Dodane przez klemens244 dnia 14-10-2013 20:16
#1
Znalazłem coś takiego, link z allegro. Dotyczy filmik również montażu SPRZĘGŁA
http://www.youtub...C2vsm0-jmM,
oraz wałki z zębatkami:

,
Kompletna skrzynia biegów z wałkiem krzywkowym i wodzikami do silnika 4t FMB- foto z allegro
Parametry
WAŁEK A
1)średnica: 17mm
2)średnica: 66,5mm, zęby: 36
3)średnica: 57,2mm, zęby: 31
4)średnica: 49mm, zęby: 27
5)średnica: 45mm, zęby: 24
6)średnica: 12mm
WAŁEK B
1)średnica: 17mm
2)średnica: 45,5mm, zęby: 23
3)średnica: 40mm, zęby: 20
4)średnica: 33mm, zęby: 16
5)średnica: 25mm, zęby: 11
6)średnica: 12mm
Edytowane przez klemens244 dnia 14-10-2013 21:06
Dodane przez didi1102 dnia 15-10-2013 12:16
#2
brakuje opisu gdzie podkladki powinny byc :-) bez podkladek glosno chodzi bo ma sporawe luzy :-) pomiedzy zebatkami po za tym jak dobrze pamietam jak skladalem i nie dalem podkladek to ktoras z zebatek delikatnie chaczyla o zebatke na drugim walku ...
Dodane przez klemens244 dnia 15-10-2013 12:40
#3
Chłopaki Ci dokładnie odpowiedzą. Zawsze składam na sucho /tak jak w filmie/ każdy mechanizm. Oczywiście z uszczelkami. Zawsze jakiś "paproch w oku stanie". Chyba, że walisz mechanizmy jak chinole masowo i 180 % normy za 1,5 Yuana/dzień. Kuźwa. Wtedy też nie wiesz, kiedy i CZY do chaty wrócisz. Ja mam tę zabawę przed sobą bo jak odpalam z rozrusznika elektrycznego to mam głośne "trzaski" chyba zębatki na wałku rozrusznika lub sprzęgiełka rozrusznika - tego za kołem magnesowym. Chociaż te ostatnie przeczyściłem przy zamianie na koło magnesowe z 6 magnesami i wydaje się być wszystko w porządku. Jak masz oznaczenia łożysk w skrzyni biegów typu 6303 to podaj pełne oznaczenia. Wymienię je przy tej okazji na POLSKIE. A jak nie, to zdejmę wymiary w trakcie demontażu. Lewa
Dodane przez klemens244 dnia 09-01-2014 19:10
#4
WAŻNE: Mam przed sobą 110 ccm w częściach, z uwagi na m.in. zainteresowanie skrzynią biegów. Obdzwoniłem wiele hurtowni co sadzą nt. chińskich (?) łożysk, czyli tych zainstalowanych. I UWAGA, żadna hurtownia / sprzedawcy też /
nie mieli ŻADNEJ reklamacji co do łożysk silnika. Super, co ? A mam z nimi nieprzerwany kontakt od dwóch lat. Czyli tak jak nadają w serwisach lub na allegro "....silnik na POLSKICH łożyskach"... to to można w książki wsadzić. Czyli... rozwój taksówkarstwa w Kenii na pustyni Gobii, hahahaha i takie tam głupoty. Jeden NIELICZNY plus dla czajnalandu.
Note.
No i stało się. Zmieniłem skrzynię biegów na układ 1,0,2,3,4:

.
Jak wiadomo skrzynia biegów składa się z wałka głównego, zdawczego i wałka z wodzikami. Po parunastu spokojnych ruchach otrzymałem wynik jak na foto:
zmieniając TYLKO wałek z wodzikami.
Co jest rzeczywiście ważne to ułożenie we właściwej kolejności -poza zębatkami - podkładki dystansyjace te koła:
Przy okazji ustawiłem trochę inaczej sprężynę kopki, tę od powrotu wałka na PRAWIDŁOWE miejsce. Chyba chinole składają silniki w piątki i już myślą o balandze przy ryżu.
Jak ktoś będzie brał sie za skrzynię to zapraszam na gg: 3092742, bo mam wiele zdjęć pomocnych.
Acha, Nie zastosowałem żadnego silikonu na uszczelki przyjmując linię montażu jako prawidłowo splanowane powierzchnie karterów, itd.., które będą skręcane.
Edytowane przez klemens244 dnia 10-04-2015 10:46