Ustawienie mm koła pod licznik rowerowy
Krok 1 r11; ustawienie zgrubne
Mierzymy zewnętrzną średnicę opony metrówką. Mnożymy przez p = 3,14.
Przykład:
Zmierzyliśmy np. 690mm (jest to typowa wartość dla trekkinga, dla górala wychodzi ok.650mm)
3,14 x 690mm = 2166mm.
Z powodu uginania się opony rzeczywista średnica koła jest mniejsza o ok. 2% od obwodu koła. Korygujemy więc obwód koła:
Przykład:
2166mm : 1,02 = 2124mm
Wartość tą (nazwijmy ją stałą licznika) wprowadzamy do licznika.
Krok 2 r11; ustawienie dokładne
Teraz należy porównać wskazania z wzorcem. W tym celu należy znaleźć w miarę prosty odcinek drogi (najlepiej 1km) z ustawionymi co 100m słupkami dystansowymi (w Opolu polecam odcinek obwodnicy od skrzyżowania z ulicą Oleską w kierunku Częstochowy r11; jest tam pas awaryjny i nowiutkie słupki).
Ustawiamy rower przy słupku początkowym, zerujemy licznik. Przejeżdżamy odcinek 1km (wg wskazań licznika!). Staramy się jechać w miarę prosto bez zbędnego myszkowania. Pod koniec zwalniamy, żeby zatrzymać się dokładnie w miejscu, gdzie licznik wskaże 1,00km (lub 1,0km, w zależności od ilości wyświetlanych miejsc po przecinku). Oceniamy rzeczywistą przejechaną odległość na podstawie słupków kilometrowych i pomiarów krokami.
Obliczamy nową wartość stałej licznika wg wzoru:
Nowa wartość [mm] = Stara wartość [mm] x Rzeczywista odległość [km]
Przykład:
Przejechaliśmy 0,995km (czyli zabrakło 5m do kilometra)
2124mm x 0,995 = 2113mm
Nową wartość wprowadzamy do licznika.
Dla sprawdzenia jeszcze raz powtarzamy krok 2.
Jeżeli błąd wskazań licznika na dystansie 1km nie przekracza 5m, licznik możemy uważać za ustawiony.
2 komentarzy ·
5802 czytań ·
Mierzymy zewnętrzną średnicę opony metrówką. Mnożymy przez p = 3,14.
Przykład:
Zmierzyliśmy np. 690mm (jest to typowa wartość dla trekkinga, dla górala wychodzi ok.650mm)
3,14 x 690mm = 2166mm.
Z powodu uginania się opony rzeczywista średnica koła jest mniejsza o ok. 2% od obwodu koła. Korygujemy więc obwód koła:
Przykład:
2166mm : 1,02 = 2124mm
Wartość tą (nazwijmy ją stałą licznika) wprowadzamy do licznika.
Krok 2 r11; ustawienie dokładne
Teraz należy porównać wskazania z wzorcem. W tym celu należy znaleźć w miarę prosty odcinek drogi (najlepiej 1km) z ustawionymi co 100m słupkami dystansowymi (w Opolu polecam odcinek obwodnicy od skrzyżowania z ulicą Oleską w kierunku Częstochowy r11; jest tam pas awaryjny i nowiutkie słupki).
Ustawiamy rower przy słupku początkowym, zerujemy licznik. Przejeżdżamy odcinek 1km (wg wskazań licznika!). Staramy się jechać w miarę prosto bez zbędnego myszkowania. Pod koniec zwalniamy, żeby zatrzymać się dokładnie w miejscu, gdzie licznik wskaże 1,00km (lub 1,0km, w zależności od ilości wyświetlanych miejsc po przecinku). Oceniamy rzeczywistą przejechaną odległość na podstawie słupków kilometrowych i pomiarów krokami.
Obliczamy nową wartość stałej licznika wg wzoru:
Nowa wartość [mm] = Stara wartość [mm] x Rzeczywista odległość [km]
Przykład:
Przejechaliśmy 0,995km (czyli zabrakło 5m do kilometra)
2124mm x 0,995 = 2113mm
Nową wartość wprowadzamy do licznika.
Dla sprawdzenia jeszcze raz powtarzamy krok 2.
Jeżeli błąd wskazań licznika na dystansie 1km nie przekracza 5m, licznik możemy uważać za ustawiony.

Komentarze
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Nawigacja
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Ostatnie Fotki
Logowanie