać tam to czemu nie;P można by także jakieś informacje zamieszczać w formie filmików xd

Edytowane przez kew dnia 07-02-2013 19:02

Dodane przez smok781 dnia 07-02-2013 19:04
#22

no bo dla takich ciemnot jak ja to jest ciężko z opisami i fotkami
raczej filmy lepiej łapie. i może głupie pytanie ale czy do tej podstawki silnika trzeba go wyjmować. i jak ją przyspawać równolegle do silnika czy wygiąć go do góry?

Dodane przez kurzac dnia 07-02-2013 19:11
#23

http://www.eaglet...oto_id=423

Link do zdjęcia z mocowaniem ;p Akurat użyczyłem sobie zdjęcia Kew ;d

Dodane przez KML_TDU dnia 07-02-2013 19:13
#24

Najlepiej uciac na odpowiednią dlugośc plaskownik, nawiercić dziury przykrecic do silnika (w ramie) i wtedy będziesz widziec gdzie polożyć spawy.
A co do filmików pomysł dobry tylko pewnie i tak nic nikt nie nagra bo jak się walczy ze skrzynią itp. to nagrywanie filmu to ostatnie co nam przychodzi do glowy XD

Dodane przez smok781 dnia 07-02-2013 19:15
#25

1.czyli silnik trzeba wyciągnąć?
2.nazwa kanału na Yt to mogłoby być EAGLETSOFFICIALHELP ;D
oj tam oj tam kilka cięć i innym można ułatwić życie np: z tą skrzynią biegów

Edytowane przez smok781 dnia 07-02-2013 19:17

Dodane przez kurzac dnia 07-02-2013 19:15
#26

No może zawsze ktoś cos tam nagra albo chociaż zdjęcia cyknie co jest czeste i wtedy można zrobić sklejke ;)



Edit . Silnik nie konieczne trzeba wyciągać .

Edytowane przez kurzac dnia 07-02-2013 19:17

Dodane przez KML_TDU dnia 07-02-2013 19:34
#27

Silnika nie wyciagaj.

Dodane przez smok781 dnia 07-02-2013 19:35
#28

up@robiłeś to?
widze na zdjęciu że masz h4 sam robiłeś czy elektryk?

Dodane przez kurzac dnia 07-02-2013 19:36
#29

do kogo to czy ma h4 ;d ?

Dodane przez smok781 dnia 07-02-2013 19:39
#30

do ciebie

Dodane przez kurzac dnia 07-02-2013 19:40
#31

to już na gg mi napisz z takimi sprawami nie bedziemy spamować ;d

Dodane przez KML_TDU dnia 07-02-2013 19:40
#32

Jak do mnie to robilem sobie mocowanie i działa XD
A co do H4 to też mam i sam robilem.

Dodane przez kamil_gs dnia 07-02-2013 19:42
#33

a co do tych filmików to po co robić coś co juz jest na YT. Wystarczy tylko poszukać...

Dodane przez smok781 dnia 07-02-2013 19:52
#34

no właśnie po to żeby nie szukać
co to są stickerbomb i czy diody led można montować np:pod oświetlenie tablicy rej.
aha zdjąłem ten dekielek i to wygląda tak http://www.fotosi...84439.html
na zdjęciach są zaznaczone pewne elementy o których nic nie wiem

Edytowane przez smok781 dnia 08-02-2013 17:58