Tytuł: Eaglets Chopper Team :: licznik rowerowy
Dodane przez Czeko dnia 18-03-2012 14:27
#1
Mogl by mi ktos podac gotowy obwod w liczniku rowerowym kola 17" 3 cyfrowy bo nie moge ustawic wszedzie sa 4 cyfrowe
Dodane przez Czeko dnia 19-03-2012 18:10
#2
tyle osob ma liczniki rowerowe i nikt nie moze podac obwodu??
Dodane przez kuba dnia 19-03-2012 20:57
#3
to wpisz 1 liczbę mniej i chyba powinno być dobrze, a jeżeli chcesz dokładny obwód to owiń koło sznurkiem i przyłóż na metrówkę
Dodane przez szymo_97 dnia 19-03-2012 21:08
#4
Jutro Ci podam. Muszę sprawdzić w liczniku. :)
Dodane przez Czeko dnia 19-03-2012 21:20
#5
to jak moglbys to podaj gotowyy bo nie mogee;P bo wpisywalem 1 cyfre mniej ale to wtedy v-max 35km/h;p
Dodane przez kuba dnia 20-03-2012 15:12
#6
tej ostatniej nie wpisywałeś???? Od razu się spytam: gdzie montujecie czytnik i tą "sondę"
Dodane przez Czeko dnia 22-03-2012 18:46
#7
jak ustawic obwód mam ustawiony obwod 135 i mi pokazuje przy 40km/h (u mnie) u kolegi derbi senda 55-60 ile mam ustawic wiecej czy mniej??
Dodane przez szymo_97 dnia 22-03-2012 18:48
#8
Więcej... Zapomniałem Ci tego sprawdzić, ale czy naprawdę tak trudno jest zmierzyć koło? ;/
Dodane przez Czeko dnia 23-03-2012 08:16
#9
Dałem ci Pomógł :) xD ide zmierzyc sznurkiem albo tylko srednice metrówka;P
Dodane przez Czeko dnia 23-03-2012 10:18
#10
Jeszcze 1 sprawa kolega się ze mną kłoci jak to jest Ja mam choppera 72;P a on ma Zipp Neken 50 i on mowi ze wielkosc kół nie ma nic do tego ze mnie objezdza ja mam kolo 12'' a on 16'' powiedzcie jak to jest??
Dodane przez hansrpg dnia 23-03-2012 13:15
#11
Wielkość kół ma i nie ma znaczenia. Wychodząc z założenia że macie takie same silniki (mam tu na myśli przełożenia pierwotne jak i skrzyni) to przy tych samych zębatkach na większym kole rozwiniesz większą prędkość, jednak odbędzie się to wolniej, bo mam słabsze przyspieszenie. Większe koło wymaga większej zębatki by w porównaniu z mniejszym osiągi były podobne. A może maszyna niewinna tylko technika kierowcy? Poćwicz zmianę biegów bez użycia sprzęgła to zyskasz na przyspieszeniu znacznie - wiem ze swojego przypadku.
Dodane przez Czeko dnia 23-03-2012 14:36
#12
no ale w chopperze bez sprzegła?? strasznie szarpiee;p Xd BOJE SIE ZE COS ROZWALE ALE ON MA PRZEŁOZENIA 14/47 A JA 14/38 i on mnie jedzie te same silniki ale on ma 50cc a ja 72 ?? czego winaa ze sprzeglem bardzo szybko zmieniam praktycznie tylko kawałek go wciskam i odrazu puszczam .
Dodane przez kuba dnia 23-03-2012 15:03
#13
zippy niektóre miały od razu 72ccm pojemności, kolega tak ma, a kupował oryginalnego
Edytowane przez kuba dnia 23-03-2012 15:03
Dodane przez hansrpg dnia 23-03-2012 15:56
#14
Kolega ma szybsze przełożenie, pobaw się zębatką zdawczą (rozmiar, 2 lub 3 większą) to i ty uzyskasz większą prędkość.
Dodane przez Czeko dnia 23-03-2012 22:17
#15
mam wlasnorecznie przerobionego GW na 110;P jaka do niego zebatka zaby mial duzy v-max?? i w miare przyspieszenie, jakie osiagi moge wycisnac??
Dodane przez kamil_gs dnia 23-03-2012 22:19
#16
16 albo 17z
ok 90km/h realnych bd max ;)
Dodane przez matrix dnia 24-03-2012 08:29
#17
do 110cc 17z bo 16z jest dobra w 72cc :)
Dodane przez Czeko dnia 24-03-2012 08:34
#18
a przyspieszenie jakie bede mial bo nie chce takiego kapcia:( co ledwo sie rozpedza :P na 17z??
Dodane przez matrix dnia 24-03-2012 08:40
#19
Skoro na 16z przy 72cc jest bardzo dobrze to u ciebie na 17z będzie też dobrze :)
Dodane przez Czeko dnia 24-03-2012 18:53
#20
zdecydowałem sie i kupilem 16z;p ale i tak v-max 85-90 to dobrze ?? licznikiem rowerowym mierzone;P??
Dodane przez pawelka23 dnia 24-03-2012 19:01
#21
Ja XT na 16z 90cc jechałem max 90km/h realne.
Dodane przez Czeko dnia 24-03-2012 21:54
#22
Jak to 90cc?? chyba 72?? bo nie widzialem tam 90cc;p chyba ze szlif ;p
Dodane przez kamil_gs dnia 24-03-2012 22:03
#23
90ccm to skrócony cyl 110 do odpowiednich wymiarów ;)
Dodane przez Czeko dnia 24-03-2012 22:09
#24
Jak takie cos zrobic: pgdzie to kupic xD:P wielkosc tloka taka sama jak 110?? tylko rozmiar z zewnatrz mniejszy?? :P
Dodane przez kamil_gs dnia 24-03-2012 22:17
#25
kupujesz zestaw 110cc, zabierasz cylinder do tokarza, ten zaczepia to tokarki i skraca do odpowiednij długości, jakiej nie pamiętam, zapytaj pawelka23 ;)
Dodane przez Czeko dnia 25-03-2012 10:27
#26
a co to daa;P?? moze to taniej wychodzi:P trzeba przy tym wał wymieniac?
Dodane przez matrix dnia 25-03-2012 12:00
#27
nie wymieniasz wału do 90cc :)
Dodane przez Luksas dnia 25-03-2012 12:15
#28
Długość pewnie musi być taka jak w 72 skoro wał pasuje...
Dodane przez myszaaak dnia 25-03-2012 12:29
#29
korzyści 90ccm są spore, bo jest tak jak z zestawem 72. zdejmujesz zakładasz ewentualnie większy gaźnik i króciec, a moc podobna do 110.
Nawet pomijając wał, 110 nie założysz na silnik od 50 :P
Dodane przez szaraf dnia 25-03-2012 15:10
#30
moze ktos mi podac ile mm mam w licznku wstukac,dodam ze kolo moje ma 18cali,opona 2.75. w instrukcji jest tylko dla kola 20cali i pozniej same wieksze, a obliczyc tego nie umie :rolleyes:
Edytowane przez szaraf dnia 25-03-2012 15:22
Dodane przez kuba dnia 25-03-2012 16:18
#31
1915 (ja przez przypadek ustawiłem dziś 1872, bo ze wzoru obliczałem 2*3,14*305, a w kalkulator wpisałem 6,14*305 xD) promień koła to 305mm
Edytowane przez kuba dnia 25-03-2012 16:19
Dodane przez szaraf dnia 25-03-2012 19:18
#32
ja juz sobie to zrobiłem , ale mimo wszystko dzięki kuba, a ja poprostu obliczalem najprostszym sposobem , zmierzylem srednice kola[felga i opona]po zewnetrznej, wyszlo mi 610mm*3,14 i wyszlo mi 1915. ale przejechalem sie najpierw motorem, a pozniej rowerem i zauwazylem ze motor oklamal o 170m . i chyba 5 razy jezdzilem ta trase [1200m] i sie udalo :}
jakby ktoś miał problem to prosze :
http://www.eaglet...icle_id=32
Edytowane przez szaraf dnia 25-03-2012 19:24
Dodane przez Czeko dnia 25-03-2012 19:53
#33
co nie zalozysz?? ja mam 110 zalozone na silnik od 50;p zmieniony wał i lancuszek rozrzadu tylko i nic wiecej szpilki mi nie pasowaly wiec zostawilem stare;P
Dodane przez kuba dnia 25-03-2012 19:59
#34
i ile w końcu ustawiłeś, żeby dobrze wskazywało
Dodane przez szaraf dnia 25-03-2012 20:24
#35
mam ustawione 1870, ale jutro zmienie na 1872, ale chyba dużej różnicy nie będzie o te 2 mm ;]
Dodane przez Czeko dnia 25-03-2012 20:58
#36
a powie mi ktos jaki ustawic na 17" kolo:) xD w cm:P promien mam 27cm:P d= 54cm 54*3,14 = 169cm to ile ustawic zeby dobrze bylo 170-171cm??
Edytowane przez Czeko dnia 25-03-2012 20:59
Dodane przez kuba dnia 25-03-2012 21:01
#37
około 165
Dodane przez Czeko dnia 25-03-2012 21:13
#38
no jak jescze mniej ustawiacx?? chyba wiecej:P bo mi na 110cc na liczniku na zebatce na full speed pokazuje 65-68;o
Dodane przez hansrpg dnia 25-03-2012 22:23
#39
@Czeko ustaw jakkolwiek i zobacz na poprzedniej stronie napisałem jak sprawdzić czy dobrze jest ustawione (sprawdzenie po dystansie więc pewniejsze niż po prędkości).
Dodane przez Czeko dnia 26-03-2012 14:32
#40
ok tylko nie mam bardzo gdzie sprawdzic tego dystantsuu:(
Edytowane przez Czeko dnia 26-03-2012 14:32
Dodane przez hansrpg dnia 26-03-2012 17:43
#41
Licznik musi pokazywać przebieg, przy drodze masz słupki milowe co 100m nawet podpisane są.
Dodane przez szaraf dnia 26-03-2012 19:56
#42
czeko, powiedz mi ile cm ma twoje kolo po zewnętrznej, ale oblicz srednice,obstawiam ze wyjdzie cos kolo 55, i ja ci to oblicze
Dodane przez hansrpg dnia 26-03-2012 21:30
#43

i obwód koła przestaje być problemem <kula_w_łeb>
Link do zdjęcia
http://www.pacpol...20lock.jpg
Edytowane przez hansrpg dnia 27-03-2012 11:02
Dodane przez kuba dnia 27-03-2012 07:11
#44
zdjęcie nie działa
Dodane przez hansrpg dnia 27-03-2012 11:03
#45
Może teraz zobacz rozwiązanie problemu z obwodem, dodałem link do grafiki.
Dodane przez Czeko dnia 27-03-2012 16:30
#46
promien wynosi 27:P srednica 54 wiec wychodzi 169 i tyle ustawiłem ale nie wiem czy dobrzee:P i jeszcze mam 1 sprawe;P czego moze byc wina ze tak czasami pierdzi :P raz jest dobrze a jak gwaltownie dam gazu to pah pah pah i potem dobrze:O boje sie ze moze byc uszczelka pod glowica;(
Dodane przez szaraf dnia 27-03-2012 19:19
#47
srednica 54cm czyli 540mm*3,14 =1695,to ustaw sobie 1675 i sprawdzaj,bo dokladnie ci nie powiem ile, sam sobie obliczylem wartosc mniej wiecej i pozniej szukalem tej trafnej
tak wogóle to muszę oddać na reklamacje mój licznik ; ( , bo jak jadę to się resetuje,i napewno nie jest to wina baterii,magnesu.
Edytowane przez szaraf dnia 27-03-2012 19:29
Dodane przez Czeko dnia 27-03-2012 22:24
#48
wlasnie nie moge tyle ustawic chyba mam inaczej bo moge tylko 3 cyfry wpisac;(
Dodane przez hansrpg dnia 27-03-2012 22:55
#49
Zatem masz w cm a nie w mm.
Dodane przez Czeko dnia 29-03-2012 07:16
#50
nie wiem czy dobrze ale ustawiłem 169 mierzyłem gps i tyle pokazuje predkosc i co slupki tak samo rowno jak wjezdzam to pokazuje 100m:P
Dodane przez klemens244 dnia 07-07-2013 18:49
#51
Wracając do założonego tematu.
Zmierzyłem obwód koła na asfalcie. Pełen obrót koła: 17" wynosi 1700mm, co wprowadziłem do licznika Atech /Białystok/ - jest tu instrukcja ustawiania i możliwości DUŻEGO licznika za 38 zł. Tak więc co możne realnie stwierdzić: licznik z układu 3-ch zegarów /wersja-LK/zawyża prędkość o
5 km/h.

Co w nim jest przydatne wszyscy wiedzą: a więc Max prędkość, bieżący przejazd w km /trip/- mogę zmierzyć ile na baku przelecę, no i czas przejazdu bieżącego po mieście - przydatne. Jako ODO całkowity przebieg hulajnogi.
NOTE: Ważną rzeczą jest wcześniejsze napompowanie koła na właściwe ciśnienie. W w/w przypadku producent zaleca 1,8 bara /atm/.
JEST TO NAJPROSTSZA REALNA METODA DO POMIARU OBWODU, BEZ KUŹWA KALKULATORA I +/- 5 % BŁĘDÓW UCHYBU POMIARU.
Edytowane przez klemens244 dnia 12-06-2016 02:22