Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Łoś bierze olej :(
Dodane przez arek10220 dnia 06-08-2013 15:38
#1
Witam po raz kolejny.
Założyłem niedawno zestaw 110ccm i po dotarciu zaczął mi brać olej więc zmieniłem pierścieniei nie pomogło ale zauważyłem że tłok ma luz w cylindrze góra-dół i jak ruszę go do góry to spodem przepuszcza mi olej i nie wiem czy kupować sam tłok czy może też cylinder?
Może ktoś z was się z czymś takim spotkał i mi doradzi.
Z góry dzięki.
Edytowane przez arek10220 dnia 06-08-2013 15:39
Dodane przez Stig94 dnia 06-08-2013 15:54
#2
Spodem puszcza olej? Po tulei cylindra? To chyba dobrze bo tak właśnie działa układ smarowania w 4t... I luz góra dół na sworzniu czy na czym ma ten luz? A kopci przez wydech jeśli tak to wymień uszczelniacze zaworów bo to dość częste że słabej jakości uszczelniacze dość szybko puszczają olej.
Dodane przez arek10220 dnia 06-08-2013 16:47
#3
Po prostu puszcza pod pierścieniami uszczelniacze są w porządku.Na sworzniu nie ma luzu tylko w cylindrze ma luz np tak jak na tym filmiku
http://www.youtub...-EM9nhZodM i jak ruszam tym tłokiem to przepuszcza olej.
Edytowane przez arek10220 dnia 06-08-2013 16:48
Dodane przez hansrpg dnia 06-08-2013 17:59
#4
Po to są pierścienie by tłok nie miał takich luzów jak na filmiku. Albo masz jakiś niewymiarowy tłok lub cylinder (chińska dokładność obróbki) lub już się zowalizował (chińskie materiały).
Dodane przez Kropa dnia 06-08-2013 18:25
#5
Jakiś czas temu rozbierałem pewien silnik 110/125. Luz był na otworze na sworznia w korbowodzie. Korbowód ma 14mm, a sworzeń 13mm. Wyrobiło tylko tłok.
Kup nowy tłok z pierścieniami na początek, a gdy to nie pomoże pomyśli się o cylku.
Dodane przez arek10220 dnia 06-08-2013 21:19
#6
Wczoraj zakupiłem cały cylinder z tłokiem i pierścieniami i już nie dymi. ale długo się nie nacieszyłem bo gdzieś gubi iskrę i moto pochodzi 5 sekund i gaśnie wcześniej jak poruszałem kabelek który wchodzi do cewki to problem ustawał ale teraz nic.
Edytowane przez arek10220 dnia 24-08-2013 15:10
Dodane przez arek10220 dnia 24-08-2013 18:19
#7
Teraz sprawdziłem iskra jest moto pochodzi ok. 15 sekund i gaśnie i nie wiem co to może być. gaźnik przekładałem drugi i to samo
Dodane przez arek10220 dnia 28-07-2014 22:43
#8
To znowu ja ;) Od niecałego roku męcze się z braniem oleju :( wymieniałem po raz piąty tłok i pierścienie, drugi cylinder. Brałem nawet pierścienie po szlifie i dalej dymi :( uszczelniacze na zaworach wymienione, nowe uszczelki i dalej dymi. Panowie co jeszcze mogłem przeoczyć? Nerwica mnie już bierze, moto więcej stoi niż jeździ...
Dodane przez wujek dnia 28-07-2014 23:11
#9
Kolego masz 110 czy 72 ? Przy docieraniu pierwsze 100km warto robić bardzo delikatnie. Zamiast uszczelniaczy , którychś z kolei cylindrów tłoków było zakupić zestaw cały. Mówisz że po 15 min gaśnie , może masz złe luzy zaworowe i po nagrzaniu się metal się rozszerza , mogło podpalić zawory , jeśli chodzi o kopcenie w tych silnika to przeważnie winna jest głowica , pierścienie tak szybko by nie padły , no chyba że docierałeś silnik bez oleju lub przez parę km na jedynce. :)
Dodane przez arek10220 dnia 29-07-2014 17:36
#10
Gasnąć nie gaśnie, winna byla przerwa na świecy. Kupie caly zestaw
http://m.allegro....12988.html bedzie dobry? Do tego kupuje zestaw naprawczy rozrządu bo łańcuszek mi sie wyciagnal.
Ps. Mam 110ccm
Edytowane przez arek10220 dnia 29-07-2014 20:47
Dodane przez Kedziorek dnia 31-07-2014 17:09
#11
Zestaw ten co dałeś link będzie dobry.A jeżeli miałeś tą przerwę na świecy to ci się z niej nie dymiło? bo mój kolega też ma taką przerwę i mu się z niej dymi :D
Edytowane przez Kedziorek dnia 31-07-2014 17:10
Dodane przez arek10220 dnia 02-08-2014 23:04
#12
Przed chwilą zaczołem składać. W poniedziałek regulacja zaworów i zobaczymy czy coś dała zmiana całego zestawu ;)
Dodane przez klemens244 dnia 03-08-2014 15:12
#13
Arek chłopie: Prawie remont generalny, a podstawowy parametr ~0,6 mm na świecy daleko z tyłu.