Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Barton Volcano

Dodane przez Ramzes dnia 09-06-2014 14:46
#1

(Jeśli post zamieszczony w niewłaściwym dziale, a pewnie tak :) proszę o przeniesienie i wybaczenie)

Witajcie forumowicze!
Na wstępie chciałbym nadmienić, że fajnie gdyby powstał w zakładce - Inne choppery: Barton lub po prostu Inne :D

Przygodę z motorowerem Volcano zacząłem dokładnie miesiąc temu. Na chwilę obecną i odpukać żadnych usterek. Motorek jest już po pierwszym przeglądzie i na blacie 370km przejechanych :) Jako, że jazda jak myślę każdemu sprawia wiele radości z biegiem czasu od swojej maszyny oczekuje coraz to więcej. I tak jest też w moim przypadku. Ogólnie martwi mnie trochę jego prędkość, może nie ma się co spodziewać kto wie jakich osiągów, w końcu jest to motorower z silnikiem 80cc. I być może porównuję go za bardzo z wcześniej ujeżdżanymi motorami typu WSK, Jawa.. Ale mam nadzieje, że Wy pomożecie mi w ulepszeniu i poprawieniu tych osiągów? :)

A więc jak już wspomniałem jest to pojemność 80cc, zębatkę zdawczą zmieniłem z 14z na 16z co myślę, że dało trochę szybkości i na pewno podczas jazdy nie muszę jechać na wyższych obrotach. Być może powiecie też, że za wcześnie wyciskać z niego tym bardziej, że jest na dotarciu.
Obecnie V-max jaki uzyskałem to było 65km/h przy 8500rpm, czy to jest normalne? czy być może są jakieś blokady? Czy moduł może być zablokowany? Czy to po prostu wina niedotarcia?
Jako, że ja jestem bardziej kierowcą jak mechanikiem, czekam na Wasze podpowiedzi :)
Co prawda nie liczę na prędkości rzędu 100/120km/h, ale częściej jeżdżę nim poza miasto i chciałbym osiągnąć tą optymalną szybkość.
Chociaż patrząc na filmiki w serwisie Youtube niektóre naprawdę szokują. Tylko czy jest to prawdą?

PS.
Barton jest jeszcze na gwarancji, także duże zabiegi na chwile obecną nie wchodzą w grę ;) ale być też może tak, że posłucham Waszych cennych rad i odbiegnę od gwarancji na rzecz przyjemności z szybszej jazdy :D

Serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi! Życzę szerokiej drogi!

Edytowane przez Ramzes dnia 09-06-2014 15:02

Dodane przez Kedziorek dnia 10-06-2014 20:52
#2

Hmm moduł możesz mieć zablokowany na odblokowanym module będzie trochę szybszy nie za wiele ale zawsze coś :D

Dodane przez Ramzes dnia 10-06-2014 22:32
#3

Dzisiaj pozwoliłem sobie go dokładniej przetestować pod względem uzyskiwanej prędkości i dać mu trochę po garach ;) Otóż mierzyłem prędkość GPS'em oraz jadąc na równi z samochodem. Mając na liczniku 65km/h przy ok. 8200rpm tak na prawdę jechałem 70 km/h,przełożenie 16/41 (więcej obrotów nie chciał uzyskać, co może być właśnie spowodowane zablokowanym modułem). Jest na forum kolega Adix, który posiada ten sam motor i z tym samym silnikiem co ja. Jestem ciekaw jak u niego sprawdza się maszyna.. Tylko po ostatnim logowaniu widzę, że rzadko zagląda ;(
A jak Wam się sprawują motory? I jakie Wy macie silniki, osiągi, przełożenia, dodatki?

Nie zgodzę się z informacjami wyczytanymi na innych forach, że 1 ząb=5km/h więcej, bo ja uzyskałem 5 km/h więcej po zmianie na 2 zęby więcej.. Mit obalony :U

Czekam na odpowiedzi i dalsze propozycje :)

Dodane przez wujek dnia 10-06-2014 22:59
#4

1ząb=5km , hmm może i tak w moim przypadku 2 zęby z przodu dały 15km/h , wszystko zależy od skrzyni biegów tez , od obwodu koła tylnego , oporów powietrza/toczenia itd.

Dodane przez Ramzes dnia 19-06-2014 21:09
#5

Nikt wiecej nie podpowie i nie poradzi? I nikt sie tez nie pochwali swoimi osiągami i co zmienil w swoim motorze zeby poprawić i usprawnić maszyne? Ja pochwale sie ze ostatnio byl zorganizowany zlot we wsi nieopodal mojego miasta,w ktorym notabene uczestniczyłem:-) impreza byla fantastyczna i mogłyby odbywac sie częściej;-)

Edytowane przez Ramzes dnia 19-06-2014 21:13

Dodane przez wujek dnia 19-06-2014 22:46
#6

No ja w soim zmieniłem cylinde , głowicę , wał korbowy , szpilki , tłok , pierścienie na 110. I dało mi to sporo mocy. Wadą jest to że skrzynia jest ktrótka przy przełożeniach 16/38 na czwartym biegu przy 50km/h silnik ma ok 6-7tyś obr. Więc jest obecnie lipton , muszę zorganizować sobię większą zebatkę na przód. Mam też stożek gąbkowy. To chyba tyle mechanicznie. Możesz sobie pooglądać mojego LK w moim dziale. :)

http://www.eaglet...rowstart=0

Edytowane przez wujek dnia 19-06-2014 22:47

Dodane przez LukMoto dnia 20-06-2014 17:38
#7

Ja tak samo zmieniłem w moim Fighterze wszystko co potrzebne na 110cc, przełożenia mam 15/41 i przy 50km/h mam 5tyś obrotów. 80 osiągam bez problemu. Myślę, że z większym gaźnikiem i przełożeniem 16/41 dałbym radę go do 90 rozpędzić :)
Poczekaj aż dotrzesz... wtedy pogadamy :)