-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Ustawienie mm koła pod licznik rowerowy
Krok 1 r11; ustawienie zgrubne
Mierzymy zewnętrzną średnicę opony metrówką. Mnożymy przez p = 3,14.

Przykład:
Zmierzyliśmy np. 690mm (jest to typowa wartość dla trekkinga, dla górala wychodzi ok.650mm)
3,14 x 690mm = 2166mm.

Z powodu uginania się opony rzeczywista średnica koła jest mniejsza o ok. 2% od obwodu koła. Korygujemy więc obwód koła:

Przykład:
2166mm : 1,02 = 2124mm

Wartość tą (nazwijmy ją stałą licznika) wprowadzamy do licznika.

Krok 2 r11; ustawienie dokładne
Teraz należy porównać wskazania z wzorcem. W tym celu należy znaleźć w miarę prosty odcinek drogi (najlepiej 1km) z ustawionymi co 100m słupkami dystansowymi (w Opolu polecam odcinek obwodnicy od skrzyżowania z ulicą Oleską w kierunku Częstochowy r11; jest tam pas awaryjny i nowiutkie słupki).

Ustawiamy rower przy słupku początkowym, zerujemy licznik. Przejeżdżamy odcinek 1km (wg wskazań licznika!). Staramy się jechać w miarę prosto bez zbędnego myszkowania. Pod koniec zwalniamy, żeby zatrzymać się dokładnie w miejscu, gdzie licznik wskaże 1,00km (lub 1,0km, w zależności od ilości wyświetlanych miejsc po przecinku). Oceniamy rzeczywistą przejechaną odległość na podstawie słupków kilometrowych i pomiarów krokami.
Obliczamy nową wartość stałej licznika wg wzoru:

Nowa wartość [mm] = Stara wartość [mm] x Rzeczywista odległość [km]

Przykład:
Przejechaliśmy 0,995km (czyli zabrakło 5m do kilometra)
2124mm x 0,995 = 2113mm

Nową wartość wprowadzamy do licznika.

Dla sprawdzenia jeszcze raz powtarzamy krok 2.

Jeżeli błąd wskazań licznika na dystansie 1km nie przekracza 5m, licznik możemy uważać za ustawiony.

2 komentarzy · 5802 czytań · Drukuj
Komentarze
#1 | karston dnia grudnia 18 2012 19:00:36
a po co to?
#2 | klemens244 dnia lipca 08 2013 02:47:35
Szaraf. Jakiekolwiek koło pod licznik: Pompujesz na ciśnienie 1,8 bara /atm/, na równej drodze rzucasz ślad wentyla na glebę flamastrem, przetaczasz go o pełen obrót koła, znowu ślad na glebę. Mierzysz ten odcinek i wprowadzasz DANĄ odległość w licznik. Realny pomiar z każdej hulajnogi. Wszystko. Ugięcie opony jest zawarte w REALU. No NIE ?

Higway zostawiam na bicie rekordów prędkości chopperem powyżej 200 km/h.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Aktualnie online
Gości online: 1

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 1,166
Najnowszy użytkownik: Lukeup
Ostatnie Fotki
efekt końcowy
5
4
3
2
1
Moto Expo 2017
Moto Expo 2017
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
TOP 5
ArtSpire5001 rep.
kamil_gs76 rep.
szymo_9745 rep.
hansrpg34 rep.
kew28 rep.