Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Dym z odmy.

Dodane przez kobuch10 dnia 26-07-2013 23:11
#1

Witam. Ostatnio zaczęło mi się kopcic z odmy.
Chopperek jeździ, ale jakby stracił na mocy, v-maxie no i strasznie to denerwuje.. wygląda jakby się palił... -,-
co z tym zrobic?
Od razu mówię że tłok i pierścienie są OK.

Dodane przez szymo_97 dnia 26-07-2013 23:33
#2

Skoro jesteś pewien, że tłok i pierścienie są ok to pozostaje jeszcze jedna kwestia - uszczelka pod głowicą.

Dodane przez Sszakal dnia 27-07-2013 10:10
#3

dokładnie tak jak napisał szymo_97 uszczelke ci wydmuchało ;p taka sama sytuacja jak u mnie

Dodane przez kurzac dnia 27-07-2013 11:30
#4

u mnie jest to samo zawsze na zimnym silniku mi kopci z odmy . Dzięki szymo za odpowiedz ;p

Dodane przez kobuch10 dnia 27-07-2013 19:32
#5

uszczelka już została wymieniona..
2 razy składałem od nowa cylek i głowice i nic...

Dodane przez Pieniadz dnia 27-07-2013 22:19
#6

to szybka wymiana uszczelki i bd igla:ect:

Jak widzę kolego jest to twój pierwszy post, więc powinieneś się przywitać w odpowiednim dziale, a poza tym autor powiedział wyżej, że już wymienił uszczelkę i nic to nie dało. Pozdro / szymo_97

Edytowane przez szymo_97 dnia 28-07-2013 22:20

Dodane przez Toman94 dnia 28-07-2013 10:00
#7

Zobacz uszczelniacze na zaworach ;)

Dodane przez klemens244 dnia 28-07-2013 18:24
#8

Człowiek ściema ?

Dodane przez KML_TDU dnia 28-07-2013 22:05
#9

Skoro jesteś pweien uszczelki tloka cylka i pierścieni to tak jak mówi toman zostaly do sprawdzenia już tylko uszczelniacze na zaworach albo ewentulanie same gniazda zaworowe.

Dodane przez klemens244 dnia 28-07-2013 22:16
#10

A masz oring CAŁY nad cylindrem ? Bo on przejmuje spaliny poprzez uszkodzoną uszczelkę głowicy do komory skrzyni biegów. Sprawdź go i tę uszczelkę też.

Dodane przez kobuch10 dnia 01-08-2013 10:26
#11

tak oring cały, no może rzeczywiście to coś a zaworami, ale próbowałem na starym cylku wymieniłem ten uszczelniacz ale nie umiałem założyć spowrotem tych księżycy przy zaworach. dobra, popróbuję z tym uszczelniaczem na zaworach jeszcze, nic innego mi nie pozostało.
dzięki wszystkim ;)

Dodane przez klemens244 dnia 02-08-2013 01:50
#12

Montaż zamków zaworowych: Papier toaletowy w klucz koronowy/nasadowy ~22-24 napchaj dużo. I tym kluczem poprzez papier wepchnij te zamki w kierunku grzybków zaworowych. Wskoczą same bez problemu. Zawory oprzyj na jakimś klocku drewnianym. Metoda śmieszna, ale SPRAWDZONA.

Dodane przez kobuch10 dnia 09-08-2013 17:20
#13

panowie, leże.
zawory odpadają. miałem głowice już w średnim stanie, a skoro pisaliście że to mogą byc zawory, wymieniłem głowice, mam nowiutką, i dalej to samo... dym dym i dym...

Dodane przez szymo_97 dnia 09-08-2013 18:45
#14

Uszczelka pod głowicą również nowa rozumiem?

Wszystko co jest odpowiedzialne za to kopcenie już wykluczyłeś...
Wymień pierścienie dla pewności. Koszt nieduży.

Dodane przez Damian8907 dnia 11-08-2013 17:45
#15

Mam właśnie ten sam problem i idę rozbierać... ale ja stawiam na pierścienie u siebie. jeżeli będę widział jakieś rozwiązanie to dam ci znać.

Dodane przez grimm33 dnia 12-08-2013 17:47
#16

No to widzę że już trzy osoby mają "wytwórnię dymu". Ja mam przytarty cylinder i tłok. Nie mam oringu przy karterach albo przy cylindrze już nie pamiętam. Moja teoria brzmi że przy wyższych obrotach przy wybuchu spaliny w małej ilości uciekają do miski olejowej i wylatują odmą.

Dodane przez grimm33 dnia 12-08-2013 18:16
#17

No do środka śilnika.

Dodane przez Damian8907 dnia 13-08-2013 09:45
#18

U mnie wynikła prosta rzecz... okazało się ze to co miało być sprężane w komorze spalania przez nieszczelne pierścienie szło na komorę silnika a co za tym idzie dmuchało przez odmę. Stało sie tak dlatego że poprzedni właściciel za bardzo obciązał silnik na dotarciu do tego u mnie parę razy postał na światłach przy wysokich temperaturach otoczenia i po prostu silnik się przytarł. Ot i cała filozofia. Cylinder do wymiany.
A tu ciekawostka. Kupując cylinder zwracajcie uwagę na średnicę tłoka bo gdy kupowałem nowy cylek 50 ccm miał wytłoczenie 72 ccm. mój dotychczasowy niby 72 ccm po pomiarach okazał się być w rzeczywistości 60 hahaha
Tak więc:
50 ccm ma fi 39mm
60 ccm fi 43 mm
72 ccm fi 47 mm
według sprzedawców innej możliwości nie ma a i większość potwierdza że bez żadnych problemów cylinder 72 można stosować do głowicy 50. w odwrotnym kierunku jednak nie. Zbyt duża komora spalania w 72 będzie prowadziła do wydmuchiwania uszczelki pod głowicą.

Dodane przez KML_TDU dnia 13-08-2013 23:11
#19

Jeśli komora spalania się zwiększy to sprężanie zmaleje i uszczelki nie wydmucha a nawet będzie ona mniej obciążona, zaś jeśli do cylka 72ccm zamontujemy glowice z 50ccm to sprężanie wzrosnie na i moze wystąpić spalanie stukowe.

Dodane przez grimm33 dnia 23-08-2013 21:55
#20

Czy rozwiązaliście jakoś problem z tym dymem??
Ja kupiłem zestaw 72 cm i mam nadal ten problem. Jak jest zimny to jedzie dobrze jak się rozgrzeje to traci moc muli się dymi i klekocze. Pomoże ktoś nie chce zatrzeć nowego zestawu.

Dodane przez tomek1997 dnia 24-08-2013 09:30
#21

Ja miałem taki problem jak mi uszczelka pod głowica poszła. Moze coś zle złożyłeś

Dodane przez grimm33 dnia 24-08-2013 11:37
#22

No na 99% bo nigdy człowiek nie może być pewien moim zdaniem wszystko jest złożone dobrze. Chciałbym kożystać z końcówki wakacji ale się boje jeździć.