Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Brak iskry z rozrusznika.
Dodane przez Mixer dnia 01-10-2013 19:14
#1
Witam
Mam problem z odpalaniem z rozrusznika w moim chopperku.
Myślałem,że mogła być to wina akumulatora lub świecy,więc postanowiłem je wymienić,ale okazało się że to nic nie pomogło(z kopniaka pali od razu).
Rozrusznik niby kręci,ale nie ma iskry na świecy i nie wiem co może być tego przyczyną.
Mam nadzieję,że pomożecie mi z rozwiązaniem tego problemu :wink:
Pozdrawiam
Mixer
Dodane przez jobal_96 dnia 01-10-2013 19:27
#2
Wydaje mi się że to wina akumulatora bo jeżeli pali on z kopa to może akumulator masz słabo naładowany i rozrusznik nie ma odpowiedniej siły ( nie kręci się z odpowiednią szybkością) aby odpalić moto ;)
Sprecyzuj jeszcze dokładnie jak zachowuje się rozrusznik. Energicznie kręci czy może ledwo,ledwo-tak jak by chciał a nie mógł? :)
Dodane przez Mixer dnia 01-10-2013 19:41
#3
Rozrusznik kręci normalnie,ale nie ma iskry na świecy.
Akumulator jest nowy żelowy,nawet gdy jest naładowany nie kręci z rozrusznika.
Edytowane przez Mixer dnia 01-10-2013 19:46
Dodane przez janiu49 dnia 01-10-2013 20:06
#4
W takim razie jedyne co jest między akumulatorem a rozrusznikiem to przekaźnik nic innego mi nie przychodzi na mysl skoro mowisz ze z kopa jest iskra i pali od razu a rozrusznik kreci i nie ma iskry. Posprawdzaj wszystkie kable profilaktycznie to zawsze pierwsze co warto sprawdzic.
Dodane przez Mixer dnia 01-10-2013 20:22
#5
Posprawdzam kable i zobacze ten przekaźnik.
Odpowiedź dam jak najszybciej.:wink:
Dodane przez szymo_97 dnia 01-10-2013 20:30
#6
A może masz zepsute to sprzęgiełko i rozrusznik się kręci a wał nie? Zrób eksperyment. Wrzuć 1 bieg i bez sprzęgla nacisnij rozrusznik. Jak szarpnie moto do przodu to nie mam pomysłu czego to jest wina, a jeżeli nie szarpnie tzn., że rozrusznik nie kręci wałem.
Przekaźnik jest odpowiedzialny za krecenie rozrusznika, a nie dawanie iskry. Iskra robi się przy kręceniu magneta (czyli to samo co kopka, tylko że w inny sposób).
Dodane przez KML_TDU dnia 04-10-2013 00:34
#7
Miałem kiedyś silnik z takim objawem i okazało się że problemem byly cewki przy silniku, w momencie kręcenia rozrusznikiem gubila się masa i iskry nie było, cewki wymieniłem więc nawet nie zagłębialem się w to co mogło być nie tak z tamtymi, najprawdopodobniej problem tkwil w tym że kabel masowy cewek gdzieś przestal łączyć i cewki braly masę z kabla doprowadzajacego maśe do rozrusznika i dopóki silnik odpalałem z kopa to ten jeden kabel wystarczał, jednak przy probie odpalenia z rozrusznika masy bylo "za mało".
Dodane przez klemens244 dnia 04-10-2013 19:39
#8
Skutecznym sposobem na właściwą masę jest puszczenie jej jak najbliżej klemy "-" na masę i to kablem miedzianym rzędu 2 mm2. To samo dotyczy się przeniesienia jej na układ za główką ramy, ażeby nie leciała po kółkach łożysk. To jest już poza masą w standardowej wiązce. NA PEWNO pomoże w innych okolicznościach też, tak jak przekaźniki /3 zł szt./na światła mijania i długie przy żarówce H4-50/55 W. Tu nie będą wypalały się blaszki w przełącznikach /pod palcami/.