Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Chłodnica=zwiększenie przepływu

Dodane przez klemens244 dnia 21-12-2013 08:08
#1

Hi.
Jak zwiększyć ilość powietrza /może być wykres/ m3/h [przypadających na cm 2 } w chłodnicy oleju. No, temat jest długi. Czekam na odpowiedź kamila_gs, ma szkołę w........ P.S. Belfrowie NIC nie wiedzą, hm.. Wake Up My Friends, it's time...winter.

Dodane przez hansrpg dnia 21-12-2013 11:34
#2

Jakieś chwyty powietrza które kierowałby większy jego strumień na chłodnicę. Większa ilość wymusi większą prędkość przepływu więc i lepsze odbieranie ciepła. Jednak co do szczegółów, wymiarów czy liczb ciężko mi się wypowiedzieć, gdyż zależne to jest od miejsca i sposobu montażu chłodnicy i tego co jest przed nią (seryjne koło, większe, z błotnikiem lub bez), bo ma to wpływ na sposób przepływu powietrza.

Dodane przez wujek dnia 21-12-2013 21:42
#3

Hm , wloty , owiewki ? Yamaha DT 80 LC II ma dosc dobry , gdy ja mialem temp. 70C u kolegi cyl. byl delikatnie cieply , mial moze te 30C

Dodane przez klemens244 dnia 03-04-2014 06:01
#4

Jedyny sposób, to jest zlikwidowanie w chłodnicach oporu przepływu oleju, które stawiają kiepskie profile uszczelek gumowych. Skalpel w łapę i wio = precyzyjna robota. Ale jak kolejną poprawiłem, to gaszę świeczkę z odległości 1 metra, hahahaha. Ma sie te płuca.
KUŹWA, znowu jakość z czajnalandu..... Kupują z Niemiec przestarzałe maszyny jak my kiedyś stare auta.

Edytowane przez klemens244 dnia 03-04-2014 06:02

Dodane przez wujek dnia 04-04-2014 22:07
#5

Wracając do chłodniczki to Klemens , da radę wsadzić np. taką ? Po co mam płacić te 150zł za chińską jak mogę mieć Made In Japan i to w dodatku taniej. http://allegro.pl...80480.html

Dodane przez klemens244 dnia 04-04-2014 22:54
#6

Jasne, że tak. Pozostaje małe ale....jak podłączysz do obiegu oleju ? W tych od Juszczaka były w komplecie prawe dekielki z wej. oraz wyj. na olej. I pamiętaj o dodaniu dodatkowego 100ml oleju do układu.

Dodane przez hansrpg dnia 04-04-2014 23:49
#7

wujek napisał/a:
. . . Po co mam płacić te 150zł za chińską jak mogę mieć Made In Japan i to w dodatku taniej (70zł)


Liczymy:
chłodnica 90 z wysyłką
adapter do chłodnicy jak się trafi to powiedzmy 30 z wys.
przewody dorabiają w Kalinowicach (na przeciwko Nowaka) 20-40zł sztuka czyli 40-80 plus paliwo na dojazd
suma 160-200.
Co innego jak masz chłodnicę i uszkodzisz ją, a reszta osprzętu jest ok to można pomyśleć, ale nie mając nic wychodzi drożej.

Tu jeszcze jedna ciekawostka co do przepustowości chłodnic i przewodów olejowych, jak jest zbyt wielka to ciśnienie pcha olej do chłodnicy zamiast do miejsc gdzie powinien on być, olej wraca do miski i znów do chłodnicy, znów do miski i tak w kółko, a silnik zaciera się. W przewodach olejowych stosuje się dławiki które ograniczają przepływ tak by nie było zbyt wielkich strat ciśnienia w układzie.

Dodane przez wujek dnia 05-04-2014 16:00
#8

Adapter bym załatwił sobię i przewody od tego chińskiego od kogoś używany , tylko o sam radiator mi chodzi. :) A np. miedziane przewody pasowałyby ? Widziałem ktoś takie miał.

Dodane przez klemens244 dnia 05-04-2014 20:59
#9

Ja założyłem pomiędzy chłodnicą a adapterem przewody paliwowe wewnątrz przeplatane wzmocnieniem fi 6mm i co roku wymieniam na nowe. Przewody miedziane + chłodnica = pół bimbrowni. Łatwiej dać przewody elastyczne. Są różne na allegro. Lub jak Hans pisze-na zamówienie.
A chłodnica z allegro-jak najbardziej. Tylko obudowa raczej do wykonania jest z uchwytem pod śrubę sygnału akustycznego.