Wymiana Płynu Hamulcowego
Witam w tym poradniu chce opisac jak wymienic płyn hamulcowy w naszym motorku:)
Bedziesz potrzebować:
-Srubokret Krzyżak
-oczkowy klucz 8mm
-mały słoik
-PRZEŹROCZYSTY węzyk paliwowy okolo 20cm
-kawałęk szmatki
-Nowy płyn hamulcowy DOT4 (500ml wystarczy na 2-3 zalania)
WAŻNE płyn hamulcowy musi byc NOWY bo płyn ma własciwosci higroskopijne czy latwo łączy sie z wodą, wiec jesli polezji z pol roku w garazu to juz nie polecam go zalewac.
Najpierw zakladamy na odpowietrznik przy tłoczku klucz oczkowy 8mm i na to wezykktory idzie do sloiczka.
Odkrecamy pokrywe na zbiornicznu wyrównawczym sciagamy plastikowa zatyczne i taa czarna gumową wkładke.
teraz odkrecamy odpowietrznik poprzez obrot klucza o okolo 90 stopni.
Zaczynamy pompowac klamka jesli plynu ubywa z zbiorniczku i wyplywa do sloiczka przez wezyk to znaczy ze jest ok. Jesli nie trzeba jeszcze troche odkrecic odpowietrznik.
Teraz caly czas powoli pomujemy klamka zeby plyn przepływał ze zbiorniczka do tloczka i przez wezyk do sloiczka. Caly czas dolewaja plynu do zbiorniczka. Płynu nie moze tam zabrankac bo nam sie hamulec zapowietrzy.
Kiedy z wezyka juz wyplywa czysty olej (przezroczysty, kolor wody) to zakrecamy odpwietrznik.
Teraz pompujemy klamka dos energicznie okolo 50 razy zeby cale bąble powietrza wyskoczyły do zbiorniczka na kierownicy.
Dolewamy płynu tak zeby zakrył on nam to oczko w zbiorniczku. skladamy i zakrecamy zbiorniczek.
Dokrecamy stosunkowo mocno odpowietrznik i sciagamy z niego wezyk.
KONIEC
Masz na nowo zalany i odpowietrzony hamulec.
Cieczysz sie, radujesz opcjonalnie fundujesz wycieczkę na karaiby biednym dzieciom.
Misior933:)
0 komentarzy ·
2089 czytań ·
Bedziesz potrzebować:
-Srubokret Krzyżak
-oczkowy klucz 8mm
-mały słoik
-PRZEŹROCZYSTY węzyk paliwowy okolo 20cm
-kawałęk szmatki
-Nowy płyn hamulcowy DOT4 (500ml wystarczy na 2-3 zalania)
WAŻNE płyn hamulcowy musi byc NOWY bo płyn ma własciwosci higroskopijne czy latwo łączy sie z wodą, wiec jesli polezji z pol roku w garazu to juz nie polecam go zalewac.
Najpierw zakladamy na odpowietrznik przy tłoczku klucz oczkowy 8mm i na to wezykktory idzie do sloiczka.
Odkrecamy pokrywe na zbiornicznu wyrównawczym sciagamy plastikowa zatyczne i taa czarna gumową wkładke.
teraz odkrecamy odpowietrznik poprzez obrot klucza o okolo 90 stopni.
Zaczynamy pompowac klamka jesli plynu ubywa z zbiorniczku i wyplywa do sloiczka przez wezyk to znaczy ze jest ok. Jesli nie trzeba jeszcze troche odkrecic odpowietrznik.
Teraz caly czas powoli pomujemy klamka zeby plyn przepływał ze zbiorniczka do tloczka i przez wezyk do sloiczka. Caly czas dolewaja plynu do zbiorniczka. Płynu nie moze tam zabrankac bo nam sie hamulec zapowietrzy.
Kiedy z wezyka juz wyplywa czysty olej (przezroczysty, kolor wody) to zakrecamy odpwietrznik.
Teraz pompujemy klamka dos energicznie okolo 50 razy zeby cale bąble powietrza wyskoczyły do zbiorniczka na kierownicy.
Dolewamy płynu tak zeby zakrył on nam to oczko w zbiorniczku. skladamy i zakrecamy zbiorniczek.
Dokrecamy stosunkowo mocno odpowietrznik i sciagamy z niego wezyk.
KONIEC
Masz na nowo zalany i odpowietrzony hamulec.
Cieczysz sie, radujesz opcjonalnie fundujesz wycieczkę na karaiby biednym dzieciom.
Misior933:)

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Świetne! | ![]() |
40% | [2 głosów] |
Bardzo dobre | ![]() |
20% | [1 głos] |
Dobre | ![]() |
40% | [2 głosów] |
Średnie | ![]() |
0% | [Brak oceny] |
Słabe | ![]() |
0% | [Brak oceny] |
Nawigacja
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Ostatnie Fotki
Logowanie