Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Luz na mocowaniu wahacza?
Dodane przez filuuu dnia 14-06-2013 08:10
#1
Witam,
Od paru dni słyszłę przy ostrych zakretach stuki(pojedyncze stukniecie), ostatecznie okazało się, że na jednym z mocowań wahacza jest luz ktory to stukanie powoduje (luz ok 1-2 mm).
Pytanie moje brzmi - wybilo sie cos? Rozkrecilo? Wypadlo ze srodka?
Zamieszczam fote

Dodane przez Toman94 dnia 14-06-2013 08:32
#2
Spróbuj dokręcić,kumpel miał luz bo mi się odkręciła,dokręciłem mu i za pare dni pękła z dwóch stron. Nie było ani gwintu,ani łebka
Dodane przez filuuu dnia 14-06-2013 09:22
#3
Skrecone jest dobrze, poszukam zatem tulei - dzieki KucaQ - leci "pomogl"
hm
dam to raczej sam wymienić co? mechanikiem nie jestem.. macie może jakieś rady do tego? :P
Edytowane przez filuuu dnia 14-06-2013 09:38
Dodane przez Damian8907 dnia 14-06-2013 10:48
#4
Czy dasz radę to się okaże. Ja ze swego nie mogłem śruby wybić dopiero gwintem wyciągnąłem hehe
Jeżeli tuleję zapiecze a w 90% tak jest (po prostu fizyka) no to od tak jej nie wyciągniesz. Najlepiej byłoby ją wyprasować na prasie ale wiadomo ze mało kto taką posiada. Pozostaje młotek i wybijak ale bez odpowiedniej wprawy mozna sobie biedy narobić. Narobi się zadziorów na ściance wahacza i bez pilnika sie nie obejdzie.
Nie łam się jednak jest sposób i to bardzo dobry... potrzebujesz do niego:
*nasadkę klucza na śrubę taką zeby zmieściła się w niej tulejka
tłumaczę i objaśniam hehe jeżeli średnica tulejki wynosi 25 mm bo w tym wypadku chyba tak jest to potrzebujesz nasadkę klucza co najmniej 26
* śrubę, która na grubość przejdzie przez nasadkę i otwór w tulejce oraz długości większej niż nasadka klucza i tulejka i nakrędka którą zakręcisz tę śrube
* parę podkładek
przesadzasz śrubę przez tulejkę, która siedzi w wahaczu (najlepiej dać jeszcze podkładkę), potem na śrubę nakładasz nasadkę tak by strona z otworem sześciokątnym była od strony tulei potem zakładasz podkładkę i nakrętkę. Skręcasz śrubę tak by tulejkę wciągnęło do nasadki klucza.
Tak domowym sposobem "Wyprasowuje się tulejki"
tulejki ostatnio kupiłem w sklepie za 8 zł sztuka... nie oplaca sie zamawiać z allegro
Chociaż patrząc na zdjęcie to widzę ze ta tulejka to może jednak chyba sama wypaść hehe
Edytowane przez Damian8907 dnia 14-06-2013 10:57
Dodane przez filuuu dnia 14-06-2013 11:11
#5
Ok to wtedy warsztat, nie mam takich sprzetow ani umiejetnosci, zauwazylem tez inna niepokojaca rzecz - to stukanie powoduje tez tylnie kolo - ze strony gdzie jest zebatka jest luźne?! tam tez jest jakas tuleja czy łożysko czy cos? Od strony hamulca kolo siedzi ciasno ale po drugiej stronie jest luz tez ok 1 mm, tez mi to stuka... :(
Dodane przez Damian8907 dnia 14-06-2013 11:23
#6
Może być ze łożysko poszło na kole...
Zapamietaj sobie jedna ważną sprawę w mechanice... jeden luz powoduje szybsze zużywanie się następnych części i tworzenie się nowych luzów. powinieneś więc słuchać i doglądać swojej maszyny. Ona sama ci powie kiedy będzie coś nie tak, każde pukanie stukanie powinno Cię zainteresować. przeglądy co jakiś czas czy nie ma luzów czy jest olej itd a posłuży ci długi długi czas
Edytowane przez Damian8907 dnia 14-06-2013 11:30
Dodane przez filuuu dnia 14-06-2013 11:39
#7
Stukac zaczelo praktycznie 24h temu, robie swoim Gw dziennie ok 50km, teraz jestem w pracy i musze wrocic jakies 25km jeszcze.. odstawiam go na widelki i szukam dobrego serwisu w trojmiescie. eh