Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Tylne koło z Hondy Rebel 125 cc
Dodane przez klemens244 dnia 13-03-2017 07:44
#2
Robił ktoś z Was podnóżek centralny ?
Dodane przez benecjusz dnia 08-04-2017 18:19
#3
Odkopię temat z nadzieją że przyda się koledze klemens244 lub komuś innemu w przyszłości.
Sam przerabiałem ten temat w zeszłym sezonie. Znajomy tokarz zajął się wahaczem i powiększył eliptyczne otwory a ja we własnym zakresie wspawałem większe tuleje w napinaczach. Jak do tej pory wszystko jest dobrze.
Stopkę boczną wydłużyłem o jakieś 8cm. W najcieńszym miejscu wstawiłem kawałek rurki grubościennej. Pasuje idealnie.
Dodane przez klemens244 dnia 09-04-2017 10:53
#4
No super. Chciałbym te eliptyczne otwory powiększyć bez demontażu wahacza, czylim szlifierka kątowa z malutką tarczą. Zobaczymy, czy tak się da bez późniejszej przypadkowej zmiany kąta nachylenia koła. Tuleje do napinaczy ... rurka 1/2" załatwia sprawę. Kolejną stopkę boczną też wyspawam z rury cz. bez szwu 1/2". A kawałek rury 3/4" stosuję jako rurę nakładkową do przedłużenia owej 1/2'.
Fajnie, że też działasz.
Napisz nam jakie masz wrażenia po zmianie z felgi 12" na 15". A czasem przednią felgę z 17" zmieniłeś na 18". Bo ja już mam, ale chyba muszę przełożyć oponę na odwrotny kierunek jazdy. Bo chciałbym mieć tarczę z prawej strony i napęd prędkościomierza z lewej a nie odwrotnie jak w to w Hondzie jest. Napisz co zdziałałeś u siebie i co masz w planach. LwG.
Dodane przez benecjusz dnia 09-04-2017 13:04
#5
Zapomniałem dodać że również amortyzatory wydłużyłem o jakieś 5cm. Bez tego cały czas koło dobijało do błotnika i było ciągłe łatanie przewodów od oświetlenia. Z przodu koła jeszcze nie zmieniałem ale też planuję przynajmniej 18". Po zmianie na 15" z tyłu prowadzi się wreszcie jak motocykl, do tego 125ccm i śmiga aż miło. Tylną zębatkę zostawiłem taką jak była, przód 14z. Prędkość jakoś nie jest mi bardzo potrzebna, wolę dobre przyspieszenie na każdym biegu. Tak jak teraz z Hondą VT500C startuje równo. Co do wahacza to polecałbym jednak zdjąć i przetoczyć te otwory. Będzie precyzyjnie. Z planowanych modyfikacji to przedni błotnik (pękło mocowanie przy próbie cmoknięcia samochodu), dolne mocowanie silnika na silentblockach, wyrzucenie tylnego siedzenia i montaż kufra w to miejsce. Mieszkam w Chynowie i w stronę Warszawy najdalej zapuszczam się do Piaseczna ze względu braku jakiegokolwiek prawa jazdy.
Dodane przez wujek dnia 09-04-2017 21:38
#6
Ja gdy zakładałem koło z Hondy Shadow to ściąłem mocowanie zębatki tak aby koło było w linii prostej do ramy a zębatka tylna do przedniej. Następnie wywaliłem tulejki z napinaczy oryginalnych od łosia , a otwór w wahaczu wypiłowałem pilnikiem. Jeżeli chcesz założyć na dużej oponie to wątpię żeby to się zmieściło. 130/90/15 jest wyższe od przedniego koła. Ja wrzuciłem 120/70/15 oponę i było elegancko.
Dodane przez klemens244 dnia 10-04-2017 11:28
#7
Wujek. Nie wiem jak jest z Hondą Shadows, ale w w Rebelce...gość ktoóry sprzedawał mi twierdził, że pasuje. Zobaczymy. Mnie szokuje waga koła. tz 18 kg stali. Odlew z alu...wiadomo jest leciutki. U Ciebie też tyle waży. Jak to wpłynie na przyśpieszenie, czy trakcję jazdy wg. Ciebie ? Hamulec ..wiadomo bęben i jak słyszałem dość kiepsko hamuje.