Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Brak ładowania, nowy iskrownik

Dodane przez MrJaro2 dnia 15-05-2013 11:17
#1

Nie miałem wcześniej łądowania, na forum doradzono mi żeby kupić nowy iskrownik, kupiłem i co? I jest dokłądnie tak samo jak na starym iskrownku, światła sie ledwo co tlą, akumulatora wgl nie ładuje. W czym może być problem? Już nie mam siły do tego złomu..

Dodane przez kamil_gs dnia 15-05-2013 15:26
#2

kupiłeś taki sam stator czy może inna liczba cewek lub niemasowe ?

Dodane przez MrJaro2 dnia 15-05-2013 15:42
#3

Regulator sprawny, iskrownik kupiłem IDENTYCZNY jak był wcześniej. Może coś z tymi kablami rzeczywiście, bo raczej nie wydaje mi się żeby iskrownik był niedobry.

Dodane przez MrJaro2 dnia 15-05-2013 22:41
#4

Jakieś propozycje, co sie mogło stać?

Dodane przez KML_TDU dnia 15-05-2013 22:57
#5

Akurat podłączenie zóltego i bialego (albo czasem dwóch żółtych) kabli nie ma większego znaczenia bo oba i tak idą w jedne miejsce. Sprawdż czy masz dobrą masę na silniku, najlepiej podciagnij do silnika kabelek z "-" akuma.

Dodane przez KML_TDU dnia 16-05-2013 00:33
#6

Szymon, raczej nie miałeś dobrego styku na tych kablach i jak je ruszyleś to zaczęło działać, z cewki ładowania/świetlnej wychodzi kabel który rozdziela się na 2, jeden leci do reglera i po wyprostowaniu sluzy tylko do ładowania akuma a drugi leci na światła, co nie zmienia faktu że obie gałezie są zasilane z tego samego źródla więc nie ma znaczenia czy zepniemy biały z białym i żólty z żóltym czy biały z żółtym i żółty z białym.
Są w sprzedaży iskrowniki w których oba kable są żołte (silniki 125 mają tak seryjnie) bo nie ma znaczenia jak je podepniemy.

Dodane przez MrJaro2 dnia 16-05-2013 15:31
#7

Światła się tlą jak dopiero co zgaszona świeczka, znaczy zarówka z przodu bo z tyłu wgl prawie nie świeci (z tyłu mam przerobione na ledówkę) niezależnie czy łoś chodzi na wolnych czy na maksymalnych obrotach, mam też światła zasilane z aku i jak je włączam wszystko świeci jak trzeba ale logicznie myśląc skoro nie ma ładowania nie da sie jeździć na tych światłach bo akumulator pada po dwóch kilometrach, tak więc jak stwierdził mój kumpel "jestem w dupie" :)

Dodane przez MrJaro2 dnia 16-05-2013 17:31
#8

Nowe info ;) Jeździłem kiniem, zrobiłem tylko 10 km bo strasznie wieje u mnie. Akumualto był padnięty do praktycznie do zera, tylko troche sie wskzówka podniosła po właczeniu stacyjki, po ok 10 przejechanych kilometrach aku sie podładował, gdy zgasiłem kinga po jeździe odpalił na rozrusznik normalnie jednak po ok pól godziny postoju już nie miał siły go ukręcić, a świateł jak nie było tak nie ma, tlą się tylko ledwo co. Czy po takiej trasie (10km) powinien bardziej naładować aku czy to jest normalne? Jeśli dobrze go podładował to tylko jest problem ze światłami. Podkreślam, że aku było prawie całkowicie wyładowane i teraz już nie zapali na rozrusznik jednak powoli kręci znaczy że akumulator się sporo podładował.

Dodane przez MrJaro2 dnia 16-05-2013 20:30
#9

Odnawiam.

Dodane przez KML_TDU dnia 17-05-2013 01:02
#10

Obstawiam prawdopodobnie padniete aku (mogl się wygotowac elektorlit, otwórz go i zobacz czy jest w srodku jakiś płyn jak nie ma to sprobuj uzupełnić wodą destylowana choć moze już być za póżno) co mogl spowodować padnięty regler. Najlepiej będzie jak weżniesz multimetr i zmierzysz napiecie na akumie na i stacyjce w pozycji OFF, potem na wyłaczonym silniku i stacyjce na ON i napięcie lądowania jak silnik pracuje na wolnych i na wysokich obrotach.

Dodane przez klemens244 dnia 17-05-2013 07:41
#11

Podłącz szeregowo amperomierz w układ: "+" aku - amperomierz - "+" na czerwny kabel na instalacje z przekaźnikiem rozrusznika:
1. Stacyjka OFF, musisz mieć ZERO Amper
2. Stacyjka ON, 0,2-0,28 A, w zależności w jakiej pozycji masz przełącznik aku/światła. Ten prąd pobierają kontrolki "N" oraz inne jak rozbudowałeś układ elektryczny
Możesz mieć nieplanowany upływ prądu na masę. To CI wskaże problem /jeżeli masz/.
3. Starym aku /u mnie/ nie trzymał pojemności. To też powód
4. Stacyjka OFF-podaj nam napięcie aku woltomierzem/podłączenie równoległe/.
5. Stacyjka ON, bieg jałowy. Jakie napięcie, ile Volt ?
6. Stacyjka ON, obroty średnie i duże. Jakie napięcie, ile Volt ?
Tak jak pisze wyżej KMD.
To jest BARDZO WAŻNE. TE SZEŚĆ w/w punktów. Podaj dane w punktach. Ułatwi to bardzo diagnozę znalezienia zaistniałego problemu.

Dodane przez MrJaro2 dnia 17-05-2013 13:15
#12

Panowie ale mi w tej chwili nie chodzi o akumulator. Światła te z "silnika" powinny być nawet na odpiętym akumulatorze przecież, tak? I im większe obroty tym mocniej świecą a one wgl nie świecą, tylko sie ledwo tlą.

Dodane przez MrJaro2 dnia 17-05-2013 15:41
#13

Regulator jest dobrze podłączony, tak samo jak był zawsze.

Dodane przez klemens244 dnia 17-05-2013 22:06
#14

Od marca bujasz się z tym tematem. Stwierdzasz oczywisty fakt. Jak zdecydujesz sie odpowiedzieć na w/w pytania to napisz, bo tu raczej kasy nikt nie bierze za pomoc /z dwoma wyjątkami/. Ale najperw naładuj aku zanim zrobisz pomiary. To ważne. Dzięki tym odpowiedziom wiadomo będzie, gdzie tkwi problem. Aha, nie skracaj=spłycaj tematów swoją oczywistą odpowiedzią. To Twoja hulajnoga. Moja jest perfekt /na razie/ po chinolskiej kolejnej bzdurnej techno;ogii.

Dodane przez KML_TDU dnia 17-05-2013 22:28
#15

U mnie gdy wygotowal mi się elektrolit to regler próbował ładować akum i caly prąd z cewki przekazywal na niego więc światła mi też nie dzialały, sprawdź akum wedlug mnie na 99% nie będziesz mial elektrolitu.

Dodane przez MrJaro2 dnia 17-05-2013 22:32
#16

Ale mi akumulator ładuje, tylko tych świateł nie ma. Dzisiaj zjarało wszystkie żarówki więc nie mam jak sprawdzić..*CENZURA*..

Szymon to po jaką cholerę zakładałbym ten temat? Dla beki? To chyba logiczne, że gdy zakładam temat chcę uzyskać jakąś pomoc od forumowiczów ale sam przykłądam się najbardziej aby zdiagnozować i usunąć problem.

Scaliłem//KML_TDU

Edytowane przez KML_TDU dnia 17-05-2013 23:23

Dodane przez KML_TDU dnia 17-05-2013 23:27
#17

I co z tego ze ładuje skoro nie umie naładować, pisałeś wcześniej ze nawet po jeździe akum trzymał Ci max 1/2 godziny więc z łaski swojej wyciagnij go otwórz i zobacz czy masz elektrolit, jeśli masz i jesteś pewien że akum jest 100% sprawny to pomierz napiecia tak jak pisał Ci Klemens i ja póki tego nie zrobisz nie licz na dalszą pomoc. A jeśli taka forma pomocy Ci nie odpowiada to zawieź go do elektryka.

Dodane przez klemens244 dnia 18-05-2013 01:12
#18

Fakt. Słuchaj tu są zdania ludzi z całej Polski, którzy zęby własne zjedli w wyspecjalizowanych warsztatach motocyklowych, jako mechanicy, elektrycy, ludzie po Technikach Mechatronicznych i Politechnikach: SiMR /Samochody i Maszyny Robocze/, piszący na forach typu Ścigacz.pl pod różnymi nick'ami. Nie bądź beton, tylko wyciągaj wnioski i RÓB to co Ci mówią juz "Bezzębni". Piszesz, że walczysz i przykładasz sie sam. O.K., bo o to chodzi. Ty masz być SPECJALISTĄ, a nie podwórko mówi Ci o "logice". Zrób kuźwa to co masz "zlecone",a wnioski wyciagnij SAM, ale później. Jak będziesz juz na trasie. W sumie dotyczyć powinno to wszystkich biker'ów w Polsce i w Europie. ACHTUNG ! Nie dotyczy Chin.

Dodane przez BoloKarol dnia 03-04-2014 19:11
#19

Mam taki sam problem myślałem, że to regel ale wymiana na nowy nic nie dała. Co zrobić ??