Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Pare pytań :)
Dodane przez zakrzu dnia 30-06-2013 10:51
#1
Witam, jestem od niedawna posiadaczem aprili classic 50 i mam parę pytań dotyczących tego motoroweru.
1. czy skrzynia biegów i reszta silnika ma wspólne smarowanie czy oddzielne, a jak tak to które wlewy są od czego?
2. czy można zmodyfikować lub dokupić coś do tłumika dla lepszego brzmienia?
Dodane przez szymo_97 dnia 30-06-2013 13:27
#2
1. Jak w każdym 2t. Czyli smarowanie wału i cylindra jest mieszanką, a sprzęgła i skrzyni biegów osobnym olejem.
Świetnie przedstawia to ta animacja:
2. Nie zmienisz zbytnio dźwięku 2t. Radziłbym Ci nie szperać przy wydechu w dwusuwie, bo tylko możesz zmniejszyć osiągi.
On i tak będzie pierdział i nie będzie basowy.
Od tłumika co najwyżej może zależeć czy będzie głośny, czy cichszy, czy bardziej metaliczny, czy też nie, ale na pewno nie uzyskasz basu.
Dodane przez wujek dnia 30-06-2013 16:24
#3
Takie pytanie , gdyby odpalic 2T na pycha do tylu to bedzie jechal w tyl ?
Dodane przez szymo_97 dnia 30-06-2013 16:47
#4
Tak. Teoretycznie, ale nie polecam :D
Tzn. tak sobie od razu nie odpalisz na pych, musiałbyś przestawić zapłon (zamiast tuż przed GMP to tuż po GMP), a w nowszych motocyklach nie ma zapłonu takiego jak były np. w WSK 125 i nie da rady tego zrobić.
Edytowane przez szymo_97 dnia 30-06-2013 16:52
Dodane przez wujek dnia 30-06-2013 16:59
#5
No bo to mnie zaciekawilo , bo mam stara Jawke czeska i raz tak odpalilem przez przydaped bo postawilem na biegu i siedzialem na niej i zaczela sie toczyc do tylu i nagle odpapila , ale zgasla :D
Dodane przez kamil_gs dnia 30-06-2013 17:51
#6
można, popatrz na YT filmiku typu komar na wstecznym ETC
Dodane przez Dorobek dnia 30-06-2013 18:54
#7
sorki za offa, ale ja też mam pytanko.. potraficie wyjaśnić to że można nim jechać do tyłu? bo nie rozumiem jak to się mogło stać, żeby go odpalić do tyłu i żeby miał "wsteczny" ;D
Dodane przez kew dnia 30-06-2013 20:06
#8
Gdy koło kręci się w drugą stronę to łańcuch zębatkę także napędza w drugą a co za tym idzie, wał także kręci w drugą więc komar jedzie w tył. Tak mi się wydaje ;P
Dodane przez kew dnia 30-06-2013 20:40
#9
To przepraszam ;P ale wychodzi to samo na końcu ;d
Dodane przez hansrpg dnia 30-06-2013 21:38
#10
Nie pamiętam kraju pochodzenia tej konstrukcji ale było kiedyś coś w stylu mikro-samochodu w którym aby jechać do tyłu należało zgasić silnik i odpalić go na wstecznych obrotach (była jakaś dźwignia do tego przeznaczona) więc palenie dwutaktu w obu kierunkach jest możliwe, jednak przy obecnych konstrukcjach z elektronicznym sterowaniem zapłonu raczej mało prawdopodobne by konstruktorzy na to pozwalali.
Dodane przez szymo_97 dnia 30-06-2013 21:44
#11
KucaQ, co ty gadasz że kierunek kręcenia wału nie jest zależny od kierunku kręcenia wału? :D
Jest tak jak mówię, delikatne przestawienie zapłonu (w motocyklach, gdzie ustawia się zapłon ręcznie) i można śmigać do tyłu. To jest bardzo logiczne. 2t jest tak proste, że każdy z Was powinien to zrozumieć :D
Dodane przez zakrzu dnia 01-07-2013 11:29
#12
Mam prośbę jak moglibyście mi powiedzieć gdzie znajdują się wlewy od skrzyni i zlewy. Jakieś zdjęcia czy cos takiego.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc :) (gdyż jest tam akurat dwa wlewy a zlewu jakby nie było) :|
Edytowane przez zakrzu dnia 01-07-2013 14:17